تعداد بازدید: 3022

توصیه به دیگران 3

شنبه 25 خرداد 1392-19:39

کشاورزیان:روحانی فراجناحی است

گفت و گو با داود کشاورزیان بعد از پیروزی حسن روحانی/ شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای بود که همه مردم خواهان تغییر در شرایط فعلی بودند/حمایت‌های آیت‌الله هاشمی و حجت‌الاسلام خاتمی و سایر شخصیت‌ها در آرای حسن روحانی موثر بود.


*مازندنومه: با توجه به تبلیغات گسترده رسانه‌های بیگانه در رابطه با عدم حضور مردم در انتخابات، حضور گسترده مردم در انتخابات را ناشی از چه می‌دانید؟

کشاورزیان: بر اساس آمار اعلام شده از سوی مسئولان برگزاری انتخابات در استان، میزان مشارکت مردم مازندران حدود 90 درصد گزارش شده است.

 حضور چشمگیر مردم در انتخابات ناشی از رشد و بلوغ سیاسی مردم و درک این مطلب است که اعمال حاکمیت، تنها از طریق حضور در پای صندوق‌های رای امکان‌پذیر است.

 با وجود دل‌خوری‌هایی که بعد از انتخابات گذشته ریاست‌جمهوری به وجود آمد و برخی تحلیل می‌کردند که مردم در انتخابات یازدهم، حضور کمرنگ خواهند داشت، شاهد حضور چشمگیر مردم در این انتخابات بودیم و علاوه بر درک و شعور سیاسی مردم و اطاعت از منویات و فرمایش های مقام معظم رهبری هم انگیزه‌های دیگری برای حضور بود.

جا دارد به سهم خودم از این حضور چشمگیر مردم در انتخابات تشکر کنم و این حضور مقدمه‌ای برای رشد و عالی کشور باشد.

 مازندنومه: پیش از برگزاری انتخابات، تصور بر این بود که میزان آرای آقای روحانی در روستاها ناچیز است اما وی در روستاها هم دارای آرای زیادی بود.

کشاورزیان: میزان آرای آقای روحانی در روستاها هم تفاوت چشمگیر و معناداری با شهرها نداشت و در برخی روستاها حتی بیشتر از شهرها بوده است.

 این موضوع به شناخت مردم از شرایط سیاسی کشور و مشکلاتی که طبقات پایین و روستانشین جامعه داشتند، مرتبط است.

 شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای بود که همه مردم خواهان تغییر در شرایط فعلی بودند. سوابق و شعارهای روحانی نشان دهنده ایجاد شرایط معتدل بود و مردم احساس کردند باید به این تفکر رای دهند.

 مازندنومه: تاثیر حمایت آقایان هاشمی و خاتمی از آقای روحانی در جذل آرای مردمی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

کشاورزیان: درک مردم از برنامه‌های آقای روحانی و سابقه شخصیتی وی و هم حمایت‌های آیت‌الله هاشمی و حجت‌الاسلام خاتمی و سایر شخصیت‌ها در آرای حسن روحانی موثر بود.

مازندنومه: هر گروه و طیفی که در قدرت قرار می‌گیرد اشتباهاتی را مرتکب می‌شود، آیا در دولت حسن روحانی، اصلاح‌طلبان، اشتباهات گذشته را تکرار می‌کنند؟

 کشاورزیان: روحانی شخصیت فراجناحی است و اگر روحانی صد درصد چهره اصلاح‌طلب بود هم در کابینه وی چهره‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا حضور خواهند داشت.

 هر گروه و جریان که بر سر کار است بعد از پایان دوره، فعالیت‌ها ی خود را تحلیل می‌کند تا اشتباهات را تکرار نکند و به تقویت نقاط قوت بپردازد.

گفت و گو از کلثوم فلاحی



    ©2013 APG.ir