تعداد بازدید: 2031

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 13 شهريور 1392-18:51

رسولی:از هم اکنون با شورا اعلان رفاقت می کنم

انتقاد امام جمعه از شورا/شورا محل خدمتگزاری است و صرفا محل برگزاری جلسات هفتگی یا ماهانه نیست/نادیده گرفتن آرا،عقاید و انتقادات دیگران نوعی خیانت است/شورایی که هفته ای یکبار به دفتر فرماندار و حداقل ماهی یکبار به دیدار امام جمعه نرود، مشخص است که کار را بلد نیست/انصارالحسینی شخصیتی باسابقه،انقلابی ،موفق و خوش فکراست.


مازندنومه،محمد اسماعیل بخشی سورکی:سیدمجتبی رسولی جویباری در مراسم تودیع و معارفه شوراهای اسلامی شهر سورک اظهار داشت: شورا محل خدمتگزاری است و صرفا محل برگزاری جلسات هفتگی یا ماهانه نیست.

وی با بیان اینکه شورا باید عمومی باشد،افزود:این امر می طلبد که شورا از محل یک ساختمان و یک اداره خارج باشد و در امور از مردم مشورت گرفته شود.

حجت الاسلام رسولی شورای غیر عمومی را خلاف آنچه در قانون آمده دانست و گفت:شورا باید با مشورت مردم تصمیم بگیرد چرا که معنای شورا در روایات هم این است که اعضای شورا بعد از تصمیم خود در ارتباط با مردم از آنها مشورت گرفته و سپس تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

 وی ادامه داد:باید با مردم برای مردم تصمیم گرفت و اینکه به دور از افکار و عقاید مردم تصمیمی گرفته شود تصمیم فردی است در حالی که اعضای شورا نماینده طیف وسیعی از مردم هستند.

 امام جمعه میاندرود نادیده گرفتن آرا،عقاید و انتقادات دیگران را نوعی خیانت دانست و تصریح کرد:رای دادن مردم به معنای انفصال نیست و اعضای شورا باید از همین روز اول کمر همت ببندند و برای مردم کار کنند.

 وی به وجود رانت ها در طول مدت خدمت شوراها اشاره کرد و گفت:اگر قرار است شوراها از یک رانت و تسهیلاتی استفاده کنند، باید برای مردم استفاده شود.

رسولی ابراز داشت:شورا باید دائما در حال رایزنی با مسئولان رده بالا باشند و نباید صرفا به دفتر شورا اکتفا کنند.

وی با انتقاد از اعضای شورا که تاکنون به دفتر امام جمعه مراجعه نکرده اند، افزود:شورایی که هفته ای یکبار به دفتر فرماندار نرود، شورایی که لااقل ماهی یکبار به دیدار امام جمعه نرود، مشخص است که کار را بلد نیست.

*اعضای شورا نباید خود راعقل کل بدانند

 امام جمعه میاندرود تصریح کرد:شورا در عین عمومی بودن باید تخصصی هم باشد که متاسفانه در اینجا و شهرهای دیگر شوراها کاری را انجام می دهند که از دید کارشناسان دارای ارزش نیست.

 خطیب جمعه سورک به لزوم داشتن گروه های مشاور در بدنه اجتماع برای مشورت دادن به شوراها تاکید کرد و گفت:پویایی،نشاط و سرزندگی شوراها در تعامل با مردم است.

 وی با بیان اینکه اعضای شورا نباید خود را عقل کل بدانند، افزود:آفت کار ما این است که فکر می کنیم هر چه هستیم خودمان هستیم در حالی که در خدمت به مردم هیچ مدرکی بالاتر از صداقت و کار نیست.

 حجت الاسلام رسولی تاکید کرد:ارزش شوراها زمانی است که خالصانه و بی منت برای مردم کار کنند و دست نیاز شورا باید دائما به سمت مردم دراز باشند چرا که بدهکار مردم است.

 وی نگاه طلبکارانه را آفت مسئولیت در نظام اسلامی دانست و گفت: استاندار،فرماندار،شهردار و شوراها بدهکار مردم هستند و نباید نگاه طلبکارانه نسبت به مردم داشته باشند.

 وی با بیان اینکه بنده رک هستم و با کسی تعارفی ندارم،افزود:به سبب همین رک بودن در داخل و خارج از استان انتقادات زیادی به بنده می شود اما هیچ گاه بدون دلیل و کار کارشناسی حرفی نمی زنم.

 حجت الاسلام رسولی با انتقاد از مدیران شهرستان و اعضای شوراهای اسلامی شهر سورک به سبب مشورت نکردن در خصوص انتخاب شهردار و مدیران شهرستانی افزود:تابه حال یکبار هم اتفاق نیفتاده که مدیری یا مسئولی در انجام کاری از بنده مشورت بگیرد.

