تعداد بازدید: 2082

توصیه به دیگران 5

چهارشنبه 1 خرداد 1392-12:1

موج سواری بصیرت نیست-رسولی

امام جمعه میاندرود گفت:حمایت از جریان خاص،عنوان بصیرت نام گرفت و امروز بر سر و کله خود می زنند که ای کاش ما رای نمی دادیم و ای کاش جور دیگر رفتار می کردیم/جریان سازی،موج سواری،هیاهو و سر و صدا کردن هرگز بصیرت نیست/وظیفه ندارم به عنوان امام جمعه در ملا عام بگم آقای فلانی فلان است،بهش رای ندهید که اگر بیاید چه ها و چه ها می شود به آقای فلانی رای بدهید که فلان و فلان است.


مازندنومه:سیدمجتبی رسولی جویباری عصر امروز در نشست ائمه جماعت،خادمان و هیات امنا مساجد با بیان اینکه انتخابات بسیار حساس است، افزود: دیروز و امروز بحث بر سر این بود که باید بصیرت داشت و مواظبت کرد تا کسانی انتخاب شوند که با آرمان های انقلاب و امام و شهدا فاصله نداشته باشند؛آن قدر این واژه را تکرار کرده اند که حتی یک بچه ای که حرف زدن را می داند و بد و خوب را می فهمد این واژه را شنیده و چه بسا تحلیلی هم از آن ارائه کند.

 وی با بیان اینکه دیروز عده ای با علم بصیرت عده ای دیگر را در گوشه و کنار می کوبیدند که شما بصیرت نداشتید و انتخاب نکردید و در مقابل آنها شاید بعضا ایستادند، امروز فهمیدند آنچه که تحت عنوان بصیرت در دیروز مطرح بود فقط اسمی بیشتر نبود.

به گزارش مازندنومه،امام جمعه میاندرود افزود: حمایت از جریان خاص، عنوان بصیرت نام گرفت و امروز بر سر و کله خود می زنند که ای کاش ما رای نمی دادیم و ای کاش جور دیگر رفتار می کردیم.

 وی بصیرت را به معنای فهم عمیق و دقیق بر اساس شناخت واقعی و بر اساس معیارهای دینی و انقلابی دانست و تصریح کرد: جریان سازی،موج سواری،هیاهو و سر و صدا کردن هرگز بصیرت نیست ، هر چند همه عالم فریاد بزنند که فلان جریان، جریان روشنگر بصیرت آور که به درد ملت می خورد است.

 خطیب جمعه سورک اظهار داشت: بنده وظیفه ندارم به عنوان امام جمعه در ملا عام پشت تریبونی له یا علیه کسی صحبت بکنم،چرا که هر کسی که از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده و معرفی شده محترم است.

وی ادامه داد:البته حضرت آقا هم فرموده که در برخی جاها اشکال وجود دارد، اشکال به قانون است که باید قانون اصلاح شود، در اصلاح قانون هم نباید بی قانونی کرد.

 امام جمعه میاندرود ادامه داد:این فرمایش درستی است و همه باید ملتزم به آن باشند،اما وظیفه ندارم به عنوان امام جمعه یا یک نهاد یا یک سازمان در ملا عام بگم آقای فلانی فلانِ فلانِ فلان است بهش رای ندهید که اگر بیاید چه ها و چه ها می شود به آقای فلانی رای بدهید که فلان و فلان است.

 رسولی ابراز داشت: آنچه که حضرت آقا فرمودند روشنگری است اما روشنگری کردن باعث نشود چهره ای را تخریب کنیم و چهره ای را بر اساس این جوسازی ها بالا بیاوریم که فردا پس از چهار سال ریاست جمهوری، مثل امروز بر سرمان بزنیم که چه بلایی بر سر ملت ما آمده است.

 وی گفت:حواس مان کاملا باید جمع باشد.آن روزی که علی بن ابی طالب در عصر پیامبر معرفی شد 25 سال خانه نشین شد، عده ای شعار می دادند این علی که شما می گویید اهل نماز نیست،اهل تدین هم نیست،علی اصلا مسلمان نیست.

 رسولی اظهار داشت:بصیرت به این معناست که چشمان دل و عقل و ذهن خود را باز کنیم و حقیقت را ببینیم ولو اینکه جریان های مختلف در دوره های مختلف اسامی مختلف و نام های مختلف و جریان های مختلف بسازند، من و شما موظف و مکلفیم بر اساس تشخیص دینی و انقلابی خودمان عمل کنیم.

 وی در خاتمه عنوان کرد:متولی دین در جامعه روحانیت است و نباید روحانیون را تنها بگذاریم،هر جا مردم روحانی را تنها گذاشتند از دین و آموزه های دینی فاصله گرفتند و بلایی که بر سر مسلمان ها آمده از همین ایجاد فاصله ای است که بعضا نقشه و طرح دشمن است.

گفتنی است چند روز قبل یکی از نهادها با نشستی تحت عنوان سلسله نشست بصیرت در میاندرود طی سخنرانی آقای (پ) هجمه سنگینی علیه آقای هاشمی رفسنجانی به راه انداخته بود.


  • جمعه 3 خرداد 1392-0:0

    من حاج آقا را در سال های جنگ می شناسم ایشان هم سنگر سردار شهید بلباسی و عمویی بود و رشادت داشت. حرف هایش متین و از سر شناخت و فهم است و باید از عالمانی مثل ایشان تشکر کرد. واقعا چه معنایی دارد که با نام خدا لجن پراکنی کنیم و برای دنیای این و آن آخرت مان را تباه سازیم.

    • مازرونی ریکاپاسخ به این دیدگاه 5 0
      پنجشنبه 2 خرداد 1392-0:0

      خوشم میاد که رک و راست حرفت رو می زنی و اصلا واهمه ای هم نداری.

      احسنت.خدا عمرت بده.

      • پنجشنبه 2 خرداد 1392-0:0

        احسنت.درود بر وجدان و شرفت.تخریب علیه هر کسی باشد مخرب بصیرت است احسنت بر حوزه ای که تو رو پرورش داد...درود بر تو


        ©2013 APG.ir