تعداد بازدید: 2700

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 4 شهريور 1392-9:47

اختصاص يك ميليارد تومان براي ساماندهي منطقه آلوده عباس آباد

معاون سیاسی،امنیتی استاندار مازندران گفت: هدف ما آلودگی زدایی از محلات آلوده و جرم خیز است/ با عوامل توزيع مواد مخدر قاطعانه برخورد خواهد شد/محله عباس آباد نکا دارای 375 خانوار و میانگین 8 نفر برای هر خانوار بوده که جزء محلات آلوده محسوب می شود.


مازندنومه:به گزارش سایت استانداری مازندران هادی ابراهیمی پس از بازدید از محله عباس آباد نکا در جمع اهالی این محل، با اشاره به برنامه های مختلفی که درباره محله های آلوده اجرا شده و یا در دست اقدام است، تاکید کرد: ما در اولین مرحله از مراحل سه گانه برخورد با این گونه محیط ها، سیاست پیشگیرانه و یا همان مواجهه بهداشتی را در دستور کار قرار دادیم که هدف ما آلودگی زدایی از محلات آلوده و جرم خیز است و بيشتر بنا را بر جلب همکاری اهالی گذاشته و همه برنامه های خود را با مشارکت خانواده های مقیم محقق می کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران افزود: عباس آباد نکا یکی از محلاتی است که عمده اهالی آن با برنامه های ما همراهی کرده اند و ما به طور جدی خواهان این همکاری تا جرم زدایی کامل هستیم.
 
ابراهیمی افزود: در مرحله بهداشتی، ما با به کارگیری پتانسیل های مالی و مهارتی استانی و شهرستانی و نیز متناسب با ماموریت های ذاتی دستگاههای اجرایی ضمن ساماندهی عمرانی عباس آباد نکا و زیباسازی نمای ظاهری آن با عقب نشینی خیابان اصلی، زمین وسیعی را نیز تهیه کرده ایم و با تخصیص بودجه اولیه، بنا داریم تا با ایجاد یک درمانگاه، احداث یک مدرسه، احداث یک سالن ورزشی، فعال سازی کمیته امداد و نجات هلال احمر جهت جلب همکاری نوجوانان و جوانان این محل، هم چنین آامده سازی مراکز بازپروری و ترک اعتیاد، ایجاد شغل، فعال سازی هر چه بیشتر مسجد و حسینیه و ایجاد خانه عالم و استقرار نيروهاي فرهنگي در این محله و سایر امور فرهنگی-عمرانی خیز بلندی را برداشته و تا جایی که ممکن است، کار را در همین مرحله پیشگیری تمام کنیم.

وی ادامه داد: تا زمانی که اهالی با جان و دل با ما همکاری می کنند، نگذاریم که کار به مرحله مقابله کشانده شود.


این مسئول در ادامه با تشکر از بانوان محل که به طور جدی با این برنامه ها همراه هستند، به تقاضاهای مکرر معتمدان محل اشاره کرد و متذکر شد:ما روی این محله سرمایه گذاری متمرکزی کرده ایم اما معتقدیم که سیاست پیشگیری کمی دیربازده تر از برنامه های مقابله ای است و برای به نتیجه رسیدن این گونه اقدامات به انتظار می نشینیم، اما روند رشد و نتیجه گیری از اقدامات را گام به گام پیگیری کرده و چشم از این محله و سایر محلات آلوده به انواع و اقسام جرائم در سایر شهرها برنمی داریم!
 
ابراهیمی از فرماندار و سایر مدیران ادارات شهرستان نکا که با اهتمام کافی این مسئله را جدی گرفته و همه توان خود را درگیر این معضل کرده اند، تشکر کرد و ادامه داد: ورود و فعاليت ادارات بهداشت و درمان، بهزیستی، دانشگاه آزاد اسلامی، آموزش و پرورش، بسیج سپاه، تبلیغات اسلامی، ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی و دیگر دستگاه هایی که در این خصوص دارای ماموریت های ذاتی بوده و یا نیستند، بايد بيشتر شود و این همکاری باید تا پایان کار ادامه یابد و کاری را که آغاز کرده ایم، استمرار ببخشیم، چرا که رها کردن کار در نیمه راه، تبعات بسیار منفی به جای خواهد گذاشت.

 معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با اشاره به تجربه های گوناگونی که در سایر شهرهای استان در مواجهه با محله های بدنام و آلوده ملاحظه شده، گفت: ما نباید با برخوردهای عجولانه و صرفاً مقابله ای، این محلات را در سطح شهر تکثیر کنیم و بهترین راه، حوصله کردن و اصلاح این محلات است و اعتقاد شخصی ام بر این است که نهایتاً تعداد معدودی از افراد مستحق مقابله و برخوردهای انتظامی اند و توان اصلی ما باید در برنامه های درازمدت مصروف به سازی نسل سوم این محله باشد و آن بالابردن فرهنگ مدنی و بهداشت و نیز برنامه ریزی های آموزشی و تحصیلی است.
 
