تعداد بازدید: 4083

توصیه به دیگران 6

يکشنبه 1 ارديبهشت 1392-23:53

پورمحمدی:جوان یارانه نمی خواهد،کار می خواهد!

رییس سازمان بازرسی کشور در قائم شهر گفت:مذاکره با آمریکا در شرایط کنونی در صورتی که دشمن شرایط خود را بر ما تحمیل نکند،می ارزد/درگیرهای داخلی مسئولان عامل تضعیف کشور است/دولت100هزار میلیارد تومان رایانه داده،در حالی که اگر100میلیارد تومان به نساجی داده می شد،تاکنون احیا شده بود/نگویید چون تو روحانی هستی،به تو رای می دهیم.(گزارش+عکس+حاشیه ها+جدال لفظی یک شهروند با پورمحمدی)


مازندنومه،رضا شریعتی:حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی-رئیس سازمان بازرسی کل کشور و نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری-عصر یک شنبه در همایشی در مسجد صبوری قائم شهر حضور یافت و سخنرانی کرد.

*زغال سنگ و نساجی نابود شده اند

در ابتدای مراسم و پس از قرائت قرآن،احمدی گرجی -استاد دانشگاه- پشت تریبون رفت.او در سخنانی کوتاه وضعیت شهرستان قائم شهر را برای رئیس سازمان بازرسی کل کشور و حاضران شرح داد و به بررسی نقاط ضعف و مشکلات شهرستان های قائم شهر و سوادکوه پرداخت.

احمدی گرجی گفت:زغال سنگ سوادکوه و نساجی مازندران بستر اشتغال بودند که امروزه نبود مدیریت علمی و راهبردی باعث نابودی این دو صنعت شده است.

وی در ادامه ضمن عذرخواهی به خاطر تاخیر شروع جلسه برای پورمحمدی آرزوی موفقیت کرد وگفت:ایشان معتقدند در دهه چهارم انقلاب دیگر فرصت آزمون و خطا نیست.

* مذاکره با آمریکا در صورتی که دشمن شرایط خود را بر ما تحمیل نکند،می ارزد

حجت الاسلام پور محمدی در این همایش با بیان این که مردم مازندران با 14000شهید بر مسیر حقی که تاکنون برای آن تلاش کرده اند و قربانی داده اند،پای بندند،اظهار داشت:کسی نمی تواند اراده اش را بر اراده ما تحمیل کند.

رییس سازمان بازرسی کشور ادامه داد :رهبر ما بارها در سخنانش اشاره کرده که من هم مثل شما یک رای دارم و هیچکس حق ندارد به شما این حق را تحمیل کند و کسی هم حق مخالفت با رهبری را ندارد،این مردم هستند که سرنوشت خود را تعیین می کنند.

او در ادامه سخنانش به بررسی تاریخ ایران و تحولات آن پرداخت و گفت: در گذشته نه چندان دور 60 هزار جوان ما در آمریکا تحصیل می کردند و ما را ژاندارم منطقه کرده بودند و به ما F14 فروختند و حتی قرارداد فروش F16 را نیز با ما امضا کردند که این قرار داد توسط دولت موقت لغو شد.

پورمحمدی افزود:به ظاهر ما را ابر قدرت و ژاندارم منطقه کرده بودند، در حالی که در مقابل فروش سلاح از ما پول می گرفتند و حتی جوانان ما را وادار می کردند تا به خاطرشان جان بدهند،در حالی که فقر در کشور بیداد می کرد.

رییس سازمان بازرسی کشور در ادامه تصریح کرد:کل دانشجویان ایران در آن زمان 210هزار نفر بود، این درحالیست که آماری را که صبح امروز رییس دانشگاه مازندران به من داد نشان می دهد بالغ بر 250 هزار نفر اکنون فقط در مازندران دانشجو هستند.

وی درادامه سخنان خود به تحریم1974عرب و فروش نفت ایران به آمریکا و اسراییل اشاره کرد و گفت: در واقع امریکا هم پول ما را می گرفت و هم نفت ما را و هم جان حوانان ما را.

این مسئول همچنین خاطرنشان کرد: مذاکره با آمریکا در شرایط کنونی در صورتی که دشمن شرایط خود را بر ما تحمیل نکند،می ارزد.

