تعداد بازدید: 2085

توصیه به دیگران 3

چهارشنبه 16 مرداد 1392-10:42

روز لبخند و رضایت

حاشیه های مراسم تحلیف از نگاه یک مازندرانی/سقف ورودي را هم با برزنت پوشانده بودند که خيلي جالب به نظر نمی رسید/آقایانی که به عنوان وزیر پیشنهاد شده بودند،برای جلب نظر نماینده های مجلس،به دنبال آن ها نرفتند و این نماینده ها بودند که به دور آنان حلقه زدند.


مازندنومه،سید جمال الدین موسوی:مراسم تحلیف دکتر حسن روحانی،عصر 13 مردادماه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد و من نیز یکی از مهمانان این آیین بودم.چند حاشیه از این مراسم ره آورد نگارنده است:

- مراسم دوست داشتني و خوبی بود و آن چه در نگاه نخست به چشم می آمد، ديده بوسي حضرات آقايانی بود که در دولت قبلي براي سايه هم،پايه مي آوردند!

-سقف ورودي را هم با برزنت پوشانده بودند که خيلي جالب به نظر نمی رسید.

-مقداري بي نظمي در تشريفات و زمان بندي مراسم و زمان حضور در مجلس وجود داشت.در ورودي و اتاق انتظار،تعدد رفت و آمد افراد غير، زياد مشاهده می شد،ولي با شروع مراسم، نظم برقرار شد.

-نکته جالب حضور هاشمي رفسنجانی به عنوان پيش قراول حسن روحاني در مجلس بود؛حاضران ابتدا هاشمي را مي ديدند و با او سلام واحوال پرسي مي کردند و سپس حسن روحاني.رییس جمهوری با سعه صدر و آرامش خاصي و با لبخند زيبا با حضار ديده بوسي مي کرد.همسر و فرزندان هاشمی هم در مراسم حضور داشتند.

- با شروع سخنراني لاريجاني،حاضران سکوت اختيار کردند و به سخنان رييس قوه مقننه گوش دادند که البته اندکی اشکالات املايي و گفتاري هم در این صحبت ها وجود داشت. سپس نوبت برادرش آيت الله لاريجاني رسید که اديبانه و ملاطفت آميز سخن گفت.

-سخنرانی دکتر روحاني با صلوات اوليه حضار شروع و ادامه يافت.بعد نوبت عزيزان رديف صندلي سوم و چهارم شد که بادست زدن  سنگيني،سکوت و سردی مراسم را بشکنند و مجلس با لبخند و تشویق ادامه یابد.

- دست آقاي روحاني موقع سخنرانی کمی می لرزید که از مانيتور مجلس قابل مشاهده بود.او واژه" شورا" را "شهورا" خواند که به حساب هول شدنش گذاشته شد.

-بعد از سخنراني،عکس يادگاري گرفته شد و سپس ممهور نمودن تمبر يادبود بود و در ادامه روحانی به سالن شيشه اي موسوم به افتاب رفت و پشت تريبون بين حضرات لاريجاني سخن گفت.

- رییس جمهوری از پرسش های خبرنگاران بدون پاسخ و تنها با لبخندی عبور می کرد.

-آقایانی که به عنوان وزیر پیشنهاد شده بودند،برای جلب نظر نماینده های مجلس،به دنبال آن ها نرفتند و این نماینده ها بودند که به دور آنان حلقه زدند.


  • يکشنبه 20 مرداد 1392-0:0

    تشکر از جناب اقاي موسوي نکات جالب وارزنده اي مطرح فرموديد.ان شاالله که اقاي روحاني منشا اثرات خير براي ملت شريف وبزرگ ايران شوند.

    • يکشنبه 20 مرداد 1392-0:0

      دستش ميلرزيد ولي دلش محكم بود.

      • پنجشنبه 17 مرداد 1392-0:0

        بعضی ها انتقاد می کنند و البته لطف دارند و انتقادها هم بجا است و هم قابل فبول و همینقدر آقای جمال الدین موسوی زحمت کشیده و گزارشی تهیه نمودند از ایشان تشکر می کنم البته این کار را اقایان عباس و کتابدار هم اگر می توانند انجام دهند .

        • پنجشنبه 17 مرداد 1392-0:0

          گزارشتان خوب بود خیلی دقیق بودین

          • چهارشنبه 16 مرداد 1392-0:0

            انویسنده زحمت کشیدند ومشاهدات خودرا قلمی کردند.به نظرشما این مطالب از اخبار رسانه ها چیز بیشتری برای خواننده دارد . انهم بعد از دو روز؟وقت طلا است اقای جمال الدین

            • چهارشنبه 16 مرداد 1392-0:0

              خوب! من كه از اين گزارش چيزي دستگيرم نشد. الا حضور آقاي موسوي در مراسم تحليف!


              ©2013 APG.ir