وی همچنين خاطر نشان كرد: نيروي انتظامي با عوامل توزيع مواد مخدر و ناهنجاري هاي اجتماعي در اين منطقه با جديت برخورد خواهد كرد و تا روزهاي آينده روند اقدامات امنيتي تشديد خواهد شد.
 
ابراهیمی در سخنان خود تاکید کرد که پژوهشکده های جامعه شناسی و روان شناسی می توانند با ریشه یابی و کشف دلیل از ایجاد و توسعه چنین محلاتی، دیدگاه های جامعی را ارائه کرده و نگاه ما را توسعه بخشند و نگذارند که ما در این محلات با روش آزمون و خطا پیش برویم.
 
وي از تشكيل دو كارگروه فرهنگي اجتماعي و عمراني براي ساماندهي منطقه عباس آباد خبر داد و گفت: اين كارگروه ها با مديريت فرماندار نكا فعاليت شان را در شهرستان آغاز كرده اند و تا حصول نتيجه بايد كار خودشان را ادامه دهند.
 
ابراهيمي همچنين از اختصاص يك ميليارد تومان براي ساخت مركز بهداشت، سالن ورزشي و احداث پارك در اين منطقه خبر داد.
 
گفتني ست يكي از برنامه هاي جدي معاون استاندار مازندران مبارزه با ناهنجاري هاي اجتماعي در مناطق آلوده بود كه از آن جمله مي توان به اقدامات مثبت او با همكاري بسيج و نيروي انتظامي در منطقه ترك محله ساري، نوبنياد و برخي ديگر شهرهاي مازندران اشاره كرد.
 
محله عباس آباد نکا دارای 375 خانوار و میانگین 8 نفر برای هر خانوار بوده که در قسمت شرقی این شهر و حدفاصل پایانی شهر و کمربندی سکونت دارند و جزء محلات آلوده محسوب می شود.


  • شنبه 9 شهريور 1392-0:0

    سلام

    آقای مازندنومه

    چرا نظراتوبالا نمیاری؟

    • كيجا سوادكوهيپاسخ به این دیدگاه 0 0
      چهارشنبه 6 شهريور 1392-0:0

      آقاي هادي ابراهيمي از شما سپاسگزاريم. برنامه هاي شما نشاندهنده تفكر مثبت و كارامد شماست. به نظرم يكي از كارهاي زيربنايي ميتونه برجسته سازي نمودهاي خاص فرهنگي باشه تا افراد به غنائت فرهنگي خودشون پي ببرن و به راحتي در فرهنگها يا افكار و عقايد گذري كه نتيجه توريسمي بودن استانه هضم نشن و برعكس در پي انتقال و اثرگذاري بيشتر فرهنگ خود بر غير بومي باشن. كه درين راستا برگزاري جشنواره هاي مختلف ميتونه خيلي راهگشا باشه علي الخصوص براي شناسوندن لايه هاي اثرگذار فرهنگييمون همچنين برگزاري مسابقات سنتي محلات با يكديگه كه نزديكي و دوستي و نشاط مثبت رو ايجاد ميكنه و نيز تقويت اين تفكر كه براي محلمون روستا و شهرمون به اندازه يا حتي بيشتر از خونه و خانواده اهميت بديم چه اينكه ايندو در رابطه مستقيم با يكديگن،بدون داشتن محله پاك ، داشتن خانواده اي پاك نسبتا به مرور كمرنگ ميشه. نبايد به صرف پول بيشتر حاضر شيم با هر كسي همسايه شيم!!!! ما بايد از عواقب اينگونه همسايگي ها واقعا اگاه شيم... به اميد اباداني هر چه بيشتر شهر هاي زيباي استانم و كشورم ايران زيبا

      • سه شنبه 5 شهريور 1392-0:0

        معاون سياسي كه نبايد كار عمراني كنه.البته ميگن اين معاون استاندار مبسوط اليد.ايكاش رحمانزاده وكريمي مله هم انجا ميرفتند البته اين اقايان تواستان داشتند حزب درست ميكردند

        • سه شنبه 5 شهريور 1392-0:0

          دكترابراهيمي تشكر.عباس اباديهارودرياب.اين اقاي مقيمي وجمشيدي فقط براي راي گرفتن به عباس اباد مي امدند/سالن ورزشي مارابساز اقاي ابراهيمي دمت گرم

          • سه شنبه 5 شهريور 1392-0:0

            lمن يك عباس ابادي ام.اززحمات دلسوزانه وپيگيرانه اقاي معاون تشكرميكنم .اقاي ابراهيمي سه ساعت تمام دراين محله باماصحبت كرد درددلهاي مارا گوشداد.ازش خواهش ميكنم كارراتا اخردنبال كند.فقط اوميتونه به ما كمك كند


            ©2013 APG.ir