تعداد بازدید: 2404

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 19 ارديبهشت 1392-1:15

رحیمی:بابل و آمل به فرمانداری ویژه تبدیل می‌شوند

سفر چهارم کابینه به مازندران(10)/محمدرضا رحیمی گفت:36 درصد از مصوبه‌های سه سفر اجرایی شده است/برق زیادی تولید و زیادی آن را صادر می‌کنیم/بابل و آمل به فرمانداری ویژه تبدیل می‌شوند و چند بخش در مازندران هم به شهر تبدیل می‌شود/بهترین مصوبه‌های کشور را برای مازندران داشتیم.


مازندنومه،کلثوم فلاحی:محمدرضا رحیمی ساعت 10 و 30 دقیقه چهارشنبه شب، بعد از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران حضور یافت.

 معاون اول رئیس جمهوری گفت: از استقبال گرم و صمیمی مردم ساری از جان و دل تشکر می‌کنم.

وی از طاهایی به دلیل عملکرد موفق و در ردیف ممتاز قرار گرفتن از منظر ایجاد اشتغال، به عنوان پیشکسوت استانداران یاد کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور در 2 بخش صحبت کرد. وی هدف از این سفر را بررسی مصوبه‌های سه سفر قبلی عنوان کرد و گفت: این مصوبه‌ها را مورد بررسی قرار دادیم تا دولت، چیزی از تعهدات خود را به جای نگذارد.

 رحیمی با بیان اینکه 36 درصد از مصوبه‌های سه سفر اجرایی شده و 60 درصد مصوبه‌ها هم در دست اجرا است، تصریح کرد:‌تنها چهار درصد از مصوبه سفرهای قبلی اجرایی نشده که بیشتر مربوط به پروژه‌هایی است که بودجه کلان لازم دارند.

 وی در رابطه با تولید برق در کشور اظهار داشت: برق زیادی تولید و زیادی آن را صادر می‌کنیم.

رحیمی با اشاره به اینکه امشب بهترین مصوبه‌های کشور را برای مازندران داشتیم، تصریح کرد: ممکن است سایر استان‌ها بابت این مصوبه‌ها به دولت گلایه کنند.

وی با بیان اینکه 160 میلیارد تومان به عنوان حداقل تا هزار میلیارد تومان بودجه برای معادن مازندران درنظر گرفته شد که از طریق صندوق توسعه ملی پول اختصاص می دهیم، گفت: این اعتبار مختص مازندران است.

رحیمی با اشاره به مصوبه ارتقای مرکز تحقیقات مازندران به مرکز پژوهش‌های زمین‌شناسی دریای خزر، اختصاص 12 میلیارد تومان برای حمایت از این مرکز و حمایت از فرآورده‌های فلورین و مشتقات آن، اظهار داشت:‌ 500 میلیارد تومان هم برای توسعه و تکمیل طرح‌های کشاورزی استان در نظر گرفته شده که بی سابقه است و البته حق استان است.

وی با بیان افزایش دوران تنفس پرداخت اقساط تسهیلات به تولیدکنندگان ماهیان خاویاری، افزود: تولیدکنندگان گوشت ماهی خاویار از یک سال به سه سال و تولیدکنندگان خاویار از یک سال به پنج سال، از تنفس در پرداخت تسهیلات بهره ‌مند می‌شوند.

 رحیمی با اشاره به اینکه 10 میلیارد تومان برای افزایش حمایت بخش کشاورزی، به صندوق توسعه کشاورزی اختصاص دادیم،افزود:برای نوسازی و تجهیز اراضی شالیزاری و توسعه و تجهیز مرکز مرغ لاین بابلکنار، اعتبار تخصیص دادیم و مرغ لاین بابلکنار در کشور نظیر ندارد و ما پنجمین کشور تولید کننده مرغ لاین در جهان هستیم.

وی با بیان اینکه برخی از مصوبه‌ها به دلیل نداشتن اعتبار، متوقف بود، گفت: دولت برای این طرح‌ها 140 میلیارد تومان در نظر گرفت.

