تعداد بازدید: 3717

توصیه به دیگران 32

دوشنبه 30 ارديبهشت 1392-22:55

هیچ چیز بهتر از عقلانیت نیست!

در انتقاد از تبلیغات پر طمطراق شهردار ساری/کسی تاکنون نپرسیده است که گروه"ت" از کدامین منبع مالی "تغذیه "می شود که این چنین پرهزینه میدان داری ناشیانه در دفاع "بد" از آقای شهردار را درقبال شهروندان انتخاب کرده است؟


مازندنومه،امضا محفوظ:عکس های نوبه نو شونده و تبلیغات پرطمطراق "شهرداربرتر"کشور که مزین به شعارهای انتخاباتی برخی گروه ها و کاندیداهای شورای ساری نیز می باشد،اعتراض کسی را برنمی انگیزد!

این شوق برتری طلبی به راستی برای به رخ کشاندن چه کسانی عشوه نمائی می کند؟

 درجامعه ی سنتی و توسعه نیافته که عمران و آبادانی اولیه آن با بی مهری هایی توام بوده است، کورسوی توسعه این چنین هیجان برمی انگیزد و کسانی هم می پندارند که شق القمری صورت پذیرفت!

بزک کردن شهرساری که قدمتی طولانی دارد،به منزله توسعه وپیشرفت نیست! هرچند این خراب آباد را آبادکردن یک دستاورد است.

نوشتن دراین باب قدری هزینه برای نوشتن را بالامی برد،اما برای ادای احترام به نخبگان و شایستگانی که به کنجی به اجبارخزیده اند و لب فروبسته اند،بسیارسخت جلوه می کندکه شاهد شلیک تیرهای جهل به سمت جامعه اند.

تشویش های ذهنی و درونی مجابم می کرد که قلم به دست نگیرم و خویش را درمقابل این همه هجمه ی تبلیغاتی قرار ندهم و چیزی ننویسم،امانتوانستم!

این نتوانستن هایم شاید نوعی بغض فروخفته ی میدان ندادن ها به توانمندان وسرآمدان جامعه است که به نوعی ما و من های نوعی هم جزء آنیم،گفتم تابلکه تسلای شورش درونم باشد تا تحمل زیستن درشهری که درآن "عده ای " بی دلیل پادشاهی می کنند،آسان جلوه کند.

آقای شهردار!می دانم که نوشته ام پیشاپیش با فحاشی ها و هتاکی ها آغشته می شود،اما وجدانم آرام نمی گیردکه اگرننویسم آیا این همه هزینه برای عکس و بنرهای های رنگارنگ شما در شهر حکایت گر تشنگی خدمت است؟

اما،فهم عمومی ومردم قضاوتش ممکن است این گونه نباشد!برایم گران می آید اگربگویم تشنگان قدرت هم حتی این گونه به عیان با مردمش روبه رو نمی شوند!

به راستی شما درحوزه ی عمومی از چه مشاورانی بهره می جوئیدکه نزد افکارعمومی این گونه ظاهر می شوید؟

یادتان می آید شهردارمحترم سابق ساری همین چندسال پیش او رابرای تشویق "امیرکبیر"خوانده بودند و عکسش را در هرکوی و برزن نصب کرده بودند و بعدها من و شما شاهد بودیم که با ایشان چگونه برخوردکردند!

واقعا"نمی دانم که براساس کدامین مصلحت است که برای یک موفقیتی، مردم باید منت تحمل کنند!

آیا شایسته است که درقبال خنده ای که برلبان مردمی نشانده اید،درحالی که میزها وصندلی های شما ازپول آنهاست،جشن بگیریم و هلهله برپاکنیم که تندیس گرفته ایم؟

تازه شنیده شده که در همان مراسم چند شهردار دیگر استان و کشور نیز جایزه گرفته اند!

