تعداد بازدید: 2661

توصیه به دیگران 5

يکشنبه 17 شهريور 1392-3:10

آخرین خیال پردازی!

سخنی با تندروها/سخنرانی هاشمی رفسنجانی در شیرگاه دوباره بهانه ای شده برای برخی از این جماعت تندرو و غافل و از همه جا رانده و مانده که پس از پذیرفته نشدن دیدگاه شان از سوی مردم، از پستو بدر آمده، نامه به نماینده محترم ولی فقیه در مازندران می نویسند و با تشبث ظاهری به شهیدان والامقام و مقدسات و اعتقادات، عقده گشایی کرده، مذبوحانه پیشنهاد «قیام حوزه و دانشگاه»می دهند!


مازندنومه،سردبیر:1-واضح است که دچار شدن جامعه به تندروي‌ها، امور اجرايي كشور را دچار خلل كرده، كشور را از ريل پيشرفت خارج مي‌كند.

آنچه همواه از سوي چهره‌ها و كارشناسان مورد تاكيد و توجه قرار گرفته، جلوگيري از تندروي‌ها(و كندروي‌ها) در مسائل سياسي كشور است، چرا كه خروج از تعادل در مسائل سياسي ضربه‌هاي جبران‌ناپذيري را وارد خواهد كرد.

مهم‌ترين تاثير تندروي‌ها بر جامعه جلوگيري از تصميم درست از سوي افكار عمومي است. افكار تندروانه روي تفكر بخشي از افراد جامعه تاثيرگذار است و وقتي جامعه تحت‌تاثير هيجانات باشد، ضرر اين نوع رفتار براي جامعه بيشتر است.

تجربه تندروي‌هاي چند سال اخير که به ظاهر در هیات انقلابی گری و دفاع از مقدسات و اعتقادات و در باطن به قصد تخريب شخصيتي چهره‌هايي كه خدمات انقلابي خوبي براي كشور داشته‌اند، گره افتادن در كارها و جلوگيري از پيشرفت كشور صورت می گیرد، جز بازي با آبرو و حيثيت افراد و چهره‌ها و سوق دادن جامعه به سمت بي‌اعتمادي و رادیکالیزه شدن حاصلي نداشته است.

كساني كه مبادرت به متشنج كردن جو سياسي كشور مي‌كنند، هم افكار عمومي را تحت‌تاثير قرار مي‌دهند و آرامش كشور را خدشه‌دار مي‌كنند و هم اينكه در راستاي خواسته‌هاي دشمنان نظام گام بر مي‌دارند.

 باید گفت:تشنج سياسي، آرامش رواني جامعه را برهم مي‌زند و هيچ تندروي‌‌اي بي‌ضرر نيست. به باور آگاهان، بايد واقعيت‌هاي سياسي در جامعه مطرح شود و افراد خود را عرضه كنند، نه اينكه با شانتاژ بازي‌ها و فرافكني‌ها خدمات افراد و چهره‌هاي دلسوز نظام و انقلاب را براي مطرح كردن خود زير سوال برد.

2- برخی کارشناسان نیروهای مدرن را به تکنوکرات ها، دموکرات ها و تندرو ها  تقسیم بندی کرده اند. در دوره های مختلف ریاست جمهوری هر کدام از این نیروها در راس قوه مجریه بوده اند و یا حداقل در بدنه دولت پست های کلیدی را در اختیار داشته اند.

 آیت الله هاشمی رفسنجانی و بخش بزرگی از یاران او را می توان مصداق تکنوکرات ها دانست و سید محمد خاتمی و بیشتر یاران او را در قالب دموکرات ها می توان نامگذاری کرد. نه خود آقای محمود احمدی نژاد، بلکه تعدادی از یاران او را شاید بتوان در زمره طیف تندروها بر شمرد.

برخی تندروهای حامی دولت قبلی که ابتدا رییس دولت را معجزه می دانستند و هر چه آن خسرو می کرد،برای این ها شیرین می نمود و به یک کرشمه حضرتش، جان هم نثارش می کردند،به تدریج که از زمین بازی اخراج شدند،به صف منتقدان دولت نهم و دهم پیوستند و با تشکیل گروهی رادیکال و تندرو به اسم جبهه پایداری، بقیه بازی را جای دیگر ادامه دادند. و دیدیم که مردم آگاه هم پاسخ این تندروها را 24 خردادماه دادند و گزینه مطلوب آن ها چه شکستی سنگینی خورد.

حال سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در شیرگاه دوباره بهانه ای شده برای برخی از این جماعت تندرو و غافل و از همه جا رانده و مانده که پس از پذیرفته نشدن دیدگاه شان از سوی مردم، از پستو بدر آمده، نامه به نماینده محترم ولی فقیه در مازندران می نویسند و با تشبث ظاهری به شهیدان والامقام و مقدسات و اعتقادات، عقده گشایی کرده، مذبوحانه پیشنهاد «قیام حوزه و دانشگاه»می دهند!

به زعم اینان آیت الله هاشمی رفسنجانی نه اهل حوزه است و نه اهل دانش؛ و مامور سرویس های بیگانه و نفوذی است و باید علیه او قیام کرد!!

این کینه توزی ها و عقده گشایی ها علیه آیت الله، در حالی صورت می گیرد که کشور ما نیاز به اعتدال و همگرایی و تدبیر دارد؛کشوری که با بی تدبیری دولت مورد حمایت صددرصدی این جماعت تندرو، به این فلاکت افتاده که می بینیم!

نقش بی بدیل آیت الله هاشمی رفسنجانی در پیروزی و ادامه حیات انقلاب آشکار است و به توضیح ما نیاز ندارد و اکنون شاید کلید طلایی حل بسیاری از مشکلات کشور، در دست و تفکر او و رییس جمهوری مورد حمایتش باشد.

