تعداد بازدید: 3511

توصیه به دیگران 3

سه شنبه 28 خرداد 1392-12:18

مردم،فرصت‌طلبان را می‌شناسند

هنوز روحانی دولت را تحویل نگرفته،عده ای به دنبال پست و مقام هستند! همان‌هایی که در دوران احمدی‌نژاد هم از پست و مقام محروم نبودند و البته جای تعجب که بعد از حوادث 88 و به کنج رفتن اصلاح‌طلبان، اینها هنوز بر سر کار بودند و امروز هم سهم خود را از روحانی مطالبه می‌کنند!


 مازندنومه،کلثوم فلاحی:انتخابات به پایان رسید،ولی این تصور که همه چیز تمام شد و راحت شدیم،تصوری غلط است، تازه در ابتدای راهی طولانی قرار داریم.

موضوع سخن عزل و نصب و مدیرگزینی در دولت دکتر روحانی است.  اشتباهات گذشته نباید از این به بعد تکرار شود.به شایسته‌سالاری باورمندیم و نخبگان از هر طیف و گروهی می‌توانند در دولت آینده به کار گمارده شوند.

 شعار اعتدال حسن روحانی، آرای بی‌شماری را به سوی او سرازیر کرد،چراکه مردم از بگیر و ببندهای جناحی خسته‌ شده اند و به آرامش و رفاه می‌اندیشند و نمی‌خواهند حوادث تلخ هشت سال اخیر، باز هم رخ دهد.

 این روزها مردم ناراحت و خشمگین هستند و با کوچکترین تلنگر، می‌خروشند.آن ها از این همه اختلاف و خشونت به ستوه آمده اند و این نه گفتن به جریان اصولگرایی،به دلیل همین سوءتدبیر و نخبه‌کشی و گزینشی عمل کردن آنان بود.

 دولت‌های تحت مدیریت احمدی‌نژاد از کنار همین عزل و نصب‌های غیر معمول و بی‌اساس، آسیب بسیاری را به خودی‌ها و غیرخودی‌ها وارد کرد.

پذیرفته نیست افرادی به نام اصلاح‌طلبی،تیشه در دست گرفته و به ریشه بزنند.همان گونه که حسن روحانی در نخستین نشست خبری خود عنوان کرد ، با داس نیامده که عده‌ای از هم‌اکنون که هنوز مهر انتخابات خشک نشده،بخواهند به فکر درو باشند!

روحانی خود را فردی فراجناحی معرفی کرده و بهتر است با رفتارهای ناشیانه، چهره رئیس‌جمهور محبوب را خدشه‌دار نکنیم.

 امروز عده‌ای به نام اصلاح‌طلبی، با تکرار رفتار گذشته، در حال آسیب زدن به شخصیت حسن روحانی هستند. هنوز روحانی دولت را تحویل نگرفته،اینها به دنبال پست و مقام هستند! همان‌هایی که در دوران احمدی‌نژاد هم از پست و مقام محروم نبودند و البته جای تعجب که بعد از حوادث 88 و به کنج رفتن اصلاح‌طلبان، اینها هنوز بر سر کار بودند و امروز هم سهم خود را از روحانی مطالبه می‌کنند!

مردم همواره پاسخی درست به دولتمردان می‌دهند، نه در حرف و شعار بلکه در عمل. مردم خواهان تغییر بودند که به روحانی رای دادند و اگر قرار است فقط نام احمدی‌نژاد عوض شود و  همان روند ادامه یابد، پس چه نیاز به این تغییر و تحول بود؟

اگر قرار است مانند احمدی‌نژاد، عده‌ای با اتوبوس و قطار بیایند و شایسته‌سالاری حاکم نباشد و نخبگان به گوشه رانده شوند دیگر نیازی نبود که مردم وارد میدان شوند.

 افرادی که در حال و هوای انتخابات،در فکر دیگری بودند،تصور پیروزی را هم نداشتند و اما با تحقق این برد، به صف توده پیروز پیوسته‌اند بدانند این مردم،فرصت‌طلبان را به خوبی می‌شناسند.

 پیش از این هم اعلام کرده‌ایم که نیاز به تغییرات فله‌ای در دولت جدید نیست،نگوییم با احمدی‌نژادی‌ها همان کنیم که آنها بر سر ما آوردند، اگر نیت روحانی هم این چنین بود هرگز شعار اعتدال سرنمی‌داد. افراد فراجناحی و معتدل را می‌توان در دولت تدبیر حسن روحانی نگه داشت.

 به عنوان یک رسانه مستقل اعلام می‌کنیم آنها که به فکر دروی محصولی هستند که خود نکاشته‌اند، داس‌ها را بر زمین بگذارند و فضا را آلوده نکنند.

 رویکرد مازندنومه نقادی و دیدن کژی ها و رفع ناراستی هاست. اگر از حسن روحانی حمایت کردیم، این حمایت در راستای تفکر او بود و نه گرایش به جریان سیاسی خاصی.  از ما انتظار نداشته باشید اگر امروز و فردا از جریان نزدیک به دولت،خطایی دیدیم، چشم بپوشیم. رسانه چشم بیدار و آگاه جامعه است و مطمئن هستیم که مخاطبان هم از ما چنین انتظار دارد.

