تعداد بازدید: 2355

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 8 ارديبهشت 1392-23:5

مقیمی:اجرای طرح تحقیق و تفحص از استانداری کمرنگ نشده است

گزارش نشست فرمانداران نکا،بهشهر و گلوگاه با حضور مقیمی و خبرنگاران/سه قرار داد بین سه فرماندار شرق استان بسته شد/ 18 ماه دیگر پالایشگاه نفت بهشهر بهره برداری می شود/از فرمانداران شرق استان، بسیار راضی هستم/تخلفات صورت گرفته در استانداری مازندران مشهود بود/ باید مشکلات کلان اصحاب رسانه را حل کنیم و بنده عرضه اش را هم دارم+عکس


مازندنومه،سیده نصیبه دوستدار:عصر روز یکشنبه هشتم اردیبهشت سال 92 نخستین نشست اصحاب رسانه با حضور فرمانداران و نماینده مردم 3 شهرستان نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات فرمانداری بهشهر برگزار شد.

 در آغاز این گردهمایی  که بیش از 3 ساعت به طول انجامید،علی اصغر باباکوهی-رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر- از نبود ظرفیت بالای رسانه ای در فضایی گسترده گلایه کرد و گفت: با توجه به وجود ظرفیت های خوب در منطقه، ارتباط بیشتر و نظارت هر چه تمام تر را می طلبد.

محمدتقی نورزاد- فرماندارشهرستان بهشهر- دوم شخصی بود که سخنرانی و تصریح کرد:خبرنگاران که حامی تعامل مدیران دولت با مردم هستند باید آگاه به مسائل روز باشند تا بین مسئولان و مردم شکاف به وجود نیاید.

علی رجبی- فرماندارشهرستان  نکا- دیگر سخنرانی بود که در جمع خبرنگاران شرق به سخنرانی پرداخت.او این نشست را ابتکاری نو از احمد علی مقیمی دانست و گفت: مقیمی صمیمت و وحدت را در بین سه فرماندار شرق استان برقرار کرد.

سميع‌الله مظفری-فرماندارشهرستان گلوگاه- درجمع خبرنگاران با اظهار گله مندی از نشراخبار کذب اظهارکرد: اصحاب رسانه بازوان مسئولان هستند.

وی با اشاره به اثر گذاری رسانه در عرصه های مختلف، سلامت و رفتار صحیح رسانه ای، اشرافیت بر موضوع، آگاهی و قدرت تجزیه و تحلیل و سرعت در نشر خبر را به خبرنگارها توصیه کرد.

*اخبار شهرستان را وارونه جلوه دادید،بازخواست شدم

چندی پیش نشر خبری با تیتر" برادری که با بی رحمی، سر خواهرش را جدا کرد" در خصوص قتلی که در استان گلستان، روی داده بود و ربطی به شهرستان گلوگاه نداشت، باعث بازخواست فرماندار این شهرستان شد.


مظفری با اظهارناراحتی از عملکرد خبرنگار  آن رسانه، نشر اخبار بدون پی گیری صحت و سقم آن را دامن زدن به تشنجات دانست و گفت: رسانه های مجازی و مکتوب با کپی – پیست کردن و ذکرمنبع، خود را تبرئه کرده و مدعی اند نقل قول کرده اند که این  به دوراز اخلاق رسانه ای ست.
              

فرماندارگلوگاه در این نشست افزود: دامن زدن به شایعات، ندیدن حقایق و دنبال بالا بردن آمار بازدیدکنندگان سایت، با تخریب غیراخلاقی اصحاب رسانه را چه کسی پاسخگوست؟


این مسئول تاکید کرد:آیا دامن زدن به شایعات ازجانب خبرنگاران، انصاف است؟


مظفری با اشاره به این مطلب که گلوگاه محروم است و به توجه ویژه نیاز دارد،تصریح کرد:این شهرستان که پیشانی و وردوی استان است، نیازمند توجه ملی و استانی است.

