تعداد بازدید: 3705

توصیه به دیگران 3

يکشنبه 19 خرداد 1392-22:59

روحانی:نیازی نداریم فضای کشور را امنیتی کنیم

گزارش حضور حسن روحانی در ساری/ من می‌فهمم با فریاد و شورتان به من چه می‌گویید، اگر هم نمی‌گفتید رای ما را نگهدار، باز هم می‌فهمیدم/من همان راهی را دنبال می کنم که هاشمی و خاتمی رفتند/ اگر دولت مشکلی داشت به امام دوازدهم نسبت نخواهم داد.


 مازندنومه،کلثوم فلاحی:حسن روحانی-نامزد انتخابات ریاست جمهوری-شامگاه یک شنبه،در میان استقبال کم نظیر هزاران تن از مردم ساری و شهرهای اطراف،در مسجد جامع مرکز استان سخنرانی کرد.گزارش و حاشیه های ما را از این میتینگ انتخاباتی بخوانید:

*روحانی روحانی عزت هر ایرانی

در زمان ورود روحانی به مسجد جامع، جمعیت حاضر شروع به سردادن این شعارها کردند:

 روحانی روحانی رای مرا نگهدار- ایرانی یک کلام،روحانی والسلام- صلی علی محمد،ناجی ملت آمد- روحانی روحانی عزت هر ایرانی- منتخب اهل کمال اعتدال اعتدال- ائتلاف ائتلاف- سلام بر روحانی درود بر هاشمی- سلام بر روحانی درود بر خاتمی- یک جهت یک صدا دولت تدبیر و امید رای ما-آزادی اندیشه حق مسلم ماست- الله اکبر و ...

- زمان آغاز سخنرانی روحانی میکروفن مسجد جامع قطع شد که برطرف شدن این مشکل، 20 دقیقه ای به طول انجامید.در هفته های گذشته در برخی برنامه های مسجد جامع،این اشکال به وجود آمد؛از جمله در مراسم سالگرد عزت الله دامادی که رییس مجلس نیز حضور داشت!

- محمد انور نظری به عنوان نماینده اهل تسنن و ترکمن، احمد ناطق نوری، محسن نریمان، داود کشاورزیان، آیت‌الله سید حسن شجاعی و احمدی فولادی قبل از حضور حسن روحانی در مسجد جامع، دقایق کوتاهی به صحبت پرداختند.

*برگزیده اظهارات روحانی در ساری

 -مردم غیور و وفادار ساری، سلام بر شما، در مقابل احساسات شما مردم مازندران، شرمگین هستم، این همه لطف و محبت، این همه صفا و صمیمیت.

- قبلا هم ساری را دیده بودم اما نه با این همه شور، من می‌فهمم با فریاد و شورتان به من چه می‌گویید، اگر هم نمی‌گفتید رای ما را نگهدار، باز هم می‌فهمیدم. جوانان عزیز، غیوران خطه‌ی شمال، هیچ‌کس قادر نیست رای شما را تغییر دهد.

- همه 24 خرداد پای صندوق‌های رای می‌رویم و اجازه نخواهیم داد افراط و خودسری، پیروز شود.( حاضران با فریادهای الله اکبر، روحانی را همراهی کردند.)

- اعتدال و میانه‌روی را پیروز خواهیم کرد، اگر بار مسئولیت بر دوش من قرار گرفت، آزادی مورد نظر ملت بزرگ ایران در چارچوب قانون اساسی را به جامعه بازخواهم گرداند.( فریاد آزادی اندیشه،حق مسلم ماست از جمعیت بلند شد.)

- بی‌تردید آزادی اندیشه و بیان انتقاد، حق همه ماست، من همان راهی را دنبال می کنم که هاشمی و خاتمی رفتند.

- پس از جنگ با آن همه فشار و سختی، آیت‌الله هاشمی،سازندگی را برای کشور به ارمغان آورد. خاتمی هم توسعه سیاسی را به جامعه ارزانی داشت.

