تعداد بازدید: 4260

توصیه به دیگران 11

شنبه 1 تير 1392-23:31

چرا این اتفاقات می افتد؟

جریان سازی و میدان داری با نیروهای بدنه اصلاحات بود،ولی بهره برداری و انتفاع با زر اندوزان و تشنگان قدرت و معیشت اندوزان است/ دولت تدبیر و امید از ورود سهم خواهان به شدت جلوگیری کند و کسانی که سابقه درخشانی در عرصه سیاسی و مدیریتی نداشته اند و حتی از مراجع رسمی جواز ورود به کارزار های سیاسی و انتخاباتی را پیدا نکرده اند نمی توانند در صدر مدیریت ها قرار بگیرند.


مازندنومه؛یادداشت مهمان، حجت الاسلام عبدالصمد زراعتی،نویسنده و فعال سیاسی: انتخابات تمام شد و فصل تازه ای در روابط سیاسیون و نظام اجرایی کشور و استان آغاز شده است.

از آنجایی که دکتر حسن روحانی،سید محمد خاتمی نیست باید توقعات و حضور در عرصه اجرایی مطابق برنامه ها،روحیات و راهبرد دکتر روحانی باشد، اما نکته مهم این است که در همه دوره ها آدم های فرصت طلب،زیاده خواه و رانت خوار همسو با جریان،حاکم می شوند.

در استان مازندران این وضعیت به شکل هولناکی مشاهده می شود. در دوره موسوم به اصلاحات، مدیریت ارشد استان در بسیاری از موارد با به کارگیری چهره های تازه به دوران رسیده ،کم عمق،فاقد محتوا و بنیه علمی و مدیریتی و تعهدی اما ارادت سالار و رفیق سالار بر ارکان مدیریت استان اعم از ستاد استانداری،ادارات کل،فرمانداری ها،بخشداری ها،دانشگاه ها و سایر مراکز فرهنگی ،اداری و سیاسی عملا جریان ناصحیح و ناسالم و ناکارآمدی را بر ارکان اجرایی تحمیل کرد و باعث تندروی ها و ظهور طلبکاران بی شمار برای نظام اجرایی شد؛داعیه داران موج سواری که همواره مترصد فرصت بودند و الان هم هستند.

اکنون پیرغلامان ارادت سالار و ثناگو جریانی را راه انداختند که بتوانند بر اریکه مدیریت های اجرایی چنبره بزنند لذا انسان صاحب وجدان و آزاده نمی تواند قبول کند که فرصت طلبان-آن هایی که بداخلاقی های سیاسی،دیکتاتوری و خودکامگی را در پشت جریان اصلاح طلبی مخفی کرده اند- دوباره با محفل سازی به عرصه بازگردند و تاوانی که نیروهای مومن، وفادار، سالم، کارآمد، خوش فکر و اصلاح طلب و اخلاق مدار در طی هشت سال اصلاحات داده اند،نمی توان شاهد تکرار این حوادث تلخ و ناگوار بود.

جریان سازی و میدان داری با نیروهای بدنه اصلاحات بوده،ولی بهره برداری و انتفاع با زر اندوزان و تشنگان قدرت و معیشت اندوزان است.

اما راجع به برگزاری همایش اعضای ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان حامی دکتر روحانی در استان مازندران که در ساری برگزار شد متذکر می شوم که در روز برگزاری همایش برنامه برخلاف تصمیم شورای مرکزی ستاد اصلاح طلبان که دردفتر یکی از اعضای ستاد مرکزی برگزار شد قرار بود که دکتر صادق زیباکلام به عنوان سخنران ویژه شرکت کند، اما ایشان به علت مشغله کاری نتوانست شرکت کند.

بی آن که با اعضا مشورت شود همان جریان محفلی که الان به دنبال تعیین استاندار و تقسیم قدرت و پست هستند و لابی زیادی را راه اندازی کرده اند یک طرفه و بدون توجه به خرد جمعی،سخنرانی را دعوت کردند که هیچ سنخیت و قرابتی با جریان اصلاحات و اصلاح طلبان نداشته و مقاله نویس یکی از روزنامه های مخالف سرسخت اصلاح طلبان و اصلاحات بوده است که از آن ها جدا شد و به دامن این جریان افتاد و دایه دلسوزتر از مادر شد و به عنوان سخنران که بخش عمده ای از وقت را به خود اختصاص داد،سخنرانی کرد.

