تعداد بازدید: 2582

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 13 شهريور 1392-19:2

وقتی یک کارگر مدیرکل شد،بسیاری خرده گرفتند-بابایی

در گفت و گو با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران مطرح شد:به وزیر پیشنهاد دادیم به ما اجازه دهند، اموال مازاد را بر اساس تشریفات اداری به فروش برسانیم و برای توسعه تعاونی‌ها هزینه شود/در دوره وزرای گذشته، وقتی پیشنهاد می‌دادم با تشکل‌ها نشست برگزار کنند، مورد استقبال قرار نمی‌گرفت/وزیر گفت من ابایی ندارم که یک کارگر وزیر شود، هرچند در استان ما وقتی یک کارگر، مدیرکل شد بسیاری خرده گرفتند.


مازندنومه،کلثوم فلاحی:علی بابایی کارنامی-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی- در آغازین روزهای هفته تعاون، در نشست خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود. وی به 2 سوال مازندنومه هم پاسخ داد.

*مازندنومه: دولت جدید در نخستین گام، تحقق برنامه صد روزه را وعده داده است. رئوس برنامه‌های صد روزه حوزه تعاون را در استان بیان کنید.

 بابایی: در سرفصل‌های برنامه صدروزه که از ما خواسته‌اند جز برنامه‌های عملیاتی، برنامه دیگری نمی‌توانیم ارائه دهیم.

 درخواست افزایش تسهیلات بخش تعاون را نسبت به تعاونی‌های فعال استان، درخواست کردیم. سال گذشته هشت میلیارد تومان قابلیت جذب داشتیم و درخواست کردیم این رقم به سه برابر افزایش یابد.

پس از ادغام، اداره کل در مازندران امکانات زیادی دارد با ارزش افزوده بالا، به وزیر پیشنهاد دادیم به ما اجازه دهند، اموال مازاد را بر اساس تشریفات اداری به فروش برسانیم و برای توسعه تعاونی‌ها هزینه شود.

 شش پروژه فرهنگی ورزشی با 95 درصد پیشرفت فیزیکی بلاتکلیف در استان داریم و می‌توانیم اینها به فروش رسانده و به تعاونی‌ها تزریق کنیم. این کار نیازمند مصوبه هیئت دولت است، قائم مقام وزیر این پیشنهاد را پذیرفت و قرار است لیست اموال مازاد را اعلام کنیم.

* مازندنومه: در همین مدت کوتاه، عملکرد وزیر کار آقای ربیعی را نسبت به وزیر قبلی چگونی می‌بینید؟

بابایی: در همین مدت کوتاه، وزیر توجه ویژه‌ای به تشکل‌ها داشته است که از نکات شاخص بود. در دوره وزرای گذشته، وقتی پیشنهاد می‌دادم با تشکل‌ها نشست برگزار کنند، مورد استقبال قرار نمی‌گرفت و این موضوع از نخستین برنامه‌هایی است که مورد توجه وزیر جدید قرار گرفت و نشان می‌دهد وزیر به تشکل‌های مدنی اعتقاد دارد.

 ربیعی از جنس کارگر است. وزیر گفت من ابایی ندارم که یک کارگر وزیر شود. هرچند در استان ما وقتی یک کارگر، مدیرکل شد بسیاری خرده گرفتند.


  • شنبه 16 شهريور 1392-0:0

    آقای مهردل در زمان اصلاح طلبان در مجلس ششم عضو ستاد هاشمی در تهران بوده و همچنین در سال 84 از موسسین ستاد هاشمی در استان بود ایشان هم در دولت اصلاحات و هم در دولت احمدی نژاد بدلیل طرفداری از هاشمی یک کارشناس ساده بود و حتی با وجود اینکه پست معاونت اداره کل را داشت نگذاشتند سر پست اش برود.ایشان علرغم سفارش مسئولین استان در هر دو دولت مغضوب افراطیان بوده است

    • روح اله مهدی پورعمرانپاسخ به این دیدگاه 2 0
      شنبه 16 شهريور 1392-0:0

      باسلام .

      آقاي وزير جديد كار كجايش كارگراست ؟ ايشان دروزارت كار سابقه كار دارد اما آيا هركسي دروزارت كارسابقه كارداشته باشد ، كاراست ؟ اگراين طورباشد هركسي كه درآموزش وپرورش مثلا درشغل دفترداري هم هست ، معلم است ! ايشان هميشه در رده هاي مديريتي و رياست بوده اند . مگراين كه بگوييم همه كارگرند چون كارمي كنند . صاحب كارخانه هم كارگراست چون كار مي كند كارش مديريت كارخانه است ! درهرصورت هركس هركجا كارمي كند موفق باشد وبراي مردم كاركند .

