تعداد بازدید: 2489

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 3 ارديبهشت 1392-19:48

زنان به دنبال تصاحب شورا/58 زن در قائم شهر نامزد شدند

فرماندار میاندرود:358 نفر برای انتخابات شوراها در میاندرود ثبت نام کردند-توصیه می کنیم تا زمان آغاز رسمی تبلیغات،اقدامی انجام نگیرد/فرماندار قائم شهر:تعداد داوطلبان شهر قائم شهر 122 نفر و تعداد داوطلبان شهر جدیدالتاسیس ارطه 47 نفر است-58 بانوی قائم شهر برای انتخابات شوراها ثبت نام کردند.


مازندنومه:فرماندار میاندرود گفت: 358 نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان ثبت نام کردند.

ذات الله زارعی با بیان اینکه از این تعداد 344 نفر مرد و 14نفر زن هستند،ابراز داشت : 17 نفر در شهر سورک،181 نفر در بخش مرکزی و 159 نفر هم در بخش گهرباران ثبت نام کرده اند.

فرماندار میاندرود گفت:از این تعداد 126نفر دارای مدرک دیپلم،25نفرفوق دیپلم،83نفر لیسانس ،یک نفر دارای تحصیلات حوزوی و یک نفر هم دارای مدرک دکتری و 122 مابقی هم مدرک زیر دیپلم دارند.

وی ادامه داد: در همه 42 حوه انتخابی تعداد شرکت کنندگان به حد نصاب رسیده است و مردم در 24 خرداد ماه منتخب خود را معرفی خواهند کرد.

وی با اشاره به برگزاری همزمان چهارمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: نام نویسی مردم از تمام قشرهای سنی نشان دهنده عزم و اراده مردم در خلق حماسه سیاسی است.

زارعی گفت: طیف های مختلف سنی جهت حضور در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کرده اند و این نشان دهنده علاقه مردم به تعیین سرنوشت و مشارکت در تصمیم گیری جامعه و شهر خود است.

رئیس ستاد انتخابات میاتدرود ادامه داد: در کشور ما در روستای دور افتاده ای که 20خانوار سکنه دارد انتخابات برگزار می شود و این بیانگر اوج مردم سالاری و دموکراسی در دنیا است، در حالی که در کشورهای داعیه دار دموکراسی مردم به طور مستقیم حتی در انتخاب رئیس جمهوری خود دخیل نیستند.

 زارعی با بیان اینکه نامزدهای انتخابات شوراها باید قانونمند باشند، افزود: کسانی که قرار است در آینده قانونگذار بخش و منطقه خود باشند نباید از مسیر قانون خارج شوند و توصیه می کنیم تا زمان آغاز رسمی تبلیغات در این خصوص اقدامی انجام ندهند.

*58 زن برای انتخابات شوراها ثبت نام کردند

رییس ستاد انتخابات شهرستان قائم شهر از ثبت نام 969 داوطلب برای نامزدی چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای این شهرستان خبر داد.

بنا به گزارش ارسالی كميته اطلاع رساني ستاد انتخابات شهرستان قائم شهر،علی پیرفلک با بیان اعلام آمادگی 969 کاندیدای چهارمین دوره از انتخابات شوراهای شهر و روستا در شهرستان قائم شهر اظهار داشت: تعداد داوطلبان شهر قائم شهر 122 نفر و تعداد داوطلبان شهر جدیدالتاسیس ارطه 47 نفر است.

فرماندار شهرستان قائم شهر از افزایش کرسی های شورای اسلامی شهر قائم شهر از 7 نفر به11 نفر خبر داد و گفت: تعداد اعضای شورای شهر ارطه هم پنج نفر است.

وی تعداد افرادی را که در روستاهای بخش مرکزی قائم شهر ثبت‌نام کردند 800 نفر ذکر کرد.

فرماندار قائم شهر از استقبال 58 بانوی قائم شهری برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی این دوره شوراها خبر داد و افزود : 43 نفر از اين بانوان  براي شركت در چهارمين دوره انتخابات  شوراهاي اسلامي روستاهاي بخش مركزي وارد عرصه رقابت شدند كه اين از نكات حائز اهميت اين دوره انتخابات به حساب مي آيد.

رييس ستاد انتخابات شهرستان قائم شهر اظهار داشت: بالاترین آمار شرکت‌کننده از روستاهای خطیرکلا، وسطی کلا و جنید با 16 داوطلب گزارش شده است.

علي پيرفلك خاطرنشان کرد: در این دوره از انتخابات از 108 روستای بخش مرکزی، 92 روستا شورای سه نفره و 16 روستای دیگر شورا روستایی پنج نفره خواهند داشت.

وی افزود: در میان شرکت‌کنندگان بخش مركزي، مسن‌ترین داوطلب 70 سال و جوان‌ترین نیز 25 سال گزارش شد.

پيرفلك با اشاره به 108 روستای بالای 20 خانوار بخش مرکزی شهرستان قائم شهر ابراز داشت: با یاری خداوند و حضور گسترده مردم در 100 درصد روستاهای این بخش به علت به حدنصاب رسیدن تعداد داوطلبان، انتخابات شورای اسلامی روستاها برگزار می‌شود.



    ©2013 APG.ir