همیشه نیروهای میدانی که از راه دور می آیند و همین آقایانی که توان لابی با تهران را دارند متکلم الوحده و بقیه شنونده می شوند!

عده ای از ما معتقد بودیم از اعضای ستاد و از میان نیروهای شهرستان ها چند نفر بیایند به نمایندگی اظهار نظر کنند و ما هم شنونده نظرات آن ها باشیم و این طور نباشد که همیشه ما با استفاده از این نیروهای مخلص به امیال شخصی ،فرقه ای و جریانی خودمان فکر کنیم.

انتظار بنده از استاندار اسبق مازندران و دیگر چهره های سرشناس و شناخته شده این است که همه صداها را بشنوند و سناریوی تقسیم قدرت و محفل خاص دوباره تکرار نشود و با نیروهای اصیل و معتدل اصلاح طلب فروتنانه و متواضعانه رفتار شود و تحکم و غرور در کار نباشد.

اما راجع به لیست منسوب به شورای شهر ساری که از سوی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان حامی دکتر حسن روحانی منتشر شد باید گفت من به شدت با این رویه مخالف بودم چراکه ما می توانستیم از میان کاندیداهای موجود 13 نفر چهره اصلاح طلب و معتدل شهر را شناسایی و به شهروندان مرکز استان معرفی کنیم.

این لیست را ستاد مرکزی تهیه کرد و شاخه جوانان با اسامی قید شده ( کاندیداها) تماس گرفتند و آن ها از دکتر روحانی اعلام حمایت کردند.

بنابراین نمی توان تمام این 42 نفر را اصلاح طلب نامید و درج عنوان اصلاح طلبی در ذیل اعلامیه منتشره اشتباه بود.

من و چندتن از دوستان دیگر نسبت به این موضوع پرسش کردیم و گفتیم: بودند در میان این افراد که اصلاح طلب بودند و تاوان زیادی پس دادند و مشکلات زیادی را به خاطر نوع تفکر کشیدند و باید از این افراد در چنین مواقعی حمایت کرد، اما پاسخ منتشرکنندگان لیست قانع کننده نبود.

در حالی که افراد ذکر شده در ذیل این لیست غالبا سنخیتی با جریان اصلاح طلب نداشتند و برخی از آنها مخالف سرسخت اصلاح طلبان و از حامیان جدی احمدی نژاد و ستاد انتخاباتی سوم تیر بودند.

اما چرا این اتفاقات افتاد؟ احزاب و گروه های سیاسی شناسنامه دار که بتوانند از قانون اساسی تبعیت کنند،تندروی و مصلحیت اندیشی هارا نداشته باشند و به اراده مردم توجه کنند متاسفانه در هردو سوی جریان های سیاسی وجود ندارد و مازندران از این قاعده مستثنی نیست.

برای همین هم شاهد سهم خواهی و ظهور مدعیان دروغین و کاسب کاران سیاسی در هر دو جریان هستیم که انتظار می رود دولت تدبیر و امید بستر لازم برای پیدایش احزاب کارآمد و متعهد و مردمی را در اولویت برنامه های توسعه سیاسی خود قرار دهد.

ضمنا انتظار می رود که در به کارگیری نیروهای انسانی در سطوح مدیریتی استان و شهرستان ها به ویژه مرکز استان، افراد صاحب صلاحیت و توانمند و متعهدی که در عرصه انتخابات شورای شهر حضور داشتند اما موفق به راهیابی به شورا نشدند در مناصب و مسئولیت های مورد نیاز از وجود این سرمایه های ارزشمند اجتماعی استفاده کرد.

توصیه من این است که دولت تدبیر و امید از ورود سهم خواهان به شدت جلوگیری کند و کسانی که سابقه درخشانی در عرصه سیاسی و مدیریتی نداشته اند و حتی از مراجع رسمی جواز ورود به کارزار های سیاسی و انتخاباتی را پیدا نکرده اند نمی توانند در صدر مدیریت ها قرار بگیرند.

تمام نیروهای بدنه اصلاح طلبان معتدل و متعهد با حساسیت به این موضوع نگاه کنند که مبادا از جیب سیاسی آن ها خرج شود.

