تعداد بازدید: 4109

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 11 ارديبهشت 1392-20:9

اصلاحات مثل نماز صبح واجب است-کواکبیان

مصطفی کواکبیان در ساری گفت:نمایندگان گفتند مسائل سال 88 پیش آمده،چه کسی می خواهد انتخابات جدید برگزار کند، بگذار باشد، کی به کیه!/قانون‌ناپذیری، بی‌برنامگی و عوام‌فریبی را در این دولت دیدیم/سفرهای اخیر رئیس‌جمهور شائبه انتخاباتی دارد/کسی که گفته آقای خاتمی برانداز است، حرف بی‌ربط زده است/نزدیک بود شکم ما را پاره کنند که چرا فتنه‌گر شده‌اید و رئیس جمهور منتخب را تخریب می‌کنید/با اجازه رهبری، رابطه ایران و آمریکا را برقرار می‌کنم+گزارش تصویری


مازندنومه،کلثوم فلاحی:مصطفی کواکبیان-فعال سیاسی منسوب به اصلاح طلبان- در جمع مردم ساری در مسجد حضرت فاطمه(س) حضور یافت.

وی ابتدا سخنانی در رابطه با روز زن و مقام حضرت فاطمه(س) بیان داشت و گفت: در کشورهای همسایه مانند عراق، افغانستان، ترکیه و ... یک سوم از مجلس را زنان تشکیل می‌دهند،مجلس عراق بیش از 80 نماینده زن دارد و تعداد زنان مجلس ما، به اندازه یک سی‌ام نمایندگان مجلس هم نیست، هشت زن در 290 نفر نماینده.

نماینده سابق سمنان افزود: از برنامه‌های ما در دولت آینده این است که جایگاه سیاسی اجتماعی زن را ارتقا بخشیم چراکه حضرا زهرا(س) یک عنصر سیاسی بود.برگزیده اظهارات کواکبیان در ادامه آمده است:

***

- در آن مقطع موافق برگزاری همزمان این 2 انتخابات بودم اما با اضافه شدن 2سال به شورای سوم مخالف بودم و آن زمان چون در اقلیت بودیم، حرف ما رای نیاورد. نمایندگان گفتند مسائل سال 88 پیش آمده، چه کسی می خواهد انتخابات جدید برگزار کند، بگذار باشد، کی به کیه! شورای نگهبان هم رای داد، اتفاقا اولین مصوبه‌ای که شورای نگهبان زود رای داد، همین بود. همزمانی برگزاری 2 انتخابات، باعث شور و هیجان بیشتر و خلق حماسه می‌شود. تا بخواهید در این کشور، مشکل داریم، اگر پای صندوق‌های رای نیایید، اوضاع بدتر می‌شود.

- باید جلوی این دولت را گرفت و روند اجرایی کشور را تغییر داد،مردم به هر نحوی که شده همدیگر را آگاه کنند تا به عنوان یک وظیفه شرعی، پای صندوق‌های رای حضور یابند.

-قانون‌ناپذیری، بی‌برنامگی و عوام‌فریبی را در این دولت دیدیم، در این دولت، بداخلاقی حاکم شده است. هر وزیری را حتی اگر خواست در هوا بزند، یعنی حتی نگذارد که بیاید.

- بداخلاقی‌ها از مناظره‌های انتخاباتی در سال 88 شروع شد و هنوز هم ادامه دارد، بارها به احمدی‌نژاد گفتم به فکر مشکلات مردم و گرانی‌ها باشد.

- سفرهای اخیر رئیس‌جمهور شائبه انتخاباتی دارد، آیا این سوء استفاده از امکانات دولتی نیست؟ قرار است فردا هم به ساری بیاید. هر الف بچه ناخوانده درس سیاست، می‌داند این سفرها انتخاباتی است.

 - چرا وعده یارانه پنج برابری می‌دهید؟ از کجا؟ پنج برابر شدن مبلغ یارانه، یعنی قیمت بنزین به چهار هزار تومان افزایش می‌یابد، مگر قرار است اقتصاد ما با صدقه‌سری و توزیع پول شکل بگیرد؟ قدرت خرید مردم را باید افزایش داد.

