تعداد بازدید: 3481

توصیه به دیگران 3

شنبه 12 مرداد 1392-10:10

موسوی لاری:اگر تغییر ایجاد نشود،مردم دلسرد می شوند

اصلاح‌طلبان با وجود اینکه سهم‌القدر خود را در پیروزی روحانی،موثر می‌دانند،اما هیچ‌گاه داعیه سهم‌خواهی ندارند/ فرصت‌طلبان امروز در حال مصادره جهت‌گیری رای مردم هستند/مراقبت می‌کنیم که خشونت‌ورزی بر ساحت سیاست در کشور مسلط نشود/جامعه‌ای می‌خواهیم که افراد آزادانه حرف بزنند/دامن زدن به مطالبات حداکثری، از طریق اصلاح‌طلبان دنبال نمی‌شود(یادداشت+گزارش+گزارش تصویری مازندنومه از گردهمایی اصلاح طلبان مازندرانی در آمل)


مازندنومه،سردبیر:درست 24 ساعت پس از گردهمایی 200 نفره تشکیلات دکتر حسن روحانی در مازندران در آمل(تالار چهارباغ)،حدود 200 نفر از حامیان اصلاح طلب رییس جمهور منتخب نیز از قضا در آمل(دانشگاه شمال)گرد هم جمع شدند.

در همایش شامگاه گذشته که به میزبانی دو چهره اصلاح طلب آملی-جعفر رحمان زاده و حجت الاسلام رجایی-برگزار شد،تعداد قابل توجهی از باشندگان و فعالان این طیف حضور داشتند؛کسانی چون:داود کشاورزیان،دکتر علی کریمی مله،احمد حسین زادگان،عسگری فقیه،دکتر ابوالحسنی،احمد میری،علی اکبر سروش،حجت الاسلام صدرا صدوقی(فرزند آیت الله صدوقی مازندرانی) و....و البته چهره هایی هم نیامدند؛ اعلام شد که برای محسن نریمان و انوشیروان محسنی کاری پیش آمد،ولی برای نیامدن مهدی احمدی فولادی توضیحی ارایه نشد.

مهمان ويژه مراسم نیز عبدالواحد موسوی لاری-وزیر کشور دوران اصلاحات- بود که در سخنرانی 50 دقیقه ای خود حرف تازه ای نزد و به قول خودش«حرف جدیدی برای گفتن نیست.»او به نقد نرم دولت های نهم و دهم پرداخت و از هم فکرانش خواست به دولت یازدهم کمک کنند.

اتفاقاتی که پس از انتخابات 24 خردادماه بین نیروهای اصلاح طلب استان روی داد،اولا" باعث ایجاد دو دستگی و تفرقه بین آن ها و ثانیا" سبب دور شدن این تشکیلات از گردونه قدرت سیاسی استان شد.

گروه نزدیک به رییس جمهوری منتخب در استان نیز که قدرت سازماندهی و برنامه ریزی چندانی نداشتند،قادر نشدند از به محاق رفتن اصلاح طلبان استان بهره گیری کنند و این گونه شد که هیچ کدام از دو طیف نتوانستند در تعیین مدیریت ارشد آینده استان نقش آفرینی کنند و گزینه دیگری از سوی برخی فعالان سیاسی و نمایندگان استان برای استانداری مازندران مطرح شد.

در آستانه معرفی کابینه جدید،دو همایش پنج شنبه و جمعه دو سر طیف حامیان روحانی در مازندران،به نوعی سازماندهی مجدد برای تاثیرگذاری و ایفای نقش در آینده سیاسی استان محسوب می شود و نباید این گردهمایی ها را به عنوان یک مراسم افطاری ساده تلقی کرد.

هر چند به ظاهر در هر دو نشست، هیچ حرفی و سخنی در رابطه با تعیین مدیریت آینده استان مطرح نشد،در باطن هر دو گروه تمام قد به عرض اندام و نمایش قدرت پرداختند و با جمع کردن هواداران و حامیان خود از یک سو تلاش کردند سهم سوزی طیف خود را کم رنگ کنند و از سوی دیگر برای گزینه سوم مطرح شده هم سیگنال هایی بفرستند.