رحیمی با اشاره به اختصاص 41 میلیون دلار به پروژه‌های زباله سوز مازندران، با تامین منابع اعتباری آن از بانک مرکزی، اظهار داشت: گردشگرانی که به استان می‌آیند زباله را بی حساب و کتاب در خیابان‌ها و مزارع می‌ریزند و سلامت مردم استان را در معرض خطر قرار می دهند.

 وی با بیان اینکه وزارت نفت مکلف شد هزینه‌های پل ذغالچال را پرداخت کند تا ظرف ماه‌های آینده به بهره‌برداری برسد، ادامه داد: برای طرح‌های کنار گذر هم توسط وزارت راه و شهرسازی، اعتبار در نظر گرفته شد.

رحیمی افزود: شهرهای بابل و آمل به فرمانداری ویژه تبدیل می‌شوند و چند بخش در مازندران هم به شهر تبدیل می‌شود.

وی در پایان گفت: گرچه در اردیبهشت هستیم اما به خبرنگاران حاضر در این نشست، عیدی اختصاص می دهیم، پاکت‌هایی که پای ملخی است از سوی دولت.

گفتنی است ساعت 11 و 15 دقیقه چهارشنبه شب، این نشست به پایان رسید.

*عکس از:سایت استانداری مازندران


  • سوادكوهي كيجاپاسخ به این دیدگاه 3 0
    دوشنبه 23 ارديبهشت 1392-0:0

    از رفتارشون مثل روز مشخص كه اونا مارو چي فرض كردن ديگه باورم شده كه خ... هستم . والا به خودشون اجازه نميدادن بعد از 8 سال كه تمام زمين و دريا و جنگلو معدنو غصب كردن فقط دو تا عنوان عطا فرمايند.البته قبل از اون هم صورت گرفت ولي نه به اين شكل مغولانه و تاتارانه،

    • شنبه 21 ارديبهشت 1392-0:0

      الله هم صل علی محمد و آل محمد

      و عجل فرجهم

      • شنبه 21 ارديبهشت 1392-0:0

        آقایان:(( با وجود فروش همه منابع در کشور ))هزینه برق مازندران در تابستان باید مثل خوزستان مهاسبه گردد. از خواسته های 99% مردم مازندران

        • پنجشنبه 19 ارديبهشت 1392-0:0

          ببخشید! بابل و آمل با این فاصله یک وجبی با مرکز استان ، چه نیازی به فرمانداری ویژه داره؟!!!!!!!!!!!!!

          این چه تصمیمات کیلویی که گرفته میشه؟!

          تنکابن رو فرمانداری ویژه کردید چه گلی به سر مردم زدید که اینجارو میخواید ویژه کنید؟!

          تنکابن که نه دستور العمل داره! نه مدیر داره! ...

          البته هرچی بلا سر ما بیاد حق ماست!

          ...باید برای مازندران خون گریه کرد!

          • برنجستانكيپاسخ به این دیدگاه 1 0
            پنجشنبه 19 ارديبهشت 1392-0:0

            درست ميشه آقاي نوبخت نگران نباش

            • پنجشنبه 19 ارديبهشت 1392-0:0

              از کسانی که نساجی مازندران معادن ذغال سنگ مازندران را نابود و اموال آن را چپاول کردند باید پرسید چرا نساجی را چنان نابود کردند که یارای احیاء نیست

              • پنجشنبه 19 ارديبهشت 1392-0:0

                میشه یکی به ما بگه ازاحیای نساجی مازندران چی گفتند؟تکنه ازدستورکاردولت خارج شده!حداقل یه عذرخواهی خشک وخالی ازمردم قائمشهر که دراین هشت سال ازسفره دولت چیزی عایدشون نشده میکردین!نکنه دولت محترم اینوهم قابل نمیدونست؟البته از اعزام وزیرش میشد تشخیص داد که ازاین شهرستان غریبترنداریم!!!


                ©2013 APG.ir