تعداد بازدید: 2600

توصیه به دیگران 2

شنبه 28 ارديبهشت 1392-1:59

انتخابات،مهمترين عامل مشروعيت حاكميت

 هنر انقلاب اسلامی برداشتن تمام دیوارهای کاذب میان ملت و تبديل همه کشور به یک عرصه وسیع برای ملت ایران است که متاسفانه مشاهده مي شود امروز برخی می خواهند دوباره این دیوارکشی‌های نادرست و ناحق را ایجاد کنند.


مازندنومه:معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران گفت: سرمایه اجتماعی را می‌توان حاصل پدیده‌های اعتماد متقابل، تعامل اجتماعی متقابل، گروه‌های اجتماعی، احساس هویت جمعی و گروهی، احساس وجود تصویری مشترک از آینده، کار گروهی در یک سیستم اجتماعی دانست.
 
هادي ابراهيمي ضمن مرور حضور یکپارچه مردم ایثارگر کشور عزیزمان در همه صحنه هاي انقلاب، بيان داشت: در اوج شکل‌گیری انقلاب اسلامی، همه مردم ما در تمام نقاط میهن پهناورمان در سایه رهبری هوشمند و عالمانه حضرت امام خمینی(ره) و با نقش فعال روحانیت مبارز و آگاه، با اعتماد و تعامل اجتماعی متقابل، دست در دست یکدیگر و با فراموش کردن تمام اختلافات ریز و درشت در همه جنبه‌های حیات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و مذهبی، یک‌دل و یک‌صدا بوده و به تعبیر شیرین و غیر قابل تردیدی « امت واحده» بودند.
 
وي افزود: به اعتراف همه مفسران، همین وحدت کلمه و احساس هویت جمعی و گروهی در کنار عوامل مهم دیگر، انقلاب اسلامی سال 1357 را رقم زد و اين موضوع بيانگر اين است كه نظام مقدس جمهوري اسلامي در پیش‌زمینه خود از سرمایه اجتماعی، بهره‌های فراوان برده است.

ابراهيمي با اشاره به اينكه انقلاب اسلامی در مقطع حساس و سرنوشت‌ ساز دفاع مقدس نیز بهره‌های فراوانی از سرمایه اجتماعی برد، اذعان داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که هر گوشه‌اش سرشار از فداکاری فرزندان برومند و بی‌ادعای خویش است در این مسیر با پشتوانه سرمایه اجتماعی حمایت مردمی، گام به پیش نهاده است.
 
اين كارشناس مسائل سياسي هنر انقلاب اسلامی را برداشتن تمام دیوارهای کاذب میان ملت و تبديل همه کشور به یک عرصه وسیع برای ملت ایران دانست و ادامه داد: متاسفانه مشاهده مي شود كه امروز برخی می خواهند دوباره این دیوارکشی‌های نادرست و ناحق را ایجاد کنند.
 
وي مسأله مهم در شرايط امروز و در آستانه انتخابات را فراموش نکردن اهداف و شاخص های اصلی انقلاب اعلام كرد و اظهار داشت: استکبارستیزی، ایستادگی قاطع در مقابل حرکت کفر و نفاق در سطح جهان و مرزبندی شفاف با دشمنان انقلاب و دین، شاخص های اصلی هستند.
 
رييس ستاد انتخابات استان تاكيد كرد: اگر کسی مرزبندی شفاف با دشمنان انقلاب و دین نکند، قدر خود را کاهش داده و اگر به آنها گرایش پیدا کند، از دایره نظام خارج می شود. این شاخص ها، مبانی و خطوط اصلی حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی است که باید با حفظ شاخص ها این حرکت ادامه پیدا کند.
 
هادي ابراهيمي خاطرنشان ساخت: حساسیت شرایط کنونی به این علت است که مراکز استکباری در سطح دنیا در مقابله با حرکت‌های اسلامی زمام امور را از دست داده‌اند و با حالتی دستپاچه و از هم‌گسیخته، آخرین تلاش‌های خود را انجام می دهند؛ نظام استکباری در بن بستی گرفتار شده و کمربندی را که دور مسائل جهانی به ویژه منطقه حساس خاورمیانه کشیده بود، پاره شده و بسیاری از شگردهای تبلیغاتی قدیمی آنها برای مردم دنیا آشکار شده است.
 
رييس شوراي اطلاع رساني دولت در مازندران ادامه داد: مقام معظم رهبری با اشاره به گسترش خشم و نفرت جهانی از آمریکا و رژیم صهیونیستی تأکید کردند: «حتی در جامعه آمریکا، خشم و نفرت عمیقی از حضور قدرت‌مند لابی صهیونیستی در حال گسترش است و با وجود شرایط بسیار سختگیرانه رژیم آمریکا بر مردم این کشور، نشانه‌های این خشم آشکار شده است».
 