اصلاح طلب های مازندران نقش خود را در بسیج و ساماندهی نیروها و کسب رای برای روحانی پررنگ تر از تشکیلات روحانی در استان می دانند(رحمان زاده هم در سخنرانی دیشب خود به این موضوع اشاره کرد:«اصلاح طلبان سهم‌القدر خود را در پیروزی روحانی، موثر می‌دانند...»)،لیکن در مقابل، این ادعا چندان مورد اقبال و پذیرش طیف روحانی نیست و این گونه می شود که در دو روز پشت سر هم، دو مراسم افطاری مجزا در یک شهر برگزار می شود.

به زودی کابینه جدید و وزیر کشور دولت یازدهم معرفی می شود و آن وقت است که کوشش ها برای تعیین استاندار بیست و یکم شتاب می گیرد.

تشکیلات روحانی در مازندران در گردهمایی پنج شنبه خود تقریبا" به گزینه مورد نظر خود رسیدند و در روزهای آینده آن را قطعی می کنند،از آن سو اصلاح طلب های استان تنها ناظرند و به این دل خوش کرده اند که حداقل سهمی در مدیریت پایین دست و معاونت ها داشته باشند.

گزینه مورد حمایت نمایندگان و برخی بزرگان پایتخت نشین هم عزمش را برای کسب صدارت ساختمان استانداری جزم کرده است.(اندک اصلاح طلب هایی نیز در استان هستند که ترجیح می دهند فعلا" از این گزینه پررنگ تر حمایت کنند.)

برای گمانه زنی ها هنوز زود است و کار تمام شده نیست،ولی آن چه مشخص است تعیین استاندار بیست ویکم مازندران حسابی ذهن فعالان سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا را درگیر کرده، اولویت و دغدغه نخست آن ها شده است.

با این مقدمه به سراغ اظهارات مطروحه در این جلسه می رویم.

*داعیه سهم‌خواهی نداریم

مازندنومه،کلثوم فلاحی:جعفر رحمان‌زاده در نشست اصلاح‌طلبان که با حضور حجت‌الاسلام موسوی لاری در سالن اجتماعات دانشگاه شمال آمل،برگزار شد، اظهار داشت: گفتمان اصلاح‌طلبی را در درون نظام تعریف می‌کنیم و اگر انتقادی هم به کارکردها داشتیم در چهارچوب منافع ملی و دفاع از اسلامیت و جمهوریت نظام بوده است و مواره مرزبندی خود را با معاندان نظام، حفظ کردیم.

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان اکنون با وجود اینکه سهم‌القدر خود را در پیروزی روحانی، موثر می‌دانند اما هیچ‌گاه داعیه سهم‌خواهی ندارند، گفت: دولتی که تشکیل می‌شود را از خودمان می‌دانیم و اگر به صورت رسمی پیشنهادی برای حضور در دولت باشد، ما همکاری می‌کنیم و در غیر این صورت، ما آویزان کسی نخواهیم شد.

رحمان‌زاده با اشاره به اینکه یک نگرانی داریم، تصریح کرد: آن هم استفاده‌ای است که فرصت‌طلبانی که از ملت شکست خوردند، امروز در حال مصادره جهت‌گیری رای مردم هستند، مردمی که به اعتدال و اصلاح رای دادند.

این فعال ستاد انتخاباتی روحانی، ادامه داد: آنها امروز خود را به گونه‌ای نشان می‌دهند که گویا از ابتدا در تلاش برای پیروزی رئیس‌جمهور منتخب بودند، در حالی که تا آخرین روز سعی می‌کردند که روحانی، پیروز میدان نباشد. 

رحمان‌زاده خاطرنشان کرد: تداوم گفتمان اصلاح‌طلبی و فضای صمیمیت و اخلاق‌مداری که در این انتخابات مطرح شد، از همه چیز برای ما مهمتر است.

استاندار اسبق زنجان متذکر شد: از تجربه‌ای که این سال‌ها به وجود آمد و آزمون و خطایی که اصلاح‌طلبان از آن بیرون آمدند حتما درس خواهیم آموخت.

رحمان‌زاده خاطرنشان کرد: بدون اینکه انتظارات مردم را بالا ببریم، در چهارچوب توان و ظرفیت‌های ملی و اختیارات رئیس‌جمهوری و با تکیه بر رفتار مدنی، مواضعی که در جریان تبلیغات انتخابات مطرح شده بود را پیگیری می‌کنیم و مراقبت می‌کنیم که خشونت‌ورزی بر ساحت سیاست در کشور، مسلط نشود.

