تعداد بازدید: 5343

توصیه به دیگران 2

جمعه 14 تير 1392-18:35

بزن چکّه ره!

گزارش+حاشیه نگاری+عکس مازندنومه از همايش بزرگ ستادهای مردمی و انتخاباتی دکتر حسن روحانی-پنج شنبه:13 تیرماه 1392،سالن اریکه آریایی آمل


مازندنومه؛گزارش:سردبیر-عکس:حمید صالحی:همايش بزرگ ستادهای مردمی و انتخاباتی دکتر حسن روحانی روز پنج شنبه در سالن اریکه آریایی آمل برگزار شد.گزارش و حاشیه نگاری ما را از این برنامه بخوانید.

*فلاح:تجربه ای نداشتم،اما..

ربیع فلاح-ریس ستاد دکتر روحانی در مازندران-نخستین سخنران همایش بود.

وی با بیان این که در انتخابات ریاست جمهوری،نمره مازندران کامل ترین نمره کشور بود،افزود:مردم استان 92 درصد مشارکت داشتند و 62 درصد هم به دکتر روحانی رای دادند که این موضوع،فهم و درک بالای مازندرانی ها را نشان می دهد.

فلاح در ادامه،گزارشی از فعالیت های ستاد انتخاباتی روحانی را در استان بیان کرد و یادآور شد:27 فروردین ماه بود که از دفتر دکتر روحانی با من تماس گرفتند و من در جاده هراز بودم.

وی با اشاره به این که وقتی پیشنهاد ریاست ستاد را مطرح کردند،من تجربه ای در این زمینه نداشتم،تصریح کرد:آن ها دنبال فردی معتدل می گشتند تا همه طیف ها را جمع کند و من این موضوع را در خودم می دیدم،چون در دوران مدیریتم با چپِ چپ و راستِ راست کار کرده بودم.

رییس ستاد روحانی در مازندران گفت:ابتدای فعالیتم به هر کس پیشنهاد همکاری می دادم،اظهار می داشت که هنوز تصمیم نگرفته ام یا می گفت که صبر کنید ببینیم چه می شود!

فلاح افزود:در آغاز فعالیت ستاد،فقط آقای طوسی(قائم مقام ستاد) در ساری به کمک آمدند و دفتر و امکانات خود را در اختیار ما قرار دادند.(فلاح از حاضران خواست برای طوسی دست بزنند)

وی در ادامه با اشاره به سفر 19 خرداد ماه دکتر روحانی به مازندران،تصریح کرد:وقتی استقبال مازندرانی ها را در شهرهای مختلف استان دیدم،احساس کردم دکتر روحانی وارد فضای تازه ای شده است و در ساری هم حضوری را مشاهده کردیم که در تاریخ این شهر بی سابقه و فراموش نشدنی بود.(تشویق حاضران)

فلاح با بیان این که نقش دکتر عارف را نباید نادیده گرفت،افزود:کناره گیری ایشان به نفع دکتر روحانی تمام شد و اعتدال با هدف گذاری و همگرایی به پیروزی رسید.

رییس ستاد روحانی در استان با اشاره به این که بعد از این باید با هوشیاری مسایل را دنبال کنیم،بیان داشت:برخی از نیروها که در ستادهای دیگر فعال بودند هم در صورت شایستگی می توانند مسئولیت بگیرند.

عضو کارگروه کشاورزی ستاد مرکزی دکتر روحانی با اشاره به این که در کارگروه ما همه جناح ها حضور دارند،افزود:حتی افراد ستادهای دیگر هم گزینه های خود را مطرح می کنند.

 

وی استدلال کرد:مازندران پتانسیل و ظرفیت های خوبی دارد و استاندار بعدی باید اقتصاد نابسامان استان را سامان دهد و جایگاه مازندران و سهم ما در مراحل بعدی باید حفظ شود.

فلاح با طرح این پرسش که ریاست دو قوه در دست مازندرانی هاست،اما ما چه وقت به آن ها مراجعه کردیم و کمک خواستیم،اظهار داشت:حجت الاسلام والمسلمین علی اکبرناطق نوری یکی از فعالان ستاد دکتر روحانی در تهران هستند که مشاوره های خوبی می دهند.


*ناطق نوری:اسا اتا چکه بزنین!