وي بيان نمود: در راستای تقویت و گسترش قدرت نرم در مقابله همه جانبه با جنگ نرم استکبار جهانی بر مبنای نگرش رهبر فرزانه انقلاب باید توجه داشت که آفات و عناصر ناخالص داخلی نظیر اشرافیگری و ثروت‌اندوزی، مقام پرستی و مصرف زدگی، رفتار قبیله‌ای و قدرت‌طلبی و جنگ احزاب، موجب تضعیف جبهه داخلی و تقویت جبهه دشمن خواهد شد و اگر طالب سربلندی ایران و اسلام عزیز در جهان هستیم، باید به شدت از آن پرهیز کرد و در این زمینه بسیج مردمی در سراسر کشور به عنوان افسران ارشد، رسالت و وظیفه سنگینی در مبارزه با جنگ نرم دشمن و آفات و عناصر ناخالص داخلی بر عهده دارند.
 
جامعه دینی جامعه‌ای است که بدون لکنت زبان بشود حق ضعفا را گرفت
 
ابراهيمي در تعريف جامعه ديني اذعان داشت: جامعه دینی جامعه‌ای است که بدون لکنت زبان بشود حق ضعفا و محرومین را و طبقات پایین جامعه را ـ که معمولا قدرت مطالبه حقوق خود را ندارند ـ از صاحبان قدرت و ثروت گرفت.
 
وي بدترین حاکمان و دولتمردان را كساني دانست که حب‌الفخر دارند و تاكيد كرد: حب‌الفخر یعنی همین جاه‌طلبی، شهرت‌طلبی ، شهرت پرستی و خود را از مردم بالاتر دیدن. امام علي (ع) فرمود در حکومت اسلامی حاکمان حق ندارند از بالا به مردم نگاه کنند و مردم را پایین‌تر از خودشان بدانند و ببینند. فرمود:من با حاکمان متکبر نمي‌توانم کنار بیایم و همه آنها را یا اصلاح و یا حذفشان مي‌کنم.
 
ابراهيمي گفت: دولت ارزشها و عدالت، مشروعیتش گره خورده است به اینکه مسؤولینش دنبال عدالت اجتماعی و پاسدار ارزشهای انقلابی و دینی و انسانی هستند یا نیستند. بنابراین همواره باید مراقب آن ایده‌ای بود که به صراحت یا با کنایه مي‌گویند یا مي‌نویسند که حاکمیت اصلا نباید و نمي‌تواند ارزشهای فردی و اجتماعی اسلام را در سطح امور عمومی و اجتماعی پاسداری کند. دولت پاسبان نیکي‌ها نیست اصلا نباید کشیک ارزشها و عدالت را بکشد. فقط دولت ژاندارم امنیت است.
 
وي اظهار نمود: امروز هر کسی در سطح مفاهیم سیاسی بزرگ مثل دولت و فلسفه قدرت، از عدل و ارزشها حرف بزند، او را فناتیک و ضد‌استاندارد لقب مي‌دهند و ضد‌استاندارد، خونش در همه جای دنیا مباح است. احزاب نامرئی که بلدند چطور حکومتهای انقلابی را بدون براندازی بازسازی کنند و پوستش را حفظ بکنند و محتویاتش را تغییر بدهند و پشت همین استانداردهای جهانی قایم بشوند، صریحاً مي‌گویند که موضوع سیاست قدرت است نه حقیقت، نه فضیلت و نه عدالت.
 
اين كارشناس مسائل سياسي اذعان نمود: در این شرایط و بعد از تثبیت یک انقلاب، اگر نسل دوم و سوم انقلاب از مفاهیم انقلابی و از ارزشهای انسانی در جامعه بعد از انقلاب، جانانه و ابوذری دفاع نکنند و قیام نکنند و حتی اگر سخت افزار انقلاب حفظ بشود، نرم‌افزارش عوض مي‌شود.
 
به گفته ابراهيمي اگر هوشیاری ایدئولوژیک و انقلابی در این مسأله نباشد و انقلاب فقط سخت افزارش حفظ بشود، نرم‌افزارش تغییر مي‌کند و كسي متوجه نخواهد شد. مثل ساختمانی که ساختمانش باشد و ساکنانش عوض بشوند. ساختمانی که به دست انقلابیون و به دست عدالت‌خواهان و شهیدان ساخته شد، زیر سنگین ترین آتشها، کم‌کم عدالت ستیزان و قاعدین و مخالفین اصل تئوری آن انقلاب دینی، ساکنان آن ساختمان خواهند شد.
 
