تعداد بازدید: 3437

توصیه به دیگران 6

جمعه 31 خرداد 1392-20:22

فردا اتفاق می افتد

چند نکته درباره انتصابات دولت آینده در مازندران/هیچکدام از نمایندگان کنونی استان از دکتر روحانی حمایت نکردند،بنابراین در انتصابات پیش رو حق اعمال فشار و سهم خواهی ندارند/در عزل و نصب ها معیار باید حق و درستی و سابقه و خوشنامی فرد باشد.باید این احساس دست دهد که بهتر از آن فرد برای مدیریت آن مجموعه پیدا نمی شود.


مازندنومه،سردبیر:این روزها لیست های گوناگون مدیران آتی،دست به دست می شود و همه جا سخن از عزل و نصب های احتمالی دولت آینده در کشور و استان است.

در حالی که بین اصلاح طلبان و فعالان ستاد روحانی در استان گمانه زنی ها برای تصاحب پست ها در دولت یازدهم در حال اجراست،خنده دار چرخش برخی منسوبان و مدیران دولت احمدی نژاد در مازندران است که حتی جمعی از آن ها از جمله یک فرماندار و یک مدیرکل،پنج شنبه گذشته همراه فعالان ستاد روحانی در استان،به دیدار دکتر روحانی رفتند و عده ای دیگر نیز برای ماندن به هر قیمتی یک شبه طرفدار دولت اعتدال شده اند!

گروهی از منسوبان و مدیران احمدی نژادی،این روزها به شدت درپی اتصال به منسوبان بانفوذ ستاد روحانی در استانند؛فرمانداری به دنبال شماره رییس ستاد روحانی در استان می گردد،فرماندار دیگری هرجا می نشیند از روحانی تعریف می کند و خود را به شدت علاقه مند به او نشان می دهد،مدیرکلی-با واسطه-در پی نزدیک شدن به رییس ستاد روحانی در استان است...خلاصه بازار مکاره ای شده منفعت طلبی عده ای و صد البته سوژه روز ما رسانه ها!

800 سال پیش سعدی نوشت:«حکما گفته اند:اگر آب جیات به آبِ روی فروشند،دانا نخرد که مردن به عزت به از زندگی به ذلت.» طلب پست و منصب به بهای ریختن آبرو و زیرپا نهادن عزت خویش معامله خوبی نیست.

به هرحال با توجه به عزل و نصب هایی که به زودی خواهیم داشت،چند نکته و پیشنهاد را به بزرگان ستاد دکتر حسن روحانی در استان ارایه می کنم:

1-در دولت گذشته بسیاری از عزل و نصب ها تحت مدیریت مجموعه دولت نبود و نمایندگان مجلس با اعمال فشار به جابجایی اقدام می کردند.

سیدعلی اکبرطاهایی در نشستی که چند روز پیش با رسانه ها داشت،اذعان کرد که حتی برخی نماینده های مجلس نه برای انتصاب مدیرکل و فرماندار،بلکه برای تعیین و جابه جایی یک کارمند استانداری هم فشار می آورند!

قضیه تحقیق و تفحص از استانداری مازندران نیز گواه دیگری بر این مطلب است که تنها به خاطر مقاومت کوتاه مدت مجموعه استانداری برای تغییر دو فرماندار شهرستان های شرقی استان،به یک باره عَلَم شد.

نمایندگان کنونی مازندران حتی برخی نماینده های اصلاح طلب پیشین از جمله علی اصغر یوسف نژاد تمام قد از محمدباقر قالیباف حمایت کردند و یکی،دو تن نیز از جلیلی و ولایتی.

هیچکدام از نمایندگان کنونی استان از دکتر روحانی حمایت نکردند،بنابراین در انتصابات پیش رو حق اعمال فشار و سهم خواهی ندارند.

در عزل و نصب های دولت جدید در استان تنها باید با نمایندگان هماهنگی کرد و هرگز زیربار گزینه های آنان نرفت،چرا که اولا" دولت روحانی هیچ گونه بدهی به این ها ندارد که بخواهد جبران کند و ثانیا" با اعمال فشار نمایندگان در انتصابات،در بر همان پاشنه خواهد چرخید که در دولت احمدی نژاد بود و تغییرات مثبت دولت اعتدال ملموس و محسوس نخواهد بود.

