تعداد بازدید: 4321

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 12 تير 1392-0:59

بی مهریِ مهر وطن

پس از صدور اطلاعیه بانک مرکزی و جایگزین شدن بانک قرض الحسنه رسالت،موسسه مهر وطن دچار مشکل در پرداخت وجه شده است.


مازندنومه:تنها چند روز پس از اطلاعیه بانک مرکزی درباره موسسه مالی مهر وطن کافی بود که مردم جلوی این موسسه صف بکشند و پول خود را طلب کنند.

در اطلاعیه بانک مرکزی که چند روز پیش صادر شد،چنین آمده:«به اطلاع سپرده‌گذاران صندوق قرض‌الحسنه مهر وطن می‌رساند با توجه به کندی عملکرد بانک قرض الحسنه مهر ایران در پرداخت سپرده ی سپرده گذاران صندوق مهر وطن و با تصمیم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، «بانک قرض الحسنه رسالت» جایگزین بانک قرض الحسنه مهر ایران  شد.

گفتنی است سپرده‌گذاران عزیز می‌توانند از روز شنبه  8/4/1392 به تدریج به شعب بانک قرض الحسنه رسالت مراجعه نموده و نسبت به دریافت کارت شبکه شتاب اقدام نمایند.

بدیهی است با دریافت کارت شتاب، سپرده‌گذاران صندوق یادشده می توانند سپرده های خود را از کلیه خودپردازهای شبکه بانکی در سراسر کشور دریافت نمایند.»

یکی از کاربران مازندنومه در خبری اعلام کرد: که موسسه مهر وطن به وعده هایش عمل نمی کند و قدرت پرداخت وامی را که به مشتریانش وعده داده بود،ندارد.

وی افزود: مردم با ناراحتی به سمت این موسسه می روند و از وضعیت پیش آمده ابراز نگرانی می کنند.

به گزارش مازندنومه،|در برخی شهرها مردم بعد از شنیدن خبر ادغام قرض‌الحسنه مهر وطن با بانک رسالت و همچنین ابراز نگرانی از تعیین تکلیف منابع مالی این موسسه،جلوی شعب قرض‌الحسنه مهر وطن تجمع کردند و رسیدگی بانک مرکزی را خواستار شدند.

 نکته جالب توجه حرکت خاموش و شبانه لغو شدن امتیاز موسسه مهر وطن است که سبب شده مردم با شنیدن برخی شایعات،نسبت به سپرده خود در نزد این موسسه نگران باشند ؛هر چند بانک مرکزی اعلام کرده که با ادغام موسسه مهر وطن با بانک قرض‌الحسنه رسالت مشتریان نباید نگران سپرده‌گذاری‌های خود در این موسسه باشند.

بانک مرکزی از عموم مشتریان موسسه مهر وطن خواسته تا با سعه صدر و آرامش، چند روزی را به متولیان فرصت دهند تا بانک قرض‌الحسنه رسالت را جایگزین این موسسه کند تا برای همیشه دغدغه و نگرانی مردم از بابت سپرده‌گذاری در شعبات متعدد موسسات مالی و اعتباری آن که روز به روز بر تعداد آن افزوده می‌شود، کاسته شود.

علی رغم این اطلاعیه بانک مرکزی و صحبت‌های مدیران موسسه مهر وطن با مشتریان،بسیاری از تجمع‌کنندگان و معترضان خواستار پرداخت نقدینگی خود و خارج شدن از بانک شدند تا در بانک دیگر سپرده‌گذاری کنند.

مهر وطن ادعا داشت مجوزش را از بانک مرکزی گرفته، در حالی‌که خود بانک مرکزی بر لغو فعالیت این موسسه حکم داده است.

شبیه این ماجرا بهمن ماه سال 1389 پیش آمد که طی آن با دستور بانک مرکزی،به ناگاه دو موسسه بهمن ایثار و وحدت،با مسدود شدن حساب شان، دچار مشکل پرداخت وجه به مردم شدند و ماه ها طول کشید تا این بحران کنترل شود.

بر اساس این گزارش،به دلیل نبود اعتماد لازم و بروز شایعاتی که معمولا" چنین زمان هایی بروز پیدا می کند،،مشتریان موسسه مهر وطن در پی برداشت موجودی سپرده های خود هستند که همین موضوع باعث می شود موسسه نتواند به تعهداتش عمل کند و مشکلاتی ایجاد می شود.


