تعداد بازدید: 3635

توصیه به دیگران 3

دوشنبه 21 مرداد 1392-19:39

از سختی‌های کار خبرنگاران اطلاع داریم

گزارش+گزارش تصویری مازندنومه از مراسم تجلیل شهرداری و شورای شهر ساری از خبرنگاران


مازندنومه:دوشنبه شب شهرداری و شورای شهر ساری،از خبرنگاران تجلیل کردند. این مراسم در سالن همایش‌های هتل سالاردره برگزار شد و خانواده خبرنگاران هم در این مراسم دعوت بودند.

 محمدحسین محمدی کیادهی عضو فعلی شورای شهر ساری، ذلیکانی منتخب شورای چهارم، عبوری شهردار ساری و تعدادی از خبرنگاران به صورت کوتاه سخنرانی کردند و نجاتی-خبرنگار-هم شعر خواند.

 کیادهی در این مراسم اظهار داشت: خبرنگاران مثل رزمندگان در عرصه مقدم جبهه‌ها هستند و فرماندهی کار را انجام می‌دهند.

عضو شورای شهر ساری تصریح کرد: از سختی‌های کار خبرنگاران، مطلع هستیم و بارها هم گفته شده که خبرنگاران با چه مشکلاتی مواجه هستند، تلاش‌هایی برای رفع این مشکلات انجام شده اما شاید سازمان‌ یافته نبوده و این مشکلات هنوز وجود دارد و کسی نمی‌تواند منکر شود.

 علی‌اکبر ذلیکانی، منتخب مردم ساری در انتخابات شورای چهارم، در این مراسم گفت: هیچ‌گاه منتظر تشویق رسانه‌ها نیستم.

وی ادامه داد: هر جایی که نوک پیکان انتقاد مطبوعات کند شود، آنجا جامعه به اشتباه می‌رود.

ذلیکانی خطاب به خبرنگاران یادآور شد: اشکالات را به ما انتقال دهید تا به توسعه ایران اسلامی کمک کنیم.

رقیه نعلبندانی از فعالان مطبوعاتی استان هم در سخنانی گفت: خبرنگاران، اهل صحبت نیستند و بیشتر در حال نوشتن هستند.

 وی متذکر شد: نقد خبرنگاران در راستای توسعه استان است.

حجت‌الاسلام بهاری-صاحب امتیاز روزنامه بشیر- اظهار داشت: به عنوان یکی از اصحاب رسانه این انتظار را از اعضای شورا و شهردار داریم که همه با هم در خدمت یکدیگر باشیم.

 وی ادامه داد: از مشکلات جدی کشور ما اختلافات گروه‌های چپ و راست است اما بر این باورم که مشکلات ما چپ و راست‌ها نیستند بلکه مشکل ما، بی‌دین‌های چپ و راست هستند و با دینداران چپ و راست مشکلی نداریم.

مهدی عبوری شهردار ساری در این مراسم در جملاتی کوتاه به تقدیر از اصحاب رسانه پرداخت.

*یک قدردانی و چند پیشنهاد

(متن سخنرانی کلثوم فلاحی،خبرنگار مازندنومه در این مراسم)

نمی توانم از حسن نظر و اهتمام شورای اسلامی شهر ساری به عنوان شورای نمونه در استان در ارتباط با رسانه خرسند نباشم،به همین دلیل از یکایک اعضای شورای کنونی سپاسگزارم و از شورای چهارم نیز طلب همکاری داریم تا این ارتباط دوسویه حفظ بماند.

ما در استان شوراهایی داریم که تاکنون حتی دریک جلسه شان، خبرنگار دعوت نکرده اند و پشت درهای بسته تصمیم می گیرند.

برخی از همکاران مطبوعاتی ما در شهرهای اطراف از ارتباط شورای مرکز استان با خبرنگارها در شگفتند و به این حالت غبطه می خورند،در حالی که طبق قانون جلسات شوراها علنی است مگر این که دو سوم اعضا تصویب کنند تا جلسه غیرعلنی باشد.

همین قانون الان در بسیاری از شوراهای شهرها و روستاهای استان نادیده گرفته می شود و البته نتیجه آن را شنیده ایم و دیده ایم که در یک شهر 4 عضو شورا برکنار شدند،در شهر دیگر دو نفر عزل شدند،جایی دیگر نفرات دیگری کنار گذاشته شدند که بروز این تخلفات یعنی نبود نظارت رسانه ای.

این گفته من به این معنا نیست که اگر خبرنگارها در جلسات شورا شرکت کنند،تمام درهای بروز تخلفات احتمالی بسته می شود،ولی به قول آن بازیگر سریال طنز تلویزیون می توان گفت: با حضور خبرنگاران "به ضرس قاطع جلوی برخی اِن قُلت ها و لُغُزخواندن ها گرفته می شود و آن گاه هیچ شورایی در آمپاس قرار نمی گیرد!"

اما چند پیشنهاد:

-پیشنهاد می کنم هر عضو شورای شهر از یک مشاور رسانه ای بهره گیری کند.البته به شرطها و شروطها؛به این معنا که آن خبرنگار در حوزه مسایل شهری و کار خود -خبرنگاری-خبره و باتجربه باشد و بتواند آن عضو شورا را درپیشبرد امور فرهنگی و رسانه ای یاری رساند و فضای رسانه ای منطقه را برای او مثبت کند.

-پیشنهاد می کنم نشریه شورا-سارویه-ارتقای کیفی یابد و از روزمرگی کنونی درآید و با کمک مطبوعاتی ها به نشریه ای صاحب ایده و ارایه دهنده فکر بدل شود.سارویه باید مرجع مطالب و نوشته های علمی مربوط به شهر  وشهرسازی شود و تاثیرگذار باشد.

-شورا باید در فکر ارتقای فرهنگی شهر و شهروندان باشد و این رشد و ارتقا محقق نخواهد شد مگر آنکه همه دستگاه‌های فرهنگی فعال و مسئول در شهر با هماهنگی هم، کار و فعالیت کنند و از اقدامات جزیره‌ای و تک بعدی پرهیز کنند.به باور من برای رسیدن به این اندیشه و هماهنگی باید از ابزار رسانه بهره برد که وجه مشترک و مرجع ارتباطی همه دستگاه هاست.




©2013 APG.ir