تعداد بازدید: 3310

توصیه به دیگران 4

پنجشنبه 24 مرداد 1392-16:9

دامادي برای جنتي/به این روحانی‌زاده در کابینه روحانی رای مثبت دهید

نماینده مردم ساری و مياندورود گفت:از برنامه جنتي تنها کسانی برمی‌آشوبند که در سال‌های گذشته کوشیده‌اند فرهنگ را دولتی کنند و منویات خویش را در اهالی فرهنگ و هنر این سرزمین بقبولانند+قدرداني جمعی از جوانان و دانشجویان بابل و بابلسر از دامادي


مازندنومه:محمد دامادی موافق وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز(پنجشنبه) تاکید کرد: 29 خرداد تابوت افراطی‌گری و تولد اعتدال بود و این را همه باید باور کنیم.
 

به گزارش ايسنا،وی در دفاع از وزیر پیشنهادی گفت: آقای علی جنتی برآمده از سنت و معنویت دینی است که مدارج علوم دینی را با سطوح عالی پیموده است، ایشان در عرصه دانشگاه حضور داشته که همین امر موجب آشنایی گسترده‌ای با دو عرصه بزرگ از فرهنگ کشور شده است.
 

نماينده ساري و مياندورود با اشاره به سابقه جنتی در صدا و سیما گفت: فعالیت ایشان در صدا و سیما برخی از مهمترین واقعیت‌های فرهنگی و تقاضاهای مردم از عرصه رسانه را به ایشان نشان داده است، اگرچه سابقه حضورشان در وزارت کشور در اسم وجهه فرهنگی ندارد اما تنوع فرهنگی، قومی و مطالبات فرهنگی ایران بزرگ را از این مسیر شناخته است.
 

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: آقای جنتی از فعالان در عرصه سیاست خارجی بوده است که ایشان تجربه بین فرهنگی قابل توجهی دارد، آنها که ایشان را می‌شناسند خوب می‌دانند که بحث اعتدال در او متجلی است به طوری که در سال‌های مدیریت‌شان هیچ گفتار و کردار افراطی مشاهده نشده است.

 وی افزود: قصد ندارم وارد بازی تدارک دیده شده برخی دوستان شوم بلکه فقط می‌خواهم نشان دهم که برنامه‌ ایشان مملو از توجهات عمیق به مسائل فرهنگی کشور است و منطق این برنامه با منطق ضروری برای عرصه فرهنگ سازگار است.
 

دامادی در عین حال گفت: از این برنامه تنها کسانی برمی‌آشوبند که در سال‌های گذشته کوشیده‌اند فرهنگ را دولتی کنند و منویات خویش را در اهالی فرهنگ و هنر این سرزمین بقبولانند.
 

وی افزود: برنامه آقای جنتی در گام اول بر شناخت نیازهای فرهنگی از نگاه مردم تاکید دارد چون ایشان در صدا و سیما به خوبی دریافتند که خود را دائم به جای مردم نشاندن و از جانب آنها نیازها را تشخیص دادن، چه بر سر عرصه فرهنگ می‌آورد.
 

نماینده مردم ساری اضافه کرد: آقای جنتی دریافته است که در دنیا رسانه‌ای شده جدید دیگر نمی‌توان به جای مردم نیازهای فرهنگی را تشخیص داد. این دیدگاه در مقابل دیدگاه کسانی است که تصور می‌کنند می‌توانند و حق دارند به جای مردم نیازهای ایشان را تشخیص دهند.
 

وی فلسه برنامه ارایه شده جنتی را برپایه منطق گفت‌وگو، تعامل و خرد و به رسمیت شناختن جمعی اهالی فرهنگ و هنر عنوان و خاطر نشان کرد: طبیعتا این رویکرد به مذاق آنهایی که دوست دارند همواره گوینده باشند و دیگران شنونده و دوست دارند فرهنگ عرصه صدور دستورها و مشاهده اطاعت‌ها باشد، خوش نیاید.
 

