تعداد بازدید: 3376

توصیه به دیگران 6

شنبه 9 شهريور 1392-15:35

احمدی لاشکی:برخی نمایندگان به روحانی رای دادند

دبیر مجمع نمایندگان مازندران گفت:فعالیت‌های مجلس افزایش یافته است/مازندران در طول رشد کرده است/ نگاه جزئی و جزیره‌ای، تغییری ایجاد نمی‌کند/از ظرفیت دبیری مجمع برای ایجاد استان جدید در غرب مازندران، مطلق استفاده نمی‌کنم/آمارها دروغ نمی گویند،دروغگوها آمار می گویند/ناراحتیم که وزیر مازندرانی به کابینه راه نیافت +عکس


مازندنومه،کلثوم فلاحی:قاسم احمدی لاشکی در نخستین روزهای انتصاب خود به عنوان دبیر مجمع نمایندگان مازندران،اولین نشست خبری را با خبرنگاران برگزار کرد.

 نماینده مردم نوشهر و چالوس در این نشست اظهار داشت: رسانه‌ها از نخبگان جامعه هستند و قدرت تحلیل، رسانه‌ها را در جایگاهی قرار می‌دهد که مشاور خوبی برای تعالی و توسعه باشند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های مجلس افزایش یافته است،گفت: در یک سال گذشته دو سوم، طرح داشتیم و تنها یک سوم، لوایحی بود که به مجلس آمد.

 احمدی با اشاره به اینکه درد را در ایجاد قوانین جدید نمی‌دانیم که بخواهیم مشکلات را با استفاده از قوانین جدید، رفع کنیم، افزود: در بعد نظارت غفلت کردیم و نظارت‌ها درست انجام نمی‌شود.

 وی با بیان اینکه اگر مجلس حق نظارت دارد پس چرا نتیجه تحقیق و تفحص‌هایی که انجام می‌دهیم ظهور و بروز ندارد، تصریح کرد: صرفا ایجاد قانون جدید گره‌گشا نیست.

 دبیر مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به اینکه نظارت باید قوی‌تر انجام شود، گفت: در جایی که نیاز است از قوه قهریه بهره بگیریم و در جایی که نیاز به رافت اسلامی است، از این دیدگاه استفاده شود و مردم هم بر دستگاه نظارتی، نظارت کنند.

 وی با بیان اینکه مازندران یکی از استان‌های بزرگ کشور است، اظهار داشت: مازندران در طول رشد کرده است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس با تاکید بر اثرات مجمع و در کنار هم بودن‌ها، متذکر شد: آزاد راه تهران شمال، آزادراه تهران چالوس نیست، بلکه جاده‌ای بین‌المللی است و اگر مجمع به دنبال این موضوع باشد نتیجه‌گیری هم بهتر است.

 وی با اشاره به مشکلات نساجی قائم شهر،خاطرنشان کرد: اگر 12 نماینده نگاه یکسانی به نساجی داشته باشند و نگوییم که نساجی به ما ربطی ندارد و در حوزه قائم شهر قرار دارد، اثرات پیگیری 12 نماینده قابل لمس‌تر است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با بیان اینکه نگاه ما باید استانی باشد، گفت: نگاه جزئی و جزیره‌ای، تغییری ایجاد نمی‌کند.

 وی با اشاره به تفاوت رشد با توسعه تصریح کرد: رشد یک بعدی است اما وقتی بحث توسعه مطرح می‌شود، چند بعد است، تا به امروز در مازندران توسعه‌ای نمی‌بینیم که یکی از دلایل به خاطر تفکر جزیره‌ای است.

*این چه وضع یکپارچه دیدن است؟

در ادامه نشست، 17 خبرنگار، سوالات خود را از دبیر مجمع نمایندگان مازندران، پرسیدند. مجری این نشست به قاسم احمدی گفت: 10 خبرنگار برای پرسش نام نوشته اند.

