تعداد بازدید: 4356

توصیه به دیگران 20

دوشنبه 11 شهريور 1392-9:10

به دور از خرد سیاسی

 دقت در مفاد و محتوای نامه حامیان کیومرث نیاز آذری به آیت الله هاشمی،از بی دقتی نویسندگان آن نامه خبر می دهد. استناد و اشاره ای که کاربست آن برای جلب حمایت آیت الله هاشمی به سود نیاز آذری، شائبه توسل حامیان نیاز آذری و نویسندگان این نامه به رابطه سالاری را به وجود آورده است.


مازندنومه؛لطف الله آجدانی،مورخ و روزنامه نگار:در اینکه دکتر کیومرث نیاز آذری از توانمندی فراوان در مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی ساری برخوردار است، تردیدی وجود ندارد.

 در اینکه او را می توان از مدیران توانمند در حوزه مسایل امنیتی و اطلاعاتی استان مازندران  به شمار آورد نیز تردیدی نیست.

اما در اینکه نیاز آذری الزاما در جایگاه استانداری مازندران نیز بتواند یک مدیر توانا و کارآمد باشد،به سبب تفاوت های جدی و اساسی سرشت تفکر و تجربه های مدیریتی او با سرشت تفکر و برنامه های مدیریتی  استانداری، تردیدهای اساسی و جدی وجود دارد.

شاید با توجه به همین واقعیت بود که  وی در یک مصاحبه رسانه ای با صراحت اظهار و ادعا کرد از ادامه حضور در رقابت های میان گزینه های احتمالی نشستن بر روی صندلی استانداری مازندران منصرف شده، تصمیم دارد در دانشگاه  و فعالیت های خود در عرصه مدیریت دانشگاهی بماند؛ تصمیمی که اگر نیازآذری بر آن پایبند باشد،شاید بتوان آن را نشانه صداقت و هوشمندی او دانست.

 صداقت و هوشمندی از آن سبب که نه تنها با تجارب مدیریتی او در حوزه مدیریت دانشگاهی و اطلاعاتی راست می آید،بلکه می تواند مانع پی آمدهای تلخ ناشی ازتبدیل رویای حتما شیرین اما شاید دست نیافتنی استانداری  به یک کابوس تلخ برای وی شود.

حتی اگر نامه ای که از سوی  یک یا چند نفر با عنوان و ادعای کمپین حامیان او خطاب به آیت الله هاشمی در سفر آیت الله  به مازندران نگاشته شده و در آن  کسب حمایت  آیت الله به سود نیاز آذری درخواست شده است ،دلفریب هم باشد،اگر نیاز آذری حتی اندکی هم از هوشمندی سیاسی و اجتماعی برخوردار باشد-که به نظر می رسد برخوردار است- ،ادامه فعالیت مدیریتی خود در دانشگاه یا بازگشت به تشکیلاتی را که سالها در آن حوزه تجربه دارد، بر تلاش برای حضور در استانداری مازندران ترجیح خواهد داد.

 دقت در مفاد و محتوای نامه حامیان نیاز آذری به آیت الله هاشمی ، از بی دقتی نویسندگان آن نامه خبر می دهد.

در این نامه خطاب به آیت الله هاشمی و با انگیزه کسب حمایت ایشان برای استاندار شدن نیاز آذری به روابط دوستی و نزدیکی نیاز آذری با آیت الله استناد و اشاره شده است.

 استناد و اشاره ای که کاربست آن برای جلب حمایت آیت الله هاشمی به سود نیاز آذری، شائبه توسل حامیان نیاز آذری و نویسندگان این نامه به رابطه سالاری را به وجود آورده است؛شائبه ای که هم با شانیت و منش آیت الله هاشمی ناسازگار است و هم با سیاست دولت تدبیر و امید در تاکید بر تحول مدیریت اجرایی بر اساس اصل شایسته سالاری.

 اگر نوسنده/نویسندگان نامه به آیت الله هاشمی اندکی از خرد سیاسی برخوردار بودند، ترجیح می دادند به جای طرح مطالبه خود به استناد روابط دوستی نیاز آذری با آیت الله هاشمی و یا توسل به ادعاهای اثبات نشده کارآمد بودن او در جایگاه استانداری مازندران،به مولفه هایی توسل می جستند که براحراز  و افزایش احتمال کارآمدی نیاز آذری در چارچوب اصل شایسته سالاری دلالت داشته باشد.