این خبر را در یکی از سایت ها خواندم:«نخستین سمینار دوسالانه توسعه ایران با همکاری سازمان های مدیریتی کشور و دانشگاه های سراسر کشور با محوریت مدیریت شهرسازی ، مدیریت بحران ، مدیریت شهر و الکترونیک و توسعه شهری طی دو روز(21 و22 اردیبهشت) در هتل المپیک تهران برگزار شد.

در اختتامیه این جشنواره تخصصی، از شهرداران و شوراهای  که سهم کلیدی و به سزایی در فرآیندهای مدیریتی شهرهای ایران داشته اند با اهدای تندیس بلورین و لوح یاد بود تجلیل به عمل آمد. 

در عکس یادگاری این تجلیل،تصاویر شهرداران قائم شهر ، فریدون کنار ، سرخرود ، دابودشت، گلوگاه و ... دیده می شود که تندیس و لوح تقدیر دریافت کردند!»

اگرصداقت داریم آئینه ای در دست گیریم و با خود حرف بزنیم و بعدنتیجه بگیریم که داریم چه می کنیم با اعتبار و اعتماد مردم!

ذکرخاطره ای کوتاه خالی ازلطف نیست.در تاکسی نشسته بودم،خانمی درباره عکس های آقای شهردار چنین می گفت:"این تبلیغات برای آقای شهردار،به نوعی هشدارباش و حواس جمعی برای پیروزشوندگان انتخابات شورای شهرساری است که باید پیشاپیش قدردان آقای شهردار باشند و نیز به وظایف شان درقبال شهردار جوان،بانگاه به گروه"ت..."که برای اول جلوه دادن گروه انتخاباتی تیم آقای...فعالیت می کنند،آشنا باشند!"

گروه فوق که علی الظاهر تلاش می کند در تثبیت موقعیت آقای شهردار بیشتربگویند و بنویسند،اما کسی تاکنون نپرسیده است که از کدامین منبع مالی "تغذیه "می شوند که این چنین پرهزینه میدان داری ناشیانه در دفاع "بد" از آقای شهردار را درقبال شهروندان انتخاب نموده است.

به نظرمی رسد مدافعان و مبلغان آقای شهردار باورندارند که اگر مردم در وضعیت نابسامان مالی و معیشتی دست به گریبانند،شعور و عقل بالای آنها داوری را برای شان آسان نموده است!

درست است که جامعه ی ما زخمی عمیق ازبی توجهی های گذشته دارد،اماصداقت و اعتماد،بالاترین سرمایه ای است که باید قدرش دانسته شود.


  • سه شنبه 7 خرداد 1392-0:0

    پس چه وقت قراره شهر الکترونیک راه بی افته؟

    • دوشنبه 6 خرداد 1392-0:0

      داداش یه لطفی کن راجع به شهردار قایمشهر هم بنویس که شورای شهر مارو به بازی گرفته؟!!

      • سه شنبه 31 ارديبهشت 1392-0:0

        باسلام بابا تمام شهردارانی که دوست داشتند ومبلغ ریالی بابت شرکت دراین همایش واریز کردند تقدیر وتشکر نمودند مگر شهردارآمل ویا شورای اسلامی شهر آمل چه کمی از شهردار وشورای اسلامی شهر ساری داشتند چون درهمایش شرکت نکردند تقدیر نشدند متاسفانه اینقدر آب وتاب ندهید ببینید پای لوح تقدیر این عزیز امضا چه کسانی است ؟؟؟؟؟

        • سه شنبه 31 ارديبهشت 1392-0:0

          از قدیم گفته اند مشک آنست که خود ببوید نه آن که عطار (عطارها شاید هم طرارران )بگویند .

          • سه شنبه 31 ارديبهشت 1392-0:0

            جای تاسفه!

            البته شهردار سیاسی همینه دیگه!!!

            آقای ... ، بزرگ میکنه ، تا جاشو بگیره!!

            متاسفانه عقل مردم در چشمشنونه و چهارتا بادمجون و سیب ، میشه عملکرد آقای شهردار!

            آقای ...! دست بردارید...ا!!