 احمدی در ابتدای پاسخگویی اش به سوالات گفت: قرار نیست سر نماینده مجلس، آن هم دبیر مجمع، کلاه بگذارید، ابتدا گفتید 10 خبرنگار ولی 17 خبرنگار سوال پرسیدند.

وی خاطرنشان کرد: سوالات مطرح شده، برای من کلاس بود و نشان از اشرافیت خبرنگاران به مسائل استان دارد. احمدی به 2 سوال مازندنومه هم پاسخ داد.

*مازندنومه: هیچ‌یک از نمایندگان مازندران در انتخابات اخیر از آقای روحانی حمایت نکردند که البته این موضوع، محل اشکال نیست و افراد دارای نظرات مختلف هستند. نمایندگان هم حق اظهار نظر در مسائل مختلف کشور را دارند اما وقتی این اظهار نظر به سهم خواهی تبدیل می‌شود، مورد پسند قرار نمی‌گیرد. بفرمایید که تعیین استاندار در کجای وظایف نمایندگان قرار دارد؟

- بحث سهم‌خواهی واژه قشنگی نیست،مجلس به دنبال تعامل با دولت است. الزام نیست نظری که نماینده مجلس داده حتما مورد تایید باشد، بحث ما مشاوره است.

 اینکه بگوییم هیچ نماینده‌ای در مازندران به روحانی رای نداد ، این گونه نیست، این آمار درستی نیست، البته که برخی به روحانی رای دادند اما کمک مجلس به دولت را در رای اعتماد به وزرا دیدید.

کدام دوره بعد از انقلاب اسلامی را سراغ دارید که یک وزیر 274 رای داشته باشد، یکی از بهترین دورانی بود که مجلس حمایت جدی از دولت داشت. ما به دنبال ارائه معیار هستیم و این روند هم فقط در مازندران جاری نیست.

*مازندنومه: ایجاد استان جدید دارای بار مالی است و این مسئله، مغایر با شعار حماسه اقتصادی است. آیا از ظرفیت دبیری مجمع نمایندگان برای تفکیک غرب مازندران بهره می‌برید؟ کتابچه‌ای هم در این زمینه تدوین کردید، این کتابچه به کجا رسیده است؟

-نمی‌خواهم در این موضوع وارد شوم، مطمئن باشید از ظرفیت دبیری مجمع برای ایجاد استان جدید در غرب مازندران، مطلق استفاده نمی‌کنم، اما در جایگاه نماینده نوشهر و چالوس، این موضوع را پیگیری می‌کنم.

 سه سال و نیم فرماندار چالوس بودم، یکی از مدیران کل در طول این مدت حتی یک بار هم به بازدید اداره شهرستان نیامد، این چه وضع یکپارچه دیدن است؟

*من هم دغدغه دارم

نماینده نوشهر و چالوس با اشاره به اینکه اعتیاد از آسیب‌های جدی کشور و استان است، افزود: سن اعتیاد روز به روز کاهش می‌یابد و باید فکر اساسی کرد.

وی با بیان اینکه صرف اینکه برخورد صورت گیرد کفایت نمی کند، یادآور شد: باید برای جوان جایگزین داشته باشیم که به سمت مواد مخدر نرود.

 احمدی با اشاره به اینکه چرا امروز قلیان‌سراها آباد شده است، تصریح کرد: در ترافیک جاده چالوس تا دوآب، پنج جوان در یک خودرو هر کدام یک قلیان داشتند، اینها دردهای پنهان است.

وی با بیان اینکه من هم دغدغه دارم، گفت: آمارهایی که اعلام می‌شود دقیق و کارشناسی نیست باید به فکر دقیق شدن آمارها باشیم.

 احمدی ادامه داد: آمارها دروغ نمی گویند،دروغگوها آمار می گویند!

 وی با بیان اینکه مازندران در تحکیم خانواده از بهترین‌ استان‌ها بود، تصریح کرد: امروز بروید و آمار طلاق را بگیرید.