من و سایر عزیزان همراه و همدل به تمام آن هایی که که عهد خود را پس از پیروزی در انتخابات فراموش کرده اند اجازه سهم خواهی و رانت جویی در تسخیر مدیریت ها نخواهیم داد.

کسانی شایسته پذیرش مسئولیت هستند که دارای حسن شهرت،کارآمدی،توان و انرژی جدید،قابلیت و توانمندی علمی،تعهد به انقلاب و ارزش ها و نظام،افراد شفاف و غیرچاپلوس باشند و کاربلد و کاردان و کارشناس و اهل تدبیر و تقوا و سلامت نفس و سلامت مالی و سلامت اخلاقی باشند.


  • جمعه 7 تير 1392-0:0

    اینقدر اصلاحات و اصولگرا به رخ ما نکشید ! آدم باید کور باشه از نتیجه این انتخابات نفهمه که مردم چی میخوان؟؟؟ مردم آزادی میخوان آقایون پرفسورای سیاسی!!! اگه به این مردم بها داده بشه حقوق حقه شهروندیشون رعایت کنید و شماها که قدرت سیاسی مملکلت و این دست و اون دست میکنید به اصول اولیه و اساسی کشورمون اعتقاد و ایمان داشته باشید اینقدر نسبت به دنیا عقب نمیموندیم

    • پنجشنبه 6 تير 1392-0:0

      مشکل اینه که شریک در برابر مقدار منافع موجود خیلی زیاد شده است. بابا برین این پیر و پاتالها را بریزید بیرون. کشاورزیان! اینجور ژست میگیره که انگار آپالو هوا کرده. موضوع تضاد منافع هست. مازندران سزاوار یک استاندار غیربومی و دیکتاتور و مقتدر است که حال همه از شیخ تا مهندس و حاج آقاهای الکی رو بگیره.

      • پنجشنبه 6 تير 1392-0:0

        با جو سهم خواهیی که در سالن هلال احمر بود شیخ اگر کمتر از این میگفت جای تعجب داشت ...

        • پنجشنبه 6 تير 1392-0:0

          با همه ارادتی که به دوستان اصلاح طلب دارم از اونجایی که تا زمانی که در قدرت نیستید برای کسب آن می جنگید و انگاه که به قدرت می رسید با یکدیگر، و نیز از آنجایی که ابتکار به خرج نمی دهید و برای ظرفیت سنجی و معرفی مسئولین آینده یک حلقه مشاوران در دوسطح مدیران و جوانان تشکیل نمی دهید پیشنهاد دارم استاندار فعلی را در مقام استانداری ابقا نمایند تا مشکلات شما مرتفع گردد.

          • چهارشنبه 5 تير 1392-0:0

            با سلام خدمت شیخ عبدالصمد زراعتی جویباری همیشه از خواندن مطالب شما در روزنامه بشیر لذت می برم.احساس می کنم با نوشتن این مطالب وارسال به سایت های مختلف تاحدودی اشتباه کرده اید.اکنون که به قول آقای زیبا کلام کاندید موردنظر خودمان را انتخاب کردیم وایشان هم در سمت رییس جمهوری قرار گرفتند ای کاش مطالب این چنینی را بین خودتان حل می نمودید وبه رسانه ها نمی کشیدید.

            • چهارشنبه 5 تير 1392-0:0

              شیخ به حرف های این تازه بدون رسیدها توجه نکن

              خودتووووووووووو عشقه

              • چهارشنبه 5 تير 1392-0:0

                چرااصفهان اصفهان شدولی مازندران مازندران ماند اری عدم تمرین دوریک میز نشستن تفاوت اصفهان ومازندران

                • چهارشنبه 5 تير 1392-0:0

                  آقايي كه اسم خودتان را نميگويد و اسم خود را اصلاح طلب گذاشتيد ! تعداد مثبت هاي كه مردم به نظرات موافق در بيان ديدگاه شيخ گفتند ، خود گوياي منطقي بودن نگارنده مقاله(شيخ) بوده است . لذا مردم بهترين قاضي هستند ! مانند انتخابات.

