تعداد بازدید: 2167

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 5 شهريور 1392-23:31

هاشمی:مسایل مالی باید شفاف سازی شود

در گفت و گو با معاون عمرانی استاندار مازندان مطرح شد:جهت اتمام طرح های نیمه تمام استان به 2000میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم/مشکل گشایش نیافتن منابع اعتباری جدی است/اگر اعتبارات مصوب جذب می شد پروژه های کمربندی های ساری و بابل تاکنون به بهره برداری می رسید.


مازندنومه،محمداسماعیل بخشی سورکی:عیسی هاشمی در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان کمیته امداد شهرستان میاندرود در گفتگو با خبرنگار مازندنومه اظهار داشت:در استان دو هزار طرح نیمه تمام داریم که جهت تکمیل آن به 2000میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.

معاون عمرانی استاندار مازندان با بیان اینکه جهت گیری بودجه ای سال 92 نیز در راستای تکمیل طرح های نیمه تمام است،افزود:در شورای برنامه ریزی استان مصوب شده که اعتبارات به طرح های نیمه تمام تخصیص یابد و از تعریف پروژه جدید خودداری شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران در خصوص پروژه کمربندی شمالی ساری و کمربندی جنوبی بابل ابراز داشت:اگر اعتبارات مصوب جذب می شد این پروژه ها تاکنون به بهره برداری می رسید اما در تامین اعتبار مخصوصا در پایان سال 91دچار مشکل شدیم.

وی با اشاره به اینکه حتی جهت پشبرد کار این طرح ها را جزو طرح مهر ماندگار در دولت نهم و دهم قرار دادیم گفت:متاسفانه تقاطع های پروژه کمربندی شمالی ساری کار را برای پیمانکار-که اتفاقا بومی و اهل همین ساری است- دچار مشکل کرده است.

 هاشمی به تخصیص 27درصدی اعتبارات در سال 91 اشاره کرد و گفت:اگر این اعتبارات سریعتر تخصیص یابد پیمانکار را مجاب خواهیم کرد،کار را با سرعت بیشتری دنبال کند.

وی با بیان اینکه در خصوص مسایل مالی باید شفاف سازی شود و مردم واقعیات را بهتر بدانند، افزود: قبل از شروع مشکل اعتباری،پروژه ای که در طی پنج یا شش سال به بهره برداری می رسید را نهایت به سقف سه سال تا پایان اجرا رساندیم اما متاسفانه با شروع مشکلات مالی سرعت ما در اجرا و اتمام طرح ها کاهش یافت.

معاون عمرانی استاندار مازندان 25درصد آورده پیمانکاران جههت انجام پروژه را یکی از اهرم های پیش برنده در خصوص اتمام کار پروژه ها عنوان کرد و گفت:امیدواریم تا در دولت جدید با اصلاح رویکردها در تامین منابع اعتباری بتوانیم به تعهدات خود عمل کنیم.

وی در خصوص تخصیص نیافتن اعتبار به پروژه زیرگذر سورک و همچنین تعریض نشدن جاده گهرباران تنها به چند جمله کوتاه اکتفا کرد و اظهار داشت:متاسفانه مشکل گشایش نیافتن منابع اعتباری جدی است.

هاشمی گفت:هنگامی که کشور با مشکل کمبود اعتبار مواجه می شود اولین نقطه سیبل منابع اعتباری عمرانی است که متاسفانه کاهش می یابد و این موجب تخصیص نیافتن اعتبار به پروژه های جدید می شود.



    ©2013 APG.ir