تعداد بازدید: 2273

توصیه به دیگران 9

دوشنبه 9 ارديبهشت 1392-23:16

خانه مطبوعات مازندران کجاست؟

به بهانه استعفای رییس خانه مطبوعات مازندران و انبوه مشکلات خبرنگاران/جناب مدیر مسولی که داد از عدالت می زنید و تازه راه بی راهه را به خبرنگار ان نشان می دهید،آیا فکر نمی کنید خبرنگاری که با تمام وجود در حال کار کردن است،خانه مطبوعات حداقل کاری که می تواند برایش انجام دهد برگزاری جلسات، نشست ها و مناظره های ماهیانه است که تمام خبرنگاران برای طرح مشکلات شان و ارائه راه حل در آن حضور داشته باشند؟


مازندنومه؛یادداشت مهمان،لیلا ناطقی:چندی پیش در نشست خبری اداره کل کار،تعاون و رفاه اجتماعی و پس از سخنان علی بابایی کارنامی-مدیر کل کار و تعاون-نوبت به خبرنگاران رسید تا سوالات خود را مطرح کنند.

 در پایان یکی از خبرنگاران سوالی در خصوص  قوانین کار در مورد صنف خبرنگاران و مشکلاتی که این قشر با آن دست به گریبانند،پرسید. اینکه چگونه می توان با قوانین کار جلو سوء استفاده از زحمات خبرنگاران  را گرفت؟ آیا اداره کار دستور العمل خاصی دارد تا جایگاه خبرنگار حفظ شود و بعضی از نشریات به دنبال سوء استفاده شغلی از از خبرنگاران نباشند؟یا این که  دستمزدها مطابق با قانون اداره کار باشد؟

 در این جلسه اما یکی از آقایون پیش کسوت در امر خبرنگاری با اعتراض به این خبرنگار و اینکه این جا مکان مناسبی برای طرح مشکلات مربوط به خبرنگاران نیست و باید آن را در خانه مطبوعات مطرح کرد،جلسه را به سمت و سوی دیگری برد.

 خبرنگار مربوط نیز به احترام پیش کسوتی او از ادامه بحث خودداری کرد . اما مطلبی که باید مطرح می شد و نشد و اکنون آن را با شنیدن خبر استعفای نیاز آذری -رییس سابق خانه مطبوعات- بازگو می کنیم این است که از قرار خانه مطبوعات آن قدر جذابیت و مشغله کاری ندارد که نیاز آذری آن را رها و جای دیگری را به آن ترجیح می دهد!

 آیا او نمی دانست از ابتدا که مشغله کاریش زیاد است؟آیا پیش بینی نمی کرد که می تواند این کار را ادامه دهد یا نه؟ و یا واقعا" او به خاطر نبودن همکاری گروهی و نداشتن طرح و ایده و پیشنهاد از سوی سایر اعضا،خانه مطبوعات را رها کرد و به جای فعالیت در این خانه و باز کردن گره کار خبرنگاران عطایش را به لقایش بخشید؟

خبرنگاری که بیمه نشده،خبرنگاری که ماهیانه بابت زحمتش فقط صد هزارتومان می گیرد، یا به بهانه 6 ماه آزمایشی بودن حقوقش را نمی دهند و بعد از آن بیرونش می کنند... حال باید به چنین خانه مطبوعاتی  برای حل مشکلش مراجعه کند ؟کجاست چنین خانه مطبوعاتی در مازندران؟! نشانی اش را بدهید؟

 جناب مدیر مسولی که داد از عدالت می زنید و تازه راه بی راهه را به خبرنگار ان نشان می دهید، آیا فکر نمی کنید خبرنگاری که با حجب و حیا و با تمام وجود در حال کار کردن است،خانه مطبوعات حداقل کاری  که می تواند برایش انجام دهد برگزاری جلسات، نشست ها و مناظره های ماهیانه است که تمام خبرنگاران  برای طرح مشکلات شان و ارائه راه حل در آن حضور داشته باشند؟