-  در سال 84، میزان نقدینگی 70 هزار میلیارد تومان بود و امروز به 470 هزار میلیارد تومان افزایش یافته و هر کسی می‌داند افزایش نقدینگی، به معنای افزایش تورم است. تورم در پایان دولت خاتمی، 16 درصد بود،( صدایی از جمعیت گفت 12 درصد) بر اساس آمار بانک مرکزی، نرخ تورم در دولت احمدی‌نژاد به 44 درصد رسیده است.

-بخشی از تورم، ناشی از این نقدینگی بی‌حساب و کتاب است، به بودجه عمرانی و صندوق توسعه ملی ناخنک بزنیم که باید یارانه بپردازیم، آن‌وقت چقد تولید کشور را بدبخت کنیم معلوم نیست.

- 30 هزار مهاجر مازندرانی در شهرک‌های صنعتی سمنان مشغول به کار بودند، اغلب این واحدها اکنون تعطیل شده‌اند. بارها در مجلس هشتم فریاد کشیدم آقای احمدی‌نژاد، ایجاد شغل جدید پیشکش، همین اشتغال موجود را حفظ کن. هی آمار می‌دهند 2و نیم میلیون شغل اضافه می‌کنیم، کردین؟

- در خوشبینانه‌ترین حالت، 11 میلیون بی‌کار در کشور داریم، آمار دولت اما حدود پنج میلیون نفر است. چهار میلیون و 500 هزار نفر از این افراد را جامعه بانوان تشکیل می‌دهند، اغلب بالای سن 25 سال، دم بخت و ازدواج نکرده هستند.

-قصد سیاه‌نمایی ندارم، من هم وقتی نماینده بودم اگر می‌توانستم کاری انجام دهم اما خودداری کردم، مسئول هستم. نمی‌گویم اگر فردا در مسند قدرت باشم، مشکلات یک شبه حل می‌شود، اما روند فزاینده را باید سد کرد تا اضافه نشود که البته این کار هنوز صورت نگرفته است.

- بداخلاقی‌ها را دیدیم، یکشنبه سیاه مجلس را دیدیم، رفتار نامناسب سران سه قوه با یکدیگر. شعار ما شعار «زنده باد اصلاحات» است، برخی تصور می‌کنند اصلاحات به معنای طاعون، ویروس و سرطان است. اصلاحات به معنای امر به معروف و نهی از منکر است، ‌ مثل نماز صبح، اصلاحات واجب است.

چه کسی گفته که اصلاحات، اپوزوسیون نظام است؟کسی که گفته آقای خاتمی برانداز است، حرف بی‌ربط زده است.

 در این کشور که ارمنی هم در روز عاشورا برای امام حسین(ع) نذری می‌دهد آن وقت در تلویزیون می‌بینیم که می‌گویند اصلاح‌طلبان پرچم امام حسین(ع) را آتش زدند، مگر می‌شود کسی کوچکترین بی‌ادبی به ائمه داشته باشد؟ با این حرف‌ها نمی‌توان مردم را فریب داد، کسانی که در مجلس به ما می‌گفتند چرا به احمدی‌نژاد انتقاد می کنید، همان‌ها امروز چه حرف‌ها که نمی‌گویند.

- حضور معاون اول رئیس‌جمهور در مجلس لهو و لعب ترکیه و آوردن قرآن به صورت دف‌زنان، با موازین شرعی ما نمی‌خواند، وقتی به این مسائل اعتراض کردیم، همان‌ها امروز چه‌ها که نمی‌گویند؛ چه شد، "کی بود کی بود من نبودم"؟ نزدیک بود شکم ما را پاره کنند که چرا فتنه‌گر شده‌اید و رئیس جمهور منتخب را تخریب می‌کنید.

- نادیده گرفتن کار دولت‌های قبلی، کار درستی نیست، منکر خدمات احمدی‌نژاد هم نیستیم. ناکارآمدی دولت را به پای جمشید بسم‌الله گذاشتند، بزرگترین اختلاس تاریخ بشریت در این دولت اتفاق افتاد.

- ما به دنبال اجماع هستیم، اگر اصولگرایان راست می‌گویند چرا این تعداد کاندیدا به میدان آمده‌اند؟ این میز ریاست و صندلی و مرکز پاستور چقدر برای آنها مهم است که 40 نفر کاندیدا فرستاده‌اند؟ یک نفر را مشخص کنند تا برای ما هم معلوم شود که چه کسی را باید شکست دهیم.