* کشور به جای پیشرفت،پسرفت داشت

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام سید عبدالواحد موسوی لاری اظهار داشت: در این‌گونه محافل،نفس حضور با هم بودن و در کنار هم بودن است.

وی افزود: در این نشست‌ها اگر مطلبی هم گفته می‌شود، بیشتر بازخوانی، یادآوری و تذکر است، حرف جدیدی برای گفتن نیست.

موسوی لاری با اشاره به اینکه خودمان را به عنوان عده‌ای از کنشگران و فعالان جامعه زیر چتر جمهوری اسلامی می‌دانیم، گفت: نظامی که توقع داریم بتواند با کارآمدی مناسب، اهداف انقلاب اسلامی را محقق کند و با تدبیر و شایستگی مدیران، راه بهروزی آحاد جامعه را فراهم کند.

وی با بیان اینکه افتخارمان این است که معتقدیم در هر شرایطی با حفظ آرمان‌ها، متناسب با شرایط باید چاره‌اندیشی و راه را برای رسیدن به هدف، هموار کرد، ادامه داد: هر لحظه در جهت اصلاح امور تلاش کرد تا اینکه درجا نزنیم و عقب‌گرد نکنیم.

موسوی لاری با اشاره اینکه اگر واژه اصلاح و اصلاح‌طلبی را یا برگزیدیم و یا به تدریج به این نام شناخته شدیم که البته من موضوع دوم را ترجیح می‌دهم، گفت: امروز این مجموعه به عنوان مجموعه‌ای که در جامعه طلب اصلاح می‌کند، شناخته می‌شود و اصل نظام را قبول دارد اما در تاکتیک‌ها و روش‌های رسیدن به هدف، روش‌هایی را می‌پسندد که فردا را بهتر از امروز و امروز را بهتر از دیروز، کند.

وزیر کشور دولت اصلاحات ادامه داد: کارکردها و رفتارها باعث شد به این نام شناخته شویم نه اینکه از ابتدا، سازمان اصلاح‌طلبی بوده و به عنوان عضو سازمان فعال شده‌اید.

وی یادآور شد: شما به پاره‌ای کارکردها و روش‌ها که درجا زدن جامعه را به دنبال داشته، معترض بودید.

موسوی لاری خاطرنشان کرد:شما به برخوردهایی که به تجزیه عناصر جامعه منجر می‌شد، به حذف‌ها، به برچسب زدن‌ها و انگ‌زدن‌ها و به حرکت‌های غیراخلاقی، معترض بودید.

وی ادامه داد: جامعه‌ای می‌خواهیم که افراد آزادانه حرف بزنند و در راه درستی که تشخیص می‌دهند، حرکت کنند، به جامعه‌ای نیاز داریم که به جای طرد و حذف کردن، با بهره‌گیری از توانمندی‌ها، جذب را پیشه کند.

عضو مجمع روحانیون مبارز تصریح کرد: وقتی مجموعه‌ای این چنین روشی را دنبال می‌کند، حرکت در روش‌ها و اصلاح را وظیفه خود می داند.

وی با بیان اینکه سلیقه‌های مختلف در کشور وجود دارد، گفت: تقریبا از مجلس دوم بود که جامعه به سمتی رفت که مجموعه‌ای علاقه‌مند بودند به پاره‌ای از مظاهر و ظواهر تکیه کنند و اجازه بازسازی و نوسازی را نه به دیگران بدهند و نه خودشان انجام دهند( البته صد درصد آنها هم این گونه نبودند.)

این فعال سیاسی اظهار داشت:‌ در کشور دو جریان اصلاح‌طلبی و اصولگرایی به عنوان 2 جریان اصلی جامعه وجود دارد و طبیعی است که در پاره‌ای از ارزش‌ها همدیگر را قبول ندارند.

موسوی لاری با بیان اینکه هر 2 جریان، فراز و فرودهایی داشتند و دارند، ادامه داد: نمی‌توان از این مسئله گذشت.