*اصحاب رسانه دنبال مچ گیری نیستند

احمدعلی مقیمی- نماینده مردم سه شهرستان شرق مازندران- گردهمائی اصحاب رسانه با فرمانداران را نشان دهنده حاکم بودن اوج صفا و صمیمت  نماینده با فرمانداران سه شهرستان برادر دانست که در تاریخ 33 ساله انقلاب وجود نداشته است.

وی تصریح کرد: برخی دستگاه ها تصور می کنند اصحاب رسانه دنبال مچ گیری اند که این تفکر غلط است.

مقیمی حلقه مفقوده رسانه استان مازندران را نبود تحلیل درست از مسائل دانست و تأکیدکرد: باید به سرعت این ضعف بر طرف شود و قدرت تحلیلگری در حوزه های مختلف افزوده شود.

این مسئول ادامه داد:رسانه باید بر سطح آگاهی و تحلیل مردم بیفزاید تا در مواقع تصمیم گیری،مردم سره را از ناسره تشخیص دهند.

وی گرفتن نقطه ضعف از مسئول و سازمان و درج آن در رسانه و امتیاز گیری از مسئولان را آفت کار رسانه ها قلمداد کرد و یادآور شد:باید با تحلیل درست و درج خبر صحیح از روی صداقت، دقت و امانت ،اعتماد و رضایتمندی مردم را به خود جلب کنید.

 
مقیمی رسانه ها را به پرهیز از تشنج و اختلاف دعوت کرد و افزود:نباید ذهن مردم را به مسائل بخشی مشغول کنیم.


این نماینده مجلس تصریح کرد:برای حفظ دموکراسی و حقوق شهروندی جامعه حق نداریم هر گونه که تمایل داریم قلم بزنیم.

وی در این گردهمائی گفت:سه قرار داد بین سه فرماندار شرق استان بسته شد.

مقیمی درباره این قرارداد ها عنوان داشت: قرارداد منعقد شده در حوزه بحران و تعریف بودجه مشخص آن، حوزه آموزش عالی و نهایتاً حوزه بهداشت و درمان است.

 
مقیمی ضمن اشاره به رسیدن کار سد به مرحله خاک ریزی 2 هزار متر مکعب، ظرفیت این سد را تا بیش از 7 هزار مترمکعب دانست وگفت: با تعهد تامین اعتبار دولت، مقررشد دستگاه اضافه شودوافتتاح کنند


*نه به بهشهر رسیدگی شده و نه گلوگاه

مقیمی درپاسخ به سوال خبرنگارمازندنومه در مورد بیکاری گفت: «اجازه دهید فرمانداران گزارش دهند، بعد من بگویم، اگر آنها تصدیق کنند یعنی ما کار انجام دادیم وگرنه ما کاری نکردیم».

محمدتقی نورزاد-فرمانداربهشهر- نخستین فرمانداری بود که درباره بیکاری توضیح داد و گفت: ما تازه فرماندار شدیم،برنامه ارائه دادیم که تا حدودی مورد تأئید قرار گرفت.


فرمانداربهشهر اعلام کرد: پروژه عظیم سدگلورد، نرخ بیکاری را تاحدی کاهش می دهد و درصورت بهره برداری از این سد، انقلابی در زمینه کشاورزی، گردشگری و اشتغال در سه شهرستان به وجود می آید.

وی بابیان این مطلب که طرح های دیگر در سطح شهرستان با کمبود اعتبار مواجه است،تأکیدکرد: ما تلاش می کنیم شرکت ها و کارخانجات نقدینگی را تأمین کنند و آنهایی که سرمایه در گردش دارند، به میدان بیایند.

این مسئول در ادامه بهره برداری از پروژه پالایشگاه نفت بهشهر را  سدی بزرگ در مقابل رشد بیکاری دانست و افزود: بابرگزاری جلسه شورای اداری در یانه سر قصد شناسایی ظرفیت های اشتغال را داشتیم.