دقت کردنی است که هم رییس جمهوری و و هم وزیر کشور در دولت تدبیر و امید به صراحت بر ضرورت توانمندی ناشی از تخصص و تجربه در زمینه دانش و مدیریت اقتصادی به عنوان یکی از ویژگی های اصلی استانداران در دولت تدبیر و امیدتاکید کرده اند.

در چنین شرایطی نمی توان این واقعیت را نادیده گرفت که نیاز آذری هیچ تخصص و تجربه جدی در زمینه مدیریت اقتصادی در حوزه کلان و گسترده تر از یک واحد دانشگاهی ندارد.

افزون برآن ،همان گونه که وزیر کشور دولت تدبیر و امید به صراحت تاکید کرده است،قدرت و توانایی بالا و کافی برای تعامل کارآمد و گسترده با علما و روحانیان،نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و طیف های مختلف سیاسی و اجتماعی از جمله ویژگی های ضروری و اساسی برای نشستن بر صندلی استانداری است.

 در حالی که عدم حمایت گسترده علما و روحانیان برجسته و مجمع نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی و نیز حمایت نکردن ستادهای انتخاباتی رییس جمهوری در مازندران و نیز همراهی نکردن اکثریت شخصیت ها و رهبران جریان ها و تشکل های سیاسی و مدنی اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل مازندران از کیومرث نیازآذری،از این واقعیت خبر می دهد که او و حامیانش باید ترجیح دهند از توانایی های فراوان نیاز آذری در حوزه هایی که او کار کرده یا در مسندی که او هم اکنون در آن قرار و تجربه دارد استفاده شود؛همان گونه که نیاز آذری خود نیز هوشمندانه بر تصمیم خود برای ترجیح  ادامه  فعالیت مدیریتی در حوزه دانشگاهی بر تلاش برای نشستن بر مسند و صندلی استانداری مازندران تصریح و تاکید کرده است.

*مطلب مرتبط:

-برندی که از آسیب مصون ماند http://www.mazandnume.com/?PNID=V15997


  • چهارشنبه 13 شهريور 1392-0:0

    هم نیاز مدیری قوی است و هم فلاح از تجربه مدیریتی کافی برخوردار است. هر کدام که استاندار بشوند برای مازندران خیر است انشاء الله. ما باید به بعد از استاندار شدن این عزیزان فکر کنیم. تیمی که نیاز بر استان حاکم می کند چه افرادی خواهند بود و چه دیدگاههای و روش های مدیریتی خواهند داشت و تیمی که آقای فلاح می آورند از کجا و شامل چه دیدگاههای مدیریتی خواهندبود؟ آیا آقایان در برابر اینهمه بدهی به افراد و گروهها و جریانات و شخصیت ها و ستادها و ... احساس بدهکاری نخواهند کرد و مدیران استان را بر اساس سفارش این یا آن انتخاب نخواهند کرد؟ در این صورت فرقی نمی کند این آقایان مدیر اول استان باشند یا از کوچه و بازار و گوشه یک اداره یک آدم معمولی را در راس استان بگذارند. همان نقاط ضعف همیشگی استانداران ماقبل با اینها هم خواهد بود واینهمه شعری که در وصف مدیریت اینها از دو طرف سروده می شود و رویاپردازی هایی که می شود و ستایش هایی که به عمل می آید در عمل هیچ خواهد بود و همه باد هوا است. استاندار بر اساس طرح و برنامه و اختیارات و استقلال رای و قدرت تصمیم گیری مستقل و آزاد می تواند کارآمد باشد. استاندار بدهکار به جریانات و شخصیت ها یک استاندار فرمانبر و مطیع است که توان اجرایی کردن و عملیاتی کردن فکر خود را ندارد. اگر چنین است باور بفرمائید هر کسی غیر از این دو بزرگوار برای استان موثرتر خواهند بود.

    • چهارشنبه 13 شهريور 1392-0:0

      وقتی بودجه و پول نباشد! خدا هم استاندار مازندران بشود! هیچ کاری از دستش بر نمی آید که انجام دهد! چه برسد یک انسان! فعلا سوریه از خوزستان و مازندران هم واجب تر است!!! چرا اینقدر سر و کله می شکانید برای کاندیداهایی که هیچ قدرتی از خود ندارند!!! سری به محله هایی که انسانها و همشهری های خودمان در( آلونک ) و در کثافت خانه ها زندگی می کنند بزنید. نمونه اش را همین سایت مازندنومه چندی پیش با تصاویر نشان دادند!!! خجالت بکشید بابا! آخه تا کی!!!