وی با اشاره به اینکه ما به مدیریت مشروع کارآمدی که بتواند مشکلات جامعه را به حداقل برساند نیاز داریم، افزود: من اصطلاح "حل مشکلات" را به کار نمی‌برم چون هیچکس نمی‌تواند مشکلات را حل کند اما امکان کاستن از مشکلات، وظیفه هر مدیریت کارآمدی است.

موسوی لاری خاطرنشان کرد: ما به عنوان جریان تحول‌خواه و اصلاح‌طلب، فکر می‌کنیم دوره‌ای را پشت سر گذاشتیم که نمی‌خواهم راجع به برخی مسائل حرف بزنم، راجع به مشروعیتی که از طرف خدا است و ...

وی با بیان اینکه کارآمدی موضوعی است که باید مورد توجه باشد، گفت: تعریف کارآمدی، روشن و مشخص است.

موسوی لاری با اشاره به اینکه در هشت سال گذشته، جزء نیروهای منتقد کشور بودیم، اظهار داشت: در بحث نقد، روند جاری، بخشی از جریان اصولگرایی هم در اواخر به ما ملحق شدند، گرچه در آغاز راه هشت ساله ریاست‌جمهوری با تمام ظرفیت از دولت حمایت کردند اما در پایان راه متوجه شدند گمشده‌ای دارند و آن هم کارآمدی است و آن هزینه‌ای که دادند شاید بازدهی مطلوبی برای شان نداشت.

وی ادامه داد: این ها احساس کردند در توجه به کارآمدی باید با اصلاح‌طلبان همراه شوند.

موسوی لاری با بیان اینکه در حوزه سیاست خارجی با مشکلات جدی مواجه هستیم، تصریح کرد:‌ امروز یک ایرانی وقتی به فرودگاه یک کشور خارجی، حتی کشورهای کوچک، می‌رسد، احساس می‌کند مورد تکریم نیست.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد هم ورودی و خروجی های اقتصاد با هم نمی‌خواند، گفت: از 1288 تا 1384 در طول یکصد سال، کمتر از 500 میلیارد دلار درآمد نفتی داشتیم.

موسوی لاری با بیان اینکه در طول هشت سال اخیر به اندازه بیش از یک قرن درآمد نفتی داشتیم، ادامه داد: از سا 84 تا 92 درآمد نفتی ما به بیش از 700 میلیارد دلار افزایش یافت اما از نظر معیشتی وضعیت مردم خوب نیست.

وی با اشاره به اینکه ثروتمندترین دولت، امروز بدهکارترین دولت است، گفت: به‌کار گرفتن ظرفیت‌ها برای رفع موانع و رسیدن به مدل توسعه‌ای، آن گونه که باید تدبیر نشد.

موسوی لاری با بیان اینکه ناکارآمدی مدیریتی باعث شد در حوزه اقتصاد، وضعیت معیشتی در سال‌های اخیر بدتر شود، اظهار داشت: این مسئله در انتخابات اخیر هم خودش را نشان داد که جامعه، راضی نیست.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مدیریت داخلی، وضعیت احزاب، رسانه‌ها و اجتماعات، شرایط مناسب و مطلوبی نبود، تصریح کرد: از نظر اخلاقی با برخوردهای سیاسی و با افت اخلاقی مواجه بودیم.

موسوی لاری با بیان اینکه مردم شاهد بداخلاقی‌ها بودند، اظهار داشت:‌ برخوردها، حذف‌ها، زیر سوال بردن شخصیت‌ها با انگ زدن‌ها را داشتیم که با سرافکندگی باید بگوییم متناسب با شان مردم نبود و حق داریم به عنوان یک منتقد بگوییم وضعیت مطلوب نیست.

وی با اشاره به اینکه دل مان می‌خواهد برخوردهای بین‌المللی با ما خوب باشد و به ما احترام بگذارند، متذکر شد: چند روز قبل، سفیر اندونزی با لحن بدی درباره ورود و خروج ایرانی‌ها به این کشور، مصاحبه کرده بود.

موسوی لاری خاطرنشان کرد: مدیریتی که در این حوزه‌ها فعال بوده نتوانسته موانع را برطرف کند و این چیزی نیست که از موضع سیاه‌نمایی و تخریب بخواهیم نگاه کنیم.