                  • چهارشنبه 5 تير 1392-0:0

                    من یک اصلاح طلب هستم و هیچی نمی خواهم همه را بدهید به شیخ صمد تا آبرویمان را تو رسانه ها نبرد .

                    این چه حرفی هست که بعضی ها می زنند که ایشان صراحت لهجه دارند . مگر ما به عقلانیت رای ندادیم؟ مگر ما به اعتدال رای ندادیم این چه بلوایی است که شیخ صمد و اکبر بهمنش براه انداختند و یک سری ساده لوح را هم با خودشان همراه کردند .



                    آقای کشاورزیان جلوی این افزون طلبی را بگیرید .

                    آقای رحمانزاده رابطه خودتان را با این کاسبان سیاسی قطع کنید .

                    جناب فولادی سادگی و گول خوردن بس است دیگر .

                    جناب کریمی مله پس علم تان کی می خواهد به درد این استان بخورد ؟

                    چرا جلوی این آدم ها را نمی گیرید تا همچون آقای روزبهی خانه نشین نشود ؟

                    گور پدر پست و منصب ، حیف نیست اینها خود را اصلاح طلب می دانند اینها که پول سیگار و شارژ موبایلشان را از من جوان اصلاح طلب می گرفتند .

                    جناب آقای صادقی شما را قسم به حضرت عباس مطلب را حذف نکنید .

                    • علیرضا پریانپاسخ به این دیدگاه 15 1
                      چهارشنبه 5 تير 1392-0:0

                      بزرگانی که امروز از شیخ ایراد میگیرن باید مشخص کنند که مشکلشان با شخص شیخ صمد است یا دیدگاه او.اگر با دیدگاه اوست که این نوشته نمونه یک نقد تحلیلی و موشکافانه بدون توهین یا اشاره به شخص خاص است که اتفاقا درد امروز جریان اصلاحات را بیان میکند و اگر مشکل با شخص شیخ صمد است که خواهشمندیم نزاع های درونی و عقده گشائیها را به جریان اصلاحات وارد نکنید و خاطر ملت تازه شاد شده را مکدر تفرمایید که از جنگ قدرت شما به ستوه امده اند.دوستان عزیز که امروز خاطرات ایام سیاه 8 ساله را فراموش کرده اید و برای هیچ و پوچ گریبان چاک میدهید یاداوری میکنم که 8 سال جریان حاکم مخالف اصلاحات بود ولی موفق نبود به همین خاطر مردم مجددا به اصلاحات اعتماد کردند و این جریان را حاکم کردند.قدر این موقعیت را بدانید و بی چشم داشت خدمت کنید که اینبار اگر به بی راهه بروید دیگر ابرویی برایتان نزد مردم نمیماند

                      • حمید احسانیپاسخ به این دیدگاه 12 2
                        سه شنبه 4 تير 1392-0:0

                        بعضی ها نمیدونن امام حسین را کی و کجا کشتن.یکی از نشانه های آخرالزّمان همینه که برخی نادانسته حرف میزنن و کوله بار گناهشونو زیادمیکنن و ابایی هم ندارن.این آقاشیخ را کاملامیشناسم.بدی اوصراحت لهجه اوست ومصلحت شناسی نمیکنه.درجنگ سابقه بسی طولانی داشت حماسه هاخلق کردبرادرنوجوانش روی پای اوشهیدشدوبسیاری از فامیلانش شهیدشدن وپس ازجنگ به همین روحیه طردشد.دردوره مثلااصلاحات اوبااینکه زحمت زیادی کشیدحتی یک کارساده هم نگرفت.چندین باربه خاطر مسائل سیاسی دادگاهی شد.بی رودربایسی حرف میزندبااینکه تهمتهاخوردولی خداوکیلی ولایتمداروعاشق امام ودوره دفاع وشهداست چندین بار به خاطرشیمیایی درتهران وشمال بستری و جراحی شد.به خیلیها خدمتکرد.

                        هرگزازقلم بسیارتوانایش برخلاف امام وشهدا چیزی ننوشت دراین موردهم حق دارداگه اوسکوت کندکسی از میان همفکران اوقادربه دفاع نیستن.البته کاش اینودر جمع خودشان مطرح می کردورسانه ای نمیکرد.ولی شیخ صمدبا همین روحیه شناخته میشه.