2-عزل و نصب ها در کشور به روش سنتی اجرا می شود و پایه و شالوده علمی ندارد.پیشنهاد می شود خداقل برای یک بار هم که شده برای هر استان،اتاق فکری تشکیل شود تا بر انتصابات دولت جدید نظارت کند و بهترین ها انتخاب شوند و گزینه های مهمی چون استاندار آینده و مدیران کل و فرمانداران از مجرای این اتاق و کمیته نصب شوند.

البته اعضای اتاق فکر باید تجربه اجرایی،پختگی سنی و مقبولیت کافی داشته باشند،سالم و پاکدست باشند،حسن شهرت داشته باشند و مهم تر این که نفوذپذیر و سفارش پذیر نباشند.

اعضای این اتاق فکر یا کمیته انتصابات،پرونده و برنامه افراد پیشنهاد شده را بررسی کنند تا حق به حقدار برسد و بهترین جابه جایی ها را در مازندران داشته باشیم.

متاسفانه اکنون کار به جایی رسیده که افرادی منفعت طلب خود را به برخی مسئولان ستاد روحانی نزدیک کرده اند و خود را برای مثلا" بخشداری فلان یا معاونت فلان جا معرفی می کنند.

انتصابات باید بر مبنای نزدیکی فرد به شعارهای دکتر روحانی و سابقه مفید اجرایی و علمی،نداشتن سوءشهرت،جوانگرایی نسبی و سایر ویژگی های مدیریتی فرد باشد و نه چیز دیگر.

یادمان باشد انتصابات در دولت خاتمی مبنای رفیق سالاری داشت و در دولت احمدی نژاد نیز مبنای فامیل سالاری.این سد را باید شکست.

3-با توجه به حساسیت های زیادی که در مناطق غربی استان وجود دارد،مدیرانی که برای غرب مازندران در نظر گرفته می شوند،علاوه بر داشتن ويژگی های مدیریتی بالا حتما" باید اهل همان منطقه و بومی باشند.

البته بومی گرایی و بهره گیری از افراد هر منطقه برای مناصب مورد نظر آن حوزه،باید روند جاری انتصاب ها در دولت تازه باشد.

4-ضرورتی ندارد که کل مدیران دولت احمدی نژاد جابه جا شوند و تغییر یابند.در برخی سازمان های تخصصی و فنی که مدیرانش در 8 سال گذشته یک بار هم موضع سیاسی نگرفته اند و مجموعه تحت مدیریت شان نیز از عملکرد او رضایت نسبی دارند،می توانند بدون تغییر بمانند و به خدمت ادامه دهند.

اولویت تغییرات باید ابتدا دستگاه ها و سازمان های سیاسی و منتسب به دولت قبلی باشد،سپس به دنبال تغییر در دستگاه هایی بود که مدیران شان حرفی برای گفتن ندارند و ضعف شان آشکار است.

جابه جایی در اداره ها و دستگاه های غیر سیاسی و نیز تغییر تا پایین ترین سطوح مدیریتی،به هیچ وجه توصیه نمی شود. عزل و نصب ها باید با کم ترین عوارض ناشی از تغییر مدیریت بر پرسنل و مردم اجرا شود.

حرف آخر:

در عزل و نصب ها معیار باید حق و درستی و سابقه و خوشنامی فرد باشد.باید این احساس دست دهد که بهتر از آن فرد برای مدیریت آن مجموعه پیدا نمی شود.

همان طور که در مقدمه این نوشته گفته شد باید شدیدا" مراقب برخی ابن الوقت ها و فرصت طلب ها و همین طور چرخش سیاسی تنانی از مدیران احمدی نژاد بود.

همگی ماجرای حاج ابراهیم خان کلانتر-صدر اعظم لطفعلی خان زند- را شنیده ایم که با مشاهده اقتدار آغامحمد خان قاجار و نفوذ او،یک شبه به سمت شاه آینده قاجار گرایش پیدا و در نتیجه به لطفعلی خان خیانت کرد و در دروازه شیراز را به روی لشکر آغامحمدخان گشود.

او پس از این چزخش در حکومت بعدی-قاجاریه-نیز صدراعظم ماند،اما مدتی بعد شاه قاجار او را سر به نیست کرد؛به این دلیل که کسی که به شاه سابق خود خیانت کرد،از کجا معلوم به شاه جدید نیز خیانت نکند؟!