علی رجبی- فرماندارنکا- در همین زمینه گفت: ما به ایجاد کار پایدار معتقدیم که در این راستا، آوردن شرکت ها و کارخانجات و فعال کردن کارخانجاتی که خوابیده، سیاست کاری ماست.

 وی با اشاره به اینکه تنها 4 ماه است به سمت فرمانداری نکا منصوب شده، تأکید کرد: در بدو ورودم به شهرستان نکا، رسیدگی به امور شرکت های شهرک صنعتی نکا و بررسی مشکلات در این حوزه، ازجمله اولویت های کاریم بود.

رجبی در ادامه ورود کارخانه شیر و ماست کاله در شهرک صنعتی نکا را جزو عملکرد چند ماهه خود دانست و از اعتبار 5/6 میلیاردی در حوزه کشاورزی خبر داد.

 فرماندار گلوگاه نیز قبل از پاسخ دادن به سؤال عملکرد دولت در بحث بیکاری زدائی، درپاسخ به خبرنگاری که از نبود اطلاع رسانی به اصحاب رسانه برای شرکت درجلسات گلایه کرد، قول مساعد داد: درآینده از ظرفیت خبرنگاران استفاده شود. 

مظفری در زمینه اشتغالزایی گفت: با تلاش و پیگیری احمد علی مقیمی ، طرح بزرگ پالایشگاه نفت بهشهر عملیاتی شد.

وی اظهار داشت: 18 ماه دیگر پالایشگاه بزرگ نفت بهشهر با ظرفیت تولید 20 هزار بشکه در 5 فاز، معادل 120 هزار بشکه در روز، به بهره برداری می رسد. 

 این مسئول با ابراز این مطلب که گلوگاه ابتدا در قالب بخشی از شهرستان بهشهر بوده که به دلیل گستردگی جغرافیایی نه به بهشهر رسیدگی شده و نه گلوگاه، تاکید کرد: در سفر قبل دولت،100 میلیون تومان اعتبار به گلوگاه اختصاص یافت که برای ساخت بیمارستان اقدام شد.

مظفری اعلام کرد: قبل از انتخابات 24 خردادسال  92 ، نخستین کارخانه شهرک صنعتی این شهر افتتاح می شود.

این مسئول با تقاضا از نماینده منطقه در خصوص توسعه صنعت گردشگری و صنعت پاک،خاطر نشان کرد: در صورت تحقق واگذاری 70 هکتار زمین از اراضی توسکا چشمه به شهرداری گلوگاه،فرصت شغلی برای یک هزار نفر فراهم خواهد شد و در این راستا نرخ بیکاری شهرستان کاهش یافته و تا 8 سال آینده گلوگاه بیکار نخواهد داشت.

*از فرمانداران شرق استان بسیار راضی هستم

احمدعلی مقیمی در پاسخ به سؤال خبرنگار مازندنومه درخصوص رضایتمندی از عملکرد فرمانداران شرق استان گفت: از فرمانداران عملیاتی و باسابقه و کوشای شرق استان، بسیار راضی هستم.


وی در ادامه با مطرح کردن موضوع پالایشگاه بهشهر،از بهره مندی 3 شهرستان از این ظرفیت خبر داد و گفت:با عملیاتی شدن این طرح بزرگ، نگاه و هدف ما رفع بیکاری بود.

این مسئول در خصوص جذب سرمایه گذاردر شرق استان، اعلام کرد: با هماهنگی بانک ملی استان، هر سرمایه گذاری که دارای 20 درصد آورده باشد در حوزه انتخاباتی ما، می تواند باحمایت بانک و دولت  سرمایه گذاری کند. 

*با کسی عقد اخوت نبستیم

 مقیمی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مازندمومه در خصوص بی خیال شدن از طرح تحقیق و تفحص استاندار در مجلس گفت: تحقیق و تفحص دوره قبل هم بود و من کار جدیدی انجام ندادم، اجرای طرح تحقیق و تفحص کمرنگ نشده چه بسا ما مبتکر این طرح در جمهوری اسلامی هستیم.


