تعداد بازدید: 3376

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 12 شهريور 1392-22:48

کیادهی:شورا تشریفاتی است/نقیبی:با تجمع موافق نبودیم

گزارش+گزارش تصویری مازندنومه از مراسم تحلیف اعضای شورای چهارم مرکز استان


مازندنومه،کلثوم فلاحی:هادی ابراهیمی در مراسم تحلیف اعضای شورای چهارم ساری در سالن هلال احمرمازندران، اظهار داشت: تخريب شخصيت ديگران و زير پاي ديگران را خالي كردن، نتيجه نبود فرهنگ نقد و اشكالات ساختار سياسي است.

معاون سیاسی،امنیتی استاندار مازندران با بيان اينكه تخريب، شايعه و تهمت زدن در نبود اعتماد اجتماعي ریشه دارد، افزود: افرادي هستند كه به قيمت خراب كردن ديگران مي خواهند خود را بالا ببرند، اما تخريب و تحقير ديگران وزن سياسي كسي را بالا نمي برد.

وی خواستار تقويت فرهنگ نقد در جامعه و مقابله با پديده زشت زيرپاي يكديگر را خالي كردن در مازندران شد و افزود: اين استان برخوردار از يك فرهنگ غني و معرفت آفرين است و صاحبان فكر و انديشه و آحاد جامعه رفتارهاي اين چنيني را برنمي تابند.

این مسئول با تبيين شاخص هاي نقد سازنده ، يادآور شد: عده اي تخريب مي كنند و بعد اسمش را مي گذارند انتقاد، اهانت و تخريب از رسوم زشت برخي از كشورهاي غربي است و بعضاً در جامعه ما هم برخي افراد به اين شيوه ي غلط روي مي آورند.

ابراهيمي شورا را يك نهاد مشورتي دانست و افزود: شوراها در نظام مردم سالاري ديني، نمونه اي حقيقي از حضور مردم در اداره جامعه به شمار مي روند.

وی خاطرنشان كرد: شوراها بايد با پرهيز از اختلافات و عدم ورود به مباحث سياسي و حزبي، مردم سالاري ديني را در جامعه مستحكم كنند.

معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران وظيفه شورا را قانون گذاري، مديريت اجرايي و نظارت دانست و گفت: وابستگي به باند قدرت و ثروت، مصالح و منافع مردم را در معادلات فرهنگي، سياسي و اقتصادي ناديده مي گيرد و عده اي مجبورند در هر كرسي كه براي نمايندگي مردم مشغول به كار هستند، نمايندگي شان را بر پايه حصول منفعت حاميان مالي و سياسي خود تنظيم كنند.

وی لازمه عمل صالح را براي خداوند بودن دانست و گفت: اگر براي خدا نبود، به طور قطع عمل صالح نيست.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران ماندگاري اعمال را در گرو توجه به رضاي الهي دانست و افزود: دست يابي به رضاي الهي بايد والاترين هدف انسان در زندگي باشد.

ابراهيمي انتخاب شهردار را حق قانوني شورا دانست و افزود: شوراهاي شهر هميشه در صحنه هاي مختلف استقلال راي خود را حفظ كردند و وارد زد و بندهاي سياسي كه حاصل طراحي هاي بازيگران سياسي در خارج از بدنه شوراست، نشدند.

معاون استاندار مازندران در پايان از تلاش ها و زحمات شوراي شهر ساري تشكر كرد و ادامه داد: شوراي شهر ساري با پي گيري ها و مصوبات خوبشان در بخش هاي فرهنگي، اجتماعي، عمراني و رفاهي گام هاي خوبي براي توسعه مركز استان برداشتند.

*دله اماره بکوشته،بیرون مردمه!

 در این مراسم، نقیبی و فرماندار ساری هم دقایقی سخنرانی کردند. هم چنین محمدحسن محمدی کیادهی نیز برای سخنرانی به روی سن دعوت شد و مجری به او گفت تنها سه دقیقه وقت دارد.

کیادهی با سخنان خود گفت: همه هر چقدر خواستند صحبت کردند، به من که رسید سه دقیقه وقت گذاشتند، مجری برای خود که اصلا وقتی قائل نیست.

وی افزود: آنها سخنران نبودند و نمی‌توانستند در سه دقیقه جمع کنند اما چون من سخنران هستم می‌توانم.

عضو سابق شورای شهر ساری ادامه داد: نمی‌دانم چرا بین این سه نفر مرحوم (اشاره به اعضای شورای سوم که به شورای چهارم راه نیافتند) من را برای سخنرانی انتخاب کردند!

وی گفت: مطمئن باشید در دوره چهارم هم هستم، شک و تردید نکنید.

کیادهی با اشاره به اینکه از ردیف اول تا آخر، تشکر می‌کنم، ادامه داد: همه می‌دانند انتخابات خیلی سالم و خیلی خوب بود.

وی با بیان اینکه فرماندار ساری زرنگ بود و گزارشی از انتخابات ارائه نداد، افزود: به من گفتند درباره تخلف و خرید و فروش رای صحبت نکنم، من هم چون قول دادم در این باره حرفی نمی‌زنم،ولی می دانم مردم این موضوع را فراموش نمی‌کنند.

کیادهی در بخش جدی سخنان خود اظهار داشت: شوراهای سراسر کشور با شورای قانون اساسی بسیار فاصله دارد.

وی با بیان اینکه شورای ابتری به ما تحویل دادند و ما بر سر همدیگر می‌زنیم، متذکر شد: دله اماره بکوشته،بیرون مردمه!