  • كيجا سوادكوهيپاسخ به این دیدگاه 0 0
    سه شنبه 4 تير 1392-0:0

    خدايا هركس يا كساني كه منتصب ميشوند واقعا منابع طبيعي و ميراث فرهنگي استانو دريابن، به خدا به تاراج رفت مازندران، هيچي نمانده. يزدو كاشانو ببينيد از هيچي چي ساختن گيلان چه زيبا فضا سازي كرده اثارو حفظ كرده ما چي نابود كرديم . بسه ما مسئول بي مسئوليت در قبال تاريخ، منابع و فرهنگمون نميخوايم نمي خوايم نمي خوايم.....قران يعني تاريخ يعني احترام به جنگل به محيط زيست كي ميخوان اين اقايون بفهمن، خدايا به بزرگي خودت و بيگناهي درختان، دار و درخت و دريا و ميراث كهن گذشتگان مارو درياب . شهيدان رفتند تا اب و خاك وطن حفظ شه نميدونستند يه عده از درون مثل زالو و موريانه اين اب و خاك رو به نيستي ميبرن ولي ما به حرمت خون همون شهيدان نميگذاريم و با ياري حق پستارو به روشون قفففففففففللل ميكنيم. بايد اگاه باشيم

    • يکشنبه 2 تير 1392-0:0

      شاید یک سونامی بزرگ از انتصاب ها وعزل ها در راه باشه

      • حامي روحانيپاسخ به این دیدگاه 3 0
        يکشنبه 2 تير 1392-0:0

        آقايان( كشاورزيان ، رحمانزاده، احمدي فولادي ، و...) توجه داشته باشيد كاركنان اداراتي كه به جرم راي دادن به هاشمي در سال 84 وبه جرم حضور در ستاد موسوي در سال 88 منزوي وگوشه نشين شدند . در غبار تقصيم پست در استان محو نشوند و عده اي فرصت طلب جاي آنانرانگيرند.

        • يکشنبه 2 تير 1392-0:0

          من معتقدم افرادی که در گروهای اصلاح طلب و قرارمیگیرند واصولگریانی که از اقای روحانی حمایت کردهاند نمایندگانی در اتاق فکر استان داشته باشند و بهترین مشورت را به ستاد تهران بدهند در غیر این صورت همان اش و کاسه خواهد بود . با همان منش متکبرانه در استان شاهد بودیم

          • شنبه 1 تير 1392-0:0

            90 درصد عزل و نصب ها را از طریق...دنبال میکردند او که رابطه حسنه ای با گفتمان مشایی داشت خیلی هم در کارهای اجرایی اش نشان داده میشد . او نباید در این دولت جایی داشته و به ریش مردم بخندد

            • جمال موسویپاسخ به این دیدگاه 2 0
              شنبه 1 تير 1392-0:0

              تمام مدیران دولت احمدی نژاد از بالا تا پایین نالایقند و این قضیه را اثبات کردند. لاجرم تمامیشان باید که عوض شوند. مگر همینها یعنی اصولگراها نبودند که بدون استثنا مدیران لایق وتحصیلکرده و ارزشی وانقلابی اصلاحات را از کار بر کنار کردند. و بسیاری از این مدیران وحتی کارمندان خانه نشین و پاسکاری شدند از اداره ای به اداره ای دیگر؟. همین آقای استاندار ومعاون محترمشون اولین نفراتی هستند که باید خودشان استعفا داده یا درخواست بازنشستگی کنند. بقیه آقایان هم هر چه سریعتر دست بکار شوند.

              • مهین بانوپاسخ به این دیدگاه 2 2
                شنبه 1 تير 1392-0:0

                حرف حساب زدید.امیدوارم این تحلیل بجا را اطرافیان روحانی بخوانند و عمل کنند.درود بر شما که قبل از انتخابات از روحانی حمایت کردید والان هم مشفقانه نصیحت میکنید و راهکار ارایه میدهید

                • غرب استانیپاسخ به این دیدگاه 1 2
                  شنبه 1 تير 1392-0:0

                  به دنبال تغییر هستید یا انتقام .؟ شما هم بر طبل ایده خودی و غیر خودی می کوبید . نگارنده محترم «باید و نباید» از کلید واژه های ارتباط مونولوگ هست و از متن بالا می توان استنباط کرد که شما هم مانند تمامیت خواهان در بر قراری دیالوگ با جامعه عاجز و ناتوان هستید.