                        • سه شنبه 4 تير 1392-0:0

                          شیخ بد جوری فول کردی . کارت خودت و ما را سوزوندی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                          • احمدی نژاد گونهپاسخ به این دیدگاه 15 1
                            سه شنبه 4 تير 1392-0:0

                            شیخ صمد باید استاندار بشه تا احمدی نژادگونه حق مازندرانی ها را از تهرانی ها بگیرد ضمنا معاونش هم یکی از اهالی شورکا را بیاورد .

                            • محسن بیگلربیگیپاسخ به این دیدگاه 17 4
                              سه شنبه 4 تير 1392-0:0

                              این روحانی مجاهد در هشت سال دفاع مقدس انجا که نام شکارچی تانک بر او نهاده شد و از اروند گذشت تا مام میهن حفظ بماند و توشه ای جز اجر باریتعالی همراه خود نکرد.

                              در هشت سال دولت اصلاحات بخاطر همین زبان صریح و عدم چاپلوسی حتی از حضورش در دوایر دولتی جلوگیری میشد.این روحیه ازادمنشانه او قابل تقدیر است.درود خدا بر او

                              • دوشنبه 3 تير 1392-0:0

                                زراعتی که در ستاد قالیباف بود

                                • دوشنبه 3 تير 1392-0:0

                                  شیخ صمد حرف دل ما را زد و ما اصولگرایان را شاد کرد

                                  • دوشنبه 3 تير 1392-0:0

                                    من شیخ صمد را می شناسم سهمش را بدهید روی دم شما پا نمی گذارد

                                    • دوشنبه 3 تير 1392-0:0

                                      من ایشان - شیخ صمد - را می شناسم ایشان از جای دیگر پر شدند وگرنه ایشان تا حدودی منطقی بودند و نمی بایست دست به این خطای فاحش بزنند .

                                      • حسین حشمتیپاسخ به این دیدگاه 2 17
                                        دوشنبه 3 تير 1392-0:0

                                        من دوست شیخ صمدم .

                                        بعضی از حرف هایش درست است اما بعضی ها را قبول ندارم .ظاهرا چون خودش موفق نشد حرف بزند این حرف ها را می زند . آقای احمدی فولادی قرار بود سر این ها را جمع کنه نشان به آن نشانی که تو سفره خانه ... جمع شدیم عزیزانی چون ... ، ... ، ... ، ... را می گویم و ... و ... .

                                        که خداوند ایشان را حفظ کند تا اینگونه جلوی زیاده خواهی را بگیرد .

                                        • بهمن زمانیپاسخ به این دیدگاه 1 14
                                          دوشنبه 3 تير 1392-0:0

                                          برگ درهنگام زوال می افتدومیوه براثرکمال!!!بدابه ...مرکزاستان که زودرنگش زردشدودستش رو شدآدم که اخلاص درعمل نداشته باشه آخروعاقبت همین میشه..آخاماازهمان بچگی یادگرفتیم ازپدرمادرمون که می گفتندمواظب کرداروعملتان باشیدکه آه مظلوم به آسمان نرود،گربه ای رااگرسنگ می زدیم مادرمی گفت خونش ترابیچاره می کند!!!وای بحال حق وحقوق انسانی راتباه بکنی حالا این آقاآه چه کسی اورااینگونه گرفتارنمودباکرام الکاتبین است

                                          • دوشنبه 3 تير 1392-0:0

                                            واقعا کوتوله هایی تو کارندکه ارزش نام بردن رو ندارن.شیخ حرفش حسابی است.حالا همین کوتوله ها کامنت هایی میذارن که صدمن یه غاز نمی ارزد. سر سپرده ی همان سهم خواهان و ارباب منش ها هستن که در چاکری حرف ندارن.

                                            • آنتي غضنفرپاسخ به این دیدگاه 1 16
                                              يکشنبه 2 تير 1392-0:0

                                              اين مطلب و اين نوع رفتار آدم رو ياد رفتار ابراهيم اصغرزاده تو شوراي اول تهران ميندازه!!! آقاي زراعتي بفهميد كه داريد چيكار ميكنيد... آيا اين گونه حرف زدن خودش نوعي ناراحتي از جا ماندن از سفره غنيمت و سهم خواهي نيست؟؟ مگر خودتون اهل " حلقه " نيستيد كه ديگران را متهم به اهل حلقه بودن ميكنيد؟ شما كه در اين مواقع " ارباب حلقه ها " هستيد برادر.!!! كمي به دور و برتان نگاهي بيندازيد.. ببينيد ديگران در باره شما و اطرافيانتون چه نظري دارند.آقاي زراعتي از يك روحاني آنهم اصلاح طلب انتظار بيشتري ميرود تا بيشتر متصف به صفات اخلاقي باشد!!!