امام توانست جمهوريت را در چارچوب اسلام معنا كند
 
رييس ستاد انتخابات استان ادامه داد: در اينجا لازم است به برخي از دستاوردهای انقلاب امام که نشات گرفته از اندیشه و بینش عمیق ایشان بود و فصل های جدیدی در مطالعات دین و انقلاب ایجاد کرد، اشاره شود.
 
وي افزود: امام در تعریف جدیدی که از مشروعیت دینی و مردمی ارائه کرد، روشن ساخت که هر دو سوال افلاطونی «چه کسی باید حکومت کند؟» - که رکن مشروعیت محسوب می شد - و همچنین سوالی که آقایان معتقدند سوال جدیدی است ولی ما معتقدیم که این سوال ، قدیمی و ریشه دار است و آن این که «چگونه باید حکومت کرد؟»، به یک اندازه مهم بوده ، قابل تفکیک از هم نیستند و در تئوری حکومتی او، هر دو سوال و همین طور بحث رابطه خردورزی و دینداری پاسخ گرفت .
 
به گفته ابراهيمي ، امام مساله حق حاکمیت الهی با مفهوم آرائ مردم ، حقوق آنها، رضایت عامه ، جمهوریت و اسلامیت و انتصاب و انتخاب را حل کرد و نشان داد چگونه می توان جمهوریت را در چارچوب اسلام معنا کرده و انتخاباتی صد در صد دمکراتیک در راستای اهداف شریعت و در چارچوب یک انتصاب عام الهی مطرح نمود.
 
معاون استاندار مازندران خاطرنشان كرد: معادله دیگری که امام برای عصر جدید حل کرد، مساله رابطه دین و ملیت بود. امام مفهوم «امت دینی» را مطرح کرد که در برابر آن ممکن است کسانی مفهوم «دولت - ملت» را علم کنند. امام بدون آن که با افتخارات ملی در هیچ جایی درگیر شود و اهانتی به هیچ نوع ملیتی داشته باشد، نشان داد که چگونه می توان همه ملیتها و نژادها را در ذیل مفهوم «امت دینی» به رسمیت شناخت .
 
وي تصريح كرد: در واقع امام با آن مفهومی از ناسیونالیزم و ملی گرایی مخالفت می کرد که ضدانسانی بود؛ فلذا می توان گفت که امام با سیم خاردار کشیدن بین انسان ها به بهانه نژاد و ملیت مبارزه کرد.
 
ابراهيمي حل مساله جمع اصول گرایی و تکثرگرایی را ابتکار دیگر امام خميني دانست و گفت: یعنی امام یک تکثرگرایی محدود ، ضابطه مند و مشروط ، کاملا در چارچوب اصول گرایی دینی اعمال کرد؛ این که چگونه بتوان رقابت و مباحثه داشت و در عین حال ، در ذیل گفتمان اصلی پیش رفت ، بدون این که تمامی مسائل را تحت عنوان قرائت بازی زیر سوال ببریم .
 
وي با اشاره به اينكه امام به عنوان یک متفکر اسلامی ، یک مجتهد و فقیه و در عین حال عارف و فیلسوف ، در ابعاد مختلف دینی ، جامعه را بررسی کرده و وارد عمل می شد، ادامه داد:  من به سخن بسيار مهم « الوین تافلر» در کتاب « جابجایی قدرت» اشاره می کنم : «کار بزرگ امام این بود که برای اولین بار، یک نفر غرب را با تمامی محتویاتش نادیده گرفت و بجای این که بنشیند و با ما به صورت جداگانه وارد بحث شود، در کل همه ما را دور زد.»
 
اسلام، دين جهاني براي همه و هميشه
 
معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران تصريح كرد: ما از دینی صحبت می‌كنیم كه در آن، عقلانیت، معنویت و عدالت در كنار هم جمع شده‌اند. اما عقلانیت ما با راسیونالیسم الحادی غرب متفاوت است. عقلانیت ما در زیر سایه وحی و در كنار آن است. عدالت ما با شریعت الهی چفت شده است و ناقض شریعت نیست. حقوق بشر و اومانیسم ما، حقوق بشر و اومانیسمی است كه بر‌اساس توحید است، نه بر‌اساس ماتریالیسم و الحاد.
 
هادي ابراهيمي افزود: معنویت اسلام نه از نوع معنویت بودایی است كه هیچ ارتباطی به زندگی عینی نداشته باشد، و نه امری حاشیه‌ای و سلیقه‌ای از نوع معنویت و عرفان آمریكایی است كه مثل یك سرگرمی تامین می‌شود.
 
وي تصريح كرد: ما معتقدیم تنها دین و مكتبی كه می‌تواند جهانی باشد، چنین مكتبی است و اساسا مفهوم خاتمیت همین است. اگر ما معتقدیم پیامبر اكرم (ص) خاتم تمام انبیا است و پس از او دیگر هیچ پیامبری نیست. معنی آن این است كه این دین جهانی است؛ برای همه و برای همیشه.
 
