تعداد بازدید: 2186

توصیه به دیگران 5

يکشنبه 19 خرداد 1392-20:18

فامیل مادرمه، آدم خوبیه!

 به سمت خیابان انقلاب رفتم، صدای انواع موسیقی مازندرانی و پاپ از هر دو طرف خیابان به گوش می رسید. مرد میانسالی در حال عبور از کنار این ستادها بود، از این شلوغی و سر و صدا ناراحت به نظر می رسید، به دنبال بهانه ای بودم تا با او گفتگو کنم، ولی آن قدر سریع خودش را به آن طرف خیابان رساند که نتوانستم به او برسم.


مازندنومه،اعظم کردان: تب انتخابات توی هر شهر و روستایی به اوج خود رسیده و کاندیداها با راه اندازی ستادهای مختلف و با هر شیوه و ترفند،سعی در جلب نظر مردم و کسب رای دارند.

 گشتی دورن شهر ساری زدم تا گزارشی از نحوه فعالیت ستادها تهیه کنم. نزدیکی و مجاورت ستادها به ویژه در منطقه راهبند،بیش از هر منطقه ی دیگری نظرم را جلب کرده بود.

 از ابتدای بلوار کشاورز تا انتهای این منطقه اکثر کاندیداها به ویژه کاندیدای شورای شهر، ستادهای انتخاباتی را فعال کرده بودند و در آن جوانان با شور و هیجان از طریق پخش انواع موسیقی، کارت های تبلیغاتی و بروشورهایی که حاوی رزومه کاری کاندیدای مورد نظر بود، به تبلغ می پرداختند؛ به طوری که ترافیک سنگینی در این منطقه ایجاد شده بود.

محمد یکی از جوانانی بود که برای تبلیغ ، در بین مردم شربت توزیع می کرد و با صدای بلند نام کاندیدای مورد نظرش را به زبان می آورد.

از او پرسیدم: چند سالته؟ گفت: 22 سالمه و حتما به آقای ... رای میدم

- تا چه حد این آقا را می شناسی،؟

- فامیل مادرمه! آدم خوبیه.

 از چند نفر دیگه هم همین سوالات را پرسیدم بیشتر آنها هم می گفتند فلان کاندیدا از آشناها و یا اقوام خانوادگی ماست.

 فقط چند نفری بین آنها بودند که برای کسب درآمد حاضر شدند مسئولیت برپایی این ستادها را برعهده بگیرند.

 وارد یکی از ستادها که جلوی در ورودی آن با بنر بزرگی نوشته بودند:ستاد ارتباط مردمی ... شدم.

 چند جوان کم سن وسال ، 10-12 صندلی و یک میز و دیوارهایی پر از تبلبغات این آقا، شده بود ستاد ارتباط مردمی!

نمی دانستم با چه کسی باید صحبت کنم، از یکی از این جوانان پرسیدم شما در این ستاد چکار می کنید؟ گفت: هیچی اینجا هستیم تا درستاد بسته نباشه.

 گفتم: آقای... کی میاد ستاد ؟ گفت: معمولا شب ها می آید و سری می زند و می رود.

از این ستاد بیرون آمدم خیابان همچنان پرترافیک بود. یکی از ستادها نیز بربدنه چند خودروی پراید و پژو تصاویر کاندیدای خود را نصب کرده بود و در شهر جولان می داد.

 به سمت خیابان انقلاب رفتم، صدای انواع موسیقی مازندرانی و پاپ از هر دو طرف خیابان به گوش می رسید. مرد میانسالی در حال عبور از کنار این ستادها بود، از این شلوغی و سر و صدا ناراحت به نظر می رسید، به دنبال بهانه ای بودم تا با او گفتگو کنم، ولی آن قدر سریع خودش را به آن طرف خیابان رساند که نتوانستم به او برسم.

 ایجاد شور و هیجان برای حضور در انتخابات نکته مهمی است که همه به آن واقفیم، بنابراین خوب است اعضای ستادهای انتخابات در نحوه تبلیغات خود به گونه ای عمل کنند تا حقوق افراد ضایع نشود.

 قانون اساسي توجه خاصي به حقوق شهروندي کرده به طوري که رنگ، نژاد و زبان را موجب تفاوت در برخورداري از اين حق نمي‌داند و دولت را موظف به رعايت حقوق شهروندي براي همه انسان‌ها مي‌کند.

در سند چشم انداز بيست ساله هم به عنوان نخستين بند، حفظ کرامت و حقوق شهروندي به عنوان آرمان دست يافتني به رسميت شناخته شد.

 با این اوصاف، افرادی که در ستادهای انتخاباتی اعم از ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا فعالیت می کنند، به این نکته توجه کنند که حقوق شهروندی نادیده گرفته و قانون زیر پا گذاشته نشود.

ایمیل خبرنگار: (karez_60@yahoo.com)


  • دوشنبه 20 خرداد 1392-0:0

    به نکته بسیار جالب و درستی اشاره کردید و انگشت گذاشتید خانم کردان! بدبختی ما در این کشور هزار تا و ده هزارتا که نیست! این فامیل بازی و قوم و خویش بازی از بالا گرفته تا پایین مملکت را فلج کرده است!

    • رضاتهرانیپاسخ به این دیدگاه 3 3
      دوشنبه 20 خرداد 1392-0:0

      خانم کردان،نمیدونم با فرزند ساری،دکتر کردان خدا بیامرز نسبت داری یا نه؟ولی فکر کنم اونقدری نسبت داری که این گزارش ضعیف،توی سایتی،با عظمت مازند نومه منتشر شده!! انتخابات شورا چون بصورت قومی و قبیله ای برگزار میشه،پس حضور اقوام و آشنایان توی ستادها،امری طبیعی است.پس شناخت از کاندید و راهکار در اکثر مواقع بی معنیست!!کافیست نامزدی از یک منطقۀ پر جمعیت،مثل دودانگه یا چهاردانگه،مخصوصاً از تبار معروف باشی تا انتخابت تضمین بشه!!هزینه کردن و به در و دیوار کوبیدن فقط برای بچه شهر ها،از الزاماته!!!!در آخر،خانم کردان،با توجه به اینکه بعضی از اقوام شما از خانوادۀ بزرگ رسانه میباشند،گزارشات مطلوبتری از شما تقع میرود،پایدار باشید.


      ©2013 APG.ir