                                              • يکشنبه 2 تير 1392-0:0

                                                مازند نومه و سانسور ؟

                                                • جعفر خلیلیپاسخ به این دیدگاه 15 4
                                                  يکشنبه 2 تير 1392-0:0

                                                  من فرزند شهیدم و کامنتی که به نام من ثبت شده از بد اخلاقی های سیاسی مدعیان دورغین است که برای رسیدن به مقصود و مطامع خود چنین حرکت ناجوانمردانه ای را براه انداختند. من ضمن تاکید بر قبول داشتن متن گفتگوی آقا شیخ صمد، ایشان و آقای احمدی فولادی و بهمنش جانباز و فرزند شهید و قلی تبار بزرگوار و امثال اینها را بر متملقان چاپلوس ترجیح می دهم.شیخ نیازی به صحبت کردن نداشت و از صحبت کردن بچه های شهرستانها و نیروهای زجر کشیده دفاع کرده بود. اصلا قرار نبود رقص و سماع انجام بگیرد و قرار نبود اون آقا سخنران جلسه باشد.

                                                  • محمد جواد طالبی پاسخ به این دیدگاه 17 1
                                                    يکشنبه 2 تير 1392-0:0

                                                    آقای جعفر خلیلی !

                                                    با سلام

                                                    امیدوارم که خوب باشید

                                                    برادر من ، جناب حجه الاسلام والمسلمین زراعتی،نیازی به صحبت در آنجا نداشت،برادرم برای شما هنوز مسجل نشده است که یک روحانی هیچ چیز نداشته باشد،یک منبر دارد(که خیلی با ارزشتر از میکروفون هلال اهمر نیز است) و مانند بعضی از دوستان خیلی دور ولی نزدیک ، تشنه این میکرفون نبود . به قول یکی از دوستان کسی اگه اهل باشد فهمیده است منظور شیخ عزیز و جبهه و جنگمان را ، به نظرم مطلب درستی بود .

                                                    • يکشنبه 2 تير 1392-0:0

                                                      شيخ عجب مطلبي زدي بابا دمت گرم

                                                      • يکشنبه 2 تير 1392-0:0

                                                        جواب چون زیاده خواهیم منافع ملی الویت ما نیست مانند عارف با گذ شت نیستیم مانند هاشمی صبور نیستیم مانند خاتمی اخلاقی عمل نمیکنیم و در یک جمله منافع فردی را قربانی منافع جمع میکنیم.ا

                                                        • يکشنبه 2 تير 1392-0:0

                                                          اصلاح طلب واقعی نباید در این شرایط دنبال جنجال افرینی باشد شما اگر شرایط الان را فقط با یک ماه قبل قیاس کنید متوجه میشوید که چه میزان تغییرات حاصل شده این یعنی پیروزی ما اگر درگیر غنایم شویم 4 سال بعد را از دست میدهیم ضمن تقبیح نمودن عملکرد بعضی اصلاح طلب نماها الان زمان اتحاد وهمبستگی است نه سهم خواهی.

                                                          • يکشنبه 2 تير 1392-0:0

                                                            حاج آقا زراعتي و حاج مهدي احمدي فولادي و اكبر بهمنش و اينها نباشند ، در استان پايگاه نداريد . 4 سال ديگه هم هست ...

