تعداد بازدید: 3739

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 20 خرداد 1392-20:40

رضایی به دور دوم می رود

یکی از دلایل اصلی تخریب رضایی در چند روز اخیر توسط بعضی از رسانه های مجازی،رشد چشمگیر اقبال عمومی به سمت وی است و محسن رضایی بیشترین رشد آرا را بین این هشت کاندیدا دارد و پس از او حجت الاسلام روحانی در رده دوم قرار دارد/ قالیباف که تا چند هفته ی پیش پیشتاز بی چون و چرای نظرسنجی ها بود با افت پی در پی آرا مواجه است و بعید هم نیست که از حضور در دور دوم انتخابات باز بماند.


مازندنومه؛یادداشت مهمان،محمد جواد خانپور،دبیر شورای سیاسی ستاد جوانان محسن رضایی در مازندران و فعال دانشجویی:از نظر ما محسن رضایی بابرنامه ترین نامزد انتخابات است و می داند که از فردای پس از تنفیذ حکم ریاست جمهوری به دنبال چه چیزی برود ضمن اینکه سوابق محسن رضایی در هشت سال مدیریت بحران دوران دفاع مقدس و پی ریزی بنیه قدرتمند دفاعی کشور روشن و درخشان است.

او به مدت 16 سال مسئولیت سیاستگذاری در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و کمیسیون اقتصاد کلان این مجمع را عهده دار بوده است و به خوبی از نقاط ضعف و قوت اداره کشور آگاهی دارد .

 یکی از ویژگیهای بارز رضایی رویکرد فراجناحی وی است که نیاز مبرم امروز کشور است و دولت آینده باید از تمامی نخبگان سیاسی و مدیریتی متدین ، متعهد و کاردان بهره بگیرد .

 یکی از دلایل اصلی تخریب رضایی در چند روز اخیر توسط بعضی از رسانه های مجازی،رشد چشمگیر اقبال عمومی به سمت وی است و محسن رضایی بیشترین رشد آرا را بین این هشت کاندیدا دارد و پس از او حجت الاسلام روحانی در رده دوم قرار  دارد.

 آقای قالیباف که تا چند هفته ی پیش پیشتاز بی چون و چرای نظرسنجی ها بود با افت پی در پی آرا مواجه است و بعید هم نیست که از حضور در دور دوم انتخابات باز بماند.

 از دلایل عمده رشد آرای رضایی می توان به ارائه برنامه های ریشه ای ، جامع و مناسب با نیازهای اقشار ضعیف جامعه و ذهنیت خوب مردم از وی در سال 88 ، عدم حضور کاندیدایی از منطقه جنوب و جنوب غرب کشور و توجه مناسب وی به اقوام کشور و همچنین صداقت و عملکرد خوب رضایی در 3 مناظره اخیر اشاره کرد .

از نظر من با توجه به رشد چشمگیر آرای محسن رضایی و تغییر معادلات انتخاباتی قطعاً وی یکی از دو نامزد دور دوم خواهد بود و بر همین اساس بخشی از توان مان را در شورای سیاسی برای برنامه ریزی دور دوم انتخابات گذاشته ایم. در اینکه او به عنوان نفر اول یا دوم به دور بعد خواهد رفت جای ابهام است اما باید بگویم که قالیباف و روحانی در دور اول با هم رقابت می کنند تا رقیب دور دوم رضایی مشخص شود .

محسن رضایی با هر فردی به دور دوم برود احتمال اینکه وی را شکست دهد بسیار بالاست چرا که تسلط علمی و برنامه های کاربردی وی در خصوص مباحث روز کشور قابل قیاس با سایر نامزدها نیست و در مناظره های دوبه دو این تفاوت خودش را نشان می دهد .

فارغ از هرگونه استدلال علمی، حس سیاسی ام می گوید که یا رضایی و یا روحانی پیروز انتخابات 92 خواهند بود !  اما این نظر صرفاً یک حس درونی است و نه یک نظر کارشناسی .