احمد ناطق نوری سخنران بعدی همایش بود که به محض این که روی استیج آمد،گفت:مجری برنامه-شجاعی مهر-یادش رفته که در محفل مازندرانی هاست و یک کلمه هم مازندرانی صحبت نکرده، "اسا اتا چکه بزنین!"(تشویق حاضران)

وی ادامه داد:اگر مازندرانی ها این اندازه رای نمی دادند،انتخابات دو مرحله ای می شد،ولی وقتی رای مازندران آمد، انتخابات تک مرحله ای به اتمام رسید.

این نماینده سابق مجلس یادآور شد:برادرم علی اکبر ناطق نوری که رای داد،گفت:انتخابات یک مرحله ای است و این یعنی بصیرت،بعضی ها بصیرت را گم کرده اند.

وی با اشاره به این که من روحانی را از قبل می شناختم و از همان اول با هم بودیم،تاکید کرد:او از چهره های موفق اعتدال است که در هیچ گروهی نیست و اصلاح طلب اصولگرا و اصولگرای اصلاح طلب است.(تشویق حاضران)

ناطق نوری با اشاره به این که اولین اصلاح طلبِ اصولگرا،امام علی بود،یادآور شد:هیچکس نی تواند بگوید من اصلاح طلبم و اصولگرا نیستم یا اصولگرا هستم و اصلاح طلب نیستم.

این نماینده سابق با بیان این که حُسن سال حماسه سیاسی این بود که به جاده اولی که امام ترسیم کرده بودند،برگشتیم،افزود:در 8 سال گذشته 80 سال عقب افتادیم.

وی با یادآوری این که آمدن روحانی احیای روحانیت شیعه بود،گفت:با آمدن روحانی شایسته سالاری اجرا می شود و نفعش را همه ملت ایران خواهند برد.

ناطق نوری با اشاره به این که شورای نگهبان در رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی به دلیل کبر سن بدسلیقگی کرد،به مازندرانی بیان داشت:"بعضی ها درنه نَمیر هسنه،حضرت عباسی!"(دست و خنده بلند حاضران)

این نماینده سابق افزود:مقام معظم رهبری هوشمندانه وارد عمل شدند و فرمودند:حتی فرزندانم نمی دانند رای من چیست و از مسئولان خواستند از رای مردم صیانت کنند.

ناطق نوری گفت:در این انتخابات ولایت ما بار دیگر احیا شد،بزن چکه ره!(تشویق حاضران)

وی یادآور شد:این انتخابات خیلی چیزها را روشن کرد.(تشویق حاضران)

رییس فدراسیون بوکس بیان داشت:بین خودمان اختلافات را حل کنیم،چرا که جدایی و تفرقه عمر را کم کرده، عزت را از بین می برد.

وی در پایان گفت:این جا آمل است،مرکزی که تلاش کردند کسی را به بالا هل بدهند،اما مردم آمل روحانی را برگزیدند.


*ربیعی:همه در کنار هم باشیم

دکتر علی ربیعی-معاون سیاسی ستاد روحانی-با اشاره به این که سال 62 در خدمت مردم استان مازندران بودم،گفت:تعدادی از دوستانم در این استان در زمره شهیدان هستند.

وی وضعیت انتخابات اخیر را برگشت و پیروزی اخلاق قلمداد کرد و گفت:ما پیروز نشدیم بلکه عقیده پیروز شد.

مشاور رییس جمهوری اصلاحات،با یادآوری این که هنوز کار خاصی نشده،اما احساس می شود فضا باز شده است،افزود:این فضا و آن چه را که در جامعه تحقیر شده بود،پیروز شده است.

وی با بیان این که ما 8 سال قبل هم می توانستیم پیروز شویم،تصریح کرد:در سال های گذشته چه پاکسازی ها و چه تحقیرها که انجام گرفت.

ربیعی افزود:یکی می گفت که باید شیلنگ بگیریم و وزارتخانه ها را آب بکشیم،گفت:امروز داسی برای درو نداریم و نمی خواهیم تلخ کامی ها تکرار شود و باید فرهنگی را نهادینه سازی کنیم و چیزهایی که انقلاب را دچار انحراف کرد،تغییر دهیم.

معاون سیاسی ستاد روحانی استدلال کرد:من خاتمی را به خاطر کارهایی که انجام نداد دوست دارم؛خاتمی آبروی کسی را نبرد،حیثیت کسی را نبرد و به تهی دستان دروغ نگفت.