                                                            • جعفر خلیلیپاسخ به این دیدگاه 4 16
                                                              يکشنبه 2 تير 1392-0:0

                                                              من در جریانم شیخ صمد چون خودش صحبت نکرد اینچنین بلوا راه انداخته

                                                              • طرفدارتدبیروامیدپاسخ به این دیدگاه 16 2
                                                                يکشنبه 2 تير 1392-0:0

                                                                آقای زراعتی باورکنیدحرف دل شماحرف دل بسیاری ازکسانیکه دل درگرو اصلاحات واصلاح طلبی دارندمی باشداین آقایان دارندیارگیری می کنندبرای انتخابات مجلس آینده!این آقایی که نقش لیدررادرمی آوردفقط توستادخیابان امیرمازندرانی نشسته بودوداشت باروبندیل خودش رامی بست!شماسراغ داریدکه همین آقایکبارتوستادخیابان فرهنگ بچه هاتوبدترین شرایط داشتندغوغابپامی کردندیک خسته نباشی به اینهابگوید؟آقای زراعتی مردانه شماوآقای احمدی فولادی که زندان رفته وزجرکشیده دوران اصلاحاته ازهمه بچه هاوازاین دست آوردبزرگ دفاع بکنیدنگذاریدفرصت طلائی بدست آمده وامیدمردم توسط این جاه طلبان وفرصت طلبان تباه شود عمل وموضع شمابسیارمنطقی وبجا بوده است ازآن دفاع کنیدوواهمه نداشته باشیدخیلی ازمردم هم نظرشان همین است.موفق وموءیدباشید

                                                                • يکشنبه 2 تير 1392-0:0

                                                                  شما اصلاح طلبا ما رو غش و ضعف آورديد ديگه ، دائما بر طبل سهم خواهي و .... مي كوبيد . چيه شلوغش كرديد قدرت نديده هستين مگه ، همه براي شما ببينيم كجارو ميخوايد بگيريد . 8 سال داشتيد كاري نكرديد اينم پيشكش شما .

                                                                  • يکشنبه 2 تير 1392-0:0

                                                                    دامادی برای وزیر شدن با قالیباف بسته بود ولی رای نیاورد حالا آمد اینطرف . خدا را شکر که با اینکار دیگر رای مجلس راهم از دست میدهد

                                                                    • يکشنبه 2 تير 1392-0:0

                                                                      مطمئن باشيد آقاي كشاورزيان اگر تند روي كنند و به دوستان خود پايبند نباشند شكست خواهند خورد . شيخ دوران جبهه و جنگ و مجيد حسين زادگان وزنه اصلاح طلبان هستند، مانند حاج مهدي احمدي و خود آقاي كشاورزيان )

                                                                      • مابیشماریم آقاشیخ صمدپاسخ به این دیدگاه 21 2
                                                                        يکشنبه 2 تير 1392-0:0

                                                                        درودبه جانبازسرافرازمازندران حاج شیخ صمدعزیز،قابلیت وتوانمندی جنابعالی دربیان حقایق یک ودیعه الهی است قدرش رابدانید،کمااینکه همینگونه است،دربیان حقایق آنچه راکه گفتیدبایدپیگیروقاطعیت شجاعانه داشته باشیدیادتان باشددرصورتیکه آنهابخواهند"دم" شماراببینندودرپستوخانه های تدارک دیده شده توسط بانداختاپوسی...،مطمئن باشیدمردم ازشمارویگردان خواهندشد!جهت یادآوری ،این باندطمع کارباجذب یک سری آدمهای سربزیر،طماع وحرف گوش کن،مثل آقای ... که درسالن هلال احمربیشترنقش یک ... راداشت تا...!!بچه های خلاق ومبتکرومتفکرراازدوروبرخودشان دورکردندتاراحتترکارشان پیش برود،واقعا"خیلی خباثت می خواهدهنوزجوهررای مردم خشک نشده این حمالان سیاست چه کارهانمی کنند!!!آخرحیف نیست آدمهای انقلابی ،صادق،اصلاح طلب واقعی چون احمدی فولادی،اکبربهمنش جانبازوفرزندشهید،آقای روزبهی نماینده اسبق ساری درمجلس،آقای دکترروحی وآقای حق نظر،آقای اسلامی ،دکترسروش ،آقای شهمیری ،دکترمیری وآقای تاری ، و......که برای اصلاحات تاوان دادندشلاق خوردندوحبس کشیدندحالاامثال آقای... و...فرصت طلب بخواهندبایک عده جاه طلب ومتملق حاصل اینهمه زحمت ومرارت رابرباددهند؟واقعا"حیف نیست؟شماتصورکنیددرخلق حماسه ی سیاسی آقای... کجا تشریف داشتند؟آقای ... چه گلی بسراین انتخابات زدندکه یکسویه داعیه داری می کنند؟براستی شان شیخ صمدوحاج مهدی احمدی فولادی کجا واین آقایان کجا؟آقای زراعتی خواهشم ازشمااین است راهی راکه انتخاب کرده ای تاآخرایستادگی کن واززجروحبس وشلاق بچه های دوران هشت ساله اخیرمردانه دفاع کن که این مجاهدت اجرش کمترازمیادین جنگ وحماسه هشت ساله دفاع مقدس نیست!!بنظرشما آن آقایانی که زندان رفته اندمگردزدی کردند؟!!آنهایی که برای تفکرشان شلاق خوردنداین آقایان یک زنگ برایشان نزدند!!حالشان رانپرسیده اند!1امامجاهدت شیخ صمدوحاج مهدی احمدی فولادی درپیگیری امورشان واقعا"ستودنی بوده است حالا این آقایان داعیه دارچه چیزی هستند؟خاک توسراین تیپ آدمهاکه ... لژنشین تهران رامی آورنداینجا که برایشان تصمیم نابجابگیرند!اُف براین بی غیرتی!!!شیخ صمددفاع جانانه ات ستودنیست،فقط تاآخربایست.ماتاآخرازاین تفکروراهی که انتخاب کرده ای حمایت خواهیم کرد