 تجربه دولت فن سالار و تکنوکرات آیت الله هاشمی رفسنجانی نشان داده است که بسامان کردن اوضاع اقتصادی و کاستن از تنش های بین المللی و جان گرفتن و زایش نیروهای دموکرات از محصولات پرمشتری آنها بوده است.

ایران فردا، فرزند ایران امروز است و ایران امروز نه به تفکر بسته و تندروانه و شکست خورده حضرات، بلکه به اندیشه باز و مدرن امثال هاشمی و وابستگان او نیاز دارد.

3- دیدگاه های آیت الله در قبال مسایل خاورمیانه و فلسطین و سوریه، همواره بی پرده بیان شده است.در کتاب کارنامه و خاطرات سال ۱۳۶۷ او آمده:

« من و آقاي خامنه اي قبلاً در اين رابطه با يكديگر بحث كرده ايم و بعد موضع گرفته‌ايم. ما از تشكيل كشور فلسطين در هر قطعه‌اي از خاك فلسطين حمايت مي‌كنيم، اما مفهوم آن اين نيست كه فلسطيني‌ها و دولت فلسطين هر كاري مي‌كند، بپذيريم. مسأله قدري دشوار بود، زيرا فلسطيني ها هم كشور تشكيل دادند و هم اسرائيل را به رسميت شناختند، تفكيك اينها از هم قدري دشوار بود و باعث شد اين ابهام در اذهان بوجود آيد. هنوز سفارت فلسطين در تهران هست، حال كه كشور تشكيل داده اند، مي توانند بگويند اين سفارت دولت فلسطين است.»

به این جمله آیت الله که در سایت او نیز قابل مشاهده است،دوباره توجه کنید:«...مفهوم آن اين نيست که فلسطيني‌ها و دولت فلسطين هر كاري مي‌كند، بپذيريم.»

آیت الله هاشمی چهارم دی ماه سال گذشته در دیدار با دکتر ابراهیم بحرالعلوم وزیر نفت سابق و فرستاده ویژه دولت عراق، ضمن ابراز نگرانی از اوضاع کشور سوریه هشدار داده بود:

«هرگونه کشتار مردم قطعا وضع آینده آن کشور را سخت تر خواهد کرد. مساله سوریه هم یکی از نگرانی‌هایی است که من خودم شخصاً دارم. آینده سوریه بر عراق چه تاثیری خواهد داشت. تا این حکومت‌های علوی در آنجا بود زمینه مساعدتر بود. ظاهراً هم شانس بقای بسیار کمی هست. من نمی‌دانم شما اوضاع را چگونه می‌بینید.
 
بالاخره بعد از کشته‌شدن این همه آدم، آواره‌ها و تخریب‌ها اوضاع هم سخت شده است. همین امروز خبر بسیار تلخی در دنیا منتشر شد که در یکی از شهرک‌های اطراف حماء به صف نانوایی حمله کردند و حدود 90 نفر از افرادی که آمده بودند نان بخرند چه زن و چه کودک کشته شده‌اند. این چیزها کار را مشکل می‌کند، هم در دنیا و هم در داخل سوریه.

به هر حال سوری ها هم انسان‌های سختی هستند و به‌سادگی نمی‌گذرند. به خصوص این که الان گروه‌های مسلح زیادی در سوریه هستند که تحت هیچ فرمانی نیستند. انسان نگران می‌شود که اگر مساله سوریه تمام شود اینها به سمت عراق بیایند. اینها شیعه نیستند. سلفی‌ها هستند و غیرسلفی‌هایشان هم انسان‌های تند و تیزی هستند که مسائل نظامی را بر سیاسی مقدم می‌دانند. سلاح‌های سوریه اگر دست این‌گونه آدم‌ها بیفتد خطرناک است چون هم سلاح شیمیایی دارند و هم سلاح‌های دیگر. سوءاستفاده اسرائیل مساله دیگری است که به همه ما برمی‌گردد.
 
سوریه نباید طوری باشد که راه شما و ما بسته باشد. ما باید سوریه را داشته باشیم. از لبنان تا اینجا اگر این رشته پاره شود اتفاقات بدی می افتد. این یک مساله است که من در موردش نگرانی دارم و بسیار فکر می‌کنم.»

هاشمی رفسنجانی مرد تدبیر و صبر است؛لازم باشد صبر و سکوت پیشه می کند و ضرورتی اگر باشد با تدبیر و اظهارنظر به میدان می آید.او چند روز پیش گفته بود:

«به صرف احتمال مخالفت ها و حتی تهمت ها و انگ زدن ها و برچسب ها، هرگز در بیان و عمل به مصلحت نباید تردید یا سکوت کرد و منتظر وقایع احتمالی ماند.

 این آموزه بزرگ امام راحل(ره) به ما در زمان پذیرش قطعنامه 598 بود که چگونه حتی لحظه ای در تامین مصلحت مردم و نظام اسلامی تردید نکردند و در حالی که تا 20 روز قبل شعار جنگ جنگ تا رفع فتنه می فرمودند، وقتی به "کشف مصلحت مردم" رسیدند بدون آنکه حتی یک لحظه هم به حفظ آبروی خویش فکر کنند، بدان عمل کردند و با آن هوشی که داشتند جمله " جام زهر را می نوشیم " را درست به کار بردند. یعنی انتخاب کردیم که بنوشیم . یعنی بر ایشان تحمیل نشد که بنوشند . حالتی بود که بخاطر مصلحت انتخاب کردند.