دامادی افزود: این در حالی است که فرهنگ عرصه‌ای است که فعالان آن خود دارای فضیلت، تخصص، محبوبیت، دانش و خلاقیت دارند جای‌جای برنامه وزیر پیشنهادی نشان می‌دهد که ایشان جایگاه، مرتبه و منطق عمل در این عرصه را به درستی درک کرده‌اند و بر گفت‌وگو، مدارا و به رسمیت شناختن تکثر و تنوع اندیشه‌ها و سلایق در چارچوب نظام فرهنگی تاکید دارند.
 

این نماینده مجلس در ادامه گفت: در برنامه آقای جنتی آمده است که دولتی شدن فرهنگ به تولید قدرت فرهنگی نمی‌انجامد کمااینکه در چند سال اخیر تاکید بر تحمیل کردن دولت بر عرصه فرهنگ سبب افزون شدن قدرت فرهنگی ما نشده است. حاصل عملکرد چند سال گذشته در عرصه فرهنگی زبان اعتماد، امید و اخلاق فرهنگی بوده است.
 

وی گفت: تشکل‌های مهم حوزه فرهنگ و هنر قربانی طمع دولتیان برای سیطره بر ذهن، روح و خلاقیت اهل فرهنگ شد و در نتیجه اعتماد میان بخش نخبه فرهنگی جامعه و لایه‌های مهم دیگر تضعیف گردید. از این منظر برنامه ارایه شده برای احیای اعتماد و امید فرهنگی ستودنی است.
 

دامادی اضافه کرد: همه دیدیم که با ندانم کاری‌ها چه به روز خانه سینما و اهالی آن آمده است. در کشور ما بیش از هفتاد میلیون جمعیت از هم‌زیستی مسالمت‌آمیز اقوام،‌ادیان و زبان‌های مختلف تشکیل شده و هر یک بیان و سنت فرهنگی متمایز و در عین حال منسجمی دارند جز با پذیرش تنوع فرهنگی، رعایت عدالت فرهنگی و تساهل و مدارای فرهنگی نمی‌توان به انسجام سازنده دست یافت.
 

وی افزود: برنامه ارایه شده از سوی آقای جنتی نشان می‌دهد که به درستی دریافته‌اند که در میان ملتی که با سابقه درخشان تمدنی که چند میلیون دانشجو در آن است، سینماگرایانش برقله‌های افتخارات دنیا ایستاده‌اند، شاعرانش شهرت جهانی دارند و ‌کتب نویسندگان به زبان‌های مختلف ترجمه شده است باید با تکیه بر منطق فرهنگ و فرهنگ پذیرش منطق مدیریت فرهنگی کرد.
 

دامادی گفت: زمان محدودیت‌های شناختی، ممیزی های سلیقه‌ای و افراط‌های اندیشه‌سوز گذشته است در این شرایط برنامه‌های آقای جنتی نشان دهنده درک ایشان از فضای موجود است و اینکه این برنامه نشان می‌دهد که چالش موجود فرهنگ را برخوردهای غیرفرهنگی با اهالی فرهنگ می‌داند که از دل همین برخوردها است که رابطه دولت با نهادهای غیردولتی تیره می‌شود و اقتصاد فرهنگ راه زوال و ورشکستی در پیش می‌گیرد.
 

این نماینده مجلس با بیان اینکه جنتی در برنامه‌هایش بر 13 ظرفیت توانمندی منابع فرهنگی کشور تاکید دارد گفت: این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها به قدری جامع و کامل دیده شده است که به واقع می‌توان بازنمایی اعتدال را در آن دید. نمونه آن پرداختن متوازن به ظرفیت‌های فرهنگی، اسلامی، ایرانی، عاطفی، اجتماعی، آیینی و سایر ظرفیت‌هاست که حکایت از آن دارد که قرار نیست بخش‌هایی از فرهنگ به سایر بخش‌ها برجسته شود و باعث سرخوردگی گروه‌هایی از جامعه شود.
 