  • سه شنبه 12 آذر 1392-0:0

    کجای این بانکداری اسلامیست ؟

    • شنبه 27 مهر 1392-0:0

      من از مدیر عامل موسسه مهر وطن شکایتی ندارم همه شکایتم از بانک مرکزی هست چون بانک مرکزی گفته بود که رسالت همه تعهدات مهروطن رو ایفا میکنه .

      • شنبه 26 مرداد 1392-0:0

        آقایان و خانم های عزیز با شکایت از این موسسه کاری از پیش نمیره ،بانک مرکزی پاسخگو نیست و توصیه میکنم علاوه بر بانک مرکزی نسبت به ارسال شکواییه به خود بانک مرکزی مبنی بر تخلف در ارائه مجوز و ادغام اقدام نمایید ---فقط از طریق بازرسی کل کشور

        همین

        • شنبه 26 مرداد 1392-0:0

          از دوستان عزیز خواهمشندم شکایات خود را از طریق سایت بانک مرکزی (www.cbi.ir) بخش پاسخگویی به شکایات و ارتباط مردمی و یا با شماره تلفن 29954058-021 واحد کمیته نظارت بر بانکها و موسسات به گوش مسئولین برسانید.

          توضیح اینکه موسسه مهر وطن به گفته بعضی مسئولین بانک مرکزی "تحت نظر بانک مرکزی" نبوده و اینکه روی در و دیوار و سایتش نوشته که زیر نظر بانک مرکزی بوده تخلف کرده و باید جوابگو باشن.

          اگه از این راه نتونستین جوابی بدست بیارین اطلاع بدین یه سایت دیگه هست بهتون میدم که از بانک مرکزی شکایت کنین تا خود بانک مرکزی مجبور به پیگیری این موضوع بشه.

          • دوشنبه 21 مرداد 1392-0:0

            بدبختم کردید / 2 تا چکم برگشت خورد و سومیش هم یک ماه دیگه برگشت می خوره.

            خدایا کسانی که توی این مملکت ظلم می کنن ریشه شون را بکن.

            • دوشنبه 21 مرداد 1392-0:0

              اينجانب و ديگر افراد در قرض الحسنه مهر وطن براي دريافت وام كه با شرايط طرح عيد تا عيد (عيد غدير تا قربان) و با كارمزد2 درصد و پرداخت قسط 5 ساله بوده حساب بازكرديم و پس از 8 ماه مبلغي كه گذاشته بوديم گفته شده بود برابر همان پول با شرايط فوق به شما وام مي دهيم ولي الان مي گويند بانك مهر وطن در رسالت ادغام شده و با شرايط رسالت كه قسط آن 60 ماهه است وام مي دهند. آيا اين كار دزدي نيست؟ شما بگوييد اینجانب كه مبلغ 8 ميليون گذاشته ام با حقوق 500 تومان چطوري ميتوانم با شرایط سخت زندگی که دارم 20ماهه اين قسط سنگين را بدهم ...

              • پنجشنبه 17 مرداد 1392-0:0

                بسم الله الرحمن الرحیم

                7ماه و نیم پیش حساب 8ماهه باز کردم که بی سود وام بگیرم حالا میگن وام با کار مزد 2 درصد حالا چه کنم

                کار مزد که واقعا کار مزد نیست تا حلال باشه اگر هم باشه من نمی خواستم و نمی خوام کار مزد بدم

                حالا باید چی کار کرد

                لعنت بر دشمنان اسلام

                • چهارشنبه 16 مرداد 1392-0:0

                  از دوستان عزیز خواهمشندم شکایات خود را از طریق سایت بانک مرکزی (www.cbi.ir) بخش پاسخگویی به شکایات و ارتباط مردمی و یا با شماره تلفن 29954058-021 واحد کمیته نظارت بر بانکها و موسسات به گوش مسئولین برسانید.

                  توضیح اینکه موسسه مهر وطن به گفته بعضی مسئولین بانک مرکزی "تحت نظر بانک مرکزی" نبوده و اینکه روی در و دیوار و سایتش نوشته که زیر نظر بانک مرکزی بوده تخلف کرده و باید جوابگو باشن.

                  اگه از این راه نتونستین جوابی بدست بیارین اطلاع بدین یه سایت دیگه هست بهتون میدم که از بانک مرکزی شکایت کنین تا خود بانک مرکزی مجبور به پیگیری این موضوع بشه.