 ایشان با تفکر و پیش بینی شرایط آن جمله را به کار بردند.هم مصلحت را رعایت کردند وهم ناراحتی خودشان را به مردم نشان دادند که دل شان نمی خواست این گونه شود وهم آینده را در آن جمله نهادند که مردم در آینده خواهید دید که چه فتحی کردیم؟»
 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام استاد مصلحت سنجی و تدبیر و اندیشه ورزی است.همو گفته:

«آنهایی که تحلیل های غلط از عمل به مصلحت ارائه می کنند، همیشه در طول تاریخ بوده و هستند و با عدم درک خود و طرح نظرات بی پایه فتنه می کنند، نمونه های تاریخی بسیاری هم در این زمینه داریم . همین تفکر عاری از مصلحت بود که در صلح حدیبیه بر کشف و عمل به مصلحت از سوی پیامبر خدا(ص) متعرض شدند و گفتند که ما را خوار و ذلیل کردی! ولی خدای متعال پاسخ آنان را با نزول سوره فتح دادند. درباره امام حسن(ع) هم اینها تا جایی پیش رفتند که به ایشان لقب مذّل المومنین دادند! درباره پایان جنگ تحمیلی هم همه دیدند که کشف مصلحت و عمل به آن از سوی امام راحل(ره) چگونه بر عزت و اقتدار جمهوری اسلامی افزود و راه سقوط دشمنان ما را هموار کرد. این درسهایی بزرگ از تاریخ است که اگر آن را فراموش کنیم و یا در عمل به مصلحت نظام کوتاهی کنیم ، ضررهای جبران ناپذیری خواهیم دید.»

مواضع اصولی و گاه توام با مصلحت سنجی هاشمی رفسنجانی همواره راه گشا و حیات بخش بوده است. مثلا" او به خوبی احمدی نژاد را شناخته بود و به همین دلیل با افکار و برنامه های رییس دولت قبلی چالش داشت و آقایان تندرو و بادمجان دور قاب چین های اطراف او، زمانی به حرف های هاشمی رسیدند که دیگر دیر شده بود.

 مطمئنا" اگر همین تندروی ها و انگ زدن ها و دروغ پردازی ها و موضع گیری های از سر احساسات و یادداشت نوشتن های بدون تفکر نبود و مطاع هاشمی در 8 سال گذشته خریداری داشت(از سوی کاربه دستان دولتی و جماعت تندرو، وگرنه مردم نشان دادند که با کاسبان فتنه و حرافان بی عمل پیمانی ندارند و وقتی هاشمی برای انتخابات ثبت نام کرد چه شوق و شوری در کشور به راه افتاد و بعد هم به گزینه او رای دادند)،اکنون اوضاع کشور بسامان تر بود.

4- غیر از دعا برای این گمراهان و سرگشتگان و موج سواران عرصه سیاست که عضو حزب بادند و بر اساس داشتن یا نداشتن میز و منصب،فکرشان را تغییر می دهند،کاری نمی شود کرد و ما مدت هاست از هدایت شان ناامید شده ایم.

خوب است به جای نامه نوشتن عبث به بزرگی چون آیت الله طبرسی و فتنه انگیزی و نیز عقده گشایی نسبت به بزرگی دیگر چون آیت الله هاشمی، کمی عاقلانه تر به قضایا بیندیشیم و برای رسیدن به منویات شخصی،نام بزرگان را به زشتی نبریم.

 همین خبرگزاری فارس که مورد وثوق این جماعت است، روز شنبه از قول آیت الله هاشمی نوشت:

«استکبار جهانی درصدد سلطه بر مسلمانان و کشورهای اسلامی منطقه است و در مورد سوریه نیز تهدید به دخالت و حمله مستقیم در این کشور کرده‌اند.

هاشمی رفسنجانی با محکوم کردن شدید تهدیدات اخیر آمریکا و برخی کشورهای غربی علیه کشور سوریه، تصریح کرد: متأسفانه مردم سوریه که حدود دو سال است درگیر جنگ داخلی و انواع رنج‌ها و آوارگی کم‌سابقه‌اند، در حال حاضر نیز مورد تهدید خارجی به بهانه‌های هنوز اثبات نشده استفاده از سلاح شیمیایی قرار گرفته‌اند.

وی با انتقاد شدید از همنوایی برخی رسانه‌های داخلی با اهداف دشمن که حاضرند برای حفظ مصالح و منافع جناحی و سیاسی، بخاطر دستمالی قیصریه را به آتش بکشند، گفت: اخیراً نقلی از بنده در مورد سوریه، بهانه سوء‌استفاده و تخریب‌های جدید توسط این گونه رسانه‌ها را فراهم کرد که به‌هیچ‌وجه صحیح نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کاربرد سلاح‌های کشتار جمعی از جمله شیمیایی، توسط هر فرد یا گروه یا حکومتی در همه مکاتب و مذاهب به ویژه دین مبین اسلام، مذموم و محکوم است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: این دول غربی بودند که در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، امکانات و مجوز به‌کارگیری این گونه سلاح‌ها را به عراق دادند.

وی تأکید کرد: ما براساس اعتقادات‌مان به‌رغم توانایی استفاده از چنین سلاح‌هایی، هرگز مقابله‌به‌مثل نکردیم و کاربرد چنین سلاح‌هایی را نیز محکوم و آنرا حرام می‌دانیم.»

این فتنه انگیزان و شکست خوردگان انتخابات اخیر، اگر چشم دیدن هاشمی را ندارند و علی رغم اظهارات و مواضع قدیم و جدید او باز بر طبل ناموزون خود می کوبند، حداقل در اظهارات دکتر حدادعادل که قبولش دارند، می توانند مداقه کنند که گفت:«وقتی آقای هاشمی می گوید این اظهارات جعلی است چرا باید به تکذیب آن اصرار کنیم؟!»