                                                                        • يکشنبه 2 تير 1392-0:0

                                                                          ضمن احترام به نظر نگارنده و تایید بخشهای زیادی از فرمایشات ایشان، باید عرض شود برادر عزیزم مسائل درون تشکیلاتی را که نباید اینگونه بر باد داد این اشکال اصلاح طلبان در زمان قدرت بود بازهو دارد تکرار می شود. آقای خاتمی عزیز گفتند که ما دنبال چیزی برای خود نیستیم و از دولت نباید توقع زیاد دا شت بنابرایتن بهتر است نیروهای توانمند اصلاح طلب مثل استاندار سابق و نویسنده مقاله به فکر تقویت جامعه مدنی باشند و با نهادهای مد نی قوی به رصد کردن امورات بپردازید و اینگونه نقش آفرین باشید و استاندار و فرماندار مسیر درستی که شمنا ترسیم می کنید را بپیمایند. کمی صبوری و کمی مدارا و کمی تعقل

                                                                          • يکشنبه 2 تير 1392-0:0

                                                                            دامادی خرداد 88 ، در ستاد احمدی نژاد : جریان اصلاحات 8 سال خون به دل علما ریختند .

                                                                            دامادی خرداد 92 عصر ایران :جریان اصلاح طلبی یک جریان اصیل در بطن انقلاب است که هرگز قابل حذف نبوده و نیست. این را انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری ثابت کرده است. اینکه اصلاح طلبی با رویشی تازه و با حمایت های معنوی آیت الله هاشمی رفسنجانی و حجه الاسلام سید محمد خاتمی به بهترین شکل ایفای نقش کرده اند.

                                                                            • يکشنبه 2 تير 1392-0:0

                                                                              با نکاتی از نوشته های ایشان موافقم خدا کند از سر دلسوزی باشد مخصوصا در رابطه با برگزاری همای که بسیار ناجوانمردانه برگزار شد مثلا از خانمی در همایش خواسته شد که بیانیه را بخواند که این خانم جز حضور در ستاد اقا ی موسوی در کارنامهاش هیچ رزومه اصلاح طلبی ندارد که این مسله موجب شگفتی بسیاری شدچرا که ایشان مورد حمایت دوستان افای کشاورزیان میباشد زنان حاضر در برنامه شوک شده بودند.

                                                                              • يکشنبه 2 تير 1392-0:0

                                                                                و جناب زراعتي؛ شما هم كه اصلا اهل محفل و حلقه هاي لابي گري نيستيد!!!؟؟

                                                                                • يکشنبه 2 تير 1392-0:0

                                                                                  درود بر این روحانی مجاهد، او در دوره اصلاحات سهم خواهی نکرد و گوشه نشین بود و در طول جنگ حماسه هایی خلق کرد که کمتر کسی توانست آنرا انجام دهد. دیروز غریبانه و معترضانه از جلسه رفت.


                                                                                  ©2013 APG.ir