تعداد بازدید: 2042

توصیه به دیگران 2

شنبه 14 ارديبهشت 1392-18:44

فقط یک لوح خالی/ شأن زنان رعایت نشد

در نوشته یکی از 25 زن نمونه ي تجلیل شده مطرح شد:فقط یک لوح خالی به ما دادند!/ منظورم از نوشتن این نقد،درخواست پول و غذا نبود،چه در بین همین 25 نفر زن تجلیل شده،بودند کسانی که اوضاع مالی و زندگی شان از سطح معمول جامعه بالاتر است و به جوایزی از این دست نیازی ندارند.


مازندنومه:چهارشنبه گذشته در سالروز میلاد حضرت فاطمه(س)و روز زن،25 نفر از زنان نمونه استان طی مراسمی در سالن معاونت برنامه ریزی استانداری مازندران قدردانی شدند.

نوشته زیر را یکی از بانوان تجلیل شده در این مراسم برای ما ارسال کرده است که بنابر تقاضای او،نامش محفوظ می ماند.

***

سال هاست در عرصه فرهنگی و ادبی کشور فعالیت می کنم و در این سال ها چندان مایل به معرفی خود، جلوه گری و یا برزگنمایی فعالیت هایم نبودم و نیستم.

باور دارم کار و اثر و تولید هنری و علمی و فرهنگی هر فردی باید خود بدرخشد و اگر هم قرار به گزینش و انتخاب و جایزه بود،چه خوب است کار در محافل و مجامع علمی و پژوهشی بدرخشد و نه جای دیگر.

به هر حال امسال از طرف اداره متبوعم به عنوان زن نمونه به استانداری معرفی شدم تا به اصطلاح از من و 24 نفر دیگر از زنان سرزمینم تجلیل شود؛هر چند خیلی ، این گونه تجلیل ها را جزو افتخارات ممتاز زندگی ام بر نمی شمارم.

برنامه از ساعت 9 صبح شروع شد و تا 12 نیمروز به درازا انجامید.قبل از سخنرانی مديركل بانوان و امور خانواده استانداري سه تن از بانوان موفق استان تجلیل شدند و بعد  زهرا شرف‌الدين درباره فعالیت هایش و عملکرد درخشان دولت نهم و دهم سخن گفت! از جمله این که"بیش از  144 هزار خانواده در طول دولت نهم و دهم در قالب طرح رحمت تحت آموزش قرار گرفتند."

سید علی اکبر طاهایی هم در این مراسم سخنرانی کرد.استاندار گفت که "نقش زنان در ارتقاي دستاورد هاي انقلاب چشم گير است و با توجه به توانمندي‌هاي كه در بانوان وجود دارد،بايد در عرصه‌هاي مختلف اجتماعي و فرهنگي به كارگيري شوند."

پذیرایی تنها  با آب میوه و موز و کیک بود و برخلاف تصور عده ای از مهمانان از ناهار خبری نبود!حتی بطری آب هم نبود که گلویی تر کنیم!

در پایان مراسم نیز به ما 25 نفر تنها یک لوح قدردانی دادند!در واقع تمام این بر و بیاها و سر و صداها،برای تبلیغات دستگاه مربوط بود و به بانوان فرهیخته مازندران فقط لوح خالی رسید!

عکس از:سایت استانداری مازندران

البته نه من و نه هیچ کدام از زنان نمونه استان منتظر وجه نقد آن چنانی یا پذیرایی مفصل نبودیم،لیکن اگر هر یک از ما مهمانی به خانه خود دعوت می کنیم،شده از همسایه قرض بگیریم، تلاش می کنیم به مهمان خوش بگذرد و مفصل از او پذیرایی می کنیم تا خاطره خوشی از ما داشته باشد.

من از مراسم تجلیل زنان نمونه استان خاطره خوشی نخواهم داشت.باورمندم این برنامه در شان ما نبود،جایی که مثلا" به برنده یک مسابقه ای در صدا و سیما جوایز چند صدهزار تومانی می دهند،یا به فلان ورزشکار زمین و ماشین و ...اهدا می شود و مانند این ها،شانیت ما رعایت نشد.

 پیشنهاد می کنم اگر قرار است سال دیگر اوضاع چنین باشد، این مراسم برگزار نشود،بهتر است.در دین و حتی فرهنگ عامه ما در مورد زنان سفارش زیاد شده است،پس شان آنان باید حفظ بماند.

بار دیگر تاکید می کنم منظورم از نوشتن این نقد،درخواست پول و غذا نبود،چه در بین همین 25 نفر زن تجلیل شده،بودند کسانی که اوضاع مالی و زندگی شان از سطح معمول جامعه بالاتر است و به جوایزی از این دست نیازی ندارند.

این نکته را هم بگویم که پس از برگشتنم به اداره،مدیرمان که اوضاع را چنین دید، به جای برگزار کنندگان، کارتی فرستاد تا به نوعی جبران مافات کرده باشد،هر چند من ضمن قدردانی از او،این هدیه را به آشنایی دادم که احساس کردم بیشتر از من نیازمند آن کارت هدیه است.


  • يکشنبه 15 ارديبهشت 1392-0:0

    خانم نویسنده اگر نمی پذیرفت دعوت رو بی احترامی بود.اما نمی توانست سکوت کند و از این تجلیل سطح پایین انتقاد نکند.خودش هم در نوشته اش چند بار تاکید کرد که نیاز مالی ندارد و بخاطر پول این مطلب را ننوشته.دوستانی که نظر میدهند دقت کنند که اصل مضوع چیز دیگری است.همان شانیت است.هدیه باید در شان طرف مقابل باشد.مثلا شما به بچه 8 ساله که اتو بخار جایزه نمی دهی و به زن 40 ساله که پاک کن جایزه نمی دهی؟می دهی؟!!

    • يکشنبه 15 ارديبهشت 1392-0:0

      خانمی که برترش خواندند ایا بدنیست که اینجوری هم از یک دست ناهار و هدیه رو پس میزنه و هم با دست دیگه اونو مطالبه میکنه ؟ تازه اگه اونا میخواستن بهت هدیه بدن نباید می پذیرفتی.....!


      ©2013 APG.ir