مطلب مرتبط:

 - هشدار! ابن الوقت ها از راه می رسند http://www.mazandnume.com/?PNID=V15554


  • پنجشنبه 6 تير 1392-0:0

    نه خانم تفکرات باید عوض شود و برای این کار مدیریت ها هم .این اقایان پیشبرنده تفکرات قرون وسطایی بوده اند چگونه می توانند با صورت های عبوس لبخند بزنند ؟ اصلا می توانند بخندند ؟ نه بزرگ به احمدینژاد و دوستانش باید گفته شود .همانطور که اقای روحانی گفت بی بلیط سوار شدن خوب باید پیاده بشن.

    به نظر خودتم یکی از اونایی.

    • كيجا سوادكوهيپاسخ به این دیدگاه 1 0
      چهارشنبه 29 خرداد 1392-0:0

      به نظرم اصلا بحث درو و عزل و نصب نيست ما بايد بپذيريم براي رسيدن به اهداف خاص نميشه با افرادي كه هم فكر ما نيستن كار كرد چون نميشه فكرهارو عوض كرد صحبت از تصميم گيريهاي كلان مملكتي است نه عبور يا عدم عبور يه خط مترو از ناحيه اي، وقتي تفكر اينه مردم اگه از گرسنگي هم مردن... اين تفكر با ده سال صحبت و دليل و منطق هم عوض نميشه اونوقت تمام انرژي افراد هرز و صرف جلب رضايت اين و اون ميشه اتفاقا من معتقدم براي پيشبرد اهداف يه مردم همه بايد همفكر و يك حزب باشن البته با احترام به عقايد متفاوت ديگران. فرا جناحي به نظر من اين نيست كه يعني در باز همه بفرماييد اين تفكر رو اتفاقا عده اي دارن جا ميندازن تا هم پستاشونو حفظ كنن و عده اي هم براي ايجاد هرج و مرج و ناكارامد نشون دادن معتمدين مردم .بايد حواسمون باشه اگه اجازه بديم هر كسي با هر تفكري بياد اونوقت ما كه چهارشنبه بازار باز كرديم اتفاقا من معتقدم نه مثل احمدي نژاد با داس درو كه با كليد درها رو بايد به روي عده اي قفل كرد واقعا يه عده نامحرمن. كليد معني هاي زيادي داره

      • چهارشنبه 29 خرداد 1392-0:0

        خانم فلاحی تو که از همه فرصت طلب تری

        • غلامعلی رنجبرپاسخ به این دیدگاه 0 0
          چهارشنبه 29 خرداد 1392-0:0

          اصل فرصت طلبی مذموم نیست، کما اینکه شما به فوتبالیستی که فرصت طلبی کرده و گلی را به ثمر می رساند هزاران بار آفرین می گوئید. در جریان فوتبال دیروز آقای قوچانی نژاد با وجود اینکه خیلی بازی خوبی را ارائه نداده بودند ولی به دلیل فرصت طلبی و زیرکی که به خرج داده بودند و گل ارزشمندی را که به ثمر رساندند بهترین بازیکن میدان شدند و دروازه بان ایران که با مهار بیش از ده موقعیت گل کره ای ها را ناکام کرد و یکی از زیباترین بازیهایش را انجام داد که جبران نبود رحمتی را کرد از نظرات برای تعیین بهترین بازیکن میدان دور ماند. اما آن فرصت طلبی که مذموم است این است که با دروغ و دغل و کلک و لابی گری و رانت خواری و زد و بند از کار نکرده برای خود موقعیت بسازد و خود را به جای دیگرانی که حقشان است جا بزند این کاملاً مذموم است و یقیناً‌هدف نویسنده این مورد دوم بوده است و من فقط می خواستم در مفهوم و مصداق فرصت طلبی تصریح کرده باشم.

          • چهارشنبه 29 خرداد 1392-0:0

            خانم فلاحی با پوزش شما دراین میدان پیچیده قبل وپس از انتخابات توان قضاوت درست بااین سادگی راندارید .وگرنه بااین تصور به افراد دلسوز که دکتر عارف نمونه ای از انها است نمی تاختید. اگرعملا ایتلافی بوده که بوده این برای بعد پیروزی هم هست.نه این که بلافاصله پس پیروزی از شعار حمایت از اصلاحات واعتدال .فقط اعتدال بماند و....فراموشی ازحامیان اصلی حتی درسخن .اینجاست که حس ابزاردیگران شدن به برخی دست داده است .

            • چهارشنبه 29 خرداد 1392-0:0

              من نمیدانم که اگر بگویند طاهایی تایید می شود ولی اگر بگوییم هادی ابراهیمی این کامنت تایید نمی شود . آقای صادقی چرا ؟

              • سه شنبه 28 خرداد 1392-0:0

                الان که اقایان زیادی دنبال استاندار شدن هستند. حسین زادگان -نیاز و...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                • سه شنبه 28 خرداد 1392-0:0

                  بسیار به جا بود

                  از جمله این افراد همین استاندار مازندران طاهایی است تا دیروز هر کسی نام مهندس موسوی را می برد فتنه گر نامیده می شد اما امروز از خدمات دولت موسوی می گوید.

                  باید شما مواضع این افراد را از سنوات قبل در رسانه ها منتشر کنید.


                  ©2013 APG.ir