تعداد بازدید: 5228

توصیه به دیگران 3

جمعه 27 ارديبهشت 1392-22:30

طوفان‌زده‌ام مرادی بفرست

گزارش+گزارش تصویری مازندنومه از نخستین نشست ستاد انتخاباتی هاشمی رفسنجانی در مازندران/تا قبل از ثبت نام آقای هاشمی، مردم رغبت چندانی برای شرکت در انتخابات نداشتند/این 20 و چند روز مانده تا انتخابات را نباید اجازه دهیم با بگومگو طی شود/به هزینه‌های زائد نیاز نداریم/کاری نکنیم که باعث ریزش آرای هاشمی شود/تنها کسی که بتواند تجلی ولایت فقیه را در دنیا به بهترین شکل معرفی کند، آقای هاشمی است.


مازندنومه،کلثوم فلاحی:نخستین نشست ستاد انتخاباتی هاشمی رفسنجانی در مازندران با حضور گسترده چهره‌های اصلاح‌طلب غروب جمعه در هتل اسرم ساری شکل گرفت.

ستاد هاشمی در مازندران دارای 2 رئیس است:داود کشاورزیان از گلوگاه تا محمودآباد و دکتر انوشیروان محسنی از نور تا رامسر، مسئولان ستاد آیت‌الله در مازندران هستند.

در ابتدای این نشست، علی اسدی-فرماندار اسبق ساری که در انتخابات 88 مسئول ستاد کروبی در مازندران بود- از کشاورزیان به عنوان نخ تسبیح و محور آسیاب نام برد که می‌تواند این جمع را در کنار هم آورد.

در این مراسم تعداد قابل توجهی از چهره های اصلاح طلب مازندرانی از جمله:محسن نریمان،احمد حسین زادگان،دریابیگی،احمد میری،احمدی فولادی و...حضور داشتند.

*به هزینه‌های زائد نیاز نداریم

کشاورزیان صحبت‌های خود را با این بیت شعر آغاز کرد: گفتم خدایا مرا دادی بفرست / طوفان‌زده‌ام مرادی بفرست

رئیس ستاد انتخابات هاشمی در مرکز و شرق مازندران در این نشست، اظهار داشت:‌ در شرایطی انتخابات را برگزار می‌کنیم که گفتمان اصلاحات در جامعه نهادینه شده است.

داود کشاورزیان ادامه داد: منظورم از نهادینه شدن اصلاحات، قرار گرفتن اصلاحات در مقابل اصولگرایی نیست؛امروز مردم باور کرده‌اند اعمال حاکمیت و تعیین سرنوشت در انتخابات، طی مسیر اصلاحات است.

وی تصریح کرد: شاید به این تعبیر، بگوییم دوستان اصولگرای ما هم اصلاح طلب و اصلاح‌طلبان هم به نوعی اصولگرا هستند.

کشاورزیان افزود: شاهد عرض من، شور و شوق به وجود آمده در جامعه، بعد از ثبت نام آقای هاشمی در انتخابات ریاست‌جمهوری است و مردم علاقه‌مند شدند تا در انتخابات شرکت کنند.

وی با بیان اینکه شاید تا قبل از ثبت نام آقای هاشمی، مردم رغبت چندانی برای شرکت در انتخابات نداشتند، گفت: موقعی می‌توان انتظار حضور پررنگ مردم در انتخابات را داشت که همه سلایق، حضور داشته باشند، اگر همه سلایق حضور نداشته و کاندیداها همه مثل هم باشند و فرقی نداشته باشد که چه کسی انتخاب شود، شور هم در جامعه ایجاد نمی‌شود.

کشاورزیان خاطرنشان کرد: شور و شوق زمانی معنا پیدا می‌کند که هر طیف تلاش می‌کند کاندیدای مورد نظر خود را به پیروزی برساند.

استاندار مازندران در دوره اصلاحات با بیان اینکه بالغ بر 50 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند، گفت: رئیس‌جمهور منتخب باید با رای اکثریت و بیش از 40 میلیونی مردم انتخاب شود تا بتواند مشکلات کشور را رفع کند.

کشاورزیان با اشاره به اینکه این نشست، نخستین جلسه ستاد هاشمی در مازندران است، ادامه داد: منصوب ستاد مرکزی هستم اما هنوز حکم دریافت نکردم و این حکم تا چند روز آینده صادر می‌شود.