            جالب اینجاست! روابط عمومی شهرداری ، برای شهردار بنر تبریک میزنه!!!!!!

            دیگه ... از حد اعلی هم گذشت که روابط عمومی و واحدهای مختلف شهرداری ، در حجم به این وسیعی تلبیغ واسه شهرداری میکنن که اصلا نمیدونه شهرداری چیه!

            40-50 تا مشاور از این ور و اون ور پول میگیرن که جای شهردار تصمیم بگیرن

            • سه شنبه 31 ارديبهشت 1392-0:0

              فکر کنم عادت ما ایرانی هاست این توهم توطئه.فردا اگه یه نفر بیارد ساری رو بکنه یه شهر خیلی زیبا و با امکانات فراوون بازم شک میکنیم نکنه کلکی تو کاره ! از بس این مسئولین کاری نکردن حالا یکی بیاد کار هم بکنه یقه اش رو میگیریم .یکی از اقدامات مثبتی الان شده اینه که اگه کسی در مورد امور شهری طرحی داشته باشه از طریق پیامک یا بعضی سایت ها میتونه اعلام نظر کنه.این یه کار خیلی خیلی خوبه .من لذت بردم.

              • سه شنبه 31 ارديبهشت 1392-0:0

                وجدان بالاترین ودیعه ی خداست از آن نمی شود گذشت. آقای عبوری در این مدت کم کارهای بزرگی را به انجام رساند.حال اگر کسانی کاری می کنند درست یا نادرست نباید آن همه تلاش خدشه بپذیرد/.

                • سه شنبه 31 ارديبهشت 1392-0:0

                  اگر سری به پارک آفتاب ساری بزنید ، مطبوعاتی "نوا" را خواهید دید . بنر بزرگ و قابل مشاهده ای جلوی آن نصب شده و روی "ن نوشته شده : جناب آقای مهندس "رضوی نوا"(شهردار گلوگاه" ) انتخاب به جا و شایسته شما را به عنوان شهردار نمونه کشور تبریک می گوییم .

                  واقعا که چه دوره زمونه ای شده. حالا بعضی ها به صورت خودجوش !!! توی ساری هر روز عکس جناب شهردار را می زنن توی سطح شهر که ایشان شهردار نمونه کشور شده اند.

                  من شک ندارم که این همه عکس از آقای شهردار(ساری) کاملا خودجوش است. خودم شاهد بودم که وقتی آقای احمدی نژاد در اخرین سفرشان به مازندران امده بودند ، " کمیته استقبال مردمی" هم کل شهر را پر از پوستر کرده بود!.

                  واقعا باید به این کمیته های حمایتی خودجوش بابت این همه دغدغه در اطلاع رسانی تبریک گفت

                  • حسین سارویپاسخ به این دیدگاه 3 5
                    سه شنبه 31 ارديبهشت 1392-0:0

                    بنده هم با عکس و بنر چه متعلق به شهردار و چه متعلق به روحانی مرحوم صالحی که اپیدمی شده و چند سالی است در مهم ترین مراکز شهر زده می شود با آن وضعیت موافق نیستم ولی دردی که امروز بعضی ها می کشند از این است که اموری که سالها در شهرداری و مافیای قدرت و پول باد میخورد توسط یک جوان ساروی اهل دل که ریشه ی خونی با انقلاب دارد در حال انجام است و کارهایی که به زعم شهردار قبلی زیربنایی بود هنوز هم خیابان ها را آب می گیرد بنده یک عوام هستم چیزی که دیدم را گفتم شما از ترس بی دلیلی خود را قایم کنید هیچ هزینه ای نمیدهید بازی در نیاورید . حاضر به مناظره باشید در میدان ابن شهراشوب با مردم نه با کسی که 16 دهنه مغازه داشت و الان معلوم شد برای فرار از مالیات چه میکرد و ..... شهردار سابق و دورو دسته شان خوب میدانند کیست ....الا آخر


                    ©2013 APG.ir