 *انصارالحسینی شخصیتی باسابقه،انقلابی ،موفق و خوش فکراست

 امام جمعه میاندرود انصارالحسینی-شهردارسابق سورک- را یک شخصیت باسابقه،انقلابی ،موفق و خوش فکر دانست و تاکید کرد:همین امروز چند تا از استان ها و شهرستان های موفق و مطرح کشور به دنبال آقای انصار هستند اما یکبار نشده که عزیزان بیایند دفتر و بپرسند که آقای انصار چند سال خدمت کرده نظرشما چیست بمانند یا بروند؟

وی تصریح کرد:درست است که قانونگذار تکلیف را مشخص کرده، اما روندی که در شهرستان های دیگر متداول است در اینجا رسم نیست.

امام جمعه میاندرود ادامه داد:در شهرهای دیگر اعضای شورای قدیم و جدید بعد از انتخابات به دفتر امام جمعه رفته و حرف های خود را می زنند، در حالی که تاکنون اینکار در سورک اتفاق نیفتاده است.

 رسولی با اشاره به اینکه اگر این اتفاق می افتاد امروز ما این گلایه ها را نداشتیم، افزود: به بنده هم نامه نوشتند و هم گفته اند که آقای انصار برنامه هایش را بدهد و قطعا یکی از گزینه ها ایشان است.

 وی ادامه داد:اگر بناست یکی از گزینه های انصار باشد خب چرا همان ده روز قبل از او برای تسلیم برنامه ها دعوت نکردید که حال بالاخره یا انتخاب می شد و یا رد می شد.

 خطیب جمعه سورک به فعالیت یک ماهه اعضای شوراهای شهرهای دیگر در رایزنی برای انتخاب شهردار اشاره کرد و گفت: می شد اینکار در سورک اتفاق بیفتد اما اینکار را انجام ندادید.

 *شهردار مجری عملکرد شوراهاست

حجت الاسلام رسولی ضمن اشاره به ایتکه شورای خوب شهردار موفق دارد، افزود:مردم از شوراها گزارش عملکرد می خواهند چرا که شهردار مجری عملکرد شوراهاست.

 وی ادامه داد:شهردار زمانی موفق است که شورا مصوبات خوبی داشته باشد و اگر این اتفاق در شهرداری ها نیفتاده است باید به عملکرد شورای شهر برگردیم.

 امام جمعه میاندرود تصریح کرد:اگر بعد از مصوبه، شهردار کاهلی کرد شورا باید یقه شهردار را بگیرد.

 وی گفت:یکی از بهترین کارها گزارش عملکرد است اما نه در مسجد و یک جمع صد نفره بلکه تریبون نمازجمعه در شلوغ ترین ایام در اختیار شماست؛ بیایید و گزارش دهید تا مردم از روند عملکرد شما آگاه شوند.

 حجت الاسلام رسولی ابراز داشت:اگر بنده بدانم در شورا و شهرداری چه می گذرد قطعا حمایت خواهم کرد.

وی گفت:بنده از هم اکنون اعلان رفاقت می کنم و این توقع هم در دوستی وجود دارد که این ارتباط دو سویه باشد و باز تکرار می کنم که این ارتباط در گذشته وجود نداشت.

 امام جمعه میاندرود ابراز داشت:البته این ارتباط از جانب آقای انصار وجود داشت و ایشان هفته ای یکبار مراجعه می کرد اما متاسفانه از سمت شورا این امر تحقق پیدا نکرد.

وی امام جمعه را پشتیبان و تریبون نمازجمعه را مهمترین عامل اصلی ترغیب و تشویق مردم دانست و تاکید کرد:اعضای شورا باید بدانند که برای هر کاری نیاز به سر و صدا و نامه نوشتن نیست بلکه اگر با امام جمعه کنار بیایند می توان در شرایطی مساعد کارها را سامان داد.


  • پنجشنبه 14 شهريور 1392-0:0

    امام جمعه میاندرود انصارالحسینی-شهردارسابق سورک- را یک شخصیت باسابقه،انقلابی ،موفق و خوش فکر دانست !!!!!!!!

    بله خوش فکره !! از قالیباف به دامن روحانی پیوسته

    • چهارشنبه 13 شهريور 1392-0:0

      کیف میکنم حاج آقا رسولی که اینقدر به روز هستید . بقیه امام جمعه ها هم لطف کنند و یاد بگیرند این کار خوب را . به خدا میتوانید جوانان از همین اینترنت جذب خود کنید .


      ©2013 APG.ir