تعداد بازدید: 2657

توصیه به دیگران 21

سه شنبه 7 خرداد 1392-21:14

چه کسانی شایستگی نشستن بر صندلی های شورای شهر را دارند؟

 کسانی که در دام زر و زور و تزویر دچار آمده اند و تنها تعهدشان خیانت به آرا و اعتماد مردم است برای ورود به شوراها فاقد صلاحیت هستند/صرف تایید صلاحیت های عمومی از سوی مراجع قانونی ،الزاما صلاحیت نشستن بر صندلی های شورا را اثبات نمی کند.


مازندنومه،لطف الله آجدانی:شورای شهر یکی از مهمترین ارکان مدیریت شهری است که  جدای از اهمیت آن در انعکاس اراده و مشارکت عمومی در تصمیم گیری ها و اداره امور،به سبب جایگاه حقوقی و قانونی آن به مثابه یک پارلمان محلی در راستای سیاست گذاری های شهری از اهمیت فراوانی برخوردار است.

این نقش و اهمیت آن گاه و آن جا کارآمد خواهد بود که اعضای شورای شهر در چهارچوب وظایف و اختیارات قانونی خود بتوانند به رغم وجود پاره ای از خلاهای قانونی،زمینه های استفاده بهینه از منابع و فرصت های موجود در راستای توسعه و پیشرفت شهری را فراهم سازند.

 اثر بخشی چنین عملکردی مستلزم توجه به عوامل متعددی است. برخورداری از جامع نگری ،تخصص، سلامت اخلاقی و مالی،روحیه مشورت گرایی، ظرفیت بالای نقدپذیری،اجتناب از باند بازی، پرهیز از سیاست زدگی ،صداقت با مردم،روحیه مردمی ،اجتناب از قدرت طلبی،ترجیح منافع عمومی بر منافع شخصی از جمله ویژگی های کسانی است که در کسوت عضویت شورای شهر امانتدار آرا و اعتماد مردم برای انجام وظایف خود در راستای توسعه و پیشرفت شهر خواهند بود.

از این رو کسانی که در دام زر و زور و تزویر دچار آمده اند و تنها تعهدشان خیانت به آرا و اعتماد مردم است برای ورود به شوراها فاقد صلاحیت هستند.

صرف تایید صلاحیت های عمومی از سوی مراجع قانونی ،الزاما صلاحیت نشستن بر صندلی های شورا را اثبات نمی کند.

کسانی که برای به دست آوردن صندلی های شورا به هر قیمتی و به هر گفتار و رفتاری عوامفریبانه دست می زنند و برای رسیدن به قدرت به هر دریوزگی خود را آلوده می کنند چگونه شایسته اعتماد برای خدمت به مردم هستند؟


مدعی صالح بودن و اصلح بودن برای نشستن بر صندلی شورای شهر آنگاه و آن جایی که برای به دست آوردن قدرت و حفظ آن به هر دری می کوبد و از هیچ راه و روش نامشروعی رویگردان نیست، ادعایش رنگ می بازد و به دیده خرد و انصاف ، بی لیاقتی اش بر اهل خرد و انصاف دور نمی ماند.

 کسانی شایستگی نشستن بر صندلی های شورای شهر را دارند که جدای از برخورداری از تخصص  ،از جامع نگری برای توجه به ضرورت بهره مندی از خرد جمعی در راستای افزایش کارآمدی مدیریت شهری برخوردار باشند، توانا به آسیب شناسی احتماعی ، اقتصادی و فرهنگی و ارایه راهکارهای مناسب برای حل و کاهش چالش ها و موانع پیش روی شهر و شهروندان باشند، به مفهوم شهر در جامعه مدنی و و پیوستگی آن با حقوق و مطالبات شهروندی وضرورت دفاع از آن آگاه و توانا باشند،قدرت را برای خدمت به مردم بخواهند و نه آن که مردم را در خدمت خود برای رسیدن به قدرت و حفظ آن در تامین نامشروع منافع فردی و باندی .


کسانی که با سو استفاده از قدرت و با خیانت به اعتماد مردم سودای قدرت و ثروت در سر و دل می پرورانند،شایستگی نشستن برصندلی شورای شهر و پوشیدن ردای نمایندگی مردم در شوراها را ندارند.

کسانی که دفاع از حقوق و مطالبات حقه مردم را به هرچاپلوسی و دریوزگی برای حفظ صندلی خود می فروشند،مانده اند و می آیند تا ماندن و آمدن آنها دلیلی باشد برای اثبات این واقعیت که نسلی که شرافت خود را برای کسب منافع نامشروع می فروشند همچنان و هنوز هستند نه از آن رو که حضور و آمدن شان روشنی بخش تاریکی ها باشد، که حضور دارند و آمده اند  تا تاریکی افکار و اعمال آنان ، برضرورت بیداری و آگاهی مردم برای تشخیص و تمیز سره از ناسره پرتو افکند.


  • روح اله مهدی پورعمرانپاسخ به این دیدگاه 0 0
    يکشنبه 12 خرداد 1392-0:0

    شگفتا که این بار آقا ویا خانم ابراهیم زاده نیامدند درباره ی این گفتار جناب آجودانی اظهارنظرکنند !

    • مریم محمدزادهپاسخ به این دیدگاه 0 0
      چهارشنبه 8 خرداد 1392-0:0

      امیدواریم با دقت در انتخاب افراد به کسانی رای دهیم که به فکر راهکارهای عملیاتی برای شهرسازی و مسائل مختلف اجتماعی و رفاهی شهرشان باشند نه دنبال قدرت نمائی و باندبازی و راهکارهای جذب وابستگانشان در شهرداری و سازمانها..

      تشکر از نگارنده ی محترم ...

      • چهارشنبه 8 خرداد 1392-0:0

        از نویسنده مطلب می خواهم این بار از همان اول به فکر منتخبان شورا باشند و با برگزاری جلسات نگذارند به یبراهه روند.شورای قبلی آمل که تخلفات زیادی داشت و در مناظره گفته شد.

        • شهروند املیپاسخ به این دیدگاه 0 0
          چهارشنبه 8 خرداد 1392-0:0

          واقعا که جلساتی که در مهدیه گذاشتن ...جای بسی تاسف هست که این اقا این چیزها را مینویسه

          ... شهردار اسبق بخاطر بی لیاقتی انداختنش بیرون و خیلیهای دیگه

          • چهارشنبه 8 خرداد 1392-0:0

            بخاطر مناظره ای که آقای آجدانی و دوستانش در آمل برگزار کردند منتخبان این دوره باید هوشیارتر باشند تا دم به تله ندهند

            • چهارشنبه 8 خرداد 1392-0:0

              انتخابات شوراها نباید تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری قرار بگیرد.4 سال امور هر را به کسانی میدهیم که اگر بد انتخابشان کنیم باید توی سرمان بزنیم

              • چهارشنبه 8 خرداد 1392-0:0

                واقعا مردم باید این دوره اگاهانه رای بدهند.تحقیق کنند و فقط فامیل گرایی شرط انتخاب نباشه


                ©2013 APG.ir