- اگر کسانی می‌خواهند راه هشت سال گذشته ادامه یابد، در جامعه شکاف ایجاد شود و اختلاف باشد، به من رای ندهند.

- من مسیر وحدت، اتحاد و یک‌دلی را به جامعه برمی‌گردانم،کشور بزرگ ایران نباید این همه بیکار داشته باشد.

-در طول هشت سال گذشته فقط 500 هزار شغل در کشور ایجاد شده که در شان ملت ایران نیست.

- ما می‌توانیم بیکاری را در مرحله نخست کاهش و در محله‌ی بعد در اندازه عادی بین‌المللی قرار دهیم.نخستین قدم، مهار بیکاری است و در مرحله دوم هم در این کشور به جای نفاق و فاصله، باید فعالیت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور بازگردد.

- نیازی نداریم فضای کشور را امنیتی کنیم،جوانان غیور ما، حافظ امنیت و جامعه هستند و می‌توانند کشور را در مسیر اهداف ملی قرار دهند.( جمعیت شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد، سر دادند.)

- نیازی ندارد محیط دانشگاه امنیتی باشد، دانشجو می‌داند چگونه به وظیفه علمی و سیاسی خود عمل کند.

- باید کشور را از مسیر فعلی که مسیر درد و رنج برای بسیاری از مردم است، تغییر دهیم، این کار شدنی است.

-خطه شمال می‌تواند به بهشت ایران تبدیل شود، مازندران می‌تواند با استعدادهای کشاورزی، صنعت، گردشگری و توسعه روابط با کشورهای همسایه، توسعه یابد.

-قبول ندارم که مازندران فقط خطه کشاورزی باشد،‌ مگر در کشورهای اروپایی با همین آب و هوای شبیه مازندران، صنعت وجود ندارد؟

- جاده ارتباطی این خطه سال‌هاست از چارچوبی که تعیین شده عقب مانده است،اگر دست به دست هم دهیم می‌توانیم به اهداف برسیم.

- ما می‌توانیم شرایطی ایجاد کنیم که وقتی شرایط کل جامعه ما امنیتی نبود آن وقت در زندان‌ها را هم باز کنیم.(فریادهای الله‌اکبر در فضا طنین‌انداز شد.)

- مشارکت مردم فقط حضور در 24 خرداد نیست. اگر کارها به مردم واگذار شود، شرایط این چنین نخواهد بود.

- چرا سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی که به تصویب و ابلاغ رهبری رسید در کشور عملی نشد؟ اگر این سیاست‌ها عملی می‌شد و کارها را به مردم واگذار می کردیم امروز شرایط دیگری داشتیم.

- اگر شما را مایوس کنند و بگویند پای صندوق رفتن فایده ندارد و رئیس‌جمهور تعیین شده است، به این حرف‌ها توجه نکنید چراکه اینها وسوسه شیطانی است.

- ما می‌توانیم در پای صندوق‌های رای، خودمان رئیس‌جمهور یازدهم را تعیین کنیم، باید کاری کنیم که مردم در شرایط آینده، از محصولات کشاورزی این سرزمین استفاده کنند نه اینکه با مسیر توسعه واردات و حذف تعرفه‌ها، کشاورزی ایران را تعطیل کنیم و کشاورزی دیگر کشورها از شیلی، آرژانتین و فرانسه را توسعه دهیم.

- باید امور را به مردم واگذار کرد،در دولت تدبیر و امید در همه کارها با مردم مشورت می‌شود.

- در دولت تدبیر و امید، خود رایی و خودشیفتگی نداریم و در عرصه اجتماعی، زنان و مردان برابر خواهند بود.

- زنان جامعه ما مانند مردان دارای حقوق اجتماعی هستند،کسی به نام اسلام، حقوق زنان ما را تضییع نکند.  من پشت پرده‌ی دین و تقدس تنها نخواهم شد.