      • چهارشنبه 13 شهريور 1392-0:0



        آقای صادقی : دانسته یا ندانسته دارد با مقدرات استان بازی می کند... فردا بر سرش نزد که چه بلایی سر استان آورده لست.

        • یک بسیجی قدیمیپاسخ به این دیدگاه 1 2
          سه شنبه 12 شهريور 1392-0:0

          جناب آقای بسیجی که سوال کردند آقای آجدانی سه دهه پیش یعنی سی سال پیش کجا بودند؟ حهت اطلاع عرض شود ایشان سی سال پیش یعنی 1362 دقیقا در حالی که 19 سال داشتند یک بسیجی حاضر در خطوط مقدم جبهه غرب در سالهای دفاع مقدس بودند.

          • سه شنبه 12 شهريور 1392-0:0

            خوشم میاد جراتشو ندارید و نظرمو سانسور کردین جناب صحیح بیطرف

            جنم میخواد نظر مخالف را گذاشتن و وارد جریان نشدن و دورنما را دیدن

            • سه شنبه 12 شهريور 1392-0:0

              از بیطرفی مازندنومه حال میکنم.همه نظرلات را می گذارد.آفرین به این ابتکار و سلامت نفس

              • سه شنبه 12 شهريور 1392-0:0

                مطلبی درست بیان شد.هوادارن نیاز به جای تخریب نویسنده یا آقای فلاح ادله بیاورند.به نویسنده چرا ایراد می گیرید؟درباره مطلب بنویسید.درست گفته که فردی که فقط در دانشگاه بوده برایش دشوار است استان را اداره کند.

                • سه شنبه 12 شهريور 1392-0:0

                  آجدانی بیشتر خود را معرفی کند.در سه دهه گذشته کجا بود...

                  • سه شنبه 12 شهريور 1392-0:0

                    مازند نومه از انصاف به دوره نظرات را گزینشی بزنید حتی اگه برات خوشایند نباشه

                    • سه شنبه 12 شهريور 1392-0:0

                      آقای آجودانی با سلام

                      ای کاش مورخی مثل شما اطلاعات کافی از مدیریت حاکم بر استان طی ادوار گذشته داشت آنگاه به تحلیل می پرداخت. خدایی خطی و جناحی فکر نکن اگه دم شما بچه های ستاد می دید به خودتون اجازه می دادید که دکتر نیاز با رکتر فلاح مقایسه کنید انصاف داشته باشید مدیریت مقدس ترین علم و تخصص هست استان تا کی باید چوب کج اندیشی ها را بخورد آقای آجودانی تاریخ استان راجع به این رفتار شما هم قضاوت خواهد کرد شما باید از گذشتگان بیشتر درس بگیرید ای کاش از مطالعه تاریخ درک می کردید که این افراطی گری افراد جناجی مثل شما همیشه استان را به افول نزدیک تر کرده تا تعالی صعود. به خود بیاید برای پیشرفت استان تصمیم درست خارج از امیال شخصی بگیرید

                      • دوشنبه 11 شهريور 1392-0:0

                        کمپین حامیان آقای نیاز آذری چقدر خشن هستند. خوب است احساسات جلوتر از عقل قدم برندارد. آقای آجودانی مسایلی را طرح کرده است که مستند و مستدل به نظر میرسد. با توجه به جمیع شرایط دکتر ربیع فلاح مناسبترین گزینه برای استانداری مازندران است.

                        • برنجستانکیپاسخ به این دیدگاه 5 3
                          دوشنبه 11 شهريور 1392-0:0

                          ... (از مازند نومه انتظار دارم بی طرف باشد و اینچنین جانبدارانه از شخص خاصی دفاع نکند) ایشون ظاهرا دنبال سهم خواهی و منافع شخصی و باندی خودشه تا منافع استان من به جهت عدم حضور در استان شناختی روی فلاح و نیاز ندارم اما همین امروز با چند مازندرانی در جمعی حرف میزدیم اونها که شناخت داشتند نیاز رو مدیری قوی تر و لایق تر می دونستند . هرچند در یکی از سایتها خوندم فلاح برای چند استان گزینه پیشنهادی استانداری است

                          انشاله هرچی به صلاح استان هست رقم بخورد ماندران نیاز به همدلی و فاق دارند

                          • دوشنبه 11 شهريور 1392-0:0

                            چند سال پیش جناب آقای نیاز برای استانداری به نظر مساعد آقای جمشیدی نیاز داشتند.با واسطه به حضور ایشان می روند...حالا ایشان می گویند در پی استانداری نیستند؟

                            امکان ندارد.تاکید می کنم امکان ندارد

                            • منا مرادیپاسخ به این دیدگاه 8 1
                              دوشنبه 11 شهريور 1392-0:0

                              واقعا" باید قبول کنیم خیلی شهامت می خواهد قبل از اینکه استاندار مشخص شود تحلیل اینجوری کنیم .