      • شنبه 16 شهريور 1392-0:0

        با سلام خدمت دوستان عزیزم در سایت مازندنومه

        از اظهار لطف دوستان و دانشجویان عزیزم در خصوص اینجانب تقدیر و تشکر دارد.بی شک اینجانب و آقای بابائی همیشه از همراهان جامعه کارگری بوده و این همراهی و صدمات در مقابل زجه ها و ناملایمات کارگران هیچ می باشد.

        من شهادت می دهم که آقای بابائی همواره از عملکرد دوستانمان در فنی و حرفه ای استان نسبت به خودم انتقاد داشتند و همین جا از ایشان تقدیر و تشکر دارد.حقیر بعنوان یک کارشناس قدیمی سازمان ؛منتقد عملکرد مسئولین استانی در زمینه آموزش های فنی و حرفه ای بوده و بی گمان انتقاداتم بعضا صحیح بوده و شاید در برخی موارد درست نبوده ولی آنچه مسلم است وضعیت موجود قابل پیش بینی بود.انشا الله در سایه دولت تدبیر و امید همه مشکلات رفع گردد.باردیگر از تلاش های دوست شفیق ام و همراه و همدل جامعه کارگری استان جناب آقای بابائی تقدیر و تشکر دارد

        • كيجا سوادكوهيپاسخ به این دیدگاه 2 0
          شنبه 16 شهريور 1392-0:0

          چه جوري يه كارگر مدير كل شد!!!!!!!!! حالا مي فهمم چه جوري يه كارشناس ارشد راننده تاكسي شد!!!!!!!! از جنس كارگر بودن معنيش خيلي فرق داره با اين كه يه كارگر مدير كل شه! يه دكتر هم ميتونه در كارش از جنس كارگر باشه ....يعني زحمت كش باشه . تا كي استان بايد مديريت كشكي ابدوغ خياري داشته باشه!!!!!!!

          • جمعه 15 شهريور 1392-0:0

            أمار هاى دروغ دولت قبل در مازندران را شما ميداديد على اقا. حالا رنگ عوض كرديد

            • پنجشنبه 14 شهريور 1392-0:0

              علی آقا راست می گوید آقای مهردل یکی از اساتید خوب مان در دانشگاه امام حسین بود ایشان را بدلایل واهی از مسئولیت اش عزل کردند -ایشان با آنکه کارگر نبود ولی همیشه اندیشه اش حامی کارگر داشت.آقای بابائی شما زحمات آقای مهردل را در خصوص جامعه کاگری می دانستید ولی سکوت نمودید شما مسئول بودید و می توانستید حداقل دفاع نمایید

              • ناظر بیطرفپاسخ به این دیدگاه 3 0
                پنجشنبه 14 شهريور 1392-0:0

                آقای بابایی مدیر خوبی است. بسیار مردمی و فروتن است. به فکر کارگران است. بسیار کاری و زحمتکش است. اما متاسفانه زیاد وارد بازی های سیاسی می شود. دیگر اینکه معاونان و مشاوران خوبی ندارد. مثلا در مورد معاون تعاون ایشون تحقیق کنید ببینید چه کسی است و چه منش و رفتاری دارد.

                امیدواریم آقای بابایی که یکی از منحصر بفرد ترین مدیران کل در طول سالیان اخیر است در دولت تدبیر و امید با رفع نقایص گذشته با قدرت به کارش ادامه دهد.

                • پنجشنبه 14 شهريور 1392-0:0

                  آقای بابائی شاید فراموش کردید شما به عنوان قائم مقام وزیر در استان بودید وقتی یکی از بهترین و از نیروهای قدیمی تشکل کارگری استان که همیشه همراه با جامعه کارگری بود توسط دوستانتان در فنی و حرفه ای حذف گردید سکوت نمودید -ایشان را حتی به عنوان یک کارشناس ساده هم قبول نداشتند

                  • چهارشنبه 13 شهريور 1392-0:0

                    آمارهای دروغ اشتغال که توسط اداره تحت مدیریت بابایی تولید می شد وتوسط طاهایی ارائه می شد و احمدی نژاد جمع می زد می گفت دو ونیم میلیون شغل ایجاد کردم از کجا ناشی می شد. کمی پایبندی به سنگ و کلوخ هم داشته باشید بد نیست


                    ©2013 APG.ir