مدیرعامل سابق هما با بیان اینکه جز نفر نخست ستاد، بقیه هنوز نامشخص است، تصریح کرد: وقت بسیار کمی تا انتخابات داریم و این 20 و چند روز مانده تا انتخابات را نباید اجازه دهیم با بگومگو طی شود.

استاندار اسبق مازندران با اشاره به اینکه امروز شرایط انتخابات 84 را نداریم، گفت: تعدد کاندیداها را در آن مقطع شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه اقبال کم نظیری به آقای هاشمی وجود دارد، خاطرنشان کرد: به هزینه‌های زائد نیاز نداریم.

کشاورزیان با اشاره به اینکه کاری نکنیم که باعث ریزش آرای هاشمی شود، اظهار داشت: وی چهره شناخته شده‌ای است و نیازی نیست که عکس‌های آن چنانی چاپ کنیم.

وی با بیان اینکه از هرگونه اسراف باید خودداری شود و به حداقل‌ها بسنده کنیم، گفت: با برخوردهای مناسب، باعث جذب آرا شویم.

کشاورزیان با اشاره به اینکه هاشمی چهره فراجناحی است، خاطرنشان کرد: چهره‌ای در حد و اندازه هاشمی، نمی‌تواند و نباید جناحی باشد، بالاخره باید چهار نفر باشند که حرف آخر را بزنند و حلقه وصل باشند، همه که نباید وارد دعوا شوند.

وی با بیان اینکه هاشمی کاندیدای اصلاح‌طلبان و کاندیدای عاریتی است، گفت: اصلاح‌طلبان با اعتقاد هم به دنبال او رفتند و معتقدند در شرایط فعلی کسی است که می‌تواند کشور را در مسیر قرار دهد.

کشاورزیان بااشاره به اینکه هاشمی واقعا ایثار و با آبروی خود بازی کرد که پذیرفت وارد انتخابات شود، افزود: اما هاشمی فقط کاندیدای اصلاح‌طلبان نیست، کاندیدای اصولگرایان هم هست و آنها از مدت‌ها قبل به دنبال هاشمی بودند.

وی ادامه داد:‌خواهشم این است که هاشمی را به نفع گروه سیاسی خودمان مصادره نکنیم، هاشمی رئیس‌جمهور شود باجی هم به من و شما نخواهد داد.

کشاورزیان خاطرنشان کرد: اگر هاشمی به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود کابینه‌اش فراجناحی و متشکل از همه مدیران باتجربه است.

وی با تاکید بر رعایت قانون و منع تبلیغات تا قبل از زمان رسمی آغاز تبلیغات انتخاباتی و منع تخریب، گفت: کسی را تخریب نمی‌کنیم و انتظار هم نداریم دیگران کاندیدای ما را تخریب کرده و توهین کنند اما اگر دیگران قانون را رعایت نکرده و بی‌احترامی و بی‌ادبی کردند ما نباید از مسیر قانون خارج شده و عکس العمل نشان دهیم.

کشاورزیان با بیان اینکه هاشمی یک چهره روحانی است، تصریح کرد: استدعا دارم شئون مذهبی در ستادها رعایت شود.

*اختلافات را کنار بگذارید

حجت‌الاسلام صدرا صدوقی، فرزند آیت‌الله صدوقی،در این نشست حضور یافت و پیام آیت‌الله صدوقی را به گوش جمع حاضر رساند.

صدوقی اظهار داشت: شکل جمهوری اسلامی به گونه‌ای اتخاذ شده که روحانیت باید وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: امروز که آقای هاشمی ایثار کرده و تصمیم گرفت به میدان بیاید، در کنار حمایت قاطبه علما از وی، علمای مازندران هم از حضور هاشمی در عرصه انتخابات حمایت می‌کنند.

صدوقی با اشاره به اینکه عده‌ای در تظاهرات، مقابل هاشمی شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه سر دادند، افزود: امروز اعلام می‌کنیم تنها کسی که بتواند تجلی ولایت فقیه را در دنیا به بهترین شکل معرفی کند، آقای هاشمی است.

فرزند آیت‌الله صدوقی خاطرنشان کرد: آمدن و انتخاب آقای هاشمی، باز شدن دروازه‌های جهانی و احیای وضعیت نامطلوب اقتصادی کشور خواهد بود.

وی ، اظهار داشت: پیام آیت‌الله صدوقی این است که اختلافات را کنار بگذارید تا نتیجه مطلوب به دست آید.

*هاشمی شخصیتی فرهنگی، سیاسی، عملگرا و اجرایی است

دکتر سیف‌الرضا شهابی در این نشست به بیان خاطراتی از آقای هاشمی پرداخت و گفت:هاشمی را از سال 48 می‌شناسم.