کیادهی با اشاره به اینکه حساس‌ترین قدرتی که شورا دارد انتخاب شهردار است، تصریح کرد: بعد از آن هم قدرت نظارت ندارد.

 وی با تشریفاتی دانستن شورا گفت: 80 درصد از کارهای شورا در دست استانداری است.

 کیادهی با بیان اینکه شورا به اداره برق نمی‌تواند یک تذکر دهد، ادامه داد: حداقل فعالیت‌های شورای چهارم، مطالبات مردم باشد.

 وی با بیان اینکه جزء منتظران شورا هستم، تصریح کرد: در کتابچه‌ای که از سوی شورا منتشر شده یادشان رفته نام من را در دوره دوم شورا لحاظ کنند و نمی‌دانم چرا عکس خانم فرزانه را هم شطرنجی کرده‌اند!

 کیادهی خاطرنشان کرد: به دلیل حضور رسانه‌ها در جلسه علنی شورای شهر ساری، این شورا از جایگاه بالایی در سطح استان برخوردار است.

گفتنی است بند بند صحبت‌های کیادهی باعث خندیدن حاضران شده بود.

فرزند علی بهروش عضو مرحوم شورای سوم در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفت.

خاطرنشان می کنیم بر اساس 7 رای اعضای شورا و علی رغم مخالفت 6 عضو دیگر،مهدی عبوری تنها با یک رای بیشتر هم چنان شهردار ساری باقی ماند،اما دکتر جمال باقری به جای فرامرز نقیبی ریاست شورای شهر مرکز استان را بر عهده گرفت.

*با تجمع موافق نبودیم

فرامرز نقیبی رئیس شورای سوم بعد از نشست غیر علنی اعضای شورای چهارم برای انتخابات هیئت رئیسه و همچنین انتخاب شهردار، در جمع خبرنگاران حاضر شد.

 وی اظهار داشت: امروز 2 اتفاق خوب افتاد، یکی انتخاب رئیس شورا و دیگری که مهم‌تر از موضوع اول است، انتخاب شهردار بود.

 نقیبی که نامزد ریاست شورا بود، تصریح کرد: از کسانی که به من رای ندادند تشکر می کنم.

 وی ادامه داد: انتخاب شهردار مهم بود، نه شخص عبوری.

عضو شورای چهارم با بیان اینکه در چهار ماه اخیر شهرداری از نظر درآمدی در وضعیت نابسامانی قرار دارد، گفت: اگر سرپرست انتخاب می‌کردیم ضمانتی نبود که بتوانیم فرد بهتری را پیدا کنیم.

 وی در پاسخ به سوال مازندنومه مبنی بر اینکه دوران حرکت‌های این چنینی و تجمع گذشته و شورا چه دیدگاهی نسبت به رفتار امروز برخی هواداران شهردار دارد، گفت: نه شورا و نه شهردار، موافق این حرکت نبودند.

نقیبی افزود: این حرکت‌ها در تصمیم شورا تاثیر نمی‌گذارد و حدود 2 ماه بود که انتخاب شهردار را بررسی می‌کردیم.

 عضو شورای شهر ساری، خاطرنشان کرد: با سر و صدا، کسی رای نمی‌آورد.


  • چهارشنبه 27 شهريور 1392-0:0

    نقیبی مرد شماره 1 ساری

    • شنبه 16 شهريور 1392-0:0

      کیادهی بره دعا به جان مرحوم بهروش کنه که اون بنده خدا فوت کرد و ایشان که عضو علی البدل بودن اومدن جای مرحوم بهروش.

      کیادهی الان منتظری چند نفر خدای نکرده فوت کنن بیایی جاشون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • جمعه 15 شهريور 1392-0:0

        ساروی ها باید با هم همدل باشند تا شهری در خور مرکزیت استان مازندران داشته باشیم به طرفداران ومخالفان عبوری وحجازی عرض می کنم که همدیگر را بیشتر تحمل کنیم و انتقادپذیر باشیم و نه خدای ناکرده زیر پاکش هم که برای هم سوسه بیایم ومدرک جمع کنیم

        • چهارشنبه 13 شهريور 1392-0:0

          ابراهيمي ودكتر نياز به نظرم دوتن ازمديران قوي وبا جرات هستند البته ابراهيمي بيشتر از نياز كارهاي عمراني كرده .گرچند كارهاي اقاي نياز دردانشگاه ازاد قابل تقديره

          • چهارشنبه 13 شهريور 1392-0:0

            اقاي ابراهيمي واقعا يك نظريه پردازوتحليل گرماهراست هرروز درسخنرانيها وصحبتهاي ايشان وازه جديد پيدا ميشه.عبارت زير پاي يكديگر را خالي كردن برام جالب بودواقعا به درستي ايشان اشاره كردن يكي از عادتهاي غلط دراين استان محسوب ميشه درحاليكه خيلي از افراد سرمايه هاي انساني خودشان رو حفظ ميكنند ولي دراستان ما زيراب زني وزيرپاي هم را خالي كردن خيلي مرسوم شده است خدا عاقبتها رو به خير كنه.

            • چهارشنبه 13 شهريور 1392-0:0

              باسلام از انتخاب دکترباقری به عنوان رئیس شورای شهر بسیار خرسندم با لطفی که در حق بچه های بی بضاعت دارن واقعا دعای خیر والدینشون همراه ایشون می باشد ولی اجازه بدین قبول نکنیم پاک بودن انتخابات و نخریدن رای و از همه مهمتر فرق قائل نشدن ها رو امسال که دیگه کاملا آشکار بود


              ©2013 APG.ir