تعداد بازدید: 2376

توصیه به دیگران 8

دوشنبه 18 شهريور 1392-9:50

باید آستین همت بالا زد

اکنون زمان همدلی است و نه تندروی و افراطی گری های مرسوم و غیرمرسوم تا از همین ابتدا، با روند فرسایشی و عقب گرد در توسعه استان مواجه نشویم/تندروی ها و مخالف خوانی های شتاب زده به راحتی می تواند فرصت خدمت را بگیرد و فرصت ها را بسوزاند.


مازندنومه،رضا شریعتی:در چند هفته گذشته انتخاب استاندار جدید مازندران و رقابت گزینه های مطرح، کش و قوس فراونی را بین مردم و مسئولان و رسانه ها ی استان ایجاد کرده بود و تنش خفیفی نیز در مخالفت با گزینه های غیردلخواه شکل گرفته بود تا اینکه  در جلسه ی عصر یکشنبه هیئت دولت، ربیع فلاح  به عنوان استاندار جدید مازندران انتخاب شد.

تا بوده همین بوده،قبل و بعد از هر انتصابی،حرف و حدیث ها و انتقادها و حمایت ها در قبال سیاست های احتمالی فرد  مورد نظر و روش مدیریتی او وجود داشته است.

انتخاب استاندار یک فرآیند ملی به حساب می آید و خروجی آن علاوه بر تاثیر در تحولات منطقه ای و محلی، در تحولات ملی نیز تاثیر خود را نشان می‌دهد.

از روز گذشته کشمکش های سیاسی برای نفوذ و تاثیر بر انتخاب استاندار جدید پایان یافت، لیکن آنچه مهم است نگاهی امیدوارانه به آینده و کمک به او در راستای خدمتگزاری به مردم استان است.

اکنون زمان همدلی است و نه تندروی و افراطی گری های مرسوم و غیرمرسوم تا از همین ابتدا، با روند فرسایشی و عقب گرد در توسعه استان مواجه نشویم.

تندروی ها و مخالف خوانی  های شتاب زده به راحتی می تواند فرصت خدمت را بگیرد و فرصت ها را بسوزاند.

 بهتر است مخالفان استاندار جدید به جای اینکه به زعم خود از ابتدا نقدهای شان را برای تقبیح انتخاب ربیع فلاح بنگارند و موضع بگیرند، کمی صبر کنند و به تدریج و در ادامه مسیر به دیدن کاستی ها و ضعف ها نقدنویسی کنند.

اکنون باید آستین همت خود را برای دست یافتن به راهکاری تعاملی جهت همدلی و همکاری بیش تر بالا زد و به جای ایجاد مانع/موانع خدمت، جهت برطرف سازی چالش های پیش رو کمک کرد و پیشنهاد داد.

امام علی (ع) می فرماید: «از جمله حقوق واجبی که خدا بر بندگان خود قرار داده است، نصیحت و خیرخواهی تا حد توان و همکاری جهت بر پایی حق٬ در میان آنان است.»

  البته از آن سو، استاندار جدید مازندران باید بداند میز و منصب او چند صباحی می ماند و این راه آمده را زمانی دیگر باید برگردد. تنها نام نیک است که می ماند و خدمت صادقانه و شبانه روزی به مردمی که شایسته خدمت گزاری اند.


  • دوشنبه 18 شهريور 1392-0:0

    ممنون و سپاسگزارم بابت نشر این مقاله. نویسنده ی مقاله چه زیبا به همدلی و وحدت در جهت پیشبرد اهداف و پیشرفت، مسئو لین را فرا می خواند.

    • این حرف ها درست !پاسخ به این دیدگاه 3 0
      دوشنبه 18 شهريور 1392-0:0

      این حرف ها درست اما بهتر است از امروز اولویت های استان به استاندار گفته شود و حوزه اختبارات استاندار را بیشتر بدانیم .


      ©2013 APG.ir