تعداد بازدید: 2464

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 4 ارديبهشت 1392-22:56

از میدان ارگ تا سرخ کلا

گزارش تصویری مازندنومه به مناسبت هفتاد و سومین سالروز تاسیس رادیو ایران


مازندنومه،مصطفی کاظمی:برای نخستین بار در ایران رادیو در پایتخت تاسیس شد(4 اردی بهشت 1319).در آن زمان رادیو تهران در ابتدا دارای دو فرستنده بود که یکی برای موج متوسط و دیگری برای موج کوتاه در نظر گرفته می شد.

 همچنین این مجموعه برای پخش برنامه های خود از یک استودیو در محل اداره بی سیم نیز استفاده می کرد.در سال ۱۳۳۶ نام رادیو تهران به رادیو ایران تغییر و بعدها در جنب رادیو ایران فرستنده دومی به نام رادیو تهران نیز مشغول به کار کرد که در آغاز امر تنها موسیقی از آن پخش می شد،اما این همه داستان توسعه رادیو در ایران نبود.بلکه در دهه های بعد روند روبه رشد رادیو ادامه یافت و بعد از فراز و نشیب های متعدد ، فرستنده های رادیویی امروزی از میدان ارگ تا جام جم و نهایتا در تمام کشور به چشم می خورد.

امروزه رادیو با رویکردی کاملا هدفمند و استفاده از شبکه های تخصصی در تمام عرصه های اجتماعی،فرهنگی،سیاسی و اقتصادی حضور موثر و مفید دارد.

هر چند که با ورود تکنولوژی های نوین جنبه های بصری رسانه جایگاه خاص خود را پیدا کرده است اما مطلقا نمی توان اثر موثر و مفید گفتارهای کارشناسی شده رادیویی را نادیده گرفت.

به موازات این مسئله باید به پیشرفت علم که خواسته یا نا خواسته بر روی تمایلات مردم که حق انتخاب بیشتری را به آنها ارائه می کند نیز توجه نمود. هر چند رسانه های جدید و تصویری به صورت بسیار فراگیر و گسترده امروزه به وجود آمده است اما نباید فراموش کرد که به موازات این تغییرات، موقعیت و نوع مخاطب رسانه ها نیز دستخوش تحولات بنیادین شده است.

به گونه ای که بر خلاف گذشته که طیف قابل ملاحضه ای از مخاطبان به صورت ساکن از رادیو استفاده می کردند امروزه بیشتر افراد در حال حرکت هستند.مثلا طیف گسترده ای از مخاطبان رادیو را می توان در خودرو ها یافت که در حال حرکت اند. یا اینکه هنگام انجام برخی ورزش ها مانند پیاده روی،دو،ماهیگیری،شکار و حتی همزمان با کار کردن نیزمشاهده می شود که از رادیو استفاده بیشتری صورت می گیرد.

تصاویر زیر از حضور رادیو در مناطق روستایی و گالش سراهای بدون برق و امکانات گرفته شده است.

مکان:اطراف روستای سرخ کلای زیراب،گوسفندسرای سبزعلی رمضانی

زمان:2 اردی بهشت ماه 1392

 


  • شنبه 7 ارديبهشت 1392-0:0

    آهان ممنونم.ترسیدم

    • جمعه 6 ارديبهشت 1392-0:0

      پاسخ به ندا

      این خونه اش نیست.

      سرپناه دامدار در خارج از روستاست که گله ها در آنجا هستند.

      • بهارک همتیپاسخ به این دیدگاه 1 0
        پنجشنبه 5 ارديبهشت 1392-0:0

        عکسها بسیار زیبا هستند.

        • پنجشنبه 5 ارديبهشت 1392-0:0

          از عکسها و اطلاعاتی که داده شد ممنونم.اما تاریخ 2 تیر 1392 زده شده که لطفا تصحیح کنید.عکسها زیبا بودن اما چرا آقای سبز علی رمضانی خونه اش اینجوریه؟آدم دلش یه جوری میشه.


          ©2013 APG.ir