                  • پنجشنبه 10 مرداد 1392-0:0

                    با سلام

                    خدمت هموطناي عزيزم عارضم كه بانك مركزي به موسسه ها مجوز ميده تا سرمايه هاي مردم را جمع كنند (مثل مكيدن خون توسط زالو) بعد تحت عنوان بانك سرمايه هاي مردم را متصرف ميشه وكاري به تعهدات قبلي موسسه ها وقراردادهاي آنها با مردم نداره،مملكت ما هم كه خدارا شكر شهر هرته و قانون را بايد بزارن در كوزه آقايون آبشو بخورن (نوش جان).

                    البته اينا همه تلاش براي پر كردن خزانه ي بانك مركزي براي اختلاسهاي چند هزار ميليارديه بعديست.

                    ومن التوفيق

                    • شنبه 5 مرداد 1392-0:0

                      من 15 میلیون رو به بد بختی جور کرردم گذاشتم اما اونا پول ما رو خوردن و مارو بد بخت کردن . خدا ازشون نگذره . ما همه بدهکاریم.

                      • جمعه 4 مرداد 1392-0:0

                        برج ۶ سال قبل ۱۵ میلیون بی زبون رو گذاشتیم اون زمان دلار ۱۷۰۰ تومن بود ۷ اردبیهشت سر رسید وام شده ۱ ماه انچنان ما رو زجز دادن برای ضامن ۴ تا ضامن بردم ولی هنوز نه از وام خبریه نه اصل پول بانک مرکزی الان کدوم جهنمی که در قبال ضمانتش به من مستاجر پاسخگو باشه دعا میکنم داغ عزیز ببینید که جیگر ما رو خون کردید حالا موسسه رسالت میگه اگر هم وام بدیم با شرایظ موسسه رسالت میدم بانک مرکزی که مجوز میده الان بیاد وام من رو بده

                        • دوشنبه 31 تير 1392-0:0

                          واقعاً متاسفم که مسئولین بانک مرکزی سکوت کرده اند و صدای مردم برایشان هیچ ارزشی ندارد

                          • دوشنبه 31 تير 1392-0:0

                            واقعاً خجالت بکشید

                            • دوشنبه 31 تير 1392-0:0

                              اگر بانك مركزي چنين كاري نميكرد الان وامم دستم بود.

                              8 ماه شده كه پول و اسناد خونه بصورت راكد تو بانك دارن خاك ميخورن.

                              مهر وطن هم دروغ گفته كه مجوز داره؟نه؟

                              • يکشنبه 30 تير 1392-0:0

                                آخه چرا مهر وطن رو محکوم می کنین. اون که داشت به وعده هاش عمل می کرد باید به بانک مرکزی خندید که مردم رو .... فرض می کنه و به یه موسسه که یک ماهه مجوز ادامه فعالیت داده اینجوری رفتار می کنه اف به مسئولین بانک مرکزی

                                • يکشنبه 30 تير 1392-0:0

                                  حالا تكليف اين مدتي كه پولمون اونجا بوده چي ميشه...!!!!!

                                  تورو خدا يكي جوابه مارو بده

                                  آخه چرا اين كارو با مردمه بيچاره ميكنين

                                  همش بازي سياسيه

                                  نميدونم چرا جيباشون پر نميشه

                                  • يکشنبه 30 تير 1392-0:0

                                    تف به این ... بانکی کشور.متاسفم از اینکه صدا و سیما هم در برابر این... سکوت کرده

                                    • شنبه 29 تير 1392-0:0

                                      اين ادمها موقع گرفتن پول هزارجورچرب زباني ميكنند وبراي دادن وام از هفت خان رستم رد ميكنند يكي نيست به اين ...بگه آخه اول پول مردم رو بديد وامها را طبق قرارداد پرداخت كنيد بعد بريد ادغام شيد... نميگيد با اين سپرده ها خودتان هزار ملق زديد و نفهميدي مردم رو اين پولها وشرايط حساب كردند لعنت بر ...

                                      • پنجشنبه 27 تير 1392-0:0

                                        هشت ماه است كه سپرده گداري كردم تا وام با اقساط 60 ماهه دريافت كنم ولي وقتي موقع پرداخت وام رسيد بانك مركزي بدون هيج تدبيرو انديشه اي نسبت به ادغام موسسه مي كند بدون اينكه به فكر اين مردم بيجاره و درمانده باشد .

                                        • پنجشنبه 27 تير 1392-0:0

                                          ...

                                          من این وام رو واسه ازدواجم میخواستم کلی برنامه ریزی داشتم واسش

                                          • جمعه 14 تير 1392-0:0

                                            ... 5 ماه پول گذاشتم وام بگیرم اخرش شد این... مردمو بیچاره کردین...


                                            ©2013 APG.ir