*تیتر مطلب عنوان فیلمی است به کارگردانی هیرونوبو ساکاگوچی و موتو ساکاکیبارا،محصول ژاپن


  • جمعه 22 شهريور 1392-0:0


    ...کیه این آقا ؟؟
    بزرگش نکنید لطفاً؟؟؟

    • پنجشنبه 21 شهريور 1392-0:0



      اینجوری به صراحت درخصوص نماینده مجلس مقیمی مطلب زدید راجع به این آقایکه میگین خبال پردازه نیز مطلب بزنید البته بامشخصات کامل و ایده های فکری اش

      • علی رضا ممتازنیاپاسخ به این دیدگاه 1 0
        چهارشنبه 20 شهريور 1392-0:0

        حمله آمریکا به سوریه در اصل حمله به مسلمانان و دین خدا است بر حسب آیه 33 سوره انعام «بدرستی می‌دانم که تو از گفته و کار آنها محزون می‌شوی ولی آنها تو را تکذیب نکرده و با تو کاری ندارند، بلکه آیات خدا را انکار کرده و از آن بیزاری می‌جویند» و امروز بهترین موقع است که مردم از آیه کمال استفاده را ببرند. ان تنصر‌الله ینصرکم و یثبت اقدامکم.

        • چهارشنبه 20 شهريور 1392-0:0

          ...با همان‌هایم که در دین غش زدند



          ریشه‌ی اسلام را آتش زدند



          پای خندق‌ها احد را ساختند



          خون‌فروشی کرده خود را ساختند



          بزدلانی کز هراس ابتر شدند



          از بسیجی‌ها بسیجی‌تر شدند



          زنده‌های کمتر از مردارها



          با شما هستم غنیمت‌خوارها!...

          • سه شنبه 19 شهريور 1392-0:0

            پای درس علی(ع)





            فراوان به یاد مرگ باش!

            امیرالمومنین علی (ع) خطاب به امام حسن مجتبی:

            پسرم!

            خیلی به یاد مرگ باش!

            و به یاد آنچه که به آن سو می‌روی و پس از مرگ در آن قرار می‌گیری.

            تا هنگام ملاقات با مرگ از هر نظر آماده باش، نیروی خود را افزون و کمر همت را بسته نگهدار که ناگهان فرود نیاید و تو را (در اثر غفلت) مغلوب نسازد.

            نهج‌البلاغه - نامه 31







            • سه شنبه 19 شهريور 1392-0:0

              امام با پيش‌بيني اين روز سياه براي شماري از كساني كه در كنار امام بودند در واپسين‌ ماه‌هاي زندگي پرافتخار خويش اعلام كردند:

              ... من به طلاب عزيز هشدار مي‌دهم كه علاوه بر اين كه بايد مواظب القائات روحاني‌نماها و مقدس‌ماب‌ها باشند، از تجربه تلخ روي كار آمدن انقلابي‌نماها و به ظاهر عقلاي قوم كه هرگز با اصول و اهداف روحانيت آشتي نكردند عبرت بگيرند كه مبادا گذشته تفكر و خيانت آنان فراموش و دلسوزي‌هاي بي‌مورد و ساده‌انديشي‌ها سبب مراجعت آنان بـــه

              پست‌هاي كليدي و سرنوشت‌ساز نظام شود... ما هنوز چوب اعتمادهاي فراوان خود را به گروه‌ها و ليبرال‌ها مي‌خوريم... تا من هستم نخواهم گذاشت حكومت به دست ليبرال‌ها بيفتد... (صحيفه امام، ج 21، ص 286 ـ 285)

              • سه شنبه 19 شهريور 1392-0:0

                "برخی گمان کردند که با رد صلاحیت هاشمی، دوران فعالیت سیاسی هاشمی تمام شده است اما رد صلاحیت وی پیامی بود برای مردم ایران. پس از آنکه آقای هاشمی 8 سال در برابر حرکتهای غیر اخلاقی دولت نهم و دهم سکوت کرد و انگشت بسیاری از حامیان این دو دولت به سوی هاشمی نشانه رفت، آقای هاشمی سکوت کرد. هنگامی که رد صلاحیت شد، باز هم سکوت کرد اما منتقدان غافل از این بودند که هاشمی هر چند با سعه صدر سکوت کرده اما با کمک اندیشمندان و نخبگان کشور در این مدت درحال فکر کردن و برنامه ریزی بوده‌اند.

                در انتخابات 92 و اقبالی که مردم به خط فکری همسو با آقای هاشمی نشان دادند، به خوبی ثابت شد شاید چرخ سیاست روزگاری به کام عده‌ای بچرخد اما آنچه که در سیاست ایران مهم است محور صداقت و ایمان به پرودگار است و اگر عده‌ای با اتهام افکنی و دروغ پردازی روزی چند بر کرسی قدرت تکیه بزنند، اما در بلند مدت حنای آنها نزد مردم بی رنگ خواهد شد و همانگونه که ابرها روزی از جلوی خورشید کنار خواهد رفت، واقعیت نیز آشکار خواهد شد.

                آقایان هاشمی و خاتمی به مردم این پیام را دادند که باید به نظام جمهوری اسلامی اعتقاد داشته باشند و انقلاب را دوست بدارند. رفتار آقای هاشمی مصداق داستان آن دو زنی است که برای اثبات ادعای مادری خود نزد حضرت علی(ع) رفتند و هنگامی که حضرت برای رفع اختلاف دستور دادند که فرزند را به دو نیم کنند؛ در آن زمان مادر واقعی از ادعای خود صرفنظر کرد؛ برای اینکه به فرزندش آسیبی نرسد. لذا شاهد هستیم هنگامی که دایه‌های دروغین تا حد ضربه زدن به نظام؛ به عناد با هاشمی ادامه دادند، وی اجازه نداد انقلاب به دست نااهلان بیفتد و نظام ضربه بخورد و از حق خود برای ثبات این نظام و آب و خاک گذشت تا مردم حق را به حق دار بازگرداندند.