وی با اشاره به این که از سال 1370 با روحانی کار کرده است،تصریح کرد:روحانی هم پرچمدار خوبی است و می خواهد عقیده و فکر اخلاقی را پیش ببرد.

ربیعی با بیان این که بعد از غرضی ما کم ترین هزینه های انتخاباتی را داشتیم،افزود:روش ما اخلاقی بود و اگر دیگران جملاتی را در مناظره ها نمی گفتند،ما اصلا" وارد نمی شدیم.

این مسئول گفت:قفل های زیادی داریم که باید زنگ زدایی صورت بگیرد،قفل هایی که به در خانه هنر و فرهنگ و اقتصاد زده اند.

ربیعی با بیان این که چیزی در جامعه نابود شد به اسم اخلاق که 40 سال طول می کشد تا بازگردد،افزود:درس انتخابات این است که همه در کنار هم باشیم.

وی با یادآوری این که کسی حق ندارد نگاه پیروزمندانه به کسانی که به روحانی رای نداده اند،داشته باشد،تاکید کرد:ما باید نگاه مهربانانه به کسانی که به روحانی رای نداده اند داشته باشیم و نباید حتی احساس دستگیری و اخراج از محل کار و دانشگاه دوباره تکرار شود.

ربیعی با اشاره به این که ما باید رفتاری از خود بروز دهیم که الگو شود،تصریح کرد:نباید خودخواهی کنیم و باید مثل دکتر عارف اهل فداکاری باشیم،ما فداکاری اصلاح گرایانه و اعتدال گرایانه را قبل از انتخابات تجربه کردیم و این افتخار برای آقای عارف خواهد ماند.

وی با اشاره به این که علیه هیچ گروهی نیستیم،افزود:ما آمده ایم تا عقیده و حرکتی را اثبات کنیم.

معاون سیاسی ستاد روحانی با اشاره به این که قانون برنامه 4 ماه است که اجرا نمی شود،تصریح کرد:با شروع به کار دولت روحانی حامل های انرژی گران می شود که این کار غیراخلاقی است،اما کاری نمی شود کرد.

ربیعی با یادآوری این که بعد از پیروزی کار ما دشوارتر است،تصریح کرد:توقعات فزاینده ای از فردای به کرسی نشستن آغاز خواهد شد.

وی با تاکید بر این که آمار و ارقامی که دادند را ما نباید بدهیم،گفت:خیلی چیزها در کشور وجود ندارد که برای رسیدن به آن ها تدبیر بزرگی می خواهد.

ربیعی در ادامه به تبیین گفتمان اعتدال پرداخت و یادآور شد:شکاف هایی در کشور وجود دارد مثل شکاف ثروت،اما بزرگ ترین شکاف،شکاف عقل گرایان و افرادی است که با تعبیرهای توده ستایانه ی بی محتوا،کشور را حرکت دادند.

وی با بیان این که اعتدال یعنی حرکت عقل گرایانه ادامه داد:ما کمیته ای داریم که چگونه اعتدال را در دستگاه ها اجرایی کنیم.

ربیعی با اشاره به این که باید شعارزدگی و رفتارهای تند را کنار بگذاریم،افزود:اعتدال گرایان معتقد به آرمان های انقلاب هستند و ما از آرمان های انقلاب سوءاستفاده نمی کنیم و باور داریم اعتدال گرایان اعتقادشان به امام و و اصالت انقلاب خالصانه تر است.

این مقام مسئول با اشاره به این که وقتی به ستاد هاشمی رفتم،فکر می کردم بعدش باید زندان بروم،تصریح کرد:مسیر پرپیچ و خمی را طی کردیم و پیروزی روحانی نیاز عمیق اجتماعی بود.

ربیعی با بیان این که روحانی آزاداندیشی های زیادی در اعتقاداتش دارد،افزود:او آن قدر آزاداندیش است که جامعه ظرفیت باز شدن همه آن ها را ندارد.

وی اطمینان بخشی رهبری را در انتخابات موثر دانست و گفت:مقام معظم رهبری برای نخستین بار جمله ای گفتند که نیاز به باز شدن و تفسیر دارد؛ایشان گفتند "حتی آن هایی که نظام را قبول نداشتند و رای دادند،باید از آن ها هم تشکر کرد"که این،حرف راهگشایی است.