* آمار اشتغال خطرناک است

حجت الاسلام پور محمدی در بخش دیگری از سخنان خود آمار اشتغال را در کشور خطرناک دانست و اظهار داشت: گرچه میزان بیکاری در کشور زیاد است، این میزان در کشورهایی نظیر اسپانیا 40درصد، ایتالیا20درصد و اروپا 16-17درصد است.

وی در ادامه با اشاره به آیه ای از قرآن که«اگر به شما مشکلی می رسد به دشمنان شما نیز می رسد»،گفت: نباید فکر کرد که مذاکره با این کشورها مشکلات ما را به یکباره حل خواهد کرد.

*درگیرهای داخلی مسئولان عامل تضعیف کشور است

رییس سازمان بازرسی کشور درگیرهای داخلی مسئولان را عامل تضعیف کشور دانست و اظهار داشت روند عادی جواب نمی دهد،برای همین مردم باید حماسه خلق کنند و به دشمن نشان دهند ملت پای رهبرشان ایستاده اند.

پورمحمدی با اشاره به یارانه اظهار داشت: دولت از زمان اجرای طرح یارانه ها100هزار میلیارد تومان رایانه داده است،در حالی که اگر100میلیارد تومان به نساجی داده می شد، تاکنون احیا شده بود.

وی ادامه داد: اینکه یارانه به قشر کم درآمد تعلق گیرد خوب است، اصلا یارانه اقشار کم درآمدی چون مربیان ورزش ؛طلاب و فرهنگیان باید افزایش پیدا کند،ولی جوان ما امروز یارانه نمی خواهد،شغل می خواهد و باری که گران نشود.

این مسئول تصریح کرد:یارانه باید در سه زمینه 1-تامین احتماعی ( طبقه متوسط یا همان بیمه بیکاری استفاده شود)2-کمک به تولید( آماری که صبح به من دادند در مازندران تنها20تا30درصد بود،نه اینکه عده ای وام های میلیاردی بدون بازپرداخت بگیرند) و 3-جهت توسعه تولید باشد.

*نگویید چون تو روحانی هستی،به تو رای می دهیم

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: ملت باید به فکر حماسه سیاسی و اقتصادی باشد،نه اینکه دوستان روحانی بگویند چون تو روحانی هستی به تو رای می دهیم،ما باید خوب فکر کرده،برنامه ها را مطالعه و سپس فرد مناسب را انتخاب کنیم.

پورمحمدی در ادامه سخنان خود به فساد اداری و بزرگی دولت پرداخت و فساد سیستم اداری کشور را غلط دانست و گفت این سیستم معیوب است.

وی خاطرنشان کرد: باید به سمتی پیش برویم که 26بند تحول اداری را که رهبر به تصویب رسانده و در زمان تمام دولت ها روی زمین ماند،جامه عمل بپوشانیم.

این مسئول به بزرگ بودن دولت هم اشاره کرد و گفت: پول ملت را دولت می خورد،پس باید به سمتی پیش برویم که دولت کوچک شود و منابع در اختیار مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای کوچک شدن دولت باید به سمتی پیش برویم که سیستم مدیریتی شهرداری ها را اصلاح کنیم و مردم باید شوراهای مناسب انتخاب کنند تا شوراها شهردار مناسبی را نصب کنند.

*حاشیه ها

-این مراسم که قرار بود ساعت 15:30 آغاز شود، با حدود یک 50 دقیقه تاخیر و از ساعت 16:20دقیقه شروع شد.

-در ابتدای همایش پس از حضور حجت الاسلام پور محمدی، بانیان مراسم گوسفندی را پس از پیاده شدن او از ماشین قربانی کردند،سپس پورمحمدی در مسجد صبوری بر سر مزار شهدا رفت و فاتحه خواند.

- کمال علی پور-نماینده قائم شهر- و مدیران و مربیان باشگاه نساجی و نیز بعضی چهره های شاخص ورزشی شهر حضور داشتند.

-تعدادی از مردم از فرصت استفاده کردند و نامه های خود را به همراهان رییس سازمان بازرسی کشور دادند.