                              آگر آقای آجودانی ابه پست گرفتن باشد نباید اینقدر صریح نظر دهد و همچنین مسئول سایت مازندنومه.

                              امید است دولت تدبیر و امید استانداری را انتخاب کند که شرایط استاندار شدن را داشته باشد .

                              • دوشنبه 11 شهريور 1392-0:0

                                بی تردید نیازآذری چون ربیع فلاح دلسوخته نظام و انقلاب است. اما تجربه های مدیریتی ربیع فلاح گویا مناسب تر است. و از شنیده ها چنین بر می آید که شاید با آمدن نیاز فضای استان کمی امنیتی شود.البته ما به امنیتی نیاز داریم که حاصل آن خلاقیت علمی فرهنگی باشد .

                                شاید با آمدن ربیع فلاح بر مسند استانداری که رییس ستاد دکتر روحانی در مازندران بودند ما به فضای امید نزدیک تر شویم . سخن ربیع فلاح بی تردید برخاسته از دیدگاه دکتر روحانی است و طبعا مدافعان دولت تدبیر و امید موافق حضور ربیع فلاح هستند و این حق طبیعی است تا مردی بر میز استانداری نشیند که نماینده دکتر روحانی در مازندران است .

                                • دوشنبه 11 شهريور 1392-0:0

                                  درود بر دکتر فلاح که شایسته استانداری مازندران است

                                  • دوشنبه 11 شهريور 1392-0:0

                                    دکتر نیاز رییس دانشگاه ازاد ساری است و موفق هم عمل کرده است باید قدردان زحمات او بود ولی اینکه عده ای تلاش می کنند تابویی از رویکرد مدیریت منحصربفرد او در همه جا برای همه دولتها وهمه برنامه ها اعلام کنند بی مهری به توانایی های خاص آقای دکتر نیاز است. دولت احمدی نژاد است او را کاندیدای استانداری معرفی می کنند دوران خاتمی اورا به عنوان استاندار معرفی می کنند دولت روحانی با رویکرد اصلاح طلبی جدید و اقتضای شرایط بعد از تاراج سرمایه ها و از بین بردن عامدانه ثروتهای انسانی و منابع طبیعی کشور و مدیریت ناکارآمدان اصولگرایی که نمونه آن حضور مرد همه فصول یعنی طاهایی که استاندار مازندران نبود و صرفا یک اسم از او بود مطرح شدن دوباره نام نیاز جالب است و اینکار توسط عده ای که دنبال تکه نانی از این قبل هستند دامن زده می شود. بهتر است قدر نیروهای ارزشمندمان را در جایی که هستند بدانیم. اگر فوتبالیست را بفرستید تیم بسکتبال هم آبروی او را می برید و هم به بسکتبال خیانت محسوب می شود.

                                    • دوشنبه 11 شهريور 1392-0:0

                                      مازند نومه عزیز نظر رو کامل بزار ساسوووووور نکن.

                                      دکتر کیومرث نیاز آذری عزیز استاندار مازندران است .خیالت راحت.

                                      • دکتر من مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 4 4
                                        دوشنبه 11 شهريور 1392-0:0

                                        بنظرم من باید استاندار بشم .



                                        دکتر من مازندرانی

                                        • ورکـــــــــیپاسخ به این دیدگاه 9 0
                                          دوشنبه 11 شهريور 1392-0:0



                                          این شعبانی ورکی بد جور ...با آن متنش ! ... واقعا باید تاسف خورد ! چقدر تملق !

                                          • دوشنبه 11 شهريور 1392-0:0

                                            اقای لطف الله آجدانی تو چی از دکتر نیاز میدونی؟

                                            هیچی نمیدونی هیچی.

                                            ...

                                            • دوشنبه 11 شهريور 1392-0:0

                                              جناب آقای شعبانی هیچکس پای مطلب خودش نمی نویسد : دکتر فرهاد شعبانی ورکی .