                  • شنبه 1 تير 1392-0:0

                    درود بر شما- مدیران فعلی جایی در دولت آینده نخواهند داشت مخصوصا در پستهای حساس فرهنگی و سیاسی. یادمان نمی رود چه بر سر فرهنگ و سیاست(علاوه براقتصاد) در مازندران آوردند. فقط به جابجایی مدیران اکتفا نکردند بلکه به جابجایی یاانتقال کارشناسان نیز مبادرت ورزیدند. پس این مدیران جایی در بین مردم و کارشناسان ادارات ندارند- گماشتن این افراد خیانت به مردم به شمار می رود. لطفا افراد اصولگرا مثل جناب رنجبر دم از افراط و تفریط نزنند. یادمان نمی رود چه حمایتهایی از مدیران اصولگرا داشتید! حق دارید احساس خطر کنید. سفارش من به مجریان چیدمان مدیریت در مازندران این است که به آرای مردم خیانت نکنند.

                    • دوستدار میراث فرهنگیپاسخ به این دیدگاه 5 2
                      شنبه 1 تير 1392-0:0

                      با تشکر از دقت و تیزبینی سردبیر محترم مازندنومه. فقط نباید به موضع گرفتن و یا عدم موضع گیری مدیران کل اکتفا کرد. مثلا در سازمان میراث فرهنگی براساس روابط فامیلی شهردار زیراب مدیرکل میراث می شود و در نهایت به مدیریت موزه ملی می رسد در حالی که هیچگونه تخصصی در این زمینه ندارد یا مدیرکل فعلی اخوی معاون استاندار است. اکثر معاونین مدیرکل هم که در سفره قراردادها و زدوبندها و فروش اثار تاریخی نشسته اند. گول حضور در ستاد روحانی و یا ادعای اصلاح طلبی ایشان را نخوریم. مدیر ... میراث، موافقت اصولی هتلها را می نویسد و ... و در زدوبندهای واگذاری اماکن تاریخی فعالیت دارد و خود را روشنفکر می نمایاند. این اقایان باید پاسخگو باشند که با آثار تاریخی مازندران چه کرده اند و مانند رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در حال فروش و واگذاری بناهای ثبت ملی شده استان هستند. باید تمام قراردادهای انجام شده بررسی و بازبینی شود تا مشخص شود چه عملکردی داشته اند. فریاد مدیران انجمن های دوستداران میراث فرهنگی هم به جایی نمی رسد و گویا هیچ وجدان آگاهی نیست که لااقل ببینند برچه اساسی معترض هستند. سازمانها خانه امن مدیران نالایق در کشور و استان شده است. برای مدیریت جدید در استان باید از مشاوره انجمن های دوستدار میراث فرهنگی استفاده شود. آقای سردبیر بخاطر میراث تاریخی مازندران هم که شده مطلبم را برای قضاوت دیگران در این صفحه قرار بده.

                      • شنبه 1 تير 1392-0:0

                        حاج ابراهیم خان کلانتر پس از مرگ کریم خان در جنگ لطفعلی خان زند با آغامحمدخان قاجار، دروازه شهر شیراز را به روی آغامحمدخان قاجار گشود. نه فتحعلی خان قاجار که برادر زاده موسس قاجاریه بود.

                        • شنبه 1 تير 1392-0:0

                          هنوز حمایت های شما را از شجاعی فراموش نکردیم -آن موقع چرا موضع گیری نکردید ببینید چه بر سر فنی و حرفه ای استان آوردند شما آنروز هیچ موضعی نگرفتید

                          • غلامعلی رنجبرپاسخ به این دیدگاه 0 1
                            شنبه 1 تير 1392-0:0

                            من این موضع را قبول دارم و قبلاً هم در کامنت ها بر این موضع پای فشرده بودم. تندروی در عزل و نصب ها تالی فاسد دارد و از دقت می کاهد و ابن الوقت ها را به قدرت می رساند. رفیق سالاری و فامیل بازی در صورتی که مبنا حق و قدرت مدیریت و تعهد و صداقت ودرستی و راستی نباشد کاملاً مذموم است و شایسته سالاری باید جدی گرفته شود.

                            ضمناً حاج ابراهیم خان کلانتر به کریم خان زند خیانت نکرد بلکه به لطفعلی خان زند خیانت کرد و این اتفاق بعد از مرگ کریم خان افتاده بود.