وی با بیان اینکه نتیجه انتخابات 24 خرداد، حاوی پیام بود، افزود: ملت ما از دورترین روستاها تا مرکز و قلب ایران، خواستار تغییر و تحول بودند،به این معنا که با سرانگشت تدبیر موانع برطرف شود نه اینکه با ندانم کاری، مشکلات دوچندان شود.

‌موسوی لاری با اشاره به اینکه تامین معیشت مردم، وظیفه دستگاه‌های اجرایی است، یادآور شد: اگر می‌خواهیم کارآمدی را بسنجیم باید ببینیم در رفع نیازهای مردم، حرکتی انجام شده یا نه.

وی اضافه کرد: کشور به جای پیشرفت، پسرفت داشته، برنامه توسعه کنار گذاشته شده و سند چشم‌انداز ناکارآمد مانده است.

موسوی لاری متذکر شد: سالی 60 میلیارد تومان واردات داشتیم و آن هم عمده کالای مصرفی و از نوع چینی بوده است.

وزیر کشور اسبق ادامه داد: نتیجه این شده که کارخانه‌ها تعطیل شده، اشتغال به محاق رفته و نیروی کار از صحنه کنار مانده است.

موسوی لاری به بیان اینکه بیش از 80 هزار نیروی کار در عسلویه وجود داشت، گفت:این تعداد امروز به کمتر از 10 هزار نفر رسیده و آن هم برای نگهبانی و مراقبت.

وی با اشاره به اینکه اولویت دولت آینده، توجه به معیشت مردم باشد، اظهار داشت: معنای توجه به معیشت این نیست که بقیه مسائل نادیده گرفته شود.

موسوی لاری با تاکید بر آزادی عمل و فضای دوستی و همدلی در دولت تدبیر و امید، گفت:‌ نباید زنده باد و مرده بادها باشد.

وی با بیان اینکه یک سلسه مطالبات انباشته وجود دارد، تصریح کرد: برای تحقق این مطالبات، توجه به ظرفیت‌ها و امکانات، مهمترین مسئله اصلاح‌طلبی است.

موسوی لاری با اشاره به اینکه اصلاح‌طلب واقعی، شرایط زمانی و مکانی را برای رسیدن به هدف، مورد توجه قرار می‌دهد، اظهار داشت: دامن زدن به مطالبات حداکثری، از طریق اصلاح‌طلبان دنبال نمی‌شود.

وی در همین زمینه ادامه داد: مطالبات حداکثری از ناحیه خارج‌نشین‌هایی که اصل نظام را قبول ندارند مطرح می‌شود و رسانه‌های آنها به این مسائل می‌پردازند.

موسوی لاری گفت: در داخل هم رقبایی که می‌خواستند این دولت شکل نگیرد، مطالبات را دامن می زنند و برای ایجاد نوعی همسانی بین این دولت و آن دولت، مطالبات را بالا می‌برند.

وی ادامه داد: گمان می‌کنم مطالبات متناسب با شرایط و نیازها را باید دنبال کنیم.

موسوی لاری با بیان اینکه امیدواریم وضعیت گذشته تداوم نیابد، اظهار داشت: چه شد که سال 2001 را با گفت‌و گوی تمدن‌ها آغاز کردیم و تمام دنیا منطق ما را پذیرفتند و به ما نگاه احترام‌آمیز داشتند اما چند سال بعد حتی اندونزی و برخی شیخ‌نشین‌ها با مسافران ایرانی این گونه برخورد و انگشت نگاری می‌کنند؟

وی با اشاره به اینکه معجزه اتحاد و اتفاق را در این انتخابات دیدیم، یادآور شد: مردم اگر ببینند قرار نیست تغییر ایجاد شود، دلسرد می‌شوند و این دلسردی را جای دیگری نشان می‌دهند.


  • بهشهر زيباپاسخ به این دیدگاه 2 0
    چهارشنبه 16 مرداد 1392-0:0

    پروژه هدف دار تفرقه در مازندران توسط فردي شكل گرفته است. از نيت اين فرد چيزي نمي دانيم ؛ فراموش نشود به گفته قرآن : "همانا خداوند از همه امور آگاه است " .

    • دوشنبه 14 مرداد 1392-0:0

      فقط استاد ابوالحسن پورشریعه که با مشی اعتدال و اعتقاد به اصول راه اصلاحات واقعی را پیش گرفتند ... اما این آقایان ...........

