تعداد بازدید: 5291

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 16 ارديبهشت 1392-22:26

چراغ سینما در ساری خاموش می شود؟

حتی سفر رئیس جمهوری و تصویب احداث پردیس سینمایی درساری نیز به فراموشی سپرده شد/ گویا نمی توان به تصمیم و حمایت های دولتی دل بست ،شورای چهارم باید برای احداث پردیس سینمایی درساری، عزم جدی به خرج دهد.


مازندنومه،عباس مهدوی:سینما در ساری حال و روز خوبی ندارد.این روزها تنها سینمایی که چراغ هنر هفتم را در مرکز استان روشن نگه داشته ، سینما سپهر است که هر چند مانند گذشته پربارش در دهه 60 و70 محل حضور جوانان ساروی نیست، نگذاشته تا نشستن برصندلی های سینما به خاطره تبدیل شود.

 ساری شهری است که درخیابان های محدود اما زیبایش، تبلیغات چند فیلم بر سردرآن خودنمایی می کرد . سینما فردوسی ، سینما ایران و سینما فرهنگ ، سینماهایی بودند که جوانان و نوجوانان دهه های گذشته این شهر ,خاطرات بسیاری از آن دارند .

ضرورت وجود سینما در کناردیگر رسانه های فرهنگی یک موضوع بسیار مهم است ، تاجایی که رهبر فرزانه انقلاب معتقدند که "اعتلای سینمای کشور نیازی محسوس است و همه باید این حقیقت را دریابند که هنر مهم و بسیار برجسته سینما برای کشور ، یک نیاز و ضرورت محسوب می شود".

این روزها جوانان ساروی به دلیل کمبود فضاهای فرهنگی و هنری از اوقات فراعت خود به درستی استفاده نمی کنند و هنرسینما می تواند در غنی سازی این لحظات نقش بارزی ایفا می کند.

 استفاده از راهکارهای کشورهای موفق درعرصه جذب مخاطب به سینما می تواند کمک شایانی به پرکردن صندلی های سینما دراستان کند .

 ساخت سینماهایی با تعاریف و استانداردهای جدید و با امکانات تفریحی و رفاهی می تواند نمونه ای از این راهکارها باشد .

 مکان سینما باید برای حضور خانواده ها جذاب باشد،این مهم درمورد مساجدهم صدق می کند . وقتی مسجدی از لحاظ بهداشتی و امکانات ظاهری مناسبت نباشد ، قطعا حضور در آن برای نمازگزار هم جذابیتی ندارد .

 درساری کاملا این امر قابل ملموس است که ساکنان این شهر، نیاز مبرم به نشاط و تفریح سالم دارند و بخش مهمی از نشاط آفرینی درجامعه در گرو زیر ساخت های سینمایی است .

 ورود شهرداری ساری برای رونق سینما در این شهر تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است . تجربه ای که در تهران منجر به احداث پردیس های سینمایی و استفاده گسترده شهروندان شد.

حتی سفر رئیس جمهوری و تصویب احداث پردیس سینمایی درساری نیز به فراموشی سپرده شد. سرانجام سینما فرهنگ و تفاهم نامه استانداری وموسسه سینما شهر برای احیای این سینما نیز محقق شد و این سینما همچنان در چند ستون و میله گرد باقی ماند .

 با این حال نمی توان دست روی دست گذاشت و به تماشای ناکامی ها نشست . باید برای اعتلای فرهنگی مرکزاستان کاری کرد.

 گویا نمی توان به تصمیم و حمایت های دولتی دل بست، شورای چهارم باید برای احداث پردیس سینمایی درساری، عزم جدی به خرج دهد.

پردیس سینمایی می تواند پای بسیاری ازخانواده های ساروی را به سینما باز کند . تلفیق سینما ، تفریح و امکانات خدماتی و مرکز خرید می تواند علاوه برتامین هزینه های نگهداری سالن سینما ، شرایط متنوعی را برای گروه های مختلف سنی رقم زند .

 نتیجه قطعی تاثیر سینما درحوزه های مختلف به اثبات رسیده است . این نقش را در ساری جدی بگیریم.


  • چهارشنبه 18 ارديبهشت 1392-0:0

    سینما رفتن در ایران اصلا جزیی از برنامه ی تفریحی خانواده ها نیست.درست برعکس گذشته که یکی از بزرگترین علایق ما در جمعه سینما رفتن بود.باید طرف دیگه ایی از این موضوع روهم دید که پیشرفت تکنولوژی وکم کیفیت بودن فیلمها از نظر ساخته.دقیقا به نکته ی خوبی اشاره کردین.دیگه سینماهای ما به روز نیست سینما جاییه که وقتی افراد میخوان برن اونجا فیلم ببینن باید حس کنن که توی فضای متفاوتی که شبیه خونه نیست دارن فیلم میبینن.ای بابا دولت اگه می خواست سینما بسازه اون خونه های مسکن مهر رو که5 ساله نیمه کاره مونده تحویل میداد.صدا وتصویر توی سینما اصلا خوب نیست شاید کیفیت یه موبایل پیشرفته روهم نداره.یه چیزی، من با دیدن اکثر فیلمهای ایرانی خوابم میگیره البته این روهم بگم ما فیلم های خوب هم داریم اما کمه.آخرین فیلم ایرانی که دیدم و مدتها تاثیرش روم بود جدایی نادر از سیمین بود.شاید فیلمسازان هم حرفهایی برای گفتن داشته باشن.یه دلیلی که شاید من به شخصه سینما نمیرم اینه که واقعا فضای خانوادگی نیست بیشتر فضایی برای عده ایی که ... خودم به شخصه توی سینما احساس امنیت نمیکنم.

    • سه شنبه 17 ارديبهشت 1392-0:0

      babashoma ham ke hamash az pooledolat mikhain shahretoono abad konin khodetoon bayadmaye bezarin mese babol ke 2 ta snamash be sooratekhosoosi edare mishe va baz sazi shod ba sedaye dalbi

      • سه شنبه 17 ارديبهشت 1392-0:0

        چراغ سینمای قائمشهر که سالهاست خاموش شده!

        • سه شنبه 17 ارديبهشت 1392-0:0

          با شما موافقم چراغ خاموش سینما سپهر در اغلب شبهای تعطیل نگرانم می کند که نکند تنها سینمای شهرم تعطیل شود. راستش به نظرم برای سرپانگه داشتن آن باید برنامه ریزی کرد؛ یک پیشنهادش را من می دهم، برای سلیقه های مختلف فیلم اکران شود. من یکی از علاقمندان سینما هستم اما دلم نمی خواهد پای فیلم رسوایی بنشینم شما بفرمایید چه کنم؟! از تعطیلات عید تا حالا هر هفته 5 تا دو 12 را می گیرم اما جز حوض نقاشی و رسوایی فیلم دیگری اکران نشد که نشد.

          • سه شنبه 17 ارديبهشت 1392-0:0

            پاينده باشي ايران- پاينده باشي مازندران

            • سه شنبه 17 ارديبهشت 1392-0:0

              و این تنها سینمای شهرمان که باقیمانده از چهارسینمای دیگر است را حد اقل سراپانگهداریم



              ناگفته نماند سینما سپهر ساری جزو سینماهای بزرگ کشور است

              و باید برای اعتلا و رونق آن از مسئولین بخواهیم در مورد این امر مهم کوتاهی نکنند ..پاینده ایران ..پاینده مازندران پاینده ساری...

              • سه شنبه 17 ارديبهشت 1392-0:0

                به اميد آن روز.. پاينده باشي ساري


                ©2013 APG.ir