جمهوري اسلامي پديده اي نوظهور در عالم انساني بود
 
رييس ستاد انتخابات استان در بخش ديگري از سخنانش بيان داشت: برخی نظریه پردازان سیاست، به سه نوع رابطه میان فرد و نظام سیاسی اشاره کرده اند. در نوع اول مردم آگاهانه در تمامی امور سیاسی مشارکتی فعالانه دارند و نظام سیاسی را از خود می دانند. در نوع دوم، این نظام سیاسی است که از بالا حکم می راند و مردم نقشی در وضع قوانین و اداره جامعه ندارند. در نوع سوم به دلیل عدم شکل گیری و شناخت از نظام سیاسی و دولت ملی هیچ گونه مشارکتی قابل تصور نیست.
 
وي جمهوری اسلامی ایران را پدیده ای نوظهور در عالم انسانی دانست و گفت: در مرکز گفتمان امام، اسلام یک دین متعالی بود. غنای مفهومی چنین دینی تمامی زوایای زندگی آدمی را در بر گرفته، سیاست را همنشین دیانت کرده، هر دو را در کنش اجتماعی مردم متجلی نمود.
 
ابراهيمي ادامه داد: بنابراین حضور مردم و نحوه تعامل آنان با نظام در یک زمینه اجتماعی مثبت، از جمله اهداف اساسی پیش روی نظام است. نظام پارلمانی متجلی در مجلس شورای اسلامی پیوستگی میان مردم و نظام را تشدید کرده و مشارکت فعال مردم در نظام سیاسی را امکان پذیر تر و مسئولانه تر می سازد.
 
وي با بيان اينكه پاسخگویی نهاد قدرت و حکمرانی خوب، با توجه به رابطه تعاملی این نهاد با سایر حوزه های  اجتماعی، فرایند جامعه پذیری سیاسی و  توسعه سیاسی را در کشور نهادینه نموده و آن را تسریع می بخشد، اظهار داشت: نتیجه این امر حس اعتماد و اطمینان مردم  به مجریان و همراهی جامعه با سیاستهای حکومت می باشد. در اینجاست که انتخابات آزاد و قانونمند به عنوان بارزترين شكل نهادينگي مشاركت سياسي، عمده‌ترين ابزار ايجاد و حفظ جامعه مدني به شمار مي‌آيد. رويه‌هاي مشاركت سياسي از طريق انتخابات مي‌تواند مسبب تكوين و تداوم جامعه مدني باشد.
 
معاون استاندار مازندران تاكيد كرد: انتخابات فضا را براي بسط دامنه قدرت اجتماعي يا به عبارتي قدرت نهادهاي واسط مي‌گشايد و از مسئوليت حكومت در برابر ملت سخن مي‌گويد، انتخابات به ايجاد و بازنمايي مشروعيت سياسي مي‌انجامد و بر وسعت و كيفيت مشاركت مردم مي‌انجامد. انتخابات و آراي عمومي براي انتخابات كارگزاران و حل مشاركت كشور مهمترين عامل مشروعيت حاكميت است.(ostan-mz)


  • پنجشنبه 2 خرداد 1392-0:0

    خداخيرش بده توپيگيري برا كارهاي مردم كم نمياره .عبوري هم گزينه ابراهيمي بوده .الان توساري انقلاب كرده.بعضيها خيلي حسودند.چشم ديدن مهدي وهادي روندارند.البته كادرسازي ابراهيمي بي نظير وقابل تقديره.به جوانهاي حزب اللهي خيلي بها داد.از اينكه رستمعلي فرماندار شد خوشحالم.

    • پنجشنبه 2 خرداد 1392-0:0

      ابراهيمي درصداوسيما كارنامه سياه رااز راديومازندران تهيه ميكرد برنامه چالشي كه كمتر كسي جرات داشت چنين برنامه هايي را توليد كندافشاگري درخصوص ماهييت امريكا ييها.همان زمان خوشفكر وسياسي بود

      • يکشنبه 29 ارديبهشت 1392-0:0

        آقای ابراهیمی یک کنفرانس مطبوعاتی آزاد بگذارند.آخر عمر دولت است.خبرنگارها دستاوردهای دولت را بخواهند و ایشان پاسخ دهند.اتفاقا به سود دولت تمام می شود چون آقای ابراهیمی قدرت توضیح و ارایه مطلب دارند

        • شنبه 28 ارديبهشت 1392-0:0

          آقای ابراهیمی تنها مدیر استان هستند که می توانند چیزی بنویسند و اهل قلمند.من با تفکر ایشان موافق نیستم اما همین که می نویسد خوشم میاید


          ©2013 APG.ir