تعداد بازدید: 2337

توصیه به دیگران 3

يکشنبه 8 ارديبهشت 1392-14:32

پس از استعفا

بعد از انتشار خبر استعفا در رسانه ها ابهامات و برداشت های نادرست صورت گرفت که واقعا بی اساس است و بنده برای حفظ وحدت و انسجام صنفی بنا ندارم پاسخگوی آنها باشم و انتظار دارم همگی به آرامش صنفی در این مقطع حساس سیاسی کشور کمک نمایند.


مازندنومه:بعد از ورود ایرج نیاز آذری و پس آن گاه انتخاب او به عنوان رییس خانه مطبوعات مازندران،نفسی تازه در روح این خانه به خواب رفته دمیده شد و امیدها جان گرفت که: دوره تازه فعالیت خانه مطبوعات،مبنایی کارشناسی و علمی و نظم یافته خواهد یافت.

 در همین چند ماه هم نیازآذری با ارایه برنامه های مختلف و طرح های ابتکاری و خلاقانه نشان داد که چند گام جلوتر و فراتر از سایر اعضا می اندیشد و از روزمرگی فاصله دارد.

متاسفانه بنا به دلایل مختلف از جمله ضعف اندیشه ورزی در هیات مدیره خانه مطبوعات،نداشتن مهارت در کار جمعی،روزمرگی،حب و بغض های کودکانه،نداشتن برنامه و طرح و ایده و مانند این ها و از طرفی ورود نیازاذری به دبیرخانه مجمع نمایندگان او مجبور به استعفا از عضویت در خانه مطبوعات شد.

 با این استعفا امید خبرنگارها کم رنگ شده است و از این پس در بر همان پاشنه سابق خواهد چرخید.پیش بینی ما این است که خانه مطبوعات از این پس بسان سابق تنها در روزهای خاصی از سال پررنگ خواهد بود:زمان برگزاری جشنواره مطبوعات و نیز در روز 17 مرداد و در بقیه ایام سال با چراغ خاموش حرکت خواهد کرد.هر چند امیدواریم این پیش بینی اشتباه باشد!

با این مقدمه متن نامه ایرج نیاز آذری را در زیر بخوانید که چند سطری درباره استعفایش نوشته و چند برابر این سطرها سکوت کرده است! تنظیم این نامه را ما به او پیشنهاد کردیم،هر چند او گفتنی ها را هم چنان ناگفته گذاشته است.

----------------------------

  از 25 آذرماه 91 تا روزهای اخیر که به عنوان عضو اصلی هیات مدیره خانه مطبوعات مازندران  در خدمت اصحاب قلم و رسانه بودم با مشارکت و همدلی سایر اعضا تلاش نمودیم تا خانه مطبوعات دارای نقشه راه و سند تحول باشد. به همین منظور جلسات کاری و کارشناسی مختلفی در خانه برگزار شد و خوشبختانه به نتایج خوبی رسیدیم . نتایج خوب از این جهت که خانه  از این به بعد دارای برنامه مدون و نقشه راه می باشد و به طور مشخص به فرد وابسته نیست.

 ساماندهی اعضا ، راهکارهای تقویت اقتصاد نشریات ، اهتمام به امور منزلتی و نظم صنفی ، زمینه سازی برای مشارکت رابطین شهرستانی و چند برنامه دیگر مورد تصویب قرار گرفت .

  ادامه کار در خانه همراه با پذیرش مسوولیت دفتر مجمع نمایندگان  و همچنین  امور دانشگاهی( کاری و علمی) موجب فراوانی مشغله هایم شد.

 از آنجایی که در دفتر مجمع هم می توانم به اصحاب مطبوعات کمک نمایم  از اعضای محترم هیات مدیره خواهش کردم که استعفایم را قبول کنند  تا برادر تازه نفس و با انگیزه دیگری به عضویت خانه درآید .

 از این روحضور  برادر فقیه از فعالان مطبوعاتی غرب مازندران را در جمع هیات مدیره به فال نیک می گیرم . پس از انتشار خبر استعفا در رسانه ها  ابهامات و برداشت های نادرست   صورت گرفت که واقعا بی اساس است و بنده برای حفظ وحدت و انسجام صنفی بنا ندارم پاسخگوی آنها باشم و انتظار دارم همگی به آرامش صنفی در این مقطع حساس سیاسی کشور کمک نمایند، هرچند اختلاف نظر و تفاوت سلیقه را امری طبیعی در کار جمعی می دانم  اما این بدان معنا نبود که دعوایی بین اعضا باشد یا عرصه برای حضورم تنگ شده باشد.

در پایان ضمن تشکر و سپاس فراوان از حسن اعتماد  همه عزیزانی که موجبات حضورم را در هیات مدیره خانه مطبوعات فراهم نمودند این استعفا را پایان همکاری با رسانه ها و نهاد صنفی مطبوعات نمی دانم و همواره با شما خوبان هستم.


  • چهارشنبه 11 ارديبهشت 1392-0:0

    سایر استانها از استان مازندران از همه جهت جلو زدند وشما همچنان به تخریب واینجور کارها دست می زنید.واقعا"حقتان همین است.خود کرده را تدبیر نیست.

