تعداد بازدید: 7546

توصیه به دیگران 8

يکشنبه 6 مرداد 1392-23:4

در جست و جوی مهربانی/خدا سینا رو نندازی!

گزارش+گزارش تصویری مازندنومه از بازدید معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران از سینا،کودک 6 ساله نابینایی که روزی 8 باز دیالیز می شود+آخرین وضعیت کمک های مردمی


مازندنومه:در ادامه فراخوان و پیگیری های ما برای جلب کمک ها و خیرات مردمی برای امداد به سینا ابراهیمی-پسربچه 6 ساله ای که مادرزاد نابیناست و برای پیوند کلیه به کمک مالی نیاز دارد-عصر امروز سردبیر مازندنومه به اتفاق هادی ابراهیمی معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران،حبیب الله تقوی مدیرکل حوزه استاندار مازندران، عباس مهدوی روزنامه نگار و آقای خلیلی از خیران خوشنام مرکز استان به منزل این کودک بیمار رفتند.

در این دیدار احساسی و عاطفی که خانم عربی مدیر مجتمع استثنایی امام جواد ساری نیز حضور داشت،مادر سینا به شرح بیماری و هزینه های سرسام آور درمانی او پرداخت و ابراهیمی نیز در مرحله نخست برای تامین بخشی از هزینه های خرید کلیه اعلام آمادگی کرد و مبلغ 5/5 میلیون تومان را نیز به این امر اختصاص داد.

معاون سیاسی وامنیتی استاندار مازندران وعده داد در مراحل بعدی و پس از پیوند نیز یاری رسان این خانواده برای تامین هزینه ها باشد.

گفتنی است با یاری خدا و مشارکت نیکوکاران و مردم نوعدوست و همت معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران، فعلا" در مرحله نخست هزینه خرید کلیه برای سینا کوچولو تامین شده است،ولی از آن جا که پیوند کلیه و مسایل بعد از آن شرایط و مختصات و هزینه هایی چند برابر بیشتر از خرید کلیه دارد(حدود 20 میلیون تومان)ما دوباره از مردم و نیکوکاران و خیران،برای تامین هزینه های پس از پیوند و مراحل بعدی درمان،تقاضای امداد و یاری رسانی داریم.

شماره حساب خودپرداز برای کارت به کارت کردن(مادر سینا)

6104337058709039 به نام خانم زهرا محمودی پروری(بانک ملت)

شماره حساب از طریق پرداخت در بانک:

شماره حساب903812184 کانون فرهنگی امام محمدباقر(بانک تجارت)

تلفن ها:

شماره تلفن مادر سینا(زهرا محمودی) 09115887387

شماره تلفن مجتمع استثنایی امام جواد ساری(محل تحصیل سینا): 0151-2234349

شماره همراه خانم عربی،مدیر مجتمع استثنایی امام جواد که پیگیر امور مربوط به سیناست:09119532027

متن زیر را همکار ما خانم کلثوم فلاحی نوشته که گزارشی است از این دیدار:

سینا را می‌شناسی؟ کودک نابینای شش ساله‌ای که از نارسایی کلیه هم رنج می‌برد.

امروز هادی ابراهیمی -معاون سیاسی استاندار مازندران- عازم خانه سینا شد و ما هم با او همراه می‌شویم.

مسیر خانه سینا هنوز آسفالت نیست، از سنگریزه‌ها می گذریم و به خانه آنها می‌رسیم.

 سینا بر روی تابی در وسط خانه‌شان نشسته است و تاب می‌خورد.

 مادر سینا می‌گوید: «سینا هر سه ساعت باید دیالیز بشه، آنقدر گریه و بی‌تابی می‌کنه که دیگه طاقت ندارم این همه عذاب کشیدن بچه‌م رو ببینم» و اشک می‌ریزد و هق هق مادرانه‌اش را سر می‌دهد.

می گوید:«تا چند وقت پیش منزل پدرشوهرش بودند،آن جا شرایط مناسبی نداشت و سینا دچار عفونت می شد،بستگان و آشناها کمک کردند و با همت آن ها خانه ای را برای شان ساختند.»

وقتی از پدر این کودک می‌پرسیم، مادر سینا می گوید:« چند سال قبل، دچار عارضه برق گرفتگی شد، انگشتای پاش را قطع کردن و انگشتای دستش هم حس نداره، الان یه جا نگهبان می‌مونه».

 در تمام مدتی که مادر سینا مشغول صحبت با ماست و از پسرش می‌گوید، سینا روی تابش نشته و می‌چرخد، آنگاه که تاب از حرکت باز‌می‌ایستد، سینا فقط می‌گوید«تاب تاب» و تابش را هل می‌دهم.

