تعداد بازدید: 5104

توصیه به دیگران 3

يکشنبه 23 تير 1392-16:51

وقتی که تو می خندی

گزارش+گزارش تصویری مازندنومه از بازدید تعدادی از مسئولان استان از مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست شکوفه ساری


مازندنومه،کلثوم فلاحی:ظهر امروز معاون سیاسی،امنیتی استانداری مازندران،مدیرکل اجتماعی استانداری، مدیرکل بهزیستی استان و رئیس بهزیستی شهرستان ساری از شیرخوارگاه شکوفه بازدید کردند.

 محل نگهداری بچه ها تا کمی قبل تر، ساختمان دیگری بود. این مرکز به تازگی احداث شده، بزرگ و وسیع است و زیبا و تمیز.

کودکان زیر سه سال در این مرکز نگهداری می شوند. به اتاق ها می رویم . کودکان بعضی خوابیده اند و برخی بیدار. آنها که بیدارند "سلام" می کنند.

به اتاق دیگری می رویم، "رضا" در این اتاق زندگی می کند، به ما می خندد. معاون سیاسی در حال مصاحبه با خبرنگاران است.

 کنار رضا ایستاده ام. به دوربین دستم اشاره می کند، به لنز دوربین، " این چیه؟"

می گویم "لنز". می خندد. از رضا عکس می گیرم و نشانش می دهم و می گویم ببین وقتی می خندی چقد قشنگ می شی.

مانیتور دوربین را نشانم می دهد و می پرسد " این چیه؟"

می گویم این صفحه نمایشگره، وقتی ازت عکس بگیرم از اینجا می تونی ببینی.

 می گوید" بازم عکس بگیر" .می خندد.

 از رضا پرسیدم می خوای چیکاره بشی؟ شانه بالا انداخت و هیچ نگفت.

در حال خارج شدن از اتاقی هستیم که رضا در آن ساکن است، می گوید "نرو" گفتم باز هم میام پیشت.

هنوز از اتاق خارج نشده ایم، کودک کر و لالی که در آغوش یکی از کارکنان است، دست محبت اش را برای خداحافظی با ما بلند می کند.

 اینجا محبت موج می زند، همان عنصری که در دنیای بیرون از شیرخوارگاه شکوفه، گم شده است.

 به اتاق های دیگری می رویم، اتاق نوزادان است، پسر کر و لال دیگری با ما همراه شده و سردسته گروه است. پیشاپیش همه حرکت می کند، غریبی هم نمی کند، گویا سال هاست ما را می شناسد.

 فضایی برای نقاشی و تماشای تلویزیون بچه ها هم در نظر گرفته شده است. از اتاق نوزادان که برمی گردم رضا را در آن فضا می بینم، به من می گوید " خاله، ببین اینجا چه لامپ های قشنگی آویزون کردن" و من چقدر زود خاله او می شوم.

 می گویم آره قشنگن، خیلی قشنگن، مثل وقتی که تو می خندی.


  • دوشنبه 24 تير 1392-0:0

    شاید بشه جبران مفات مالی رو برای این گلهای تنها داشته باشیم ( که اونم بهش مشکوکم ) ، چطور میتوان فقر محبت و فقدان گرمای وجود پدر و مادر رو براشون جبران کنیم ؟ چطور ؟ چطور؟

    • کیجا سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 0 0
      دوشنبه 24 تير 1392-0:0

      اینقدر درد شما جانکاه که فقط اشک منو یاری میده. دوستتون داریم و می بوسیمتون شما که یاداور بزرگترین نعمت خدا یعنی پدر ومادر به ما هستید. مسئول عزیز فقط بوسیدن، نوازش و اغوش ،!!!!! برای پنج سال ده سال بعد سینا ها و میتراها چه فکری شده.؟...حالا که زحمت کشیدید رفتید براشون برنامه ای هم داشتید؟؟ ای کاش میشد برنامه هایی داشت که بیشتر این عزیزان تو یه خانواده بزرگ میشدن. دوست خوبم کامنت بنده خدا ،همه جای دنیا این مراکز با امور خیریه و نهاد های مردمی اداره میشه و کار قشنگیه، اتفاقا یکی از کارهای فرهنگی اینه که یاداور شیم مظلومترین قشر جامعه این فرشته ها هستن همونطور که جشن عاطفه ها رو جاانداختیم بین خانواده ها، یه روزی رو هم برای کمک و یاد این فرشته ها بذاریم تا جامعه فراموش نکنه اینا هم بچه های عزیز ما هستن، برنامه هایی تدوین شه مثلا در مراکز دولتی ،به طور ماهانه هدایایی همراه با دیدار و پیگیری وضعیت این عزیزان ، شرکت های خصوصی هم میتونن نقش بسزایی داشته باشن علی الخصوص برندهای بزرگ و معتبر به طوری که اسپانسر شدن این مراکز به صورت امری بدیهی و لاینفک در اونها نهادینه بشه و همین شرکت ها و مراکز دولتی میتونن استخدام حداقل یک نفر ازین قشر رو در سال تو برنامه شون داشته باشن و خیلی کارای دیگه.....فقط نکته درین جاست که تو کشورهای دیگه این امور حساب کتاب داره اینجا متاسفانه این امور روشن و شفاف نیست همین سبب عدم اعتماد و مانع کمک رسانی مردم به این مراکز میشه ، در حقیقت دودش تو چشم این کوچولوها میره. پس باید برنامه ها کاملا روشن و اصولی باشه چه برنامه های مالی چه اموزشی و چه پرورشی،درضمن بودن یه روانشناس درین مراکز از الزاماته. به امید روزی که تمام بچه های دنیا دستشون تو دستای گرم پدر مادراشون باشه. با سپاس از مدیران و پرستاران این بخش و خانم فلاح، خدا قوت

      • دوشنبه 24 تير 1392-0:0

        پيغمبر اكرم ص: ان اليتيم اذا بكى اهتز لبكائه عرش الرحمن!: " هنگامى كه يتيم گريه مى‏كند عرش خدا به لرزه در مى‏آيد"" خداوند به فرشتگانش مى‏فرمايد: اى ملائكه من!



        چه كسى اين يتيم را كه پدرش در خاك پنهان شده است به گريه در آورده؟



        ملائكه مى‏گويند: خدايا! تو آگاهترى، خداوند مى‏فرمايد: اى ملائكه من! شما را گواه مى‏گيرم كه هر كس گريه او را خاموش، و قلبش را خشنود كند، من روز قيامت او را خشنود خواهم كرد"

        • يکشنبه 23 تير 1392-0:0

          خدایا//////

          به مسئولین مربوطه ایران زمین و نمایندگان مردم بینش توجه کافی به این بچه ها که محبت پدر و مادر نمبینند عطا فرما ..

          لا اقل به اندازه ای به این بچه ها توجه شود که دیگر جایی برای مشارکت مالی مردمی که همان گدایی پیشرفته هست نباشد...


          ©2013 APG.ir