    • سه شنبه 10 ارديبهشت 1392-0:0



      به خواننده های منتقد بگویم حالا این پستها چیه که نیاز به خاطرش به آب واتش بزند.اون مشاوره رو که رییس داشناگه بخاطر نزدیکی با بادرش بهش داده.اگه اینطور نبود چرا تا قبل از نماینده شدن برادرش بهش پیشنهاد نشد!! از این که بگذریم خانه مطبوعات خیلی جای مهم و بزرگی نیست که باعث ترقی آدم بشه.یعنی نمی تونه نردبان آدم بشه برای جاهای بالاتر.چه کسی تا حالا از خانه مطبوعات مثلا شده نماینده یا عضو شورا؟دهقان که چند سال رییس بود و می تاخت الان کجاست؟!پس اگر در خانه مطبوعات سودی بود مطمئن باشید آقایان و خانمهایی که الان اون تو هستند زودتر از نیاز آن را نردبان خود می کردند. نکته آخر اینکه آدم باید مفید باشد.هر جا که باشه.نیاز احتمالا فکر میکنه در مجمع بهتر میتونه تاثیرگذار باشه تا خانه.حالا صبر کنید تا ببینیم چی میشه.الان برای قضاوت زود است.

      • سه شنبه 10 ارديبهشت 1392-0:0

        من مطلب خانم فلاحی رو تو کامنت شان نوشتم اما خودم تعجب کردم در اینجا درج شد

        • سه شنبه 10 ارديبهشت 1392-0:0

          هر کسی را بهر کاری ساختند ....نیاز موضعش معلوم نیست باری به هر جهته....مشاورش شدنش هم خودش به معافی پیشنهاد داد و ...

          • همکار روزنامه پاسخ به این دیدگاه 1 0
            دوشنبه 9 ارديبهشت 1392-0:0

            موضوع بزرگ کردن نیاز نیست.هر کس قوت و ضعفهایی دارد.موضوع این است که داخل هیات مدیره کسی نبوده که نیاز روی او حساب باز کند و بتواند ادامه دهد.البته نیاز در همین مجمع نمایندگان هم میتواند بیشتر مثمر ثمر باشد.نظر من این است.خانه بماند برای همان روز 17 مرداد.به درد ما نمیخورد

            • دوشنبه 9 ارديبهشت 1392-0:0

              ببین خانه مطبوعات به کجا رسیده که وقتی یکی خواست یه کم توش کار کنه عطا رو به لقاش بخشید!متاسفم که همکارها به کسانی رای دادند که فقط بلدند در جلسه خانه مطبوعات میوه و شیرینی بخورند و بروند بدون هیچ فکر قبلی و برنامه ای!!مایوس شدیم کلا

              • دوشنبه 9 ارديبهشت 1392-0:0

                آقای صادقی

                لطفا اینقدر نیاز را بزرگ نکنید تو این مدت هیچ کار بزرگی از اون دیده نشده!!!!

                • دوشنبه 9 ارديبهشت 1392-0:0

                  ربط این مطلب به من و کامنت مخاطب محترم را متوجه نشدم.

                  • دوشنبه 9 ارديبهشت 1392-0:0

                    آقای نیاز یک سری اهداف داشت بهشون رسید حالا هم رفته انقدر نیاز رو بزرگش نکنید .به خدا من باهاش کار کردم همش حرفه تا عمل فاصله زیادی داره

                    • خبرنگارسارویپاسخ به این دیدگاه 0 0
                      دوشنبه 9 ارديبهشت 1392-0:0

                      آقای نیاز ما واقعا امیدوار بودیم که شما دوام بیارید و کاری برامون انجام بدید؛ ما زیاران چشم یاری داشتیم

                      • دوشنبه 9 ارديبهشت 1392-0:0

                        خانم فلاحی شما دست نشانده چه کسی هستید . چرا این مطالب را در طول چند سال مطرح نکردید. اکنون چقدر بابت این مطلب گرفتید هم اینکه در خیال خودتان مطرح هم شوید شاید میخواهید ...

                        • دوشنبه 9 ارديبهشت 1392-0:0

                          اعضای هیئت مدیره این دفعه رو... فکر کردن با فشار بر آقای نیاز و مجبور به استعفا کردن ایشان می تونند مثل سابق سر خبرنگاران کلاه بذارن و... . این افراد مطمئن باشن این دفعه ما اشتباه نخواهیم کرد و تمام کارهای اعضا زیر ذره بین خبرنگاران خواهد بود

                          • دوشنبه 9 ارديبهشت 1392-0:0

                            درود - به هر صورت ایشون هم حق دارن بهخ انتخابات مجلس یا شورای بابل دوره بعد فکر کنند و حقوق رییس دفتر مجمع نمایمدگان و آرامش آنجا کجا و کار خانه مطبوعات با آن بی پولی و حاشیه ها کجا ؟ من به ایرج حق میدم ولی لطفا از او قهرمان رابین هود نسازید او خودش هم میدانست در خانه مطبوعات کاری از دستش بر نمی آید

                            • دوشنبه 9 ارديبهشت 1392-0:0

                              حالا دوستان مدیر سابق هر کار دلشان میخواد انجام بدن.موی دماغ ندارن دیگه

                              • دوشنبه 9 ارديبهشت 1392-0:0

                                نه به این مقدمه نه به این مطلب نیاز شما هم مثل نیاز سیاسی بازی در میارین و اخلاق رسانه ای ندرارید


                                ©2013 APG.ir