تعداد بازدید: 2644

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 19 شهريور 1392-22:0

چرا برای بابل شهردار جدید انتخاب نکرده اند؟

این وضعیت بی ثبات و بینابینی، بسیار رنج آور و زیان بار است و مردمند که باید تاوان آن را بدهند. مگر بابل از تهران و اصفهان و کرمانشاه و تبریز بزرگتر است که اعضای شورای آن برای انتخاب یک شهردار، چنین وامانده اند؟


مازندنومه؛یادداشت مهمان،علیرضا شهیری طبرستانی: این روزها شوراهای شهر سراسر کشور(مثل تهران، اصفهان و...) به مثابه پارلمان محلی، در اولین فرصت و به سرعت شهردارشان را انتخاب کرده، چرخ عمران و توسعه شهرشان را آرام و بی حاشیه به حرکت در آورده اند. دربابل اما چنین خبری به گوش نمی رسد.

می گویند روزها و هفته هاست که گزینه های زیادی را مورد بررسی قرار داده اند اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده اند.

این وضعیت بی ثبات و بینابینی، بسیار رنج آور و زیان بار است و مردمند که باید تاوان آن را بدهند. مگر بابل از تهران و اصفهان و کرمانشاه و تبریز بزرگتر است که اعضای شورای آن برای انتخاب یک شهردار، چنین وامانده اند؟

این درماندگی وناتوانی می تواند چند دلیل داشته باشد:

1- مشکلات شهر آن قدر پیچیده و زیاد است که کسی را یارای مواجهه با آن نیست و هیچ ابرمردی نمی تواند آن را حل کند.

2- درشهربزرگی چون بابل که خودش سفیر و وزیر و معاون وزیر و استاندار و مدیرکل و فرماندار و شهردار و... صادر می کند، قحط الرجال است و یک نفرپیدا نمی شود که بتواند سکان این کشتی به گل نشسته را به دست بگیرد.

3- خدای نخواسته، اختلافات درونی اعضای سیزده نفره شورای شهر بابل آن قدر عمیق است که قادر نیستند برسر انتخاب شهردار به تفاهم برسند.

4- زبانم لال، انتخاب شهردار و حل مشکلات عمومی مردم مظلوم شهربابل، دغدغه اعضای جدید شورای شهر نیست و همین که حضرات به آرزوی عضویت در شورا رسیده اند و ازاین نهاد مردمی ، کام گرفته اند، همه چیز تمام شده است!

به گمان بنده، هیچکدام از مفروضات بالا درست نیست. درست این است که اعضای شورای محترم شهر بابل، «اعتماد به نفس» کافی ندارند و سایه «حمایت مردم» را برسرشان احساس نمی کنند.


  • سه شنبه 18 آذر 1393-16:6

    متاسفم برای تمامی عضو شهرداری بابل .... خواهشا بروید 4راه ستار یا کوچه دانش12 ببینید هی میکنن هی پر میکنن هی میکنن هی پر میکنن .یا اسفالتشو وقتی بارون میزنه آب میبره .پیش کوچه دانش 12 خیابان اصلی :که قربونش برم خدانکنه بارون زیاد بزنه کم مونده زمین رانش کنه از وسط نصف بشه آخه رودخانه ای که به اون سمت منتهی میشه بینشون خیابونه که خدا رحم کنه کی این زمین رانش کنه .از ما گفتن بود.ترو خدا دانش12 رو زیرسازی بعد اسفالت کنید آهان 4 راه ستار هم تروخدا به گوش مسءولین برسونید اسفالت کنن.

    • جمعه 22 شهريور 1392-0:0

      اما به گمان بنده تمام موارد بالا درست مطرح شده اند ! ضمن اینکه در هریک از موارد طنز تلخی است و مورد شماره دو طنزش از همه جالبتر است.

      • چهارشنبه 20 شهريور 1392-0:0

        با این اعضای شورای شهر بابل اگر غیر چنین شخصی شهردار میشد بایدتعجب کرد اکنون بابل یک شهر ویرانه جنگزده بیشتر شباهت دارد اگر باورندارید یک دوری دراین شهر بزنیدنود درصد کوچه ها وخیابانهای فرعی پراز دست انداز وخراب وچاله وچوله است

        • چهارشنبه 20 شهريور 1392-0:0

          بابل دوست داشتنی ما هیچ موقع شاهد یک مدیر قوی در شهرداری نبوده!

          عموم شهردارانی که به این سمت رسیده اند به عنوان یک مدیر اجرایی روزمره خدمت کرده اند و هیچ کدام شان کار قابل توجهی انجام نداده اند.

          شهری که نزدیک به نیم قرن است که شاهد گسترش فضای شهری به صورت اصولی و با برنامه نبوده و همان شرایط نیم قرن پیش را با خودش حمل می کند.

          گسترش فضایی بابل به جای اینکه با ساخت خیابان و بلوار و بزرگراه و کمربندی باشد، با ساخت و ساز منازل مسکونی همراه بوده است.

          شهری که یک فرهنگسرا ندارد!

          شهری که امکانات تفریحی ندارد!

          شهری که امکانات موجودش به درستی در نقاط مختلف توزیع نشده است!

          شهری که کمربندی ندارد و همچون شهرهای تازه تاسیس شده تمام وسایل حمل و نقل از مرکز شهرش عبور میکنند!

          شهری با جمعیت بیش از 500 هزار نفری، که مدیرانش در طی سالهای متمادی عرضه ساخت یک کمربندی را نداشتند!

          شهری که در آن اجرای موسیقی حرام است! (در حالی که در کلیه شهرهای اطراف همواره بساط موسیقی فراهم است) و جوانانی که این داغ را بر دل دارند!

          شهری با مدیران کج سلیقه، که به جای آنکه با اتحاد بابل و بابلسر و فریدونکنار (به مانند قائمشهر و سوادکوه و جویبار و سیمرغ و سوادکوه شمالی) دارای 4 نماینده مجلس باشد، در دوره ای با تفکیک بندپی از بابل و ترکیب آن با بابلسر هر کدام دارای یک نماینده بودند.

          و ......

          • چهارشنبه 20 شهريور 1392-0:0

            چشمام پر از اشک شده. از یه طرف به خاطر غم مظلومیت بابل. از یه طرف دیگه اشک شوق چون بابل این همه صادرات داره

            • چهارشنبه 20 شهريور 1392-0:0

              شهردار بابل يكي از ضعيف ترين شهرداران اين استان است بابل... ازيك روستا بدتراست...

              • چهارشنبه 20 شهريور 1392-0:0

                مردم مظلوم بابل؟؟؟؟!!!

                جل الخالق...شما اگه مظلوم نبودین چیکار میکردین؟


                ©2013 APG.ir