تعداد بازدید: 4238

توصیه به دیگران 5

شنبه 28 ارديبهشت 1392-17:18

عادت کردیم مصوبه بنویسیم و اجرا نکنیم-حسنی

عکس العمل شهردار نکا در برابر یک خبر:شمای خبرنگار اول سوال کن بعد خبر را بزن/دقیقأ از مصوبات شورای ترافیک دربحث زیرگذر اطلاعی ندارم/درجلسه شورای ترافیک شهری،کارشناسی که ذی صلاح باشد، نداریم تا شاهد شرایط امروز نباشیم/هرکس می گوید می شود بیاید مرا قانع کند،قانع که شدم اصلأ کل هزینه اش را متقبل می شوم/از بنده،متخصص بررسی شورای ترافیک را طلب می کنند و من با قاطعیت اعلام می کنم«مهندس واجد شرایط ندارم».


مازندنومه،سیده نصیبه دوستدار:شهردارنکا درپیغامی به خط خبرنگار مازندنومه مبنی براینکه « خانم خبرنگار، زیرگذرچاله پل درمحدوده شهری نکا قرارندارد، قابل توجه سرکار»  توجه خبرنگار را به خود جلب کرد ودرپاسخ به شهردار نکا، پیغامی با این مضمون که " سلام وقت بخیر«چطور» شهرداری قبول کرد که ارتفاع زیرگذر را کم کند که از مصوبات دوجلسه درفرمانداری بوده، و امروز شهردارنکا این مهم را رد میکند؟ لطفأ پاسخ دهید///.

پس از انتشار گزارش"فریاد هایی در تاریکی"(http://www.mazandnume.com/?PNID=V15356) که در آن نسبت به مشکلات زیرگذر چاله پل نکا اشاره شده بود،مرتضی حسنی- شهردارنکا-در تماس تلفنی با خبرنگار ما گفت: « زیرگذرچاله پل حریم شهر نیست، اگر هم جلسه ای تشکیل شد من نبودم، همین قدر بس که اعضایی که در آن جلسه حضورداشتند، از دانش کافی برخوردار نبودند ونمی دانند که نمی شود ارتفاع سقف زیرگذر را تیرآهن کشید و پائین آورد، این طرح ازمنظر فنی، غیرقابل قبول است».

وی با تأکید بر این که نمی شود در زیرگذر باکس کالور، با آهن کشیدن ازسقف، ارتفاع راکم کرد، تصریح کرد:آنهائی که درجلسه، این طرح را تأیید کردند، یک مقدار در دانش فنی مشکل دارند.

شهردار نکا در ادامه پرسید: شمای خبرنگار بگویید درآن جلسه چند نفرکارشناس حضورداشتند؟

خبرنگار مازندنومه پاسخ داد:در جلسه اول بررسی مشکل زیرگذر چاله پل نکا که در نیمه دوم اسفند ماه سال 91 درسالن فرمانداری نکا برگزارشد،نماینده شما- مهندس محسنی –حضور داشت و به نیابت از شما سخن گفت،البته اگر او از منظر شهرداری اهل فن باشد! در جلسه دوم هم به دلیل نشر حقایق و وقایع ازسوی ما، فرماندارشهرستان نکا ترجیح داد جلسه را بدون حضور خبرنگارها برپا کند،بنابراین از ترکیب افراد شرکت کننده درجلسه دوم، بی اطلاع هستم.

حسنی با قطع صحبت های ما تاکید کرد:حرف  من این است که « شمای خبرنگار اول سوال کن بعد خبر را بزن».

به شهردار گفتم: خبرنگار بنا به رسالتش،اخبار را با در نظرگرفتن صحت و سقم و رعایت جوانب درج می کند و ما چیزی اضافه بر آن چه بود و از سوی مقامات گفته شد،انتشار ندادیم،قرار هم نیست برای درج هر خبری از قبل هماهنگی کنیم.

شهردار نکا گفت: امیدوارم فرمانداری نکا مهندس خبره ای  به کارگیرد تا اعضای جلسات شورای ترافیک را اداره کرده و بتواند این جوانب را هم بسنجد.