                            • شنبه 1 تير 1392-0:0

                              این لیست نهایی حامیان قالیباف برای شوراهای شهر تهرانه همونطور که می بینید ایشون در این لیست جایی ندارند در ضمن باطلاع دوستان باید برسونم که سامانه جامعه انتخابات به دلیل اینکه عملکردهای بسیاری از لینکاش طبق تاریخ روز پیش می رود زمانی که انتشار آگهی اسامی داوطلبان انجام شد دیگر قادر به حذف اسامی انصراف داده شده بعد از آن تاریخ نبوده و به همین علت اسم دکتر یوسف نژاد در لیست شوراهای شهر تهران وجود داشت در ضمن خوب نیست ادم هر وقت به نفعش نیست بگه یوسف نژاد اصلاح طلب نیست چطور اون زمان که رقابت با شجاعی و دامادی و امثالهم بود به چوب اصلاح طلبی زدند ایشون و حالا اصلاح طلب نیست؟هفته بعد از انتخابات 88 شبکه دوم ساعت گفتگوی خبری ساعت 10.30 دقیقه لابد از ذهن بعضیا رفته که میگن ایشون اصلاح طلب نبوده...واقعا که بعضی از مخاطبان حافظه تاریخی ضعیفی دارند.اینم اون سند سرچ کنید تو اینترت هست

                              http://etedaal.ir/fa/news/56183/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%A6%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%81-%D8%AD%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%82%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D9%81-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D9%87%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86

                              • جمعه 31 خرداد 1392-0:0

                                مطلب نو و خواندنی ای بود.آفرین به شما.در ضمن اسم آقای یوسف نژاد در لیست نمایندگان حامی قالیباف وجود داشت و ایشان قالیبافی هستند

                                • جمعه 31 خرداد 1392-0:0

                                  کی گقته یوسف نژاد اصلاح طلب هست ؟ ایشان از کاندیداتوری شورای تهران هم انصراف ندادند و بنده خودم به ایشان به خاطر همشهری بودن رای دادم(اسم ایشان در لیست شورای تهران بود) . حالا سارویهای بیچاره فکر میکنند که خیلی هم شهری مظلومی دارند و انصراف دادند . نه آقا ایشان قبلا مواضع خودشان را در برائت از اصلاح طلبان اعلان نموده اند !!

                                  • جمعه 31 خرداد 1392-0:0

                                    کی گفته یوسف نژاد اصلاح طلبه

                                    • جمعه 31 خرداد 1392-0:0

                                      راهبردی و کارگشا بود.امید است سردمداران ستاد روحانی دل به این نکته ها بدهند

                                      • جمعه 31 خرداد 1392-0:0

                                        یوسف نژاد نبود اشتباه نشه اون تو ستاد روحانی بود آقای رحمان زاده هم شاهدن ازش بپرسین

                                        • جمعه 31 خرداد 1392-0:0

                                          یک قران بده آش در همین خیال باش جنابعالی چکاره ای که برای استان تصمیم گیری میکنی؟

                                          • تنویر افکارپاسخ به این دیدگاه 1 3
                                            جمعه 31 خرداد 1392-0:0

                                            سردبیر محترم مطلبی در خصوص دکتر یوسف نژاد عرض کنم اونهم اینکه همین آقایون طبق وعده هاشون قرار بود اسم دکتر رو تو لیست حامیان قالیباف تو تهران برای شورای شهر بذارن که نذاشتن از اون طرف با توجه به اینکه این تعهد به ایشون داده شده بود از لیست اصلاح طلب ها هم کنار گذاشته شد دقیقا به همین دلیل از انتخابات شورای شهر چشم پوشید و به پیشنهاد آقای جهانگیری تو ستاد مرکزی آقای روحانی حضور داشت.مطلب فوق تحقیقا بیان شده دوستان می تونن بازم سوال کنند این نظر برای تنویر افکار عموم بیان شده چرا که مدت ها مدیریت یوسف نژاد نشون داده ایشون برای هیچ کس هیچ گامی رو برنمیداره....مگر اینکه تخصص و تعهد طرف اثبات شده باشه...در ضمن اونهایی که تو عزل و نصب مداخله می کنند غش کردن تو آغوش این و اون براشون اصلا مهم نیست امثال آقای ش که کاسه لیس دولت بودند اما به یکباره پاچه گیر خرد و کلان مدیران دولت شدند و خب یه عده نماینده کم تجربه مثل د هم که اوضاعشون مشخصه هنوز دوستان پاره شدن حنجره این آقایون تو مسجدجامع رو برای قالیباف یادشون نرفته.......


                                            ©2013 APG.ir