ربیعی ادامه داد:کسانی احساس می کردند که رای شان فایده ندارد،اما اطمینان بخشی رهبری موثر بود.

*حاشیه ها:

- زمان برگزاری برنامه 9 صبح اعلام شده بود که با تاخیر 90 دقیقه ای در ساعت 10:30 آغاز شد.برگزارکنندگان همایش برای پر کردن زمان،پیش از شروع برنامه به پخش کلیپ و فیلم اول تبلیغاتی دکتر روحانی اقدام کردند.

- هرمز شجاعی مهر،مجری برنامه بود که با شعری همایش را آغاز کرد:دل من بیدار است/جان من هشیار است/چشم هایم بینا/دست هایم پرِ گل های سخاوت/در دلم ایمان است/وطنم ایران است...

- تعدادی از مدیران دولت احمدی نژاد،نیز برخی از فعالان ستاد نامزدهای دیگر از جمله قالیباف و ولایتی در سالن حضور داشتند.

- محمد رحمانی معاون فرهنگی شهرداری ساری،علی حجازی شهردار سابق مرکز استان،سید رمضان صالح نژاد جانباز 70 درصد و قهرمان تیراندازی پاراالمپیک،اسماعیل احمدی معاون اداری مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران،میرصالح صالح نیا عضو شورای شهر ساری در جلسه حضور داشتند.

- علی بابایی کارنامی-مدیر کل تعاون و رفاه مازندران- از حاضران و فعالان این همایش بود که در پایان برنامه به عنوان مسئول کمیته اصناف ستاد دکتر روحانی،لوح قدردانی گرفت.

- لابه لای برنامه حسن فداییان-هنرمند بابلی- و پیام عزیزی-خواننده- و نیز جوانی به اسم مصطفی رضایی که شجاعی مهر به اشتباه او را مصطفی زمانی صدا کرد،چند ترانه برای حاضران پلی بک کردند.

 - لطف الله محمدنژاد-رییس ستاد روحانی در ساری-قرار شد روی سن شعر مازندرانی بخواند اما سخنرانی کرد.وی پیشنهاد داد که ستاد ارتباطات مردمی روحانی را در استان تشکیل دهیم تا بر کار مدیران منصوب دولت یازدهم نظارت داشته باشند.

محمدنژاد در پایان سخنانش شعر مازندرانی خواند:

امه بهار،خر و خش تموم بیه / امه زحمت،خدایی وه گوم نیه
شما برارون و خاخرون خسته نووشین / شمه دست درد نکنه همش دووئین
شما چلچلا ره بهار سروش بیاردنی / ونوشه و آشکنی ره روش بیاردنی
شما بلبل خسه تن ره صدا بیاردنی / همه مردم ره چکه و سما بیاردنی
شمه دل چلک چلک عشق بیه / چون دونسنی هاشمی مظلوم بیه...
خا اسا موارک باشه شما همه ره / خدایی هر کی کدخدا بیمی فراموش نکنیم ایناره

-خانم اسفندیاری به نمایندگی از بانوان ستاد روحانی در استان دقایقی سخن گفت.او در پایان گفت:درود بر هاشمی جوان: دکتر روحانی!

- احمد ناطق نوری در جایی از سخنانش گفت:در شهر ما 132 درصد در انتخابات قبلی مجلس،شرکت کردند که وقتی ما پی گیری کردیم گفتند:ناطق نوری 7 دوره نماینده بود،بس است!

-وقتی مجری برنامه،دکتر علی ربیعی را  با عنوان مشاور خاتمی در دوران اصلاحات معرفی کرد،حاضران شروع کردند به دست زدن و چند دقیقه شعار دادند:درود بر خاتمی.

- ربیعی با یادآوری این که فرق ستاد ما با ستاد سایران این است که ما همیشه کتک می خوریم،افزود: اگر امروز روحانی برنده نشده بود،شما کجا بودید؟دلم برای شما می سوزد!(تشویق حاضران)

وی با اشاره به این که شما هم احساس کرده اید مردم آرام تر شده اند،گفت:دو تا ماشین به هم خوردند و راننده گفت فدای سر روحانی،برو!

ربیعی ابتدای صحبت هایش از ستاد هاشمی و خاتمی تشکر کرد که از میان جمعیت فریاد زدند:عارف،عارف!ربیعی هم گفت:عجله نکنید،وسط حرف هایم از عارف هم می گویم که حاضران دست زدند.