- مردم با همه مشکلات، پای انقلاب ایستاده‌اند، با این انتخابات باید تحول ایجاد کرد. باید برای رابطه ایران و آمریکا، علاج داشت. گاهی روزنامه کیهان، حرف‌های بی‌ربطی می‌زند، اگر یک روزنامه اصلاح‌طلب هم این حرف‌ها را به اصولگرایان بگوید آیا وزارت ارشاد ساکت می‌ماند؟ چرا این حاشیه امنیت برای برخی ایجاد شده است؟ باید جبهه ضد پوپولیستی در کشور شکل گیرد.

* کواکبیان در ادامه پاسخگوی سوالات حاضران بود.پاسخ های او در پی آمده است:

- با اجازه رهبری، رابطه ایران و آمریکا را برقرار می‌کنم.

-آقای احمدی‌نژاد 700/800 میلیون خرج هولوکاست کرد، خاخام‌های ریش بلند را آورد اینجا، گور پدر هیتلر که چهار نفر را سوزانده یا نه.

- ارز در کشور به طور طبیعی نباید بیشتر از 1600 تومان باشد نه 3600 تومان، در دوره هاشمی 400 تومان بود و در دوره خاتمی 800 تومان.

-مگر ما می‌گذاریم اصولگرایان، این انتخابات را بین خودشان تقسیم کنند، اصلا چه کسی گفته اصولگرایان می‌توانند ما را بیرون کنند، ما آنها را بیرون می‌کنیم.

- فکر نکنیم بعد از برقراری رابطه با آمریکا، خیلی رابطه گل و بلبلی و یک روزه همه چیز گلستان می‌شود.

-خاتمی و هاشمی جفت شان هم نمی‌آیند(صدایی از جمعیت گفت ان شاءالله می‌آیند) اطلاعی که دارم قطعا نمی‌آیند، اگر خاتمی بیاید بنده کنار می‌روم(صلوات حاضران) ولی نمی‌آید ( خنده حاضران)

- بعد از مناظره سال 88 با شریعتمداری،دیگر در هیچ‌جا حاضر نشد با من مناظره کند. به او گفتم تو می‌گویی خاتمی مفسد فی‌الارض است، بیا مناظره کنیم ببین آنهایی که تو حمایت کردی مفسد فی‌الارض هستند یا خاتمی.

- مشایی هم یکی مثل احمدی‌نژاد، احمدی‌نژاد هم یکی مثل مشایی؛ یک روح در 2 بدن، هیچ فرقی ندارند. معلوم است کسی که به درد معاون اولی نمی‌خورد به طریق اولی به درد ریاست جمهوری هم نمی‌خورد. البته قصد تخریب ندارم و اگر سوال مطرح نمی‌شد درست نبود که درباره دیگران نظر بدهم.

-مذاکرات آلمآتی 2 بی‌فایده است، وقت تلف کردن است. البته مذاکره باید ادامه یابد اما بهترین راه مذاکره، راه برد برد است.

- آن روز که مسائل کهریزک را مطرح کردیم آقایان یادشان رفت، امروز تازه به فکر کهریزک افتادند.

-رفع حصر موسوی و کروبی شرط حضور ما در انتخابات نیست، ما می‌گوییم قانون را باید رعایت کنیم اما با رضایت رهبری، میرحسین و کروبی را آزاد می‌کنیم.

- من تا آخر ایستاده‌ام اما نباید بگذاریم شرایط سال 88 تکرار شود. به دنبال منطق اجماع هستم. این تهمت است که می‌گویند همه فتنه‌ها زیر نظر هاشمی است، اگر اینگونه بود چرا رهبری، وی را به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، منصوب کرد؟ اگر طرفدار رهبری هستید نباید این حرف‌ها را بزنید.

 قرار نبود یک ساعت و نیم وقت دوستان را بگیرم، امروز روی منبر هم ننشستم که حاشیه‌ای هم نباشد.


  • شنبه 14 ارديبهشت 1392-0:0

    نفوذی

    • پنجشنبه 12 ارديبهشت 1392-0:0

      علت راي نياوردن كواكبيان در سمنان اين بود كه احمدي نژاد نگذاشت كارهاي كواكبيان به اسم اون تو سمنان تمام بشه يعني يك چشم تنگي.

      • پنجشنبه 12 ارديبهشت 1392-0:0

        آقا از بین مردم سمنان برای نمایندگی رای نیاورد ولی با این اعتماد به نفس از دولت خود سخن می راند !!!


        ©2013 APG.ir