                آقایان هاشمی و خاتمی امید را به مردم بازگرداندند و با تدبیر خود حماسه سیاسی‌ای را که رهبر انقلاب فرموده بودند، به وجود آوردند و در حالی که اپوزیسیون خارج نشین و برخی افرادی که به نوعی در داخل دلخور بودند، بر طبل عدم مشارکت در انتخابات می‌کوبیدند، این دو توانستند با ایجاد موجی از امید و اطمینان درسراسر کشور حضور حداکثری آحاد مردم را به پای صندوق رای بیاورند.........

                در طول سالیان گذشته با افراطیون با حذف و خانه نشین کردن استاید داشنگاه، نخبگان سیاسی، به ارضای شهوت اقتدارگرایی خود بپردازند. اما هاشمی رفسنجانی با سیاست و سکوت خویش به آنها درس سیاست داد و انتخابات دکتر روحانی را می توان پایان عمر کوتوله‌های سیاسی و افراطیون دانست. ایشان به آنها آموخت که با هیاهو و اتهام افکنی نمی‌توانند در عرصه سیاست پایدار و محبوب باشند و سکه‌ای که امروز به نام آنها است، فردا از آن دیگری است و باید به گونه‌ای عمل می‎کردند که فردای سیاسی آنها خواری در نزد ملت نباشد. راه این مهم هم چیزی جز دوری از افراط و تفریط و روی آوردن به اعتدال نیست."



                در ضمن به قول احمدی نژاد: " اون ممه رو لولو خورد!! دشمنی با مردم تا به کی برادر من!

                • دوشنبه 18 شهريور 1392-0:0

                  سلام آقای صادقی عزیز

                  نظر بنده هم با نظر آقای محسن یکی می باشد

                  به نظر می رسد آقای رفسنجانی حال و روز خوبی ندارد و پیری بر وی غلبه کرده است وگرنه تحلیل ها و نامه نگاری ها که خیال پردازی نیست

                  • دوشنبه 18 شهريور 1392-0:0

                    یه مناظره بین آجودانی وزارعی بذارید.

                    • دوشنبه 18 شهريور 1392-0:0

                      سلام

                      خوب آقای هاشمی رفسنجانی الزایمر گرفته و یک خط در میان حرف های اسرائیل پسند و آمریکا پسند میزند چه ربطی به کارشناسان مسائل سیاسی دارد که تحلیل نکنند آقای هاشمی باید بداند که امروز میگوید بشار اسد شیمیائی میزند و فردا می گوید نمی زند خب این چیزی جز الزایمر گرفتن وی را نشان میدهد بهتر است شما هم در قضاوت کمی انصاف داشته باشید چون بنده خودم در ان سخنرانی بودم و آقای هاشمی بشار اسد را مقصر گرفت برای بنده جای تعجب بود که چرا شخص وی این حرف را میزند تازه بقول آقای هاشمی کسانی که این موضوع در حوزه کاری آنها نیست نباید اظهار نظر کنند و اظهار نظر آقای هاشمی هم اشتباه بود چون ایشان هم در این موضوع اظهار نظر نمی تواند بکند این موضع فقط دو نفر می توانند اظهار نظر کنند آیت الله خامنه ای و شیخ حسن روحانی

                      این روزهای هاشمی ادم را یاد روزهای آخر منتظری خدا بیامرزی می اندازد که الزایمر گرفته بود

                      "مازند نومه از فیلتر شدن و این جور چیز ها نترس این کامنت رو تائید کن بزار بقیه بخونند"

                      • دوشنبه 18 شهريور 1392-0:0

                        فرهیخته گرام صادفی! انشاالله در تیم جدید رسانه ای استانداری منشائ خیر باشی مانیاید مثل ... عمل کنیم وخدمت افراد را فراموش کنیم زمانی در ... خواندم چهارده سالگی به جبهه رفت توی همین مملکت از کمک کارشناسی و مدیر کلی و معاون وزیری و گرفتن دکتری علوم سیاسی با کنکور تلاش کرد با هزینه همین کشور رشد کرد/کار به نظر ان فرد محترم نداشته بشید که در کامنت ها گفت نظر مخالف را نزن اتفاقا افتخار و فرق مازند نومه با سایت های دیگر در همین است افراد باید نقد شوند ازجمله دکتر ... ولی با روش ما / موفق باشی / از طرف یک علاقه مند به شما

                        • دوشنبه 18 شهريور 1392-0:0

                          مقبولیت روز افزون جناب ایت الله هاشمی و تبدیل شدن ایشان به یک چهره دوست داشتنی و فرا ملی در ایران چیزی نیست که به این سادگی ها و با چند انتقاد از افراد و گروه های مخالف جناب هاشمی بزرگ کم فروغ شود. مشابه همین انتقاد ها بعد از خطبه معروف ایشان را هم دیدند و شنیدند. اما چه شد.؟؟! . شما مو می بینید چناب هاشمی پیچش مو ! یا حق .

                          • دوشنبه 18 شهريور 1392-0:0

                            ما از نوشته بالا حمایت می کنیم.مازندنومه لطفا نیازی نیست برای نشان دادن دموکراسی کامنتهای مخالفان مطلب را بزنی.ما قبولت داریم.طرفت رو هم خوب می شناسیم که چه کرده و می کند.