وی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش های فرماندار نکا اعلام کرد: درجلسه شورای ترافیک شهری،کارشناسی که ذی صلاح باشد، نداریم تا شاهد شرایط امروز نباشیم و تصمیماتی این چنینی اتخاذ نشود که بعدها با مخالفت مواجه شود.

حسنی گفت: بعداز تشکیل جلسه بررسی مشکل زیرگذرچاله پل درشورای ترافیک شهری، مسأله رامطرح کردند و مساعدت و اجرای طرح« کشیدن آهن ازسقف » را ازشهرداری خواستار شدند.


شهردار گفت:چون عملأ این طرح غیرکارشناسانه و غیرمنطقی بود، مخالفت کرده و گفتم: « انجام چنین کاری غیرممکن است،هرکس می گوید می شود بیاید مرا قانع کند، قانع که شدم اصلأ کل هزینه اش را متقبل شده و از سقف آهن آویزان می کنم».


 حسنی با اشاره به اعضای 8 نفره شورای ترافیک اظهارکرد: اگراین تعداد به 80 نفرهم برسد، حرف غیرمنطقی زده شود و من اگر مجری طرح باشم، اعلام می کنم که این امر محقق نخواهدشد، حتی اگر مصوب هم شود.

وی با بیان این جمله که « بنده دقیقأ از مصوبات شورای ترافیک دربحث زیرگذر اطلاعی ندارم» تأکیدکرد: ارتفاع زیرعرشه زیرگذر را، با آهن نمی توان کم کرد.

وی استدلال کرد:گنجاندن سقف کاذب، لخت کردن سقف زیرگذر به منظور تعبیه آهن برای ایجاد مانع تردد خودروهای سنگین، آن هم درسقف عرشه ای که بارترافیکی شدید دارد، کارغیرمنطقی و البته شوخی ای بیش نیست.

شهردار نکا شرایط جغرافیایی و دلیل ایراد طرح شورای ترافیک، برای برون رفت ازمشکل را ازخبرنگارما جویا شد و پس ازشنیدن واقعه عنوان کرد:« برای ایجاد مانع، می توان دوتا لوله آهن کاشت،اما با این پیشنهاد اعضای شورای ترافیک که کار خراب ترمی شود و خودروی سنگین ورود پیداکرده و مسلمأ گیرکرده وگرفتار می شود، آن وقت چه کسی پاسخگوی خسارت است؟»

وی ادامه داد: با نصب میله آهنی در ورودی- خروجی رمپ های زیرگذرچاله پل، استقرار مأموربرای هدایت خودروها، نصب تابلوهای هشداردهنده و البته بالا آوردن سطح زیرگذر وکم کردن ارتفاع، می توان مانع تردد کامیون ها وتیلری های سنگین شد.


دراین میان شهردار با زبانی طنز آلود گفت:« هرکارکنید تا ارتفاع کم شود، باز هم خودروهای سنگین رد می شوند.»

 دلیل این اظهار نظر حسنی را پسیدیم که گفت: « وقتی در شهر ما خودروی سنگین با بارش، از بلوار من دور می زند و هیچیش نمی شود، پس برای این شرایط هم، چاره می کند وهیچیش نمی شود!»


شهردار از پائین بودن فرهنگ ترافیک شهری سخن گفت و اظهار داشت: دلم می خواهد که به شورای ترافیک بروم، ولی آن قدر سرم شلوغ است و گرفتارم که امکانش فراهم نیست.

او  ادامه داد: از بنده،متخصص بررسی شورای ترافیک را طلب می کنند و من با قاطعیت اعلام می کنم« مهندس واجد شرایط ندارم».

حسنی در پایان ازتشکیل جلسات مکرر شورای ترافیک و مصوبات پیگیری نشده یکی پس از دیگری گفت و خاطرنشان کرد: ما عادت کردیم مدام مصوبه بنویسیم و انجامش ندهیم.


  • يکشنبه 29 ارديبهشت 1392-0:0

    الوووووووووو

    یاخبرنگار بارش نیس که شهردار چقد مردمو چچچچچیییییییییی فرض کرده یا شهردارعجب شهرداریههه/////////

    آخه پدرآمرزیده توی عضوشورای ترافیک چرانکردی بری ببینی چی شده شهر...کشیده شده...