* برای دولت تدبیر و امید، آرزوی توفیق دارم

دبیر مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به اینکه در مازندران بعد از انقلاب، 20 استاندار تغییر یافته است، افزود: عدم ثبات مدیریت را شاهد هستیم، فردی می‌آید تا یاد بگیرد دودانگه و چهاردانگه کجاست عمر مدیریتی‌اش تمام می‌شود، بنابراین باید به وضعیت ثبات مدیریت بیندیشیم.

 وی با بیان اینکه هر دولتی که می‌آید می‌خواهد برابر با برنامه‌ای که تعیین کرده، کار را پیش ببرد، اظهار داشت: نمی‌توانیم بگوییم به نیروها دست نزنند اما تا آنجا که امکان دارد می‌توانند از نیروهای قبلی استفاده کنند، این کار را انجام دهند.

احمدی با اشاره به اینکه برای دولت تدبیر و امید، آرزوی توفیق دارم، افزود: رهبری، مجلس و همه دستگاه‌ها قصد کمک به دولت دارند.

احمدی با بیان اینکه واردات، فلج کننده است، ادامه داد: در غرب مازندران زمین نمانده و این خیانت است اما خیانت از سوی مردم نیست، کسانی خیانت می‌کنند که از کشاورزی حمایت نکردند، وقتی کشاورزی ریالی سود ندارد فرد به چه امیدی کار کند؟

 وی با بیان اینکه دوست داشتیم وزیر جهاد کشاورزی، یک مازندرانی بود، افزود: حوزه کشاورزی به خانه سالمندان تبدیل شده و غیر از پیرزن‌ها و پیرمردها، جوانی به سمت کشاورزی نمی‌رود.

*طرح تحقیق و تفحص را امضا نکردم

احمدی درباره تحقیق و تفحص از استانداری و مرتبط بودن این موضوع با برخی مطالبات غیرقانونی نمایندگان، اظهار داشت: حق مجلس است تحقیق و تفحص انجام دهد اما اینکه مطالبات بحق است یا سلیقه‌ای، هر فردی که تحقیق و تفحص را امضا کرده پاسخ دهد، من این طرح را امضا نکردم چون احساسم بر این بود در روزهای پایانی دولت قرار داریم و باعث می‌شود کارها به تعویق بیفتد، ضمن اینکه اگر سوالی هم داریم می‌توانیم به صورت مستقیم از استاندار بپرسیم.

 دبیر مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به اینکه اعتقاد داریم مازندران باید استانداری داشته باشد که برنامه، محور کار او باشد، گفت: از زحمات چندین ساله آقای طاهایی تشکر می‌کنم که دلسوزانه زحمت کشید و برای استان وقت گذاشت و اهل تعامل بود.

*به فرهنگ علاقه‌مندم

وی درباره تعدد دانشگاه های غیر انتفاعی در استان، اظهار داشت: مازندران از نظر تعداد دانشگاه‌های غیر دولتی در رتبه یک کشور قرار دارد و از نظر تعداد دانشجویان دانشگاه‌های دولتی نسبت به جمعیت، رتبه آخر استان‌ها هستیم.

 احمدی با بیان اینکه در طول سال یک میلیون و 200 هزار صندلی برای دانشجویان داریم که امسال 850 هزار نفر در کنکور شرکت کردند، گفت: تاکنون رسم بر این بود هر فردی در کنکور غیبت داشت، حق انتخاب رشته نداشته باشد اما امسال اعلام کردند اگر فقط در کنکور ثبت نام هم کرده‌اید می‌توانید انتخاب رشته کنید، این توهین به علم است.

وی با بیان اینکه از این تعداد هم 29 درصد انتخاب رشته نکردند، گفت: 54 درصد هم جذب دانشگاه پیام نور می‌شوند و چند سال آینده تعدادی هیئت علمی گرفتار و موسسات بدهکار باقی می‌ماند.