دیوارهای اتاق‌ها کنده‌کاری شده است، صحبت‌های مادر سینا، توجهم را به دیوارها جلب می‌کند،خانم محمودی می‌گوید:« از بس توی خونه می‌مونه، وقتی که حوصله‌ش سر می‌ره، دیوار رو با دندون می‌کنه».

در اتاق دیگری،به سراغ تختی می روم که سینا هر سه ساعت روی آن دیالیز می شود.در نبود امکانات،آویز لباس شده است وسیله قراردادن سرم و چیزهای دیگر.

مدیر مدرسه سینا،خانم عربی،هم با ما به خانه او آمده است،می‌گوید:« سینا فقط چند ماه اومد مدرسه، قبلا" که هر 6 ساعت دیالیز می شد می اومد مدرسه،اما الان به خاطر وضعیتش نمی‌تونه مدرسه بیاد».

اینجا خانه سینا‌ است، مادرش او را ابوالفضل صدا می‌زند، سینا کوچولو چشمانی برای دیدن گل‌های آفتابگردان مقابل خانه‌اش ندارد، سینا حتی نمی‌تواند قدم به کوچه بگذارد و دمی به بازی کودکانه بپردازد.

 سینا هست و اتاق و تاب و تختی که بر روی آن دیالیز می‌شود. سینا به آغوش ما نمی‌آید، چون می‌ترسد که پزشکش باشد، نه اینکه پزشک با سینا مهربانانه رفتار نمی کند، سینا از مرکز درمانی می‌ترسد، چون از بدو تولد، مدام با آمپول و سرنگ و دارو و پزشک و پرستار سر و کار داشته و شاید در خیال خود فکر می‌کند که اینها آدم‌های بدی هستند.

 هادی ابراهیمی متاثر از وضعیت سینا،او را در آغوش می‌گیرد. خیر بزرگواری هم به همراه وی به ملاقات سینا آمده است و در پایان پنج میلیون و 500 هزار تومان به روند بهبود سینا کمک می‌کنند.

این کمک را می گذاریم کنار کمک هایی که در 10 روز گذشته جمع کرده ایم،خدا را شکر،دارد جور می شود.اما مگر هزینه درمان و عمل پیوند تمام شدنی است؟

سینا مهربانی شما را نمی بیند؛حس می کند.

تاب تاب همبازی،خدا سینا رو نندازی!

*خبرهای مرتبط:

- در جست و جوی مهربانی/به این کودک کمک کنیم http://www.mazandnume.com/?PNID=V15710

-در جست و جوی مهربانی/همت مردمی برای کمک به سینا  http://www.mazandnume.com/?PNID=V15724

- در جست و جوی مهربانی/سینا همچنان چشم به راه است http://www.mazandnume.com/?PNID=V15747

- در جست و جوی مهربانی/قدرشناسی در شب های قدر http://www.mazandnume.com/?PNID=V15797


  • چهارشنبه 9 مرداد 1392-0:0

    باسلام بر خود وظیفه میدانمبا عنایت یه آیه شریف"من لم یشکرالمخلوق لم یشکرالخالق" از زحمات و حمایتهای صادقانه جناب آقای صادقی و همکاران محترمشان در مازند نومه و تمامی عزیزانی که در این مدت سینا را مورد عنایت قرار داده اندتشکر نمایم امیدوارم بازتاب نیت خیرشان را در زندگی حس نمایند

    • سه شنبه 8 مرداد 1392-0:0

      دوستان شماره کارت دادن که هرکدوم از ما نطر که دادیم عاطفه مون رو هم نشون بدیم

      بخدا این حرفها و نطرها دردی دوا نمیکنه .

      الان عصر تکنولوژی هست و به سرعت میتونید کمکتون رو انتقال بدید.

      بشتابید.

      حَىَّ عَلي خير العمل

      • سيد هادي اندرواژپاسخ به این دیدگاه 1 0
        دوشنبه 7 مرداد 1392-0:0

        آفرين به سركار خانم عربي مدير محترم مجتمع استثنايي امام جواد ساري كه انصافا پيگير تمام مشكلات مدرسه و همچنين بچه هاي عزيز استثنايي هستند خدا اجرشون بده

        • دوشنبه 7 مرداد 1392-0:0

          مازنیها با همت خود نشان بدهند که به یکدیگر اهمیت می دهند

          • دوشنبه 7 مرداد 1392-0:0

            درود بر آقای ابراهیمی و خیرین و همه کسانی که کمک کردن و بیشتر از اون خسته نباشید میگم به مدیران و همه اعضاء مازندنومه که با پیگیری هاشون کمک بزرگی به سینا و خانواده اش میکنن.دعا می کنیم سینا کوچولو هر چه زودتر خوب بشه

            • دوشنبه 7 مرداد 1392-0:0

              سلام!