                            • دوشنبه 18 شهريور 1392-0:0

                              هاشمی ستون انقلاب است و بی دلیل حرفی نمی زند.ناآگاهان با فشار روانی و رسانه ای می خواهند او را از میدان بدر کنند.او اگر در مورد سوریه حرفی زده است حتما دلیلی دارد.الکی و بیگدار به آب نمیزند.تاریخ زندگی او ثابت کرده که هاشمی مرد میدانهای سخت است

                              • يکشنبه 17 شهريور 1392-0:0

                                صادقی جان !مازند نومه را دوست دارم چون حرفه ای است امامن بودم صداقت وشجاعت ... را بیشتر میپسنددیدم چون با اینکه هاشمی را دوست دارم اما صحبت های ایشان را دقیق ندیدم چون از تکفیری هی سوریه متنفرم عزیزم ! از دروغ هم متنفرم ولی... دروغ ننوشت/ موفق باشید

                                • يکشنبه 17 شهريور 1392-0:0

                                  فیلم ژاپنی فوق محصول چه سالیست؟

                                  • يکشنبه 17 شهريور 1392-0:0

                                    باتوجه به اینکه یکی از رسالت های سایت ها در فضای مجازی نشر افکار عمومی می باشد،شما به جای پرداختن به اصل موضوع سراغ فرع رفتید اصل موضوع خطایی بوده که جناب هاشمی مرتکب شده است و آقای هاشمی یک جایگاه حقوقی در جمهوری اسلامی دارد و فرد عادی نبوده است این میتواند پیامی برای آمریکا باشد و این پیام را در محاسبات خود در حمله به سوریه اعمال کند واین انتظار ازشما که دم از اعتدال گرایی میزنید میرفت که به اصل و حقیقت موضوع بپردازید نه اینکه جای متن و حاشیه راعوض کنید.

                                    فشار افکار عمومی و جریان حزب اللهی و مقاومت موجب شد که آقای هاشمی حرف گفته شده خود در سواد کوه را تکذیب کند و این جای تاسف دارد.

                                    نکته بعدی اینکه این توهم در فضای استان بوجود آمد که همه راهها در انتخاب استاندار به هاشمی و ناطق ختم میشود نگران کننده میباشد زیرا آقای روحانی قول و وعده اعتدال را به مردم داده بود و گفته بود فراجناحی هستم و به هیچ منبع قدرت و ثروت وابسته نیستم نکند شعار اعتدال نیز میخواهد دچار سرنوشت شعار اصلاحات شود.

                                    جای تاسف است که استان ولایتمدار مازندران خلوتگاه اقایان شده هرکاری میخواهند برای استان انجام میدهند بدون توجه به نظر علما و خانواده های معظم شهدا.

                                    این یادداشت شما خود نوعی افراطی گری است.....

                                    • يکشنبه 17 شهريور 1392-0:0

                                      بالاخره یکی پیدا شد حرف دل ما رو بزنه.خط تخریب زود شروع به کار کرده! نذاشتن مرکب پیروزی روحانی و هاشمی خشک بشه. بزودی کفن پوشها هم پیداشون میشه.

                                      • يکشنبه 17 شهريور 1392-0:0

                                        تااونجا كه من ميدونم ... بخاطر برخورد با مجله خاتون با دستورمستقيم ازدفتر ريس جمهوراز معاونت وزارت كار عزل شداقاي صادقي رسانه بايد راست گو باشد

                                        • يکشنبه 17 شهريور 1392-0:0

                                          آقای رمضانی که کامنت گذاشتید،اگر نویسنده مطلب را می شناختید ای گونه حرف نمی زدید.کسی که ذوب در احمدی نژاد بود و بعد که پستش را گرفت شد منتقدش.این جریان اعتدال ندارند و هر دم به طرفی میروند.زمانی استان را به هم ریخته بودند.وقتی این جور افراد با این پیشینه از کسی بد می گوید شما نگذارید به حساب دینداری و وطن دوستی واینها.باید شک کرد.اگر امثال این شخص منتقد هاشمی می شوند من بدون فوت وقت می شوم مدافع هاشمی.اما اگر او بشود مدافع هاشمی من فوری می شوم مخالف هاشمی.کمی تحقیق کنید برادر رمضانی بعد نظر بگذارید

                                          • يکشنبه 17 شهريور 1392-0:0

                                            چرا درلفافه میگید.!؟

                                            واضح تربگیدکیه این آقا...

                                            تحصیلاتش چیه که یاهاشمی وزنه نظام افتاده1؟

                                            رزومه اش را بیاورید

                                            • يکشنبه 17 شهريور 1392-0:0

                                              پزشک حاذق سراغ ندارید؟ پزشکی که بتواند گوش سه هزار نفر را درمان کند چون همه سه هزار نفر چیزی را شنیدند که آقای هاشمی از اساس زده زیرش. راستی یادتان هست که چه کسانی به چه کسانی می گفتن دروغ گو؟

                                              • محمود رمضانیپاسخ به این دیدگاه 4 3
                                                يکشنبه 17 شهريور 1392-0:0

                                                به نام خدا

                                                سردبیر محترم : اینکه آقای هاشمی در سخنرانی در جمع اهالی رسانه گفته های گذشته را انکار کرد و آن را جعلی عنوان نمود جای بسی خوشحالی دارد و مایه افتخار اما سردبیر محترم باید بداند که آقای هاشمی به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حق ندارد بر خلاف مواضع اصولی نظام در یک جمع رسمی سخنی بگوید که با اصول و آرمانهای امام و انقلاب مخالف باشد و اگر چنین شائبه ای نیز شده باشد باید زودتر از اینها آن را تکذیب می کرد . علی الظاهر آنچه که تا کنون به عنوان موضع اصولی نظام شناخته شده است این می باشد که ایران به عنوان حامی مقاومت و نظام سوریه نیز به عنوان خط اول مقاومت شناخته می شود. لذا معنی ندارد بر خلاف آن موضع گرفت و اینکه دوستان هر انتقاد از ایشان را به منزله گناه نابخشودنی قلمداد بکنند و منتقدان را مورد هجوم خودشان قرار دهند از انصاف بدور است . در دوران ریاست جمهوری احمدی نژآد بیشترین حملات را از هر نوع توهین ، افترا و... به ایشان انجام می دادند اما کمتر دوستان نسبت به آن واکنش نشان میدادند لذا امیدواریم آستانه صبر و تحمل افراد بیشتر شود و اگر فردا روزی انتقادی از دولت شود به تندروی و... متهم نشوند اینکه انسان بر اصول خود پافشاری کند تندروی نیست در پایان نظر شما را به سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع اعضای خبرگان رهبری که چند روز پیش ایراد نمودند جلب می کنم که شاید اشاره باشد از گفتارها و رفتارهای این چند روزه .