      • موسوي/ سيدحسن/پاسخ به این دیدگاه 2 4
        يکشنبه 13 مرداد 1392-0:0

        به آقاي شيخ صمد و دوستان ميداني اصلاحات بگيد خيالشون جمع باشه با اين وزير كشور، فرصت طلبان مثلا اصلاح طلب هرگز رنگ استانداري و فرمانداري ها را نخواهند ديد.

        • يکشنبه 13 مرداد 1392-0:0

          بعد از دعوت شكوهي كيهان و اطلاعيه زراعتي و پاسخ رحمانزاده و كشاورزيان اين حركت گاف ديكه اي بود...

          • يکشنبه 13 مرداد 1392-0:0

            ...كشاورزيان هيچوقت نتونست يك چهره كاريز ماتيك برا بچه ها باشه استانداري ... چون نميتونه دوستان شفافي مثل روزبهي و قلي تبار و شيخ صمد و احمدي فولادي و روحي و نريمان رو تحمل بكنه. بعضيا فكر ميكنن جاشون با حضور اينا تنگ ميشه. بنظر من اينا خيلي بزرگتر از اين حرفان كه تصور ميشه...

            • يکشنبه 13 مرداد 1392-0:0

              جناب آقاي مهندس كشاورزيان

              باسلا و ارادت. پس از انتخابات و اختلافاتي كه افتاد در بشير جلسه گرفتيد و قرار شد آقايان روزبهي- احمدي فولادي- قلي تبار- سيد علي آقاميري واسطه بشوند و مشكلاتو حل كنند بعد يك لجنه تشكيل بشود و عقل جمعي تصميم بگيرد كه از سراسر مازندران بچه هاي نامي اصلاحات جمع و براي خود عده اي را به عنوان مجمع اصلاح طلبان انتخاب بكنند. چه شد كه جنابعالي و آقا شيخ آملي با هم يك عده را جمع كرديد؟ پس بقيه كجان؟... جمع چكاره است؟ باز اونايي كه چهار روز تو ستاد بودند ... دورت جمع شدند؟ پس معلومه كه كي به دنبال تفكيك خودي و غير خودي است كه شاقول خودي بودن هم جنابعالي هستي؟ جالبه. ...اگه آقاي روحاني بخواد به شماها تكيه بكنه كارش همون چهار سال اول خراب خواهد شد. مي بينيم؟!!.

              • يکشنبه 13 مرداد 1392-0:0

                درود بر رحمان زاده

                • يکشنبه 13 مرداد 1392-0:0

                  سياسيون كارشان سياسي است. دوست و دشمن نمي شناسند.منفعت بر رفقات مقدم است! البته اين سياست امام و ياران راستينش نيست ولي در عالم سياست فراگيره. كشاورزيان هم از اين قاعده مستثنا نيست شايد غرور..... بيايد روي اين بليه، وضع را بدتر بكند. با آمدن روحاني و خاتمي ... وضع ما درست نميشود. تكتازي ها هم چنان ادامه خواهد داشت. چپ و راست ندارد در همه ي جريانات به همين منوال خواهد بود. عده اي پس از انتخابات اومدند خطر را پيش بيني كردند جنان هجومي رفتاركردند و تهمت زدند كه همان حرف بالا ثابت شد كه دوست و دشمن نمي شناسند. فقط در تضاد با منافع كسي نباش همين. حال فرزند شهيدي باش. روحاني اصلاح طلبي باش. معلم و الگوي اخلاقي باش. تانك منافع خواهي راه بيافت هيچي جز منفت را نمي بيند. همه چي تو اصلاح طلبي ياد گرفتيم جز اخلاق و ديانت.

                  • يکشنبه 13 مرداد 1392-0:0

                    اميدوارم مردم شريف مازندران فريب اين هردو گروه را نخورند وبه راه خودشان ادامه بدهند اينهائي كه ستاد بازي ميكنند فرقي باهم ندارند اين ستادها دكاني است براي اينكه از من وشما راي بگيرند بعدخودشان به پستهاي آب ونان داري برسند.

                    • يکشنبه 13 مرداد 1392-0:0

                      آقای موسوی لاری در 8سال حکومت اصلاحات شما تا تونستید ملت رو به بازی گرفتید حداقل احمدی نژاد از تیم خودش دفاع کرد و دم خیلی هارو جمع کرد شما هم فقط کارتون شده حرف و ادعا و هوچی گری ...این بار دیگه بطور کل ضایع میشید میرید...