 احمدی با اشاره به اینکه به فرهنگ علاقه‌مندم، اظهار داشت: در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات اقتصادی، از فرهنگ فرار کردیم که مایه تاسف است.

 وی افزود:‌معتقد هستم با حضور جنتی در وزارت ارشاد، فضا بهتر می‌شود و او هم نیت دارد از بچه‌های مازندران استفاده کند.

احمدی با اشاره به اینکه ما هم ناراحت هستیم که وزیر مازندرانی به کابینه راه نیافته است، ادامه داد: منتظر هستیم تا آقای صالحی امیری معرفی شود.

 وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان، پول مجزا ندارد، تصریح کرد: دوست داریم کارهای پژوهشی صورت گیرد و بر اساس آن برنامه ریزی کنیم.

 احمدی یادآور شد: هر کار پژوهشی که داشته باشیم مرکز پژوهش‌های مجلس موظف است انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه زیرساخت‌های گردشگری در رتبه 75 تا 90 دنیا قرار داریم، گفت: زیرساخت فقط راه نیست، مباحث فرهنگی و اجتماعی هم جزء زیرساخت‌ها است.

احمدی در پایان به دلیل اینکه نتوانست به همه سوالات پاسخ دهد از خبرنگاران عذرخواهی کرد و افزود: همه نقدها را می‌پذیرم.


  • پنجشنبه 14 شهريور 1392-0:0

    قاسم احمدی رو سالهاست می شناسم، وجدانی خیلی خداترسه، با هیچ مدیر و سواستفاده گری تعارف ندارد، حتی اگر دوست نزدیک یا عضو ستادش باشد

    • سه شنبه 12 شهريور 1392-0:0

      حاج قاسم پاکه، والله کسانی که به او تهمت می زنند پشیمان می شوند، مسلمان نیستید آزاده باشید، قاسم احمدی اهل زد و بند نیست

      • دوشنبه 11 شهريور 1392-0:0

        عملکرد قاسم احمدی خاری بر چشم کسانی شد که به هیچکس رحم نمی کردند.

        اسنادش هم موجود است

        • بهرام موسوی بازاریپاسخ به این دیدگاه 1 2
          دوشنبه 11 شهريور 1392-0:0

          اقای احمدی ادم خوبیه ولی اسیر حاشیه طرفدارانش شد سهم خواهان ستادی از وظایف اصلی نمایندگی اورا باز میدارند عده ای ریاست اموزش و برورش را می خواهند عدهای شدیدا دنبال بخشداری هستند عده ای تربیت معلم را ملک بلامنازع خود می دانند بعضی از دوستان در چالوس دنبال ریاست نیستند چون خیلی سواد ندارند بدنبال مزایده ومناقصه هستند تا از این فرصت طلایی چهارساله خوب استفاده کنند

          • يکشنبه 10 شهريور 1392-0:0

            طرفداران یکی از کاندیداهای رقیب احمدی کارشون اینه سایت ها رو رصد کنن و زیر مطالب مربوط به احمدی لاشکی کامنت بزارن، خب حق دارن، مزایده مناقصه گیرشون نمیاد

            • يکشنبه 10 شهريور 1392-0:0

              درود بر احمدی دوست همیشگی اهالی رسانه

              • يکشنبه 10 شهريور 1392-0:0

                از تلاشهای آقای ایرج نیازآذری رییس دفتر مجمع نمایندگان در بر گزاری این نشست سپاسگزارم. کمتر از سه ماه دو نشست خبری برگزار شد .ما اهالی باید قدر آقای ایرج نیاز را بدونیم. چون حضور ایشان در دفتر مجمع برای خبرنگاران یک فرصت است.

                • شنبه 9 شهريور 1392-0:0

                  274 تا رای دادین که 3 نفر و رد میکنید به چشم نیاد


                  ©2013 APG.ir