  • سه شنبه 9 شهريور 1395-19:35

    بسیار عالی خیلی خوبه موفق باشید

    • سه شنبه 21 خرداد 1392-0:0

      با تشکر از آقای خانپور به نظر می رسد روند افزایش آراء دکتر رضایی به دلیل مهارت ایشان در کنترل آراء و قبولاندن اینکه تنها کاندیدای صاحب برنامه در امور اقتصادی هستند همچنان روند صعودی دارد. کاندیداهای دیگر تقریباً بدون برنامه و فقط بر اساس جوسازی و غوغاسالاری می خواهند از اهرم فریب تبلیغاتی روند آراء را به سمت خود متمایل سازند و بخصوص کاندیدای اصلاح طلبان از تعصب بی دلیل این جریان برای هدفی نامعلوم دارد استفاده می کند و سایر اصولگرایان هم از تعصب های ایدئولوژیک یا از آرمانگرایی های بی محتوا دارند برای تضمین اخذ رای استفاده می کنند و بار بسیاری از این آراء بر گردن جامعه مدرسین و برخی از روحانیون و برخی از شخصیت ها قرار دارد. هرچند این ترفند هم مورد قبول است ولی از بسیاری از نخبگان و آنهایی که خود را تحصیل کرده دانشگاهی می دانند بعید به نظر می رسد با تکیه بر تعصب و به صورتی کور اقدام به انتخاب جریانی کاندیدای مورد نظر خود نمایند و سرنوشت کشور برایشان اهمیتی نداشته باشد. به همین دلیل تعداد زیادی از دانشگاهیان با تغییر محسوس در روند انتخاب کاندیدای برتر و با برنامه تر نسبت به انتخاب آقای دکتر رضایی اقدام کرده و با دلایلی متقن دیگران را به این امر توصیه می کنند.

      • كيجا سوادكوهيپاسخ به این دیدگاه 3 4
        سه شنبه 21 خرداد 1392-0:0

        آقاي خانپور خيلي مطمئن و خوش خياليد . آقاي رضايي برنامه اي نداشتند بلكه مثل يه تخريبچي خبره دست به تخريب مي زدند يه بيننده آگاه اينارو متوجه ميشه . گلوله برفي ايشون هم كه از بالا بر سر قشر عظيم كف هرم فرود و همه رو له ميكنه و زير برف خفه!!!!تنها كار ايشون بيان دردهاي اجتماعي و عنوان كردن مشكلات بود كه بله شنيدنش به ادم ارامش مي داد يعني لالايي ولي ما لالايي نمي خوايم چون نمي خوايم ديگه بخوابيم بسه خواب ما بيداري مي خوايم!!!!!!!! استفاده از نام شهيد باكري ها به جاي رجايي ها كه واقعا درداوره ما فقط اين مواقع سراغشون ميريم . از طرفي به قول خودتون ايشان 16 سال در مجمع در كليديترين پست سياست گذاري بودند اگر برنامه داشتند اگر با دردهاي مردم از نزديك اشنا بودند چرا تا به حال كاري نكردند لابد بازم نذاشتند . البته اين به اين معني نيست كه بقيه بي تقصيرند ولي اونا مثل ايشون ادعاي من بيگناهم رو نداشتند. هرچند به نظر من اين مناظرات اعتراف به برخي اشتباهات و كاستي هاي نظام بود مثل كشورهاي ديگه كه نوعي تخليه اطلاعاتي هر 30سال يا 50سال دارن..........مسئله ريزگردها يه برنامه درازمدته كار يكي دو سال نيست چرا تابحال ايشون مجدانه و دلسوزانه پيگير نبودند شايد براي چنين روزي مي خواستند همچنان باشه چرا !!!!!!!! در تمام صحبتهاي ايشون ما شاهد اين بوديم ايشون در يك فضاي ذهني جنگي صحبت مي كنن. گلوله برفي، تركيدن بمب، مملكت كه پادگان نيست. يه فرد نظامي يه شبه ساختار ذهنيش عوض نميشه تو اين ساختار هميشه مافوقي هست و هميشه زيردست هميشه فرمانده هميشه فرمانبر. تو اين ساختار صلح آخرين گزينه اس. هميشه بايد ضربه شست نشون داد. از شاگرداشون اقاي قاليباف مشخصه، درضمن مسئله فرزند ايشون كه البته واقعا غم سنگيني بود نيز بسيارمهمه. اداره جامعه توسط يه نظامي حتي وقتي لباسشو درمياره يعني عملا مديريت و نظم پادگاني تنبيه براي همه تشويق براي يه نفر، ايشون در مورد حريم خصوصي افراد، آزادي هاي مدني، حقوق شهروندي و تعامل با دنيا و بسياري مسائل ديگه سكوت و حتي كوچكترين اشاره اي نداشتند و فقط به ذكر مشكلات جامعه يعني لالايي اشاره داشته و بدتر طوري حرف ميزد كه من هيچكاره بودم تقصير و بدبختي شما مردم تقصير ايناس تقصير بقيه اس اينا به حرفام گوش نميدادن. اين كه شد احمدي نژاد دوم. ما با توجه به گفته رهبر فقيد ايران امام خميني كبير كه نظامي ها نبايد در اداره كشور ورود كنن به ايشون راي نمي دهيم داداش محمد جواد!!!!!!!!

        • سه شنبه 21 خرداد 1392-0:0

          دلت خوشه هاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا


          ©2013 APG.ir