                      • يکشنبه 13 مرداد 1392-0:0

                        آقای لاری ضمن عرض خیر مقدم.

                        امیدوارم به این دوستان اصلاح طلب مازندرانی بفرمایید گفتمان اصلاحات گفتمان صلح و دوستی است نه اینکه در این زمان حساس بین خودشان و طرفداران دکتر روحانی مستقر در ستاد استان دیوار بکشند

                        اینا که موافقان خودشان را تحمل نمی کنند چطور یه زمان می گفتند زنده باد مخالف من



                        امیدواریم از این رفتار که احتمالا" در اثر بی دقتی بعضی از برگزارکنندگان بوده استان مازندران ضربه نخورد .

                        • يکشنبه 13 مرداد 1392-0:0

                          نکته جالب ، اشاره جناب موسوی لاری به حضور دکتر علی کریمی مله بود

                          هنگامی که به مباحث تحلیلی سیاسی می پرداخت و گفت : آقای دکتر کریمی یک وقتی به ما خرده نگیرید

                          • يکشنبه 13 مرداد 1392-0:0

                            آقای کشاورزیان ؛ با سلام و آرزوی سلامتی

                            مخاطب بنده هیچ کس نیست به جز شخص شما !



                            با شروع انتخابات ریاست جمهوری و آمدن آیت الله هاشمی رفسنجانی ؛ شور و هیجانی در جامعه ایجاد گردید که باعث تعجب خیلی ها شد. با آمدن آیت الله و شکل گیری ستاد استانی با محوریت شما و آقای احمدی فولادی و شیخ صمد زراعتی ، که به نظر بنده تیمی بسیار قوی هم بود ، بعد از اعلام صلاحیت ها ، عملا این ستاد تعطیل گردید . با گرفتن صلاحیت آقایان عارف و روحانی از شورای محترم نگهبان ، تصمیم تشکیل ستاد در استان گرفته شد ، که با توجه به حضور نیروهای سیاسی قوی امثال شما و اسامی بالا و دیگر اعضا مانند حسین زادگان و وووو در ستاد آقای هاشمی ، دیگر نمیشد با تشکیل آن ستاد ها شما و دوستانتان به آنجا کوچ کنید . با کنار رفتن مظلومانه آقای عارف از انتخابات که بر هیچ کس پوشیده نیست برای چه کسی کنار کشید ، متاسفانه تیم شما دست به یک تصمیم غیر استراتژیک در بهترین زمان انتخابات گرفت ! بله استفاده از نیروهای سیاسی و قدر انتخاباتی در حمایت آقای حسن روحانی در استان قبل از رای گیری ، و سپس بعد از اعلام آراء ، رویکردی کاملا متفاوت ، دیگر در عکسها دوستانتان را کنارتان نمیدیدیم ، دیگر مازند نومه می آمدیم خبری از احمدی و زراعتی و حسین زادگان و ..... نبود . شما بودید و هر بار یک همایش در یک شهر (نا خود آگاه یاد سفرهای استانی دکتر احمدی نژاد می افتم) . بگویم پدرم بهتر است ، چون جوان 30 ساله ای هستم که به عشق نظام و انقلاب نظاره گر شما بوده ام ، آقای کشاورزیان خواهشمند است بشکنید این منیت که ممکن است آدم را از راه درست خارج کند . دوست داریم همان جمعی که به دیدار آیت الله هاشمی رفتند پارسال را دوباره با هم و با عشق کنار هم ببینیم تا بلکه شادی این حماسه سیاسی بر ما تلخ نشود و شیرینی اش برای کسانی باشد که روزی به امثال من و شما شکلاتی هم نمیدادند . با آرزوی سلامتی .

                            فرزند کوچک شما .

                            • يکشنبه 13 مرداد 1392-0:0

                              بعضی از اصلاح طلبهای از این مدل اشتباهات گذشته را تکرار نکنند و با همایشهای مختص خودشان و فاصله گرفتن از طرفدارن روحانی و ستاد روحانی دوباره از مردم فاصله نگیرند.