                                                ایشان بعد از بیان واقعیات شکل گیری نظام جمهوری اسلامی و اقتدار روزافزون آن با وجود همه دشمنی ها و صف بندیهای منطقه و جهان، گفتند: همه مسئولان باید در تصمیم گیریها و موضع گیریهای خود سه مؤلفه بزرگ را مد نظر داشته باشند: 1- آرمانها و اهداف 2- راهبردهای عمومی و کلی و 3- واقعیات.

                                                رهبر انقلاب اسلامی در تبیین آرمانها و اهداف تأکید کردند: آرمان جمهوری اسلامی ایران، «ایجاد تمدن اسلامی» و جامعه ای پیشرفته از لحاظ مادی و معنوی است.

                                                حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: راهبردهای رسیدن به این آرمان نیز مشخص است. راهبردهایی همچون تکیه بر اسلامیت، ملاحظه ظالم نبودن و مظلوم نشدن در تعاملات گوناگون، راهبرد تکیه به آراء مردم، راهبرد کار و تلاش عمومی و راهبرد وحدت ملی.

                                                ایشان نگاه صحیح به واقعیات، به عنوان مؤلفه سوم را بسیار ضروری خواندند و خاطرنشان کردند: آرمانگرایی باید همراه با نگاه به واقعیات باشد اما این نگاه به واقعیات نیز باید بصورت صحیح و همه جانبه و بدور از یکجانبه نگری باشد.

                                                رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به وجود واقعیات شیرین و تلخ در جامعه گفتند: در تصمیم گیریها و نگاه به مسائل کشور نباید فقط واقعیات تلخ را دید بلکه باید واقعیاتی همچون، وجود فکرهای برجسته و عناصر فعال و مبتکر در جامعه، رواج دین در میان مردم بویژه نسل جوان، بقای شعارهای دینی و اسلامی و نفوذ روزافزون نظام جمهوری اسلامی در منطقه و دنیا را نیز دید و با تکیه بر این واقعیات شیرین، برای زدودن واقعیات تلخ و یا کم کردن آنها، تلاش کرد.

                                                حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: وجود برخی واقعیات تلخ که همچون مانعی در مقابل ما قرار دارند، نباید ما را از ادامه مسیر منصرف کند بلکه باید با نگاه صحیح آن مانع را برطرف و یا از آن عبور کرد.

                                                ایشان عملکرد امام بزرگوار (ره) در دهه اول انقلاب را نیز بر همین مبنا و روش دانستند و تأکید کردند: امام (ره) در مقابل واقعیات چشم خود را نبستند اما از اصول نیز هیچگاه کوتاه نیامدند.

                                                رهبر انقلاب اسلامی افزودند: امام خمینی (ره) همان کسی است که گفت «رژیم صهیونیستی یک غده سرطانی است که باید از بین برود» و هیچگاه نیز در مورد رژیم صهیونیستی تقیه نکرد.

                                                حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: امام خمینی (ره) در مقابل امریکا و شرارت های او نیز تقیه نکرد و جمله معروف «امریکا شیطان بزرگ است» سخن امام است.

                                                ایشان گفتند: این عبارت که «تسخیر سفارت امریکا، انقلاب دوم و شاید مهمتر از انقلاب اول است» نیز جمله امام (ره) است.

                                                رهبر انقلاب اسلامی در بیان رفتار و عملکرد امام خمینی (ره) در دهه اول انقلاب، به موضوع جنگ تحمیلی اشاره کردند و افزودند: در همان زمانی که همه شعار «جنگ جنگ تا پیروزی» سر می دادند، امام می فرمود: «جنگ تا رفع فتنه».

                                                حضرت آیت الله خامنه ای در جمع بندی این بخش از سخنان خود تأکید کردند: این ایستادگی های امام بزرگوار (ره) بود که پایه های نظام اسلامی را مستحکم کرد.

                                                ایشان افزودند: وضعیت افراد یا کشورهایی که به خاطر بدست آوردن دل مستکبران، از اصول خود گذشتند، اکنون در مقابل دیدگان ما است.

                                                رهبر انقلاب اسلامی ادامه دادند: اگر در مصر شعار مبارزه با اسرائیل وجود داشت و در مقابل وعده های امریکا، کوتاه نمی آمدند، قطعاً اینگونه نمی شد که دیکتاتور ذلیل کننده مردم مصر از زندان آزاد شود و منتخبان مردم مصر به زندان بروند و محاکمه شوند.

                                                حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: اگر در مصر، بر اصول ایستادگی می شد، معترضانی که در مقابل منتخبان مردم ایستاده بودند، بطرف آنها می آمدند....

                                                رهبر انقلاب اسلامی افزودند: علاوه بر کمک به دولت، باید نصیحت خیرخواهانه هم کرد.

                                                حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: مسئولان نیز باید پذیرای این نصیحت های خیرخواهانه باشند حتی اگر این نصیحت ها در برخی مواقع تند و تیز باشد.