وی گفت:زندگی شخصی ما روشن است،از سال 62 می خواهم در مازندران 200 متر زمین بخرم،اما همیشه پولم یک صفر کم داشته است.

-بعد از سخنرانی علی ربیعی،جوانی از بین جمعیت فریاد زد:برای سلامتی مهندس موسوی صلوات بفرستید تا ایشان آزاد شوند که حضار صلوات فرستادند و دست زدند.

- از مسئولان ستاد عارف و بخش اصلاح طلب ستاد روحانی در مازندران،کسی در جلسه حاضر نبود.

- در پایان برنامه به رییسان ستاد ها و اعضای کمیته های استانی و شهرستانی لوح قدردانی اهدا شد.


  • سه شنبه 21 آبان 1392-0:0

    محمد نزاد پدربزرگ منه من عاطفه هستم

    • يکشنبه 16 تير 1392-0:0

      ممنون جناب دکتر رنجبر.بنده هم امیدوارم هر آنچه که خیر و صلاح هست پیش بیاد و شایسته ترین گزینه برای وزارت جهاد کشاورزی انتخاب بشه.بهتره همون طور که دفتر رئیس جمهور منتخب درخواست کرده گمانه زنی ها رو در مورد کابینه متوقف کنیم.به امید بهبود وضعیت کشاورزی و کشاورزان در دولت تدبیر و امید

      • يکشنبه 16 تير 1392-0:0

        با درود- چیزی که الان باعث نگرانی من و سایر دوستان شده است اختلاف اعضای ستاد دکتر عارف و دکتر روحانی است که متاسفانه اثرش را در مدیران میانی و پایین دست دو ستاد و نهایتا" طرفداران و مردم خواهد رسید . که متاسفانه ضربه مهلکی به استان خواهد زد. بزرگان و ریش سفیدان دو ستاد سعه صدر بیشتری از خود نشان دهند تا کوچکترای دو ستاد بیشتر از این به این اختلافات پوچ دامن نزنند. سایت مازند نومه هم در این برهه از تاریخ مازندران! خودی نشان دهد و مقدمات این آشتی را ایجاد کند. درود بر هاشمی درود بر خاتمی درود بر دکتر روحانی و درود بر دکتر عارف.

        • غلامعلی رنجبرپاسخ به این دیدگاه 2 0
          يکشنبه 16 تير 1392-0:0

          جناب آقای وطن دوست

          واضح است که من از دولت های نهم و دهم انتقاد کردم و این صراحت وجود دارد. من هم امیدوارم مدیر و مدیریت جهادی حاکم شود و نیروی مازندرانی مورد توجه قرار گیرد و مشخصاً امثال مهندس (دکتر) فلاح موفق به اداره امور کشاورزی شوند. اما واقعیت هایی در انتخاب افراد وجود دارد که می خواستم آنها را هم تذکر بدهم. مثلاً تاثیر آقای هاشمی در این انتخاب که مسلماً به سمت دکتر کلانتری گرایش دارد را نباید نادیده گرفت و باید فضای اتحاد و یکدلی و یکرنگی را در درون نیروهای جهاد و کشاورزی به وجود آورد تا بشود در آن کارهای اساسی انجام داد.

          انشاء الله آقای فلاح با تمام یارانش موفق باشند.

          • شنبه 15 تير 1392-0:0

            دکتر رنجبر عزیز بنده هم با شما هم نظر هستم که مدیریت جهادی داشتن بهتر از جهادی بودن صرف است ، اما انتقاد بنده به جملات کامنت اول خود شما هست که مرقوم فرمودید"ارجحیت نیروهای جهادی در دوران دولت های دهم و یازدهم جواب خوبی نداد و همگان بر ضعف این دستگاه واقف هستند" و همه را با یک چوب راندید.البته حتما منظور شما دولت های نهم و دهم هست زیرا که دولت یازدهم هنوز تشکیل نشده است.نهایتا عرض بنده این است که اکنون که یکی از مدیران ارزشمند جهادی مازندرانی که سابقه مدیریت جهادی ایشان هم در وزارت جهاد روشن می باشد ، مورد توجه رئیس جمهور منتخب قرار گرفته بهتر است که متخصصان مازندرانی منابع طبیعی و کشاورزی حمایت مناسب تری از ایشان داشه باشند .