                              • شنبه 12 مرداد 1392-0:0

                                جناب آقاي كشاورزيان! شما اومديد نشستيد و قرار شد اختلافات حل بشه؟ بعد بيچاره نيروهاي زحمتكشي كه هميشه فريب تونو ميخورن. چرا همونا دعوت نيستن؟ شيخ صمد احمدي فولادي روزبهي بهاري رحماني ... نيستن. چرا دعوت نشدن؟ فكرميكني بس نيست كه اينهمه باعث انشقاق شديد؟ خدا كجاي كار ماست؟.

                                • شنبه 12 مرداد 1392-0:0

                                  جلسه خوبی بود کاش حضور زنان هم نمایش داده میشد

                                  • مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 1 1
                                    شنبه 12 مرداد 1392-0:0

                                    هردوطرف نه دلشان بحال مازندران میسوزد ونه مملکت وآقای روحانی فقط دلشان برای گرفتن پست ومقام لک زده

                                    • طرفدار روحانی و خاتمیپاسخ به این دیدگاه 3 0
                                      شنبه 12 مرداد 1392-0:0

                                      یادم هست خاتمی آنقدر نیروی مردمی بود که رای بالای مردمی در دوره انتخاباتش گویای همین مساله هست.

                                      فقط گفتمان اصلاح طلبی کافی نیست .عملکرد یه سری بنام اصلاح طلب در همایش های این موردی نشان میدهد که بعضی دست اندر کاران این همایش اصلاحات را باید از درون خودشان شروع کنند.

                                      مثلا چطور دم از همکاری با روحانی میزنند که مسئولین ستاد روحانی در استان در این همایش دیده نمی شوند ..حداقل ریس ستاد شهری که مراسم در آنجا برگزار شد آقای آجدانی هم نیست.

                                      با وجود افراد محترمی مثل دکتر کریمی مله و شیخ رجائی انتظار میرفت این همایش به سمت اصلاحات پیش میرفت و وفاق و همدلیشان با طرفداران روحانی را بیشتر می کرد .

                                      ضمن احترام به کلیه مدیران دوره خاتمی که اگر بر اساس گفتمان خاتمی عملکرد داشتند مردم به دکتر معین رای مدادند نه دیگری درس عبرت بگیرند و اگر دوباره در دولت روحانی در راس امور اصلاحات را از قرار گرفتند اصلاحات را از خودشان شروع کنند تا تفکر خاتمی جریان داشته باشند نه مثل این همایش فکر کنند اصلاحات مختص این گروه هست.



                                      سلام بر خاتمی درود بر روحانی

                                      • شنبه 12 مرداد 1392-0:0

                                        حاجی زراعتی و احمدی فولادی نبودن ؟ پس کجاش اصلاح طلبی بوده ؟

                                        • شنبه 12 مرداد 1392-0:0

                                          اصلاح طلبان واقعي كه نيامدند .كشاورزيان ورحمان زاده چه ميكنند؟

                                          • یک استاد دانشگاهپاسخ به این دیدگاه 2 1
                                            شنبه 12 مرداد 1392-0:0

                                            جالب است دانسته شود که بسیاری از مدعیان اصلاح طلبی و حاضران در همایش دانشگاه شمال در همایش حامیان روحانی در تالار چهارباغ دعوت بودند اما نیامدند. و جالب تر اینکه از مسوولین ستاد دکتر روحانی در مازندران و آمل از جمله لطف الله آجدانی در همایش دانشگاه شمال دعوت نشد. آیا این است ادعای آقایان همایش دانشگاه شمال بر ضرورت وفاق و اتحاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

                                            • شنبه 12 مرداد 1392-0:0

                                              دکتر یوسف نژاد چرا نبود؟

                                              • شنبه 12 مرداد 1392-0:0

                                                آقاي كشاورزيان دعوت كننده بود! مي خواست به بالا نشينا بگه اصلاح طلبا تو مازندران تو دست اونن!... همه بودن جز اصلاح طلباي واقعي. عده اي مدير ي كه مزه ي مديريت لا دندونه شونه و خيلي ها هم مثل من نمي دونستن اونجا چه خبره و رفتيم ببينيم چيه؟... به ايشون بگيد مازندران ديگه سال 76 نيست عوض ...

                                                • شنبه 12 مرداد 1392-0:0

                                                  عالی بود


                                                  ©2013 APG.ir