وی خاطر نشان کرد: نگاه متوازن در چارچوب اندیشه اعتدالی وزیر پیشنهادی وجود دارد که هم‌سو با سیاست‌های کلی نظام به خصوص با اصول فرهنگی جمهوری اسلامی است که 20 سال پیش به تصویب شورای عالی انقلاب رسید اما تاکنون بحث‌هایی از آن اجرایی نشده است.
 

دامادی کاستن از تصدی‌گری دولت و افزایش نقش حمایت‌گری، تضمین‌ آزادی‌های قانون اهالی فرهنگ و هنر و باز کردن زنجیره‌هایی که بر پای خلاقیت‌های متعهدانه بسته شده است به عنوان رئوس برنامه‌های جنتی برشمرد و گفت: صیانت از تنوع و تکثر فرهنگی در برنامه وزیر پیشنهادی آمده است که برخلاف گفته‌های افرادی است که کابینه دکتر روحانی را به امنیتی بودن متهم می‌کند. در این بین رونق اقتصاد فرهنگ که ضرورتی برای عرصه فرهنگ و کلیات اقتصاد کشور است در این برنامه وجود دارد.
 

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت افزود: جای بسی تاسف دارد که کشوری با سابقه فرهنگی و تمدنی ایران جایگاهی درخورد در صنعت فرهنگ جهان ندارد. سهم ما از اقتصاد بزرگ و پویای کتاب، سینما، موسیقی، تئاتر، هنرهای تجسمی، بازی‌های رایانه‌ای و سایر عرصه‌های فرهنگی ناچیز است و همین فرهنگ داخل نیز در عرصه‌های مختلف شاهد رکود و ورشکستگی است. در این بین جای خوشبختی است که در برنامه جنتی توجه شایانی به اقتصاد فرهنگی شده است. طبیعتا عرصه فرهنگ می‌تواند در ارتقای سطح اشتغال به عنوان یکی از مشکلات جاری کشور موثر باشد و به کمک دیپلماسی فرهنگی بیانجامد.
 

دامادی افزود: دیپلماسی فرهنگی در سالیان گذشته نه تنها نتوانست از فرصت‌ها استفاده کند بلکه گاه خودخواسته از قابلیت‌های آن چشم‌پوشی شد که خوشحالیم در برنامه آقای جنتی رویکردی مثبت به گشایش فرهنگی و رابطه متقابل با جهان دارند.
 

وی از نمایندگان خواست که به این روحانی‌زاده در کابینه روحانی رای مثبت دهند.

*دامادي متشکريم

جمعی از دانشجویان و جوانان بابل و بابلسر از نطق امروز محمد دامادی در مجلس قدرداني کردند.در نامه ارسالي اين جوانان به مازندنومه آمده:

«نماینده ای ملی بودن و نگاهی فرامنطقه ای داشتن، ویژگی ممتازی است که از عهده ی انسانهای ممتاز بر می آید.

 بار دیگر نام مازندران در عرصه ای مهم و ملی ، مورد توجه میلیون ها ایرانی قرار گرفت،آنجا که مهندس محمد دامادی ، تصویری زیبا از اعتدال و شرایط فرهنگی ایران عزیز را در قالب سخن به نمایش گذاشت.

 و چه زیبا شد زمانی که این جملات به واقع نمایاننده ی روحیه اعتدالی مردم ایران بود و اکثریتی صلح جو و اهل گفتگو و فرهنگ با آن احساس نزدیکی می کردند و طنین صدای شان را در صدای نماینده شان می شنیدند.

برخود وظیفه می دانیم به پاس دغدغه های پاک شما در تحقق اعتدال و ختم افراط و نگاه زیبایتان به حوزه فرهنگ و رسالت دولت ها در سپردن فرهنگ به فرهنگیان جامعه ، صمیمانه تشکر کنیم .