            • غلامعلی رنجبرپاسخ به این دیدگاه 2 4
              شنبه 15 تير 1392-0:0

              جناب آقای وطن دوست

              من تمام افتخارم جهادی بودن و سپاهی بودن است و به این گذشته پر افتخار با غرور تمام افتخار می کنم.

              اما عملکرد افراد با جهادی بودن فرق دارد. یک فرد ممکن است از نیروهای جهاد باشد ولی در کارکردش ضعیف باشد. فردی هم ممکن است در جهاد نباشد ولی دارای روحیات جهادی و انقلابی باشد. آقای حجتی عملکرد خوبی داشت و سختی دوران ادغام را با مدیریت جهادی خودش پایان داد و با بکارگیری مهندس اسکندری به عنوان مدیر برنامه خودکفایی گندم و البته علیرغم مخالفت های اولیه دوستان کشاورزی با همکاری همان افراد با موفقیت بی نظیری رو به رو شدند. اما همین مهندس اسکندری که از دوستان خوب و صمیمی بنده بوده و هستند، وقتی به عنوان وزیر معرفی شدند، ضعیف عمل کردند و نشان دادند اگرچه مدیر خودکفایی خوبی در ذیل وزارت مهندس حجتی بودند ولی کارکرد مثبتی در موضع وزارت نداشتند.

              با آقای دکتر خلیلیان هم در جلسات بسیج اساتید قبل از وزارت مهندس اسکندری و معاونت ایشان هم جلسه بودم و اتفاقاً ایشان را علیرغم خوبی های اخلاقی و صبور بودن در مباحث مختلف، از قوت و قدرت بالایی در تحلیل مشکلات کشاورزی برخوردار ندیدم و بزرگترین مشکل ایشان هم مدیریت احساساتی بود که احساس مس شد نمی تواند یک موضوع جدی را مدیریت کند. در ابتدای شروع وزارت آقای مهندس اسکندری مستقیماً از بنده خواسته بودند که برای کمک به ایشان به تهران بروم ولی چون به دانشگاه منتقل شده بودم از ایشان عذر خواهی کردم.

              در هر صورت این مدیریت ربطی به جهاد ندارد بلکه یکی از نیروهای جهاد مسئول اعمال مدیریت سلیقه ای خود بودند که در بسیاری از موارد گزینه های اشتباهی را بکار گرفته بودند.

              با ذهنیتی که دارم چاره کار جهادکشاورزی را در مدیریت جهادی می دانم ولی این نافی استفاده از نیروهای خوب و ارزشمند و سالم کشاورزی نمی باشد. مسئله من این است که آیا آقای مهندس (دکتر) ربیع فلاح در برابر آقای دکتر کلانتری شانس انتخاب شدن دارد و در صورت تحقق چنین امری آیا گزینه های شایسته دیگری هم وجود دارند که باید مورد توجه واقع شوند؟ بنابراین جناب آقای وطن دوست مدیریت افراد با مدیریت جهادی متفاوت است و هر کس بخواهد مدیریت جهادی را پیگیری کند حتماً موفق خواهد بود. من جزء ناقدان صاحب اثر در مورد واردات بیرویه گندم توسط دکتر کلانتری بودم و استدلال ایشان را با تمسک به مزیت نسبی نمی پذیرفتم. من محصولات استراتژیک را مستثنی از مباحث مربوط به محصولات تفننی یا غیر استراتژیک مثل هندوانه و خیار و ... می باشد و باید بر خودکفایی آن تاکید شود. من جهادی بوده و با وجود اینکه در دانشگاه هستم بر مدیریت جهادی تاکید دارم. در دانشگاه هم با این پدیده شوم مدیریت های مبتنی بر دروغ و دورویی و ریاکاری و رابطه بازی و دور زدن ضابطه و جاکمیت همپالگی ها و بعضاً دستبرد راحت زدن به موقعیت ها و نوچه پروری و رانت بازی و رانت خواری رو به رو هستیم و هنوز هم نمی توانم این نوع مدیریت را بر تابم. اگرچه تا قیام قیامت در مسئولیتی بکار گرفته نشوم حاضر نیستم صداقت و یکرنگی و ضابطه مداری را کنار بگذارم و تسلیم سیوه های مرسوم در مدیریت غیر جهادی بشوم. البته مدیریت جهادی هم بر اساس شرایط روز می تواند با تحولات جدی در اثر رو به رو شدن با واقعیت ها مواجه شود و شکل های جدید و روزآمدی پیدا کند.