نویسنده کتاب تاریخ احزاب مازندران ادامه داد: امروز شاهد هستیم که کشور ما در بعد داخلی و خارجی، با چالش مواجه است.

وی افزود: با ورود هاشمی به عرصه انتخابات، حماسه سیاسی مد نظر رهبری، تحقق می‌یابد، اگر هاشمی ثبت نام نمی‌کرد حماسه در درجات پایین‌تری اتفاق می‌افتاد.

شهابی با اشاره به اینکه هاشمی شخصیتی فرهنگی، سیاسی، عملگرا و اجرایی است، گفت: در تاریخ ایران، کمتر می‌توان چنین شخصیتی پیدا کرد، امیرکبیر هم فقط شخصیتی عملگرا و اجرایی بود نه تئوریسین.

وی خاطرنشان کرد: هاشمی هم در زمینه تاریخ، هم فلسفه و هم مسائل دینی و اعتقادی کتاب دارد.

شهابی با بیان اینکه قصد ندارم سایر کاندیداها را نقض کنم، گفت:در کشتی لوچو، یک سرپهلوان است و چند پهلوان؛ چیزی که عیان است نیازی به بیان ندارد و می‌دانیم که هاشمی سرپهلوان است.

سخنان دکتر شهابی با تشویق حاضران همراه بود.

* تندروی جواب نمی‌دهد

شیخ صمد زراعتی دیگر سخنران این نشست بود. وی اظهار داشت: می‌خواهیم رئیس‌جمهور عوض کنیم نه اینکه ساختار سیاسی کشور را تغییر دهیم.

زراعتی با بیان اینکه تندروی چپ و راست در کشوری که شش هزار سال تمدن دارد، پسندیده نیست، تصریح کرد: با ریش گذاشتن و گردن کج کردن، نمی‌توان برای انسان و اسلام آبرو آورد.

وی با اشاره به اینکه اینها با این روش‌ها حضرت علی را کشتند، گفت: تندروی چه در سبیل چخماقی و چه در ریش بلند گذاشتن، جواب نمی‌دهد.

زراعتی با بیان اینکه تندروی‌ها باعث نابودی آرزوهای بلند یک ملت شد، ادامه داد: هاشمی هم پیغمبرزاده نیست، هشت سال رئیس‌جمهور بود و اشتباهاتی داشت اما در شرایط فعلی می‌تواند لنگر این کشتی را آرام در ساحل نجات مملکت، پایین بگذارد.

وی یادآور شد: ملت هرچه بخواهد، همان می‌شود.

حاضران وی را هم مورد تشویق بی‌اندازه قرار دادند.


  • دوشنبه 30 ارديبهشت 1392-0:0

    گفتم خدایا مرا دادی بفرست / طوفان‌زده‌ام مرادی بفرست ..

    این یعنی چی دوست خبرنگار یا شما اشتباه نوشتی یا اقای سخنران یه چیز برای خودش در کرده

    گفتم خدایا مرا مرادی بفرست ...طوفان زده ام راه نجاتی بفرست

    • دوشنبه 30 ارديبهشت 1392-0:0

      با درود- 20 درصد از 70 درصد آرای جناب هاشمی پنهانه- بخاطر اتفاقات سال 88 و ترس از ........!

      • يکشنبه 29 ارديبهشت 1392-0:0

        بسیار جالب صحبت کردند به خصوص آقای زراعتی که حرفای جالبی زدند. کم بود ولی گویا بیان کردند. هاشمی مرد عمل است و این همه تخریب او را هم چنان مانند کوه استوار و محبوب نگه داشت.

        • شنبه 28 ارديبهشت 1392-0:0

          کار ما به جایی رسیده که هاشمی به عنوان تئوریسین و فراتر از امیرکبیر مطرح می شود، با استناد به این که ایشان در همه زمینه ها کتاب نوشته!!

          • شنبه 28 ارديبهشت 1392-0:0

            این هم مطمئنا یه بازی سیاسی و سرکارگذاشتن مردم است. هاشمی هم میاد و هیچکاری برای مردم نخواهد کرد و چهار سال دیگر برای فرد دیگری هورا می کشیم که شاید کشور ما را سروسامان دهد.

            • شنبه 28 ارديبهشت 1392-0:0

              ای والله شهردار مرکز شهرستان میاندرود...

              ازطرف برخی سیاسیون شهر و دکتر یوسف نژاد حضور داشت


              ©2013 APG.ir