همانگونه که به درستی اشاره داشتید ، عده ای عادت به گوش کردن ندارند و خواهان دیکته کردن برداشت های فرهنگی خود بر جامعه ای هستند که فرهنگش افتخارش است و نام مردان و زنان فرهنگی اش در گوشه گوشه ی جهان به نیکی و بزرگی یاد می شود.

 جناب آقای محمد دامادی عزیز، یقینا به سختی راهی که در آن قدم نهاده اید آگاهید. برایتان آرزوی توفیق و سرافرازی می کنیم و صمیمانه دست جوانی مومن و پاک و انقلابی ،چون جنابعالی را می فشاریم .

جمعی از جوانان و دانشجویان بابل و بابلسر»


  • برنجستانكيپاسخ به این دیدگاه 3 0
    يکشنبه 27 مرداد 1392-0:0

    زماني كه دامادي در حال دفاع بود من در كنار 16 يا 17 نفر از همكاران ورزشي ام در اردو ورزشي در حال استراحت بوديم و داشتيم به دفاع ايشان گوش ميداديم (البته همه ما طرفدار كابينه روحاني بوديم خدايي تو تيم ما يه مخالف روحاني هم نبود) 16 نفر از سراسر كشور و قوميت هاي مختلف دفاع جانانه دامادي باعث شد ما دو سه تا مازندراني تيم سربلند بشيم و دوستان به خاطر داشتن همچين نماينده فهيم و با شعوري به ما تبريك بگند همشون به ما ميگفتند دمه شما گرم با اين نماينده تون

    دمه شما گرم آقاي روحاني با اين دفاعتون

    • شنبه 26 مرداد 1392-0:0

      حامد عزیز . بسیار سفر باید تا پخته شود خامی . روزی عضو ستاد احمدینژاد بودن و روز دیگر ستاد قالیباف و روزی پشت سر هاشمی ! نشان پختگی است !!!!!!!!!!!!!!

      • شنبه 26 مرداد 1392-0:0

        این دفاع عالی بود و همچنین موضعگیری های آقای دامادی ، نشان از پختگی ایشان و تجربه بالایشان دارد . بسیار خوشحالیم که صدای مردم هستید .

        • شنبه 26 مرداد 1392-0:0

          زنده باد دامادی قهرمان - حرف دل مارو زدی

          • شنبه 26 مرداد 1392-0:0

            اون دوست عزيزي كه دامادي رو تهديد كرده بايد بدونه مردم در انتخابات 24 خرداد به گفتماني راي دادند كه اكثريت مردم طرفدارش بودند و به گفتماني «نه» گفتند كه در طول 4 سال گذشته با همين حرف ها مملكت رو به لبه پرتگاه برد.

            • بابل-بابلسرپاسخ به این دیدگاه 4 1
              شنبه 26 مرداد 1392-0:0

              آقای خط تیره فتنه شناس

              باید به عرض شما رساند که رای نیاوردن توی این مجلس افتخار غیرقابل کتمان است.

              انگار هنوز نتونستید درک کنید رای مردمی رو که به دورترین نماینده به افکار فتنه شناس و با بصیرت شما دادند!

              و نماینده افکار بصیر شما تنها 3 میلیون رای آورد.

              بنازم به شما که از رو نمیرید!!

              • شنبه 26 مرداد 1392-0:0

                دفاع جانانه ايشان ازفتنه وفتنه گران لكه ساهي درپرونده دامادي است.اوبايدبداند كه مجلس به فتنه راي منفي داد واين موضوع بعنوان يك لكه سياه درپرونده اش باقي خواهد ماند

                • جمعه 25 مرداد 1392-0:0

                  کاش نمایندگان مازندران نیز متحد بودند

                  • جمعه 25 مرداد 1392-0:0

                    دامادی عزیز احسنت

                    واقعا صدای مردم ساری بودید که بهترین هواداران روحانی بودند.

                    باید به شجاعت شما آفرین گفت

                    • پنجشنبه 24 مرداد 1392-0:0

                      دامادی دوست داریم -ملت هیچ وقت این دفاع را فراموش نمی نمیاد


                      ©2013 APG.ir