تعداد بازدید: 2000

توصیه به دیگران 4

جمعه 3 خرداد 1392-20:39

رسولی:رییس جمهور نمی خواهد بیل و کلنگ بزند که جسمش قوی باشد

امام جمعه میاندرود گفت:باید از عزیزانی که احراز صلاحیت نشدند و با بزرگواری هر چه تمام تر و با سعه صدر و تشکر از شورای نگهبان این نظر را پذیرفته اند،تشکر کرد که جلوی زمینه های شورش احتمالی را در کشور را گرفتند.


مازندنومه،محمد اسماعیل بخشی سورکی: امام جمعه میاندرود در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه برخی از کسانی که احراز صلاحیت نشده اند،با بزرگواری هر چه تمام تر و با سعه صدر و تشکر از شورای نگهبان این نظر را پذیرفته اند،افزود:این احترام ، احترام به نظام و ولی فقیه است.

شیخ مجتبی رسولی گفت: باید از این عزیزان تشکر کرد که جلوی زمینه های شورش احتمالی را در کشور را گرفتند.

 وی ادامه داد:عده ای هم به عدم احراز صلاحیت خود اعتراض دارند که باید بر طبق قانون بررسی شود و جواب داده شود.

خطیب جمعه میاندرود بیان کرد:اعتراض هم متفاوت است گاهی به قانون است ،گاهی به روند بررسی صلاحیت هاست و گاهی هم به خود اعضای شورای نگهبان است،اما به فرموده مقام معظم رهبری حتی اگر اشکال در خود قانون هم باشد نباید به بهانه اشکال در قانون،بی قانونی کرد بلکه وظیفه ما انتخاب اصلح است.

حجت الاسلام رسولی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین (ع) افزود: رئیس جمهور که نمی خواهد بیل و کلنگ بزند که جسمش قوی باشد و اگر اقوی به این معنا بود که کشاورزان و ورزشکاران برای این امر اصلح تر هستند.

وی ادامه داد: منظور امیرالمومنین، توان و قوه مدیریت جامعه است،مضافا بر این که اعلمهم هم باشد، یعنی نسبت به آن موضوع در علم و دانایی اصلح باشد.

 امام جمعه میاندرود با بیان اینکه تبلیغات آغاز و حمایت ها هم شروع شده است، ابراز داشت:در گذشته برخی از بزرگان حرف هایی زدند و جوری شخص را معرفی کردند که امروز از آن رفتار خود پشیمان هستند، اما روی شان نمی شود که بیان کنند.

وی ادامه داد:تعابیری غیر عقلی ،غیر منطقی و آسمانی برای شخصی به کار بردند و گفتند که فلانی مورد حمایت امام زمان (عج) ،هدیه آسمانی و برخی افراد هم او را معجزه الهی و از الهامات پرودگار دانستند.

رسولی با بیان اینکه نباید مقدسات و مسایل طبیعی و عقلانی را با هم مخلوط کرد، افزود: برخی افراد را مورد تایید خداوند و امام زمان(عج) معرفی کردیم اما امروز می بینیم که معجزه الهی از کار افتاده است.

 وی ادامه داد:گفتند فلانی خواب دیده است که فلانی مورد حمایت حضرت زهرا(س) است و امام زمان پیام داده است که از فلانی حمایت کنید، اما امروز می بینیم که گفته های آنها خلاف از آّب در آمده است.

 امام جمعه میاندرود تصریح کرد:من عرضم اینجاست که پیام امام زمان و حضرت زهرا(س)چه شده است؟مگر نعوذ بالله آنها خلاف می گویند و یا اشتباه می کنند که این موضوع اشتباه از آب در آمده است و یا اینکه فهم شما از مسایل اشتباه بوده است؟

 وی ادامه داد: می گویید که در روی زمین و در زیر این آسمان کسی شایسته تر از فلانی نیست،مردم را سرگردان نکنید،تعابیر قلمبه و سلمبه به کار نبرید.چرا حرفی می زنیم که مایه بی آبرویی ما بشود؟

 رسولی با بیان اینکه با این حرف ها مردم در اصل دین و اسلام شک می کنند، افزود:کدام دروغ است؟حرف فلانی یا خواب امام زمان(عج)؟

 امام جمعه میاندرود تصریح کرد: مردم به این نوع تعاریف و معرفی ها توجه نکنند و آقایان هم مسایل طبیعی و قانونی را با مسایل شرعی و دینی گره نزنند.

وی تاکید کرد: مردم روشن هستند بنابر این ارزش مقدسات دینی را پایین نیاورید چرا که استفاده ابزاری از دین در تبلیغات ممنوع است.


  • دوشنبه 6 خرداد 1392-0:0

    این آقا چون از مریدان و دلباختگان آقای هاشمی است مشخص است که باید آقای مصباح را بکوبد...ایشون در حدو اندازه ای نیست که که در مورد مصباح نظر بدهد.

    • سوادكوهي كيجاپاسخ به این دیدگاه 0 0
      يکشنبه 5 خرداد 1392-0:0

      ولي زيادي احترام گذاشتن به هر نظري ولو اشتباه خودش مصداق ظلم در جامعه نيست و منشاء فساد در آينده نميشه. مهم اينه بعد از احترام روند تصحيح هم در پيش گرفته بشه .

      • شنبه 4 خرداد 1392-0:0

        دم حاجی گرم

        • شنبه 4 خرداد 1392-0:0

          درود بر امام جمعه محترم که بالاخره حرف دل بسیاری از جوانان استان و مردم مازندران را از تریبون نمازجمعه بدون توجه به منفعت خودش بیان کرد...اجرکم عندالله

          • شنبه 4 خرداد 1392-0:0

            واقعا از این امام جمعه ی فهیم ممنونیم که بدون توجه به منفعت و قدرت، شجاعانه سخن می گوید.

            • شنبه 4 خرداد 1392-0:0

              احسن به این امام جمعه خوش فهم که تا حدودی درد دل مردم را بیان کرد نه درد تند روهای اصول گرا و افراطی را که حذف هاشمی را جشن می گیرند


              ©2013 APG.ir