تعداد بازدید: 3293

توصیه به دیگران 2

شنبه 5 مرداد 1392-14:26

انتظاری:در 41 شهر مازندران نماز جمعه اقامه می شود

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران گفت:در سراسر کشور 730 نماز جمعه اقامه می‌شود/امام جمعه مانند پدر امت است/بیش از 2هزار نفر به صورت افتخاری با ستاد نماز جمعه فعالیت ‌می‌کنند که اغلب جوان هستند/ 9 مصلی در سطح استان در دست ساخت است+عکس


مازندنومه،کلثوم فلاحی:حجت‌الاسلام محمد انتظاری در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت پنجم مرداد سالگرد برگزاری نخستین نماز جمعه، اظهار داشت: هنوز زیرساخت‌های کشور بعد از انقلاب اسلامی، استحکام پیدا نکرده بود که امام راحل(ره) فرمان برگزاری نماز جمعه را صادر کردند.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران ادامه داد: امروز در سراسر کشور 730 نماز جمعه اقامه می‌شود.

 انتظاری با بیان اینکه در مازندران هم در 41 شهر و شهرستان، نماز جمعه اقامه می‌شود، تصریح کرد:‌ نماز جمعه از نخستین برکات حضور پیامبر در مدینه است و امام راحل هم به این طریق اقدام کردند.

 وی با اشاره به اینکه طی یک سال اخیر در شش شهر کلارآباد، بابلکنار، کیاسر، امیرکلا، فرح‌آباد و زاغ‌مرز نماز جمعه تاسیس شده، گفت: آمادگی داریم در شهرهایی که شرایط تاسیس نماز جمعه را دارند، نسبت به اجرای این کار اقدام کنیم.

انتظاری درباره شرایط تاسیس نماز جمعه در شهرها، اظهار داشت:شهرها باید دارای جمعیت بیش از پنج‌هزار نفر باشند، حد مسافت شرعی با نماز جمعه شهر مجاور، کمتر از یک فرسخ شرعی نباشد و همچنین مصلی، مسجد و یا امام‌زاده برای اقامه نماز وجود داشته باشد.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران یادآور شد: مکان مقدس مصلی در دنیا بی‌نظیر بوده و از معجزه‌های پیامبر خاتم است.

 وی ادامه داد: این مکان مقدس علاوه بر عبادی و سیاسی بودن، فرصت مغتنمی است تا مردم خواسته‌های خود را از طریق امام جمعه به مسئولان کشور منتقل کنند و و امام جمعه هم خود را موظف می داند این مطالبات را گوش مسئولان برساند و در این زمینه وظیفه شرعی و قانونی دارد.

 وی خاطرنشان کرد: امام جمعه مانند پدر امت است، از طرفی خواسته‌های مسئولان را مردم منتقل می‌کند و از جهتی هم خواسته‌های مردم به گوش مسئولان می‌رساند و حلقه واسط است.

انتظاری با بیان اینکه گاهی دشمن دست اندازی کرده و بیش از کوپن خود، مردم را تحت فشار قرار می‌دهد، افزود: مردم به وسیله امامان جمعه، امیدوار می‌شوند و برای دشمن، یاس ایجاد می‌کنند.

 انتظاری با اشاره به رویکرد جوان‌گرایی در ستاد نمازجمعه تصریح کرد: بیش از 2هزار نفر به صورت افتخاری با ستاد نماز جمعه فعالیت ‌می‌کنند که اغلب جوان هستند.

وی با اشاره به مصوبه مجلس در رابطه با رایگان بودن هزینه آب، برق، گاز و ... مساجد،‌مهدیه‌ها، تکایا و ... گفت: به دلیل اینکه در این مصوبه مجلس، نامی از مصلی ذکر نشده، مسئولان ارائه دهنده این خدمات، مصلی را در کنار مساجد نمی‌بینند که هزینه آب و برق مصلی رایگان باشد.

 انتظاری با بیان اینکه در این زمینه مکاتبات زیادی داشتیم اما به نتیجه نرسیده است، اظهار داشت: از مجلس تقاضا داریم این مصوبه را اصلاح کند تا مشکل مصلی‌های نماز جمعه هم رفع شود.

 وی با اشاره به اینکه 9 مصلی در سطح استان در دست ساخت است، گفت: سال گذشته نزدیک به 2 میلیارد تومان به احداث این 9 مصلی کمک شده و نیازمند همت خیران هستیم.

 انتظاری ادامه داد: استاندار مازندران به صورت موردی به احداث برخی مصلی‌ها کمک کرد و در این زمینه از آقای طاهایی سپاسگزاریم.



    ©2013 APG.ir