  • جمعه 13 ارديبهشت 1392-0:0

    ای بابا رییس خانه مطبوعات که با راه اندازی یک سایت که فقط خودش و احتمالا بازهم خودش آنرا بازدید می کند حرفی برای گفتن ندارد و خود را برادر نماینده اش وصل می کند تا شاید مورد توجه قرار گیرد . بهتر است مطبوعاتی ها حرفه ای و صنفی تر با رعایت استقلال از اینگونه افراد مطالبتاشان را پیگیری نمایند

    • چهارشنبه 11 ارديبهشت 1392-0:0

      دور میدون امام (:

      • سه شنبه 10 ارديبهشت 1392-0:0

        به خواننده های منتقد بگویم حالا این پستها چیه که نیاز به خاطرش به آب واتش بزند.اون مشاوره رو که رییس داشناگه بخاطر نزدیکی با بادرش بهش داده.اگه اینطور نبود چرا تا قبل از نماینده شدن برادرش بهش پیشنهاد نشد!! از این که بگذریم خانه مطبوعات خیلی جای مهم و بزرگی نیست که باعث ترقی آدم بشه.یعنی نمی تونه نردبان آدم بشه برای جاهای بالاتر.چه کسی تا حالا از خانه مطبوعات مثلا شده نماینده یا عضو شورا؟دهقان که چند سال رییس بود و می تاخت الان کجاست؟!پس اگر در خانه مطبوعات سودی بود مطمئن باشید آقایان و خانمهایی که الان اون تو هستند زودتر از نیاز آن را نردبان خود می کردند. نکته آخر اینکه آدم باید مفید باشد.هر جا که باشه.نیاز احتمالا فکر میکنه در مجمع بهتر میتونه تاثیرگذار باشه تا خانه.حالا صبر کنید تا ببینیم چی میشه.الان برای قضاوت زود است.

        • غرب استانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
          سه شنبه 10 ارديبهشت 1392-0:0

          خانه مطبوعات استان باید سیستم شورایی را در هر شهر اجرا کند و دیگر نمایندگی خانه مطبوعات بوجود نیاید تا حالت دیکتاتوری بر خبرنگاران اعمال نشود.همچنین باند بازی و رانت خواری با برچیده شدن خانه مطبوعات غرب مازندران هم برچیده شود

          • سه شنبه 10 ارديبهشت 1392-0:0

            اگر ميگوييم اقاي نياز دروغ ميگوينددليلش اينست كه ايشان اول رييس خانه مطبوعات شدند بعد دبيرخانه وبعد مشاور رييس دانشگاه مازندران يعني هركدام پله اي براي رسيدن به پله بعدي چرا مسئليتهاي بعدي را قبول كردند

            • سه شنبه 10 ارديبهشت 1392-0:0

              بگذار رک بگویم که نیازآدری کاری نادرست انجام داد من حتی قصد داشتم کلمه فریبکاری را بکار بگیرم او اگر وجدان کاری داشت اصلا نباید خانه مطبوعات را رها می کرد و به مجمع می پیوست دلیل آقای بابلی مثل 91 دروغ برای پشت پرده گذاشتن یک دروغ است چرا که ایشان پیش از مجمع در خانه مطبوعات کارش را شروع کرده بود همین دلیل کافیست تا بگوییم رفتن او فقط با سوء استفاده از موقعیت خانه مطبوعات بود تا به موقعیت مجمع برسد که حقوق و جایگاهی دیگر دارد مثا ارتباط با وزرا و ...

              مطمئن باشید او اگر جایی موقیعیتی بهتر ببیند که هرگز برایش پیش نخواهد آمد مجمع را هم رها می کند فرقی ندارد از کجا شروع کرده است

              • سه شنبه 10 ارديبهشت 1392-0:0

                نیاز رفت و خودش را از دست این جماعت خلاص کرد.واقعا کار با کسانی که حاضر نیستند کنار هم مشارکت جمعی داشته باشند و پشت صحنه زد و بند میکنند دشوار است.در ضمن نویسنده محترم باید بداند که دبیرخانه مجمع بعد از انتخابات خانه مطبوعات روی داد و اگر قبل از ان بود شما حق داشتید معترض شوید که چرا استعفا داد.شاید چیزهای دیگری هم باشد که باید از خود نیاز پرسید.یکطرفه نباید رفت قاضی


                ©2013 APG.ir