              • شنبه 15 تير 1392-0:0

                دکتر رنجبر عزیز، اولا آقای ناطق نوری این جمله را در سخنرانی خود در جشن نگفتند بلکه در پاسخ به خبرنگار گفتند.

                ثانیا نمی شه گفت که مشکل وزارت جهادکشاورزی دولت های نهم و دهم مدیریت نیروهای جهادی هست.خود جنابعالی از نیروهای جهادی بودید(نمی دونم الان هم خود را جهادی می دونید یا نه؟؟) .

                ثالثا این طرح ابتدا در زمان وزارت آقای حجتی به انجام رسید و اولین جشن خودکفایی گندم در آبان سال 1383 برگزار گردید.آقای اسکندری وزیرجهاد کشاورزی دولت نهم، خودشان مجری طرح خودکفایی گندم بودند.پس مسایل را باید با عمق بیشتری تحلیل کرد.

                رابعا شما از یک طرف مدیریت جهاگران رو در وزارت خانه عامل ضعف ها و نابسامانی ها می دونید و از طرف دیگه اشاره به واردات 5/5 میلیون تنی گندم در دوره وزارت دکتر کلانتری می کنید.پس به نظر میاد گزینه مطلوب شما نه باید از جهادی ها باشه و نه از کشاورزی ها.البته نباید فراموش کرد که مهندس حجتی که طرح خودکفایی گندم در دوره وزارت ایشون انجام شد از جهادی ها بودند.

                خامسا حالا که یکی از مازندرانی ها که هم سوابق روشن مدیریتی داره ، هم تحصیلات مرتبط و هم اقبال از طرف رئیس جمهور منتخب برای تصدی وزارت خانه جهاد کشاورزی، شما چه مشکلی با این قضیه دارید؟؟؟حالا مهندس بودن یا دکتر بودن ایشون خیلی مهم نیست.مهم شایستگی هست.

                • شنبه 15 تير 1392-0:0

                  چه نونی به هم قرض میدن این مازندرانی ها. جدی جدی دیگه دارن مسخرش رو در میارن. هر روز یه جشن و همایش دارن برگزار می کنن و به هم لوح میدن. بسه دیگه بابا. جمع کنین کاسه کوزه پاچه خاری و تظاهر و ریا رو. شما آبروی همه مازندرانی ها رو بردین. کاش روحانی کمترین استفاده ای از مازندرانی ها نکنه. اون همه پست و مقامی که دولت احمدی نژاد گرفتین باهاش چیکار کردین؟ همین الان 2 تا مازندرانی توی راس قدرت کشور هستن. چه گلی به سر استان خودشون و کشور زدن؟ اینآدما هم مثل همونان. فرقی ندارن.

                  • شنبه 15 تير 1392-0:0

                    جالب است!! ميگه برا... دست بزنيد؟!! ... اينا تو خيابون 15 خرداد ساري روزا چرتكه مي زدند و رويا هاشونو مي بافتند. من كسايي در اينجا مي بينم كه بيش از قد و قوارشون حرف ميزنن و خودي نشون ميدن. اقاي فلاح وجدانا چند درصد از اصولگراها به اقاي روحاني راي دادند؟. چرا اصلاح طلبا نيستند چون ترا دعوت نكردند تو جبران كردي؟ ... با مرام!

                    • شنبه 15 تير 1392-0:0

                      گزارش کاملی بود.تشکر

                      • غلامعلیر رنجبرپاسخ به این دیدگاه 4 4
                        شنبه 15 تير 1392-0:0

                        ظاهرا ما ملت اختلافات هستیم و سر سازش ناپذیری داریم. در ستاد روحانی در مازندران هم هنوز به این باور نرسیده ایم که اصلاح طلبان هم می توانند با اصولگرایان بسازند و جشن های جداگانه و نوبتی نگیرند. دیروز آقای آجدانی یارانی را دعوت کرد که جشن پیروزی بگیرد و از اعتدال و میانه روی سخن گفت و شایسته سالاری را عمده کرد و امروز یاران ربیع فلاح همین کار را کردند و البته بدون حضور بخش اصلاح طلبانی که چند روز قبل در هلال احمر ساری جشن بزرگ پیروزی را تدارک دیده و لیست 19 نفره مازندرانی را برای پست وزارت به آقای روحانی پیشنهاد کردند.