                                                ایشان همچنین با اشاره به جبهه بندیهای شفاف منطقه ای و جهانی افزودند: نرمش و انعطاف هنرمندانه و قهرمانانه در همه عرصه های سیاسی، مطلوب و مورد قبول است اما این مانور هنرمندانه نباید به معنای عبور از خط قرمزها و بازگشتن از راهبردهای اساسی و توجه نکردن به آرمانها باشد.

                                                رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: قاعدتاً هر دولتی ابتکارات و روش هایی دارد که براساس آنها پیش خواهد رفت.

                                                • يکشنبه 17 شهريور 1392-0:0

                                                  آقاي سردبير،همه يادشان هست كه شما دردولت اصلاحات چه بلايي سرآقاي هاشمي آورديد،سئوال:قسم حضرت عباس روقبول كنيم يا.....؟؟؟؟درضمن شمانان به روزخورهستيدياتوبه كرديد؟؟؟

                                                  • يکشنبه 17 شهريور 1392-0:0

                                                    اگر هاشمی در شیرگاه آن حرف را زد،نباید تکفیرش کرد چون فقط یک نظر داده و همین نظر در کشور کلی طرفدار دارد.نظرسنجی کنید ببینید چند درصد مردم با نظر هاشمی موافقند

                                                    • جمعي از دوستان نظامپاسخ به این دیدگاه 5 5
                                                      يکشنبه 17 شهريور 1392-0:0

                                                      ...



                                                      1-آيا مي دانيد كه امام جمعه شيرگاه قريب چهار سال در جبهه ها بود

                                                      2-آيا مي دانيد كه او ولايي ترين امامان جمعه است



                                                      3- آيا مي دانيد نظرش راجع به ولايت اينستكه هر كس ولي فقيه را قبول نداشته باشد و كسي كه در مقابل نظام ايستادگي كند شيعه حقيقي نيست

                                                      آيا مي دانيد او محبوب ترين ايمه جمعه است



                                                      4-آيا مي دانيد او مورد احترام علماي برجسته استان است



                                                      5-آيا مي دانيد او وابسته به هيچ جناحي نبوده و نيست



                                                      آيا مي دانيد علاقه ي مردم به همين جهت و براي اخلاص و بي طرفي اوست



                                                      6-آيا مي دانيد درب مسجد به نظر همه ي مردم ضرورت هميشگي داشت

                                                      آيا جاذبه در حد اعلي و دافعه در حد ضرورت كه او دارد بد است



                                                      7-آيا مي دانيد قريب به شش هزار نفر در شهر كوچك شيرگاه در 9 شهريور با علاقه آمدند



                                                      8-آيا مي دانيد مغازه داران با علاقه مغازه ي خود را بستند



                                                      9-آيا مي دانيد تبليغات شما موجب خوشحالي دشمنان است

                                                      آيا مطلبي كه به آيت الله هاشمي نسبت مي دهند و خودش تكذيب مي كند معنايش اين نيست كه حتي اگر گفتم خطا بود



                                                      10-آيا هدف از اصرار شما دشمن تراشي است



                                                      11-آيا مومن بايد نسبت به مومن اينگونه باشد



                                                      12-آيا هاشمي زجر كشيده و زندان رفته و ياور امام و رهبر معظم انقلاب ، به نظر شما تكفيرش واجب است



                                                      13-آيا مي خواهيد مردم را بيشتر از خودتان دور كنيد



                                                      14-آيا مي دانيد مردم شهر قصد تظاهرات عليه سایت ... را داشتند و او مانع شد



                                                      15-آيا مي دانيد خبر رسانان شما در شهر شيرگاه آدمهاي مطرودند





                                                      جمعي از دوستان نظام

                                                      • يکشنبه 17 شهريور 1392-0:0

                                                        راستي از خاتون چه خبر.ماهنامه خاتون.مشاورين انرا پيدا كنيد.بله ديروز بعنوان دبير شوراي سياستگذاري انديشه هاي احمدي نزاد كه طراح اصلي ان خود ايشان بوده وامروز به عنوان منتقد دولت نهم ودهم .عجب روزگار عجيبيه.بي ثباتي يكي از افاتي محسوب ميشه كه به ادم ضربه ميزنه.

                                                        • يکشنبه 17 شهريور 1392-0:0

                                                          سلام اينها خواستند با اين بيانيه خطاب به اقاي طبرسي هم خودشان را مطرح كنند وهم مرحوم پدرشان را.اين سالها براي مطرح كردن خودشان دست به شگردهاي متعددي زدندحتي به يادواره شهدايي كه دردرون روستايشان برگزار گرديد هم رحم نكردند وصرفا ان يادواره راهم محملي براي كارهاي انتخاباتي خودشان كردند.اين اقا هم بحثهاي فراواني پيرامونش مطرحه كه به موقع بايد درخصوص ان صحبت كرد.

                                                          • يکشنبه 17 شهريور 1392-0:0

                                                            من خودم در شیرگاه سخنرانی آقای هاشمی را درباره سوریه شنیدم و تکذیب سخنانش در خبرگزاری ها را دیدم خیلی متاسف شدم. بهتربود ایشان یا آن جملات را نمی گفت یا تکذیب نمی کرد. بهرحال صدها نفر در شیرگاه از زبان هاشمی شیندند که وی در باره دولت سوریه چه گفت. شجاعت ، صداقت و مصلحت کدام بهتراست.

                                                            • يکشنبه 17 شهريور 1392-0:0

                                                              احسنت کو گوش شنوا اینها اگر سرباز ولایت بودند وحدت ملی را حفظ میکردند چونکه به حاشیه رانده شدند برای ابراز وجود نیاز به تهمت و افترا دارند ان الله مع الصابرین


                                                              ©2013 APG.ir