تعداد بازدید: 6094

توصیه به دیگران 6

سه شنبه 11 تير 1392-16:9

ما بیش از اینیم

معرفی تشکل های مازندرانی های مقیم تهران/ اقوامی چون شاهرودي ها،مشهدي ها ،كرمانشاهي ها،شبستري ها،كاشاني ها و ... سال هاست كه در تهران خانه اي را به نام ديار خود بر پا نموده اند و به يمن اين همكاري موفق به تاسيس مسجد،حسينيه،درمانگاه و مراكز علمي و فرهنگي و اقتصادي شده اند.


مازندنومه،احمد ولی پور:تلار قائم شهر بهانه اي شد تا هم دياران در كنار هم همدلي و همكاري را تجربه کنند و شايد تاسيس خانه مازندران در تهران اين نقش را براي مازني ها فراهم سازد .

*تلار همدلی ها

 يك شنبه گذشته جشني در سالن بانك كشاورزي در تهران برگزار شد كه ميزبانش انجمن تلارپه (قائم شهری ها،سوادكوهی ها،جويباری ها و كياكلايي هاي مقيم تهران) بود.

در اين جشن كه با عنوان شونيشت(شب نشيني دوستانه) و به مناسبت فعال شدن كميته هاي اجرايي و افتتاح دفتر انجمن در شمال ( قائم شهر ) برگزار شده بود،حدود 250 نفر از علاقه مندان و فرهنگ دوستان حاضر بودند كه در ميان آنها چهره هاي علمي ،فرهنگي ، سياسي و اقتصادي بسياري حضور داشتند .

شونیشت تلارپه:9 تیر 1392،الهیه تهران

از چهره هاي بنام و موثر مازني كه همت كرده و ديدار دوستان و هم دياران را بر امور روزمره ترجيح داده و در برنامه حاضر شده بودند،مي توان به این نام ها اشاره کرد:

1 -از چهره هاي علمي و دانشگاهی: دكتر نظام الدين نوري،دكتر الياسي و...

2- از چهره هاي فرهنگي و ادبي: آقاي علي حسن ن‍زاد (گروه آييني سوادكوه ) ، آقاي علي صادقي (‌مدير سايت مازندنومه ) ، آقاي كهنسال (‌رئيس سابق اداره ارشاد )،آقاي جعفر باقري ( از فعالان فرهنگي ) ، آقاي تهمورث شاهرخي (‌استاد موسيقي و مدير موسسه فرهنگي و هنري )و...

3 - از چهره هاي پيشكسوت ورزشي:اسفنديار محسنيان (‌رئيس انجمن پيشكسوتان ورزش قائم شهر ) ، حامد ابراهيمي (‌ عضو شوراي شهر و رئيس هيات فوتبال قائم شهر ) ، دكتر ابراهيمي از هيات رزمي و...

4 - از چهره هاي سياسي:آقاي ولي رعيت (نماينده سابق مجلس ) ، آقاي بهمن نوري ( فرماندار سابق و از مديران شهرداري تهران ) ، آقاي رمضانعلي ملك(مدير كل سابق بازرگانی و مدير اجرايي نمايشگاه بين الملل ) و ...

5 - از چهره اي مديريتي و اداري: غلام رضا دفتري ، مهران دفتري ، سهراب حبيبي ( مديران صنايع خودروسازي ) ، زعفر ياحقي، ايرج رضي ، محمد هادي ن‍‍ژاد و ايرج ريیسي ( از مسئولان بانك كشاورزي ) ،‌‌آقايان جواهري و اكبري (‌از مسئولان بانك مركزي )

6 - از چهره هاي اقتصادي: آقاي مرتضي موسوي (‌صنايع پوشاك آويشن ) ، آقاي رضا احمدي ( شركت بهمن فولاد )، آقاي محمد انصاري ( مركز طراحي دكور متد ) و ....

شونیشت تلارپه:9 تیر 1392،الهیه تهران

 جاي بسي خوشحالي و مسرت است كه تلارپه اي ها تصميم گرفته اند با همراهي و همدلي فضاي مناسب تري را براي خود و هم ديارانشان فراهم آورند ، به بهانه ي جشن دور هم نشينند و همكاري را تجربه نمايند ، از فضا هاي سرد و رقابت هاي كوته بينانه خارج شوند و همه با هم براي فرداي بهتر خود و خانواده و ديارشان گام بردارند.

در نگاه من گام اول و موثر در ماندگاري كارهاي فرهنگي ، نگاه درست و مشاركت آگاهانه است و اينك من به چشم مي بينم كه پايه هاي آن شكل گرفته اما مي دانم كه تداوم و توسعه آن به همت ساير دوستان وابسته است و اميد دارم در آينده اي نزديك به همت همه ي شما اين هدف محقق شود.