                                              البته مبارکه که دکتر شدی...



                                              تو که دم از اصلاحاتی می زدی حالا چطور شده رفتی توی اردوگاه اصولگراها .

                                              ...

                                              • دوشنبه 11 شهريور 1392-0:0

                                                پیشنهاد می کنم بین کریمی مله و نیاز و فلاح مناظره ای برگزار شود تا وزن هر یک معلوم شود .



                                                مازندنومه منتظریم .

                                                • دوشنبه 11 شهريور 1392-0:0

                                                  با توجه به حمایت بیش لز حد جناب استاد آجودانی از آقای دکتر فلاح می توان تصور کرد که ایشان یکطرفه به محکمه رفته و براساس اطلاعات نه چندان درست مقاله نوشته است.

                                                  1- اگر رابطه سالاری خوب نیست چرا کانون تدبیر و امید که شما سخنگوی آن هستید خبر از اعلام حمایت جناب یاسر هاشمی ازدکتر فلاح نموده است. یاسر هاشمی چکاره مملکت است که بخواهد برای مردم این استان تصمیم بگیرد.

                                                  2- اینکه دکتر نیاز فرد توانمند و مدیر لایقی هست شکی درآن نیست. لذا تحقق تدبیر و امید بسته به روی کار آمدن مدیران کارآمد است.

                                                  3- درباه عدم حمایت گسترده علما یا تشکل های سیاسی شما چه استنادی داریدکه از طرف آنها سخن می گویید. اینکه شماها رفتید خدمت برخی علما و آنها را در رودربایستی انداختید که نمی شود اعلام حمایت.

                                                  4- اگر جمعی از دلسوزان استان بدون هیچ گونه چشمداشت پست و منصب از آقای هاشمی به عنوان پدر معنوی حماسه 24 خرداد مطالبه ای داشته باشند آیا محل اشکال است. چطور رجوع به آیت الله نظری رابطه سالاری نیست و درخواست از آقای هاشمی نافی شایسته سالاری!.

                                                  5- برخلاف اطلاعات ناقص شما از توانایی های دکتر نیاز باید گفت تحول همه جانبه در دانشگاه آزاد اسلامی ساری بخش کوچکی از قابلیت مدیریتی ایشان است و اگر عرصه برای جناب ایشان در حوزه های وسیع تر مثل استانداری فراهم شودشاهد رنسانس در استان مازندران خواهیم بود.

                                                  6- اینکه آقای دکتر نیاز متاثر از آموزه های اخلاقی و انقلابی در قبال طرح مسئله پذیرش سمت استانداری تواضع بخرج داده دلیلی ندارد دلسوزان استان برای مجاب کردن ایشان کمپین تشکیل ندهند.

                                                  7- شما نویسندگان نامه به آقای هاشمی را اندک بر شمردید! در صورتی که همه استان می دانند جریان استانداری دکتر فلاح تنها با قلم شما جریان سازی می شود .

                                                  8- من در جایی از دکتر نیاز شیندم که هیچگاه با ذلت پستی را قبول نخواهم کردو ایشان معتقد بود استاندارزمانی می تواند خدمت شایسته به مردم مازندران ارائه نماید که با عزت بر این سمت بنشیند.

                                                  9- دکتر نیاز چه استاندار بشود یا نشود مدیری ملی و با قابلیت است. نیازبه استانداری نیاز ندارد . بلکه این مازندران است که به دکتر نیاز نیاز دارد.

                                                  • دکتر فرهاد شعباني وركيپاسخ به این دیدگاه 3 10
                                                    دوشنبه 11 شهريور 1392-0:0

                                                    واقعاً حیف نیست که سرمایه های استان را دانسته و یا ندانسته تخریب می کنیم.مگر چند نیرو مقتدر،عملگرا و با پیشینه قوی مانند دکتر نیاز داریم. بیش از سه دهه خدمات و حسنات امثال نیاز نباید توسط افرادی که سهم ناچیزی در انقلاب و دوران جنگ داشته اند مورد بی مهری قرار بگیرد.بیشتر تلاش ها باید معطوف و مصروف فرد مورد نظر خود باشد تا طرد و نفی دیگران.منافقین و معاندین نظام ازنام نیاز در هراس اند.دوستان همراه باید بیشتر تامل و تدبیر داشته باشند. با تشکر:دکتر فرهاد شعبانی ورکی