                        وقتی هنوز سازشی بین اصلاح طلبان و اصولگرایان ستاد آقای روحانی دیده نمی شود و هرکدام ساز خودشان را می زنند و راه خودشان را می روند و گزینه های خودشان را دارند، امید به شایسته سالاری آمال و آرزویی بیش نیست و بازی فریب کاربرد لغات زیبا برای عملیاتی کردن سهامی است که آقای ناطق در این جشن صراحتاً گفتند که حق فقط با آنهایی است که به طور انتخاری برای روحانی کار کردند. معنی این حرف یعنی که ما اصولگرایان بودیم که انتخاری برای روحانی کار کردیم و اصلاح طلبان برای روحانی کار نکردند و با تاخیر بعد از انصراف عارف برای چای خوری آمدند و لذا حق مال آنها نیست و حالا اگر گوشه و کنار جایی خالی ماند به آنها هم تعارف خواهد شد.

                        از آنطرف اصلاح طلبان خود را صاحب حق بالاتری می دانند و اعتقاد دارند علت العلل پیروزی روحانی آنها بودند. اگر به قبل از دو روز آخر به ستادهای دکتر روحانی سر می زدید، محیط خلوت و نا امیدی را می دیدید ولی با ابتکار هاشمی و روحانی و تحمیل انصراف بر عارف و حضور گرم اصلاح طلبان در ستاد روحانی گرمی و شلوغی خاصی به ستاد روی آورد. بنابراین این ما اصلاح طلبان هستیم که عامل اصلی پیروزی هستیم و باید در انتخاب عوامل مدیریت کشوری نقش محوری داشته باشیم.

                        اما از نگاه ما وزارت جهادکشاورزی از وزارتخانه های کلیدی و اساسی برای دولت است و وزیر آن می تواند نقش مهمی در زندگی ایرانیان و بخصوص کشاورزان داشته باشد. اگر این وزارت درست مدیریت شود، حاصل آن می تواند رونق اقتصادی بالایی را برای کشور به همراه داشته باشد.

                        این وزارت علاوه بر مسئله تضاد بین اصلاح طلبان و اصولگرایان، با مسئله جهادی بودن یا کشاورزی بودن هم رو به رو است و گزینه های مورد نظر باید تامین کننده این جهت هم باشند. ارجحیت نیروهای جهادی در دوران دولت های دهم و یازدهم جواب خوبی نداد و همگان بر ضعف این دستگاه واقف هستند. دستگاهی که از شرایط خودکفایی در تولید گندم به شرایط واردات 5/7 میلیون تنی بی سابقه در پایان دولت دهم روی نمود و این یعنی پایان امیدها و آرزوی جهادگران به خودکفایی در تولید گندم و دست بالا کردن برای پذیرش تئوری های مبتنی بر مزیت نسبی آقای دکتر کلانتری و تداوم واردات 5/5 میلیون تنی ایشان.

                        حال گزینه های جهادی در مقابل گزینه های کشاورزی در ستاد آقای روحانی صف کشیده اند تا از میان آنها یکی به عنوان وزیر برگزیده شود. مهندس ربیع فلاح که این روزها به عنوان دکتر فلاح صدا زده می شود با تجربه رئیس سازمان جنگل ها در دوران دولت سازندگی در رقابت با دکتر کلانتری وزیر با تجربه قریب به 12 سال وزارت کشاورزی رقابت می کند. آیا ایشان می تواند در این رقابت پیروز میدان باشد؟ آیا انتخاب هر کدام از این دو گزینه می تواند در جهت تحقق شایسته سالاری مد نظر آقای روحانی باشد؟ آیا معنی دقیق شایسته سالاری همین است که از میان گزینه های مطرح و فعال و قابل دسترس یکی انتخاب شود یا گزینه های دیگری مورد نظر خواهند بود؟ آیا در پایان گفته خواهد شد که پس از بررسی گزینه های زیادی عاقبت الامر به همین دو گزینه رسیدند و اینها شایسته ترین های کشور برای تصدی این مسئولیت هستند. انشاء الله موفق باشند.


                        ©2013 APG.ir