شونیشت تلارپه:9 تیر 1392،الهیه تهران

شايد زماني كه اعضاي هيات موسس انجمن تلارپه ( قائم شهري هاي مقيم تهران ) در سال 1382 كنار هم گرد آمدند و به ياد ايام تحصيل ، انجمني را پايه گذاري كردند،نمي دانستند كه انجمن ياران دبستان به انجمن فراگير هم دياران ( قائم شهر قديم ، 5 شهرستان جديد ) بدل خواهد شد.

*خانه هایی برای مازندرانیان

از زمان شكل گيري انجمن تلارپه ( قائم شهري هاي مقيم تهران ) در سال 1382 توسط آقايان محسن صلصالي ،غلامحسين صالحي ، عباس بشري ،مهدي قزلباش ،علي شكري ، محمد باقر ولي پور و مصطفي احمدي وسطي كلايي ، اين گردهمايي هاي دوستانه بهانه اي شد تا با ساير دوستان و هم دياران مازني آشنا شده و همديگر را حمايت کنند.

اکنون این انجمن ها در تهران فعالیت دارند:

1- انجمن سواد كوهي هاي مقيم تهران را سوادكوهي ها در سال 1387در تهران فعال کردند و آقايان محبوب قباديان ، عبدالعظيم غضنفري ،حميد رضا اسدي ، محمد رضا اميني و... پايه گذاران انجمني بودند كه اينك هر دوشنبه جلسات خود را به طور منظم برگزار مي کند.

2 - انجمن بابلي هاي مقيم تهران سال هاست كه حضور گرم و فعالي دارد. دكتر كريميان ، آقاي قدكپور ، آقاي دادگستر و خانم ها بابايي و شجاعي مهر و... نشريه بارفروش را به طور مرتب منتشر كرده و شونيشت هاي خود را برگزار و هر چهارشنبه جلسات خود را بر پا می کنند.

3- خانه تنكابن  به همت آقاي مرتضي صادقي فعال بوده و در اكثر برنامه هاي مازني ها حضور گرمي دارند .

4- انجمن نوري ها سال هاست كه در تهران فعال است و در ايام محرم برنامه هاي منظمي را بر پا مي دارند .

5 - انجمن كلاردشت با مسوليت دكتر کوروش برارپور چند سالي است كه در تهران فعال است.

6- انجمن فريدون كناري هاي مقيم تهران ، سال هاست كه جلسات خود را برگزار مي کنند و آقاي نقي امير اسماعيلي نقش موثري در اين ميان دارد .

7- مازني هاي شاغل در شهرداري تهران نيز به همت تعدادي از دوستان چون آقاي بهمن نوري همكاري و همدلي دارند .

8 - مديران مازني هم سال هاست كه مجمع مديران مازني را فعال كرده و دبيري آن بر عهده سردار علي اكبرجليليان است.

9 -هم چنین مجمع مازني هاي مقيم تهران سال هاست كه براي هماهنگي مازني ها شكل گرفته و با دبيري آقاي رئيس زاده امور آن می چرخد.

10 - پارپيرار به همت آقاي فرهود جلالي سال هاست كه نقش محوري را در برپايي جشن هاي مازني در تهران بر عهده دارد . جشن روز مازندران ، جشن سلام و جشن تتي سال هاست كه با محوريت پارپيرار و همراهي ساير انجمن ها در تهران برگزار مي شود.

همياران پارپيرار جوان نيز با مسئوليت آقايان قاسمي و جواديان اخيرا فعال شده و حمايت از برنامه هاي فرهنگي مازندران را بر عهده دارد .

11- بنياد تبري (‌ جغرافياي تبري زبان ) به همت مديران ، مسئولان و علاقه مندان مازني مانند آقايان احمد ناطق نوري ، محمد رضا اميني ، خسرو عليزاده ، فرهود جلالي ، ولي رعيت و... شكل گرفته و مجوز هاي قانوني آن اخذ شده است. اين بنياد از مازني ها حمايت مي كند و برنامه هاي بسياري براي توسعه استان دارد .

12- کمیته خيرين مازني به همت بنياد تبري شكل گرفته و با مسئوليت آقاي جهانگير رضايي برنامه هاي حمايتي را براي خسارت ديدگان و درماندگان فراهم مي آورد .

فعاليت هاي انجمن هاي فوق بيانگر آن است كه اكثر مازني ها دغدغه شهر و ديار خود را داشته و براي كمك به هم دياران در تلاش و كوشش اند .