              وقتی می بینم یک عده در شب های رمضان هر شب در مساجد افطار می دهند و میلیون میلیون خرج می کنند و به یک عده سیر غذا می دهند دلم می گیرد. ای کاش یک مقدار ازاین پول ها را به نیازمندانی چون سینا کوچولو بدهند که ثوابش هزاران بار بیشتر از افطار دادن هاست. ولی کو گوش شنوا

              • باجان قايمشهرپاسخ به این دیدگاه 0 0
                دوشنبه 7 مرداد 1392-0:0

                تشكرهادي جان.سيناهاي زيادي دراطراف ماهستند .چشمانمان رابازكنيم چراعاطفه ها بايدخاموش باشد .اينكار ابراهيمي براي همه پيام داردمديران مسولان بهوش باشيد.چقدر غرق درسياست وقدرتيم .اقاي نماينده كجا داري ميريي.چقدر صندلي مجلس تورا گرفته كه به هركسي ميرسي فحش ميدهي.اين تذهبون.

                • خانم نجاتيپاسخ به این دیدگاه 0 0
                  دوشنبه 7 مرداد 1392-0:0

                  اقاي دكترروبارها درمركز نگهداري از كودكان معلول وبي سرپرست ديدم.خد احفظشان كنه ان مركز هم باپيگيريهاي ايشان ساخته شد دكتر ابراهيمي قلب مهربان وپرمحبتي داره.خودش وگم نكرد.ازاينكه يه مدير حامي انسانهاي بي سرپناه خوشحالم.فقط از ايشان ميخوام به مركز سالمندان ساري بيشتر توجه كنند.ازنمايندگان شهرم نارحتم فقط دنبال مصاحبه كردن وزدن يكديگرنند

                  • دوشنبه 7 مرداد 1392-0:0

                    مرسی از همت مازندنومه و پیگیریهایش برای خدمت به نیازمندان.آفرین بر مسئولان مردم دوست

                    • دوشنبه 7 مرداد 1392-0:0

                      دروانفساي سياست كمتر مديري اين چنين بادردهاي اجتماعي جامعه ارتباط برقرار ميكنه .اين يعني حسنه .عده اي به دنبال پست وجمعي هم به دنبال قدرت طلبي .اينكه دركنارماانسانهايي اين چنين زندگي كنن وما به انه بي تفاوت نباشيم .اقاي ابراهيمي هميشه نسبت به معلولين با محبت برخورد ميكنه ونسبت به فقرا هم با تواضع .هيچ وقت اسير تجملات دنيا نشد .همان خونه هشتاد متري خودش رو تو خيابان امير مازندراني حفظ كردئ . هنوز خودروي شخصي نداره .اينا مهمه.

                      • دوشنبه 7 مرداد 1392-0:0

                        سلام خواستم تشكر كنم ازاقاي ابراهيمي .اونشان داد كه ياروياور مظلومان است .ابراهيمي جون فقيرزاده است به مشكلات طبقات محروم جامعه توجه داره.دريك مصاحبه ازش خواندم ديدارچهره به چهره بيش از سي هزار نفر راذيده .انشاالله مديران ديگه هم ياد بگيرنن

                        • دوشنبه 7 مرداد 1392-0:0

                          احسنت ، خدا كنه مسئولان با توجه به آخر دولت همه فعاليت داشته باشند

                          • دوشنبه 7 مرداد 1392-0:0

                            بنده مدتی را به علت بیماری فرزندم به مرکز طبی کودکان تهران رفت و آمد داشتم. خیلی دردناک است والدینی را ببینی که در عین دیدن از بین رفتن فرزندشان، توان مالی برای تامین حداقل های درمانی را ندارند. جدای از وظیفه همگانی در طلب شفا از حکیم یکتا و کمک مادی، از آن زمان به بعد همیشه به این فکر میکنم که دولت باید و باید درمان کودکان (به عنوان مثال زیر 10سال) را کاملا رایگان و در پیشرفته ترین مراکز درمانی کشور به عهده گیرد به هزاران دلیل که در جای خود قابل بررسی می باشد. از مسئولین خواهشمندم این موضوع را جدی بگیرند...

                            • کیجا سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 4 0
                              دوشنبه 7 مرداد 1392-0:0

                              با سپاس از مساعدت و همدلی مسئولین محترم. امیدوارم روزی برسه خدمات اجتماعی کشور به حدی رشد کنه که دیگه سیناکوچولوها اینقدر زجر نکشن و از همه بابت تامین و زندگی شایسته ای داشته باشن. به امید فردا


                              ©2013 APG.ir