تعداد بازدید: 1939

توصیه به دیگران 3

شنبه 14 ارديبهشت 1392-22:52

فلاحیان:نگفتم رییس جمهور آینده هستم

در گفت و گو با علی فلاحیان مطرح شد:اگر رییس جمهور شوم با مجلس تعامل خواهم داشت/اختلاس نداشتیم،بلکه فساد اتفاق افتاده است/نمی دانم مهم ترین رقیبم چه کسی است/می‌خواهند یک چیزی را از دهن من بنویسند و فردا تیتر کنند!+عکس


مازندنومه،کلثوم فلاحی:علی فلاحیان-عضو مجلس خبرگان رهبری و وزیر اسبق اطلاعات-عصر شنبه به عنوان یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری در مسجد محمد رسول‌الله(ص) ساری به سخنرانی پرداخت.پس از سخنرانی با او گفت و گو کردیم:

مازندنومه: در دانشگاه بوعلی سینا گفتید رئیس جمهوری آینده ایران هستید، از کجا تا این اندازه اطمینان دارید؟

فلاحیان: من این را نگفتم، گفتم نامزد انتخابات آینده هستم. والا معلوم است هنوز که مردم رای ندادند. معمولا خبرنگاران یک جمله از صحبت‌ها را می‌اندازند. گفتم ان شاءالله نامزد می‌شوم و مردم به ما رای می‌دهند.

مازندنومه:مهمترین رقیب انتخاباتی‌تان چه کسی است؟

 فلاحیان: نمی‌دانم، هنوز اسم‌ها را ننوشتند که چه کسانی کاندیدا هستند، فعلا گمانه‌زنی است.

مازندنومه: سال گذشته در گفت‌و گو با هفته‌نامه "تجارت فردا" عنوان کردید اختلاسی اتفاق نیفتاده بلکه تخلف بانکی است و همچنین در رابطه با مجلس و مصطفی پورمحمدی گفتید که سواد نظارت ندارند.پورمحمدی الان خودش رقیب انتخاباتی شماست. هنوز بر موضع خود هستید؟

 فلاحیان: بله بر مواضع خودم هستم.

مازندنومه: یعنی فکر می‌کنید اختلاسی اتفاق نیفتاده است؟

 فلاحیان: فساد اتفاق افتاده. اختلاس معنای حقوقی دارد و حتی ممکن است جرم فساد از اختلاس بالاتر باشد اما کلمه اختلاس، مفهوم حقوقی دارد.

مازندنومه: سال گذشته در مصاحبه با همان هفته نامه گفتید فعالیت‌های اقتصادی وزارت اطلاعات، صوری است، جمله شما چه مفهومی دارد؟

فلاحیان: یعنی پوششی است و واقعی نیست، برای کشف بعضی مسائل فساد است.هشت تا سئوال پرسیدی، بگذار بقیه هم بپرسند.

مازندنومه:هشت تا سئوال نپرسیده‌ام، گویا دو دوتای آقای فلاحیان چهارتا نیست! اگر رئیس‌جمهور شوید با مجلس تعامل دارید؟ اگر آرای مجلس را برنتابید چه می‌کنید؟

فلاحیان: حتما تعامل دارم. یعنی چه مجلس را برنتابم؟

مازندنومه:مجلس بارها مورد انتقاد شما قرار گرفته که نتوانسته جلوی تخلفات احمدی‌نژاد را بگیرد. از این منظر می‌گویم.

 فلاحیان: معتقدم باید با مجلس همکاری کرد. اینها نمایندگان مردم هستند، همان‌گونه که رهبری گفتند دولت و مجلس و در مجموع قوا، باید با هم منسجم و متحد بوده و همکاری کنند و بروند.

 مازندنومه:چرا با آمدن آقای خاتمی و هاشمی مخالف هستید؟

فلاحیان:(می خندد) این سوال را در دانشگاه بوعلی پاسخ دادم.

 روحانی ای که در کنار فلاحیان نشسته، خنده بر لب چیزی زمزمه‌ای می‌کند و فلاحیان می‌گوید:« می‌خواهند یک چیزی را از دهن من بنویسند و فردا تیتر کنند!»


  • يکشنبه 15 ارديبهشت 1392-0:0

    وشون بیمونه بازار انتخابات ره گرم هاکانن والله رای ندارنه


    ©2013 APG.ir