                                                    • دوشنبه 11 شهريور 1392-0:0

                                                      آقای آجدانی در همین سایت مازند نومه برای موفقیت قالیباف توصیه های به ستاد وی کردند در روزهای آخر به ستاد دکتر روحانی پیوستنداز رفاقت و رابطه گفتید مگر دکتر روحانی آقای هاشمی و ناطق از روی رفاقت در انتخابات بهم کمک نکردند شما که اهل علم هستید به جای فضاسازی رسانه ای برای تخریب یک نظرسنجی بین مردم و نخبگان و سیاسیون برای تعیین استاندار داشته تا مقبولیت و لیاقیت گزینه مشخص شود

                                                      • دوشنبه 11 شهريور 1392-0:0

                                                        گزینه علمی و پاکدست و اعتدال گرا ، فقط دکتر علی کریمی مله .

                                                        • عضو ستاد مرکزی روحانی پاسخ به این دیدگاه 9 1
                                                          دوشنبه 11 شهريور 1392-0:0

                                                          به نظر نمی رسد هاشمی رفسنجانی رابطه دوستی با نیازآذری داشته باشد صرفا در حد یک یا دوجلسه نشستن با آیت ا... رابطه دوستی تلقی نمی شود ولی با ناطق نوری دوستی دارد البته دکتر نیازآذری خودش چنین ادعاهایی را مطرح نکرده است عده ای بادنجان دور قابچین های دور و برش این فضا را ایجاد کردند ضمنا آقای آجودانی باید بداند که رای روحانی رای جمع آوری شده از طریق ستادهای بی رمق در استان نبود بلکه حاصل تلاش جمعی عقلانیت گرای اصلاح طلبان به رهبری محمد خاتمی و حمایت آقای هاشمی و انصراف دکتر عارف بوده است نه اینکه بگوییم ستادش بودم پس باید این شود آن نشودو...

                                                          • شیخ صفر قاسمیپاسخ به این دیدگاه 11 3
                                                            دوشنبه 11 شهريور 1392-0:0

                                                            بنام خدا

                                                            باسلام واحترام خدمت جناب آقای آجدانی عزیز،

                                                            با شناخت و انتظاری که از شما دارم .خواهش میکنم سرمایه های استان را بواسته امیال و اغراض سیاسی،باندی،جناحی و شخصی تخریب نکنیم،یقینا دکتر نیاز آذری یکی از افتخارات و سرمایه های بزرگ استان مازندران است . همانگونه که حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری،دکترربیع فلاح،مهندس کشاورزیان ،مهندس رحمانزاده،مهندس طاهرنژاد،دکتر محسنی،رحیم عبادی، شیخ فخرالدین صابری ،احمدی فولادی ،حسین روزبهی ، دکتر حسین زادگان ، دکتر کریمی مله،سید احمد میری ،مهندس طاهایی ، حجت الاسلام رجایی ، مهندس درویش امیری ، حاج احمد ناطق نوری ،مهندس راهب و اسفندیار رحیم مشایی و صد ها نام ناگفته ... از مفاخر و سرمایه های استان هستند و باید حرمتشان را پاس بداریم و در توسعه و آبادانی استان محروم و مظلوم مازندران از وجود همه آنان به میزان توان و شایستگی شان باید استفاده نماییم.

                                                            • طالبی آزادپاسخ به این دیدگاه 6 7
                                                              دوشنبه 11 شهريور 1392-0:0

                                                              ...چرا علیه دکتر نیـــاز با این طعــم مقــاله میزنــی با کمک مازند نومه . منتــظر ترکــش ها باش در آیــنده !

                                                              • یک مازندرانی پاسخ به این دیدگاه 12 3
                                                                دوشنبه 11 شهريور 1392-0:0

                                                                رابطه سالاری ، کلمه قشنگی که این روزها فکر و ذکر نیاز آذر و قلاح می باشد .



                                                                یکی به دنبال هاشمی و دیگری به دنبال ناطق .



                                                                پس کجا رفت شایسته سالاری شما هایی که می خواهید استان مازندران را اداره کنید ؟



                                                                بنظرم مردم خیلی خوب می فهمند که این دو نفر با چه شیوه ای برای رسیدن به پست امان را از هاشمی و ناطق بریده اند .

                                                                • دوشنبه 11 شهريور 1392-0:0

                                                                  اقای دکتر اجدانی واقعا از تفکر شما استفاده کردم من به داشتن انسان هایی همچون شما ودکتر فلاح افتخار میکنم


                                                                  ©2013 APG.ir