تعداد بازدید: 1832

توصیه به دیگران 1

جمعه 8 شهريور 1392-23:30

غافلگیری دوباره مجمع نمایندگان

 چندنفر نامزد احراز پست استانداری در مازندران شدند.همه آنها با سابقه اند و به اصطلاح ژنرال های سیستم اجرایی کشور و استان هستند؛اما خبرهایی که از مجمع نمایندگان استان به گوش می رسد،از اختلاف نظرهای فراوان نشان دارد.


مازندنومه،یادداشت مهمان،مریم صفریان:استانداران یکی از مهمترین منابع مورد نیاز رئیس جمهوری برای پیگیری،اجرا و نظارت بر منویات قوه مجریه در سطح استان ها هستند.

 استانداران همواره به عنوان مدیران ارشد استان در جایگاه ویژه و با شأن نماینده عالی دولت مورد توجه افکار عمومی هستند و همین نمایندگان عالی دولت نیز بلافاصله بعد از تغییر هردولت و متعاقب آن انتصاب وزیرکشور در اولین فرصت عزل و نصب می شوند.

 هر دولتی تیم خاص خودش را می طلبد و نسبت به چیدمان آن اقدام می کند،اما آنچه که مهم است لابی هایی است که در انتخاب استانداران صورت می گیرد و همیشه هم در این گونه موارد مجمع نمایندگان مازندران غافلگیر شده و نهایتا مردم مازندران از داشتن یک استاندار دلخواه و توانمند محروم شده اند.

 اتفاقی که در هر دوره پس از انتخابات ریاست جمهوری و دست به دست شدن دولت ها برای مازندران پیش می آید و مجمع نمایندگان استان علی رغم آگاهی کامل نسبت به سوابق آن،هر دوره و آن هم به هنگام انتخاب استاندار غافلگیر می شوند.

 حتی اگر آقایان نمایندگان عضو مجمع ،به طور مداوم و با ژستی کاملا سیاسی و توام با انکار و تکذیب سعی در متقاعدسازی افکار عمومی استان مبنی بر مداخله نداشتن در این عزل ونصب ها داشته باشند،بازهم موفق نخواهند بود، چون حقیقت چیز دیگری است.

 درگذشته ای نه چندان دور مجمع نمایندگان برای استانداری جعفررحمان زاده آن قدر باهم اختلاف نظر داشتند که سرانجام رحمان زاده با آن همه تجربه و در عین حال مفیدبودن برای استانی که سال ها در کسوت معاون سیاسی امنیتی استانداری کارکرده بود،به جای ماندن در مازندران و ثمردهی به مردم مازندران به زنجان رفت تا مردم آن دیار با استفاده از وفاق مجمع نمایندگان خود ازثمره او بهره گیری کنند.

ازآن سو،در کمال ناباوری و دقیقا زمانی که اعضای مجمع نمایندگان مازندران سرگرم درگیری های داخلی خویش بودند،ناگهان وزارت کشور با استفاده از این فرصت طلایی و به طور غافلگیرانه شخصی غیربومی را برای مازندران منصوب و معرفی کرد.

در مقابل برخی از نمایندگان به نشانه اعتراض در مراسم معارفه شرکت نکردند و بعضی هم بهت زده و حیرت زده در مراسم حضور داشتند و آنچه نصیب مازندران شد کاملا متفاوت با آن چیزی بود که نصیب استان زنجان شد.

بعدازانتخابات 84 گمانه زنی ها برای تعیین استاندار با تثبیت وزیرکشور شدت گرفت.از بین تعداد نامزدهای احراز پست استانداری، نام کیومرث نیاز آذری بیشتر از همه به چشم می خورد.

تعداد زیادی از نمایندگان عضو مجمع نمایندگان استان شبانه روز به دفتر رئیس جمهوری وقت مراجعه کردند. امروز توافق کردند،فردا تفاهم نداشتند.یکبار اتفاق نظر بود،فردا تفرق نظر.روزی همگرا بودند،دگر روز واگرا.

ناگهان دراین فضای غبار آلود و پریشان اختلاف نظرها بار دیگر درکمال ناباوری مجمع نمایندگان غافگیر شد و شخصی برای استانداری منصوب و معرفی شد که حتی نشانی از او در لیست نامزدهای احتمالی نبود.

بازهم برخی نمایندگان به نشانه اعتراض در مراسم معارفه شرکت نکردند و بعضی نمایندگان بهت زده و حیرت زده در مراسم حضور داشتند.

اکنون با شروع کار دولت یازدهم و رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزیر کشور دوباره سونامی انتخاب استانداران به راه افتاد.

چندنفر نامزد احراز پست استانداری در مازندران شدند.همه آنها با سابقه اند وبه اصطلاح ژنرال های سیستم اجرایی کشور و استان هستند؛اما خبرهایی که از مجمع نمایندگان استان به گوش می رسد از اختلاف نظرهای فراوان آن ها نشان دارد.

 با شنیدن این خبرها این ظن و تردید برای عموم مردم مازندران متصور است که ظاهرا این بارهم قرار است تاریخ غافلگیری مجمع نمایندگان استان برای چندمین بار اتفاق بیفتد. 

ایمیل نویبسنده: (soordar@gmail.com)


  • يکشنبه 10 شهريور 1392-0:0

    مازندران به استانداری شجاع ،فهیم و پر تلاش نیاز دارد که از این قطعه طلا از ایران را از هجوم طماعان و زمین خواران و به تارج برندگان سر سبزی این استان نجات دهد و از جاذبه های طبیعی استان از کوه دماوند تا جنگل ،جلگه و دریا برای رفاه ودوام وبقای مازندرانی بهره گیرد.اگر غفلت کنیم قرزندان مازندرانی ها باید برای لقمه ای نان آواره استانهای دیگر و تازه بدوران رسیده ها در زمینهای آبا و اجدادیشان آخر هفته را به عیش و نوش بگذرانند....پس همه باهم و در راس نمایندگان محترم استان با درایت تمام راه رابرای مدیری دلسوز هموار کنند.

    • يکشنبه 10 شهريور 1392-0:0

      جناب آقای رئیس جمهور با سلام و احترام

      جناب آقای حسین روزبهی استاد نهج البلاغه مبارز قبل از انقلاب، مدیرکل محبوب سابق آموزش و پرورش مازندران و مدیرکل محبوب ارشاد اسلامی مازندران و نماینده محبوب مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ، مدیر دانشگاه ادیب ساری میتواند وزیر قدرتمند آموزش و پرورش یا استاندار مازندران باشد .

      • موسوی زادهپاسخ به این دیدگاه 5 1
        شنبه 9 شهريور 1392-0:0

        با توجه به کناره گیری آقای نیاز بهترین فرد باقی مانده برای استانداری آقای دکتر کریمی مله است

        • شنبه 9 شهريور 1392-0:0

          من هم با نظر نویسنده موافقم .نمایندگانی که خود اذعان به کوتاهی در نظارت بر کارهای دولت را دارند یقینا نمی توانند در امور دیگر هم موفق عمل کنند.

          • شنبه 9 شهريور 1392-0:0

            رحمان زاده ، كريمي مله ، نياز ، كساني هستند كه توان برون رفت از مسائل را دارند و چالش هاي سياسي و اقتصادي استان را ، از بين ميبرند ، اين نظر شخصي من بود . به اميد موفقيت مازندراني آباد .


            ©2013 APG.ir