- اگر دولت مشکلی داشته باشد با مردم در میان می‌گذارم و اعلام می‌کنم که به مدیریت مردم نیاز دارم، اگر دولت مشکلی داشت به امام دوازدهم نسبت نخواهم داد.

- فکر نکنید فقط شما مظلوم واقع شدید، رهبری، دین و ایران هم مظلوم واقع شدند و در این همه مدت به خاطر بی‌تدبیری، به همه ظلم شد.

- نیاز نداریم پشت پرده تقدس، خود را پنهان کنیم،روابط سیاسی فعلی را نمی‌پسندم.

- برای من قابل قبول نیست هر فرد ایرانی که به عمره می‌رود به خاطر کاهش هر روز قیمت ریال، در کنار یک عرب، خجالت بکشد.  قدرت ملی پول کشور را در ظرف شش ماه به یک دوم و یک سوم کاهش دادید و باز هم با صدای بلند با مردم حرف می‌زنید؟

-نه تسلیم و نه تقابل، شایسته ما نیست، ما تعامل سازنده را به عنوان سیاست قرار می‌دهیم.در چشم‌انداز 20 ساله، تعامل سازنده و موثر با جهان به عنوان سیاست مصوب، ابلاغ شده است.با تدبیر و منطق، می‌توانیم تحریم‌ها را کاهش دهیم.

- 24 خرداد روز سرنوشت است، اگر اعتدال، آشتی، صلح، تعامل سازنده با جهان، رونق اقتصادی و احیای اخلاق را می‌خواهید پای صندوق آرا بروید و به انتخاب اصلح رای دهید.

- من در دوران دفاع مقدس، در کنار رزمندگان بودم، اما دوست نداشتم در انتخابات از نام ایثارگران و شهدا استفاده کنم.دست همه ایثارگران، خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان را می‌بوسم و در مقابل آنها خضوع می‌کنم، آنها شهید شدند تا ایران ما سرفراز باشد. ما شهادت و ایثار آنها را گرامی ‌می‌داریم و امروز ادامه راه آنها، توسعه کشور و آزادی مردم است.

- امروز از شما جز محبت و لطف و ایثار ندیدم و بار سنگینی بر دوش من گذاشت که برای اعتبار کشور ایستادگی کنم و بر شما تکیه کنم و بدانید که دست به دست هم خواهیم داد و کشور را آباد خواهیم کرد.

- از مردم مازندران که قرار بود در شهرها حضور یابم و به دیدار آنها بروم و این فرصت فراهم نشد، عذرخواهی می‌کنم. سلام بر ایران، سلام بر اسلام و سلام بر مازندران.


  • دوشنبه 20 خرداد 1392-0:0

    آزادی اندیشه، آزادی بیان و قلم حق مسلم مردم هر کشور است! اگر غیر از این باشد! انتخابات مطلقا دروغ و دولتمردان فریبکارانی بیش نیستند و فقط با ملت خود بازی می کنند تا جسابهای بانکی خود و فامیل ها و قوم و خویش را پر از دلار کنند و سپس ...!!! درود بر خردمندان و روشنفکران مازندرانی.

    • دوشنبه 20 خرداد 1392-0:0

      فوق العاده بود...همچین جمعیتی واقعا اون هم در مرکز شهر من ندیده بودم...آفرین و هزاران آفرین به مازندرانی ها و ساروی ها...انشائلله پیروزی با ماست...

      • دوشنبه 20 خرداد 1392-0:0

        درود بر گفتمان انقلاب جلیلی

        • دوشنبه 20 خرداد 1392-0:0

          سلام بر خاتمي

          سلام بر روحاني

          • دوشنبه 20 خرداد 1392-0:0

            درود بر مردم ساری و ایران و درود بر روحانی، هاشمی، خاتمی

            • دوشنبه 20 خرداد 1392-0:0

              سلام بر روحانی درود بر خاتمی وعارف افرین بر مردم ساری.


              ©2013 APG.ir