وی ادامه داد: تحقیق و تفحص یکی از وظایف اصلی نمایندگان است که باید در حوزه نظارتی چشم و گوش مردم باشند و اگر دیدند در دستگاهی خطایی صورت گرفت آن را مطرح و برای بررسی آن اقدام کنند.

مقیمی افزود: تخلفات صورت گرفته در استانداری مازندران مشهود بود و بنده آن را در مجمع نمایندگان مطرح کردم که به تصویب مجمع رسید و پس از تصویب در کمیسیون شوراها، اکنون آماده ورود به صحن علنی است.


وی باتأکید براینکه قبل از من هم طرح تفحص بوده ولی محافظه کاری می کردند، تلاش و پی گیری خود رانشانه آزادگی  دانست و اظهارکرد: ما با کسی عقد اخوت نبستیم.

مقیمی درخصوص حمایت خود از کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد: بنده درحوزه اصولگرایان هستم و جامعتین هرچه تصمیم بگبرند،حمایت می کنم.

این نماینده مجلس درپاسخ به سوال بعدی خبرنگار مازندنومه درخصوص غیربهداشتی بودن گوشت مردم شرق استان و این که چرا از کشتارگاه صنعتی ساری استفاده نمی شود،اعلام کرد: به همت فرمانداران وشهرداران سه شهرستان، پروژه کشتارگاه شرق مازندران درمرحله نصب سوله است که هم اکنون به دلیل نبودحمایت استانداری که متعهد شده بود  500 میلیون تومان برای تسریع روند کارحمایت مالی کند،کار معطل شده است.

*بنده عرضه اش را هم دارم

مقیمی درپاسخ گله مندی خبرنگاران شرق از بی مهری مسئولان و نبودحمایت مالی روسای ادارات درقالب گزارش و رپرتاژ که به نوعی درآمدزائی صاحبان رسانه محسوب می شود، خود رارسانه ای خواند و گفت: باید مشکلات کلان اصحاب رسانه همچون بحث اشتغال، مسکن و ... را حل کنیم و بنده عرضه اش را هم دارم.

وی افزود:شما صنف تشکیل دهید،خبرنگاران را ساماندهی کنید، من برای شما هویت می گیرم و جایگاه تان را مشخص می کنم.

مقیمی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت:اگر کسی بتواند یک جمله از بنده علیه یکی از رقبای انتخاباتی بیاورد یک سکه جایزه می گیرد، حال آنکه شما بروید صحبت های رقبای مرا بشنوید،اگر 50 درصدسخنان شان علیه من نبود، 1 سکه جایزه پیش ما دارید. 


  • چهارشنبه 11 ارديبهشت 1392-0:0

    خبرنگاران ما اینکار رو می کنند؟

    • خبرنگارازغربپاسخ به این دیدگاه 2 0
      سه شنبه 10 ارديبهشت 1392-0:0

      سلام به همکاران درشرق

      اگر واقعأ محقق بشه ورضایتمندی خبرنگاران فراهم بشه

      پس نماینده خوبی دارید؟////

      قدردان باشین

      واما اگر برعکس باشه ...چی میگن////

      • دوشنبه 24 اسفند 1394-15:27

        به نظرم گلوگاه وبهشهرباید جزو استان گلستان بشه تا مشکلات مردم حل بشه و ازاینجورادمهاهیچوقت ابی گرم نمیشه.....

      • سه شنبه 10 ارديبهشت 1392-0:0

        سلام

        مقیمی چندوقت دیگه باید همین شعارت محقق بشه

        بنده عرضه اش رادارم/شما صنف تشکیل دهید،خبرنگاران را ساماندهی کنید، من برای شما هویت می گیرم و جایگاه تان را مشخص می کنم.

        اونوقت واست بدمیشا


        ©2013 APG.ir