 بررسي ها بيانگر آن است كه ساير اقوام چون شاهرودي ها ، مشهدي ها ،كرمانشاهي ها ، شبستري ها ، كاشاني ها و ... سال هاست كه در تهران خانه اي را به نام ديار خود بر پا نموده اند و به يمن اين همكاري موفق به تاسيس مسجد (‌شبستري ها ) ، حسينيه ( درياني ها ) ،درمانگاه و مراكز علمي و فرهنگي و اقتصادي شده اند .

دير زماني است كه مازني ها درگير چانه زني محلي و رقابت هاي منطقه اي بوده و از محاسن رفاقت و همدلي غافل و به خنثی کردن یکدیگر مشغول بوده اند؛اين امر دليلي موثر بر آن بوده كه از بسياري از مواهب توسعه باز بمانند .

اينك شايد زماني مناسب باشد كه مازني هاي براي توسعه شهر ومنطقه و كمك به هم دياران گامي جدي برگيرند و بيش از پيش براي همكاري و تعامل تلاش و با همدلي خانه مازندران را فعال کنند.

خانه مازندران ، خانه تشكل هاي مازني خواهد بود كه همه ي انجمن ها و فعالان عرصه هاي علمي و فرهنگي در آن حاضر شده ، مديريت و خدمت خواهند کرد و هم چنين از مزايا و خدمت متقابل آن برخوردار خواهند شد.به آن اميد چشم به انتظار مي مانيم .

ایمیل نویسنده: Ahmad19743@yahoo.com


  • يکشنبه 16 تير 1392-0:0

    سلام،ازآقای دکتر ولی پور به خاطر این دلنوشته و پیشنهاد خوبشان متشکرم.

    ضمنآ مراسم سوادکوهیهای مقیم تهران چه زمانی برگزار می شود ؟

    • جمعه 14 تير 1392-0:0

      درود بر این همه تلاش البته تمامی این انجمنها طی چند سال اخیر خیلی قوت گرفتند و ارتباطاتشان با هم زیاد شده این هم علتش برگزاری جشنها و مراسماتی هستش که در تهران برگزار میشه اگه در مازندران مسوولین دغدغه میز و منصب رو نداشته باشند میتونند از این متد پیروی کنند و همه علاقمندان مازنی رو دور هم جمع کنند تا لااقل مازنی ها بدونند زبانشان تبری هستش نه گیلکی بعد بریم دنبال بقیه مسائل اجتماعی و فرهنگی مثل تشکیل بنیاد ,انجمن و خیریه,ساخت خوابگاه,جلوگیری از نابودی دریا و فرهنگ و الا ماشا الله مسائل فراوان که این چسپیدن به میز فرصت این کارها رو به این دوستان نداده . اگه شما دقت کنید تمام این 12 تشکل , بنیاد با همت توده مردم تشکیل شده پس کجا هستند برادران مسوول مازنی که تعدادشان کم نیست و هر کدومشون دارای پستهای بالا سیاسی و ... هستند بنده عاجزانه از شما میخوام که مثل مسوولین دیگر استانها وقت خودتون رو برای این استان بذارید واقعا از هر نظر عقب افتادیم . من نماینده ای از یکی از شهرهای استان میشناسم که طی چندین سال برگزاری برنامه و جشنهای مازندرانی در تهران علیرغم دعوت رسمی حضور نیافت ولی همین اقا در محافل متمولین یکساعت قبل برنامه حاضره واقعا چرا این اقایون با مردم نیستند مگه مردم اینا رو انتخاب نکردند چرا نمیان به درد و دل مردهم گوش بدند چندین جشنواره در یکی از شهرهای استان برگزار میشه فرماندار اون شهر خودش که نمیاد حتی جهت احترام نماینده از طرف خودش هم روانه اون برنامه نمیکنه . .نتیجه اینکه صاحبان سرمایه و منصب مازنی فقط اسم مازنی بودن را یدک نکشید و صاحبان شرکتها و کارخانه ها از القاب مازنی فقط برای تبلیغات استفاده نکنید بیائید دست در دست هم برای طبرستان عزیز تلاش کنیم تا مقطع پیشرفتمان را در زمینه های مختلف بالا ببریم به امید انروز

      • مهران مازنیپاسخ به این دیدگاه 8 0
        چهارشنبه 12 تير 1392-0:0

        تلارپه بهانه ای بود تا انجمن قائم شهری ها شکل گیرد و همکاری آغاز گردد امیدوارم خانه مازندران نیز برای مازندرانی ها مفید واقع گردد


        ©2013 APG.ir