- تعدادی ناشنوا در مراسم حضور داشتند و چون نمی توانستند متوجه سخنرانی پورمحمدی شوند،فردی به زبان ناشنوایان،صحبت ها را برگردان می کرد.این ابتکار باعث تعجب پورمحمدی شد و در پایان جلسه از آن ها قدردانی کرد و گفت: اولین باری ست که شاهد حضور ناشنوایان و چنین ابتکار جالبی هستم.

-بعد از پایان مراسم، هنگام ورود پورمحمدی به ماشین شخصیش،خانمی محجبه با شکستن سد ماموران خود را به پور محمدی رساند و گفت:به خدا کم آورده ام، بیکاری کمرم را شکسته و نمی توانم از عهده مخارج 5 جوان بیکار بر آیم که پور محمدی پاسخ داد:خواهر! دعا کنید! کشور در شرایط سختی است.

-سه ماشین که دو دستگاه آن حامل ماموران امنیتی(جدا از محافظان شخصی) بود،رییس سازمان بازرسی کشور را همراهی می کردند

*اگر مردم مرا نبینند و نشناسند چطور رای دهند؟

- پورمحمدی هنگام خروج از مسجد با سئوالات زیادی مواجه شد. یکی از شهروندان گفت:شما به چه حقی با پست و عنوان دولتی به شهرستان قائم شهر آمده اید و دیشب در کجا بودید؟

این حرف با عکس العمل مردم مواجه شد،طوری که یکی از حاضران گفت: کاندیدای مورد نظر شما با چه حقی با امکانات دولتی سفر می کند؟

در این لحظه رییس سازمان بازرسی کشور خطاب به مردم گفت:بگذارید این بنده خدا حرفش را بزند.در ادامه پور محمدی پاسخ داد:بله،بنده برای حفاظت شخصی خود محافظ دارم که حقوقش را دولت پرداخت می کند و ماشین من هم ماشین محافظت شده ای است،اما اکنون در مرخصی هستم و حتی قانونگذار حق تبلیغات را به کاندیداها داده اند.

فرد مورد نظر حدود 45سال سن داشت،گفت: قانون مشکل دارد.پورمحمدی گفت: من حتی اگر سفر ماموریتی بیایم و دعوتم کنند و من سخنرانی کنم اشکالی ندارد،چون گفته اند رییس جمهور نمی خواهد استعفا بدهد،اگر قانون مشکل داشت می گفت رییس جمهور مثل نماینده مجلس می تواند استعفا بدهد،اگر مردم مرا نبینند و نشناسند چطور رای دهند؟


  • یاسر مهدویپاسخ به این دیدگاه 3 0
    سه شنبه 3 ارديبهشت 1392-0:0

    خبرنگار محترم حاشیه های جالبی نوشتن.از حسن سلیقه شان تشکر میکنیم.

    • سه شنبه 3 ارديبهشت 1392-0:0

      نمی دونم امثال پورمحمدی واسه چی اومدن انتخابات؟رای که نمیارن.وزن اجتماعی ندارن.تو حرفهای بالا چه نکته تازه و کارگشایی بود؟تکرار اونچه بقیه گفتند.حد رییس جمهور این هاست؟

      • دوشنبه 2 ارديبهشت 1392-0:0

        بیکاری و باز هم بیکاری.جالبه که بزرگترها به ما میگن:ای بابا اون 8 سال جنگ سخت بود ولی اوضامون بهتر بود،مردم هم بیشتر همدیگرو درک میکردند!دولت میگوید دعا کنید،وعده میدهد،اما ای کاش مردم انقدر نسبت به هم بی رحم نمیشدند الان شده بزن و در رو.هر کسی که کمی از اون اختیارات و قدرتش کم میشه سریع رومیاره به انتقاد دولت تا مردم بگن: حیف شد چه آدم خوبی بود.خوب الان که انقدر دانشجوداریم چه فایده ایی داره؟خصوصا توی شمال که هر کو چه و خیابونش شده دانشگاه.قبلا حداقل میرفتن توی امریکا درس میخوندن الان چی ؟بیشتر جوونای ما میرن کشورهای عجیب و غریبی درس میخونن!مردم دیگه اون اعتماد قبلی رو ندارن چون واقعا زندگیشون بی ثبات شده.


        ©2013 APG.ir