    حالا که ...پدرآمرزیده/// اگر قبولشون نداری اگرحریم شهرنیست اگرطرف مهندس نیست چراآدم میفرستی توجلسه بعد توشورامیگی یکی روبیار قانعم کنه من خرجشومیدم ؟ چرا......

    اصلأ حالا تکلیف مردم چندتا روستا چی میشه؟ هان//////////

    • يکشنبه 29 ارديبهشت 1392-0:0

      این "من"خیلی من من میکنه.احتمالا خبرنگار این هفته نامه های درپیت استانه یا شاید هم خبرنگار خبرگزاریه که یه چیز بلدند به اسم هرم وارونه!!بابا دنیای خبر نویسی عوض شده.الان چند جور شیوه نگارش داریم.یکی اش همین سبک روایتیه.یا مثلا" سبک داستان واره.اصلا" در همان شیوه کلاسیک ما سبک تاریخی داریم که به ترتیب اتفاقات روی داده متن نگراش می شود.الان مخاطب اینها را طلب می کند و مازندنومخه در این راستا حرکت میکند.ما می آییم در مازندنومه که خبر و گزارش و متفاوت ببنیم.اگر شیوه خبر نویسی اینها هم مثل بقیه باشد چه لزومی دارد اینجا بیاییم؟جناب "من" بیشتر مطالعه کن و بیشتر رسانه های موفق را دنبال کن.اینقدر پی خبرهای هفته نامه ها و خبرگزاریها نباش.اونها تخت و یکنواخت خبر تنظیم می کنند.بدرد نمی خورد.مهم همین شیوه هایت که مرز را می شکند و ابداعی است.خبر و داستان و روایت و حاشیه ادغام و خبر جذاب میشود.

      • يکشنبه 29 ارديبهشت 1392-0:0

        خبری خوب است که در کمترین سخن بیشترین محتوا را انتقال بدهد.

        از خانم شیرزاد هم اگر می خواستی یک خبر تهیه کنه همینطوری این کارو می کرد اون هم تحت دو عنوان خبری!!!

        الان فردا دوباره شهردار زنگ بزنه باید منتظر قسمت سوم هم باشیم



        این که نشد خبر دادن . سفرنامه که نیست

        اون به من گفت، چی گفت؟ روش غلطیه

        • محمدرضا بهرامی-رامسرپاسخ به این دیدگاه 0 0
          يکشنبه 29 ارديبهشت 1392-0:0

          متن جالبی بود خانم دوستدار

          متاسفانه این دوست ما "من" فقط خبرهای نشریات که به صورت رپرتاژ آگهی تنظیم شده و ارزش خبری نداره را می پسنده

          • يکشنبه 29 ارديبهشت 1392-0:0

            سلام به من

            دوست عزیز بهتره اگرخبرنگاری بری یه خورده مطالعه کنی خانم دوستدارخوب نوشت تازه میشد بهترهم بشه

            این نحو برداشت یک مقدارسوال برانگیزه نیست؟//

            • شنبه 28 ارديبهشت 1392-0:0

              چه شهردار باحالی

              • شنبه 28 ارديبهشت 1392-0:0

                حواب من:مهندس جان خبرنویسی در سایتها با آنچه شما در هفته نامه های درپیت و خبرگزاریها می بینید تفاوت دارد.این هم برای خودش سبکی است.خاله زنک نیست.در جریان گذاشتن خواننده است که بداند چه شده.ما ذهنی تصویر می کنیم که چه شده.مازندنومه به این حرفهای حسادت ورزانه گوش نکن.احتمالا این فرد مشکلی یا با خودش دارد یا با شما.احتمالا با خودش درگیر است.برو مطالعه کن سوادت را ببر بالا

                • شنبه 28 ارديبهشت 1392-0:0

                  این مازند نومه هم شده خاله زنک بازی

                  داری داستان و تماس تلفنی تعریف می کنی!!!!

                  اصول اولیه خبرنگاری رو اینگار بلد نیستین


                  ©2013 APG.ir