تعداد بازدید: 3458

توصیه به دیگران 4

چهارشنبه 20 شهريور 1392-20:49

سکوت طلاست

چند نکته درباره استاندار بیست و یکم،دیدار ربیع فلاح با کیومرث نیاز آذری و اظهارات نسنجیده احمدعلی مقیمی/ربیع فلاح با مخالفانی تا به دندان مسلح از نماینده مجلس گرفته تا برخی علما و رسانه های غیر همسو پا به مازندران می گذارد. آینده او چگونه خواهد بود؟/نمی دانم در کدام بخش از وظایف نماینده های مجلس نوشته شده که انتصاب استاندار در شمار وظایف آنان قرار دارد و کجای قانون به آن ها اجازه داده که گزینه معرفی کنند؟!


مازندنومه،سردبیر:دوشنبه هفته آینده مراسم معارفه ربیع فلاح برگزار می شود و او جای علی اکبر طاهایی را می گیرد، اما مرکب حکم استاندار جدید هنوز خشک نشده، عده ای شمشیر را از رو بستند و نه در خفا و با پیغام و پسغام،بلکه علنی مخالف خوانی ها و مانع تراشی ها را آغاز کردند.

نمی دانم ربیع فلاح خبر دارد یا نه که فضای سیاسی استان به نفعش نیست و هنوز نیامده، برایش خط و نشان می کشند.(مثلا" همین امروز نماینده بهشهر و نکا و گلوگاه حسابی موضعش را در قبال او مشخص کرد.)

 پیش تر به برخی دوستان گفتم که طاهایی زمانی که به مازندران آمد، اندک مخالفی نیز نداشت و همه خرسند بودند که استانداری باتجربه وکاربلد را پذیرا شده اند، اما اکنون همو کمتر موافقی در استان دارد و حتی معدود کسانی که بخواهند در وصف مثلا" اخلاق و ادب او هم بنویسند، مورد حمله تند منتقدان و مخالفان قرار می گیرند، که ننویسید، مگر او چه کرده است؟!

حال ربیع فلاح با مخالفانی تا به دندان مسلح از نماینده مجلس گرفته تا برخی علما و رسانه های غیر همسو پا به مازندران می گذارد. آینده او چگونه خواهد بود؟ آیا او قادر است فضا و آرایش سیاسی استان را به نفع خود تغییر دهد و از تعداد مخالفان خود بکاهد یا این که همین تعداد موافقان او نیز به زودی به صف منتقدانش خواهند پیوست؟

فلاح باید بداند اگر معاونان و مشاوران و مدیرانی کاردان و معتدل و باتجربه را به خدمت نگیرد، اگر متزلزل باشد و ثبات مدیریتی نداشته باشد، اهل مشورت و تعامل نباشد، اگر برنامه ای مدون و نقشه راه نداشته باشد و باج دهد و مقابل تمامت خواهان کوتاه بیاید، کلاهش پس معرکه است و به سالی نکشیده قافیه را خواهد باخت.

همه منتظرند ببینند استاندار بیست و یکم چه می خواهد بکند، در کجا قرار دارد و به کجا می خواهد برسد. می خواهند ببینند اطرافیان او کیانند و دور و برش را چه افرادی تشکیل می دهند،از چه کسی/کسانی خط می گیرد و انتصاب هایش بر اساس چه معیاری خواهد بود.

ربیع فلاح علاوه بر این که باید فضای استان را زودتر بشناسد تا بتواند بهتر برنامه ریزی کند، باید تیم کاری(حرفه ای)و همكارانش را هم سریع تر بشناسد، از ظرفیت های موجود و گروه های مختلف مردم نهاد و جریان های فعال استان کمک بگیرد، روحیه کار تیمی ایجاد کند و...در یک جمله همه کارهای این استاندار باید حرفه ای و براساس متد رییس جمهوری باشد، حتی حرفه ای لباس بپوشد و زود بیاید و دیر برود.

ربیع فلاح برای شروع، امروز حرکتی درخور انجام داد و به رسم ادب و مردانگی به دیدار رقیبش -کیومرث نیازآذری- در دانشگاه آزاد رفت.این دیدارها کوتاه هم باشد، مفید و اثربخش است و بوی همدلی و اتحاد و وفاق می دهد.

عکس:ارسالی روابط عمومی دانشگاه آزاد ساری

این دیدارها و ملاقات ها مثل هوا برای فلاح ضروری است! تا دیرتر نشده او باید به دیدار نماینده ولی فقیه در مازندران و بزرگان دیگر استان هم برود تا به تدریج تنش ها را بخواباند و مواضع منتقدانه و تخریبی علیه خود را اصلاح کند.

عکس:ارسالی روابط عمومی دانشگاه آزاد ساری

بالا گفتم احمدعلی مقیمی که نشان داده نماینده ای سهم طلب است و پیش تر نیز در اصل سر همین انتصابات، سردمدار طرح تحقیق و تفحص از استاندار قبلی شد، هنوز ربیع فلاح وارد ساختمان استانداری نشده، موضع گیری اش را آغاز کرد و شاید دیری نخواهد گذشت که سایر هم قطارانش را نیز با خود همراه خواهد کرد.(نمایندگان مازندران نشان دادند بر سر هر چیزی با هم توافق نداشته و اختلاف داشته باشند،حداقل سر عزل و نصب ها و سهم خواهی ها با هم حساب مشترک دارند!)

نماینده مردم بهشهر،نکا و گلوگاه گفت:«فلاح  یکی از شش گزینه مجمع نمایندگان بوده، ولی گزینه مطلوب و نهایی مجمع نبوده است.»

نمی دانم در کدام بخش از وظایف نماینده های مجلس نوشته شده که انتصاب استاندار در شمار وظایف آنان قرار دارد و کجای قانون به آن ها اجازه داده که گزینه معرفی کنند؟! تازه نماینده هایی که یک نفرشان در انتخابات گذشته با دکتر روحانی نبودند و حامی تابلودار گزینه های دیگر از جمله قالیباف، ولایتی و جلیلی بودند!

مقیمی امروز این را هم گفت که «خوب نیست فرد یا افرادی برای تصدی پست و مسئولیتی به آب و آتش زده و با طومار جمع کردن، بخواهد تصدی یک مسئولیتی بزرگ مثل استانداری را بگیرند، بنابراین مدیر لایق همواره شیفته و علاقه مند دارد و هیچگاه دنبال نیروهای سیاسی، برای جلب و جذب خود ندارد.»

پرسش این است که فضاسازی رسانه ای و بهره گیری از امکانات مختلف برای اثبات شایستگی ها و رسیدن به نقطه نظر مطلوب، مگر خلاف قانون و عیب است؟ و مگر همین نماینده ها در مجلس و جاهای دیگر لابی نمی کنند؟ امضا جمع نمی کنند؟(که بعضا با دریافت سیگنال ها و وعده هایی امضای شان را پس هم می گیرند!)چگونه است که فضاسازی رسانه ای برای شما و بقیه آزاد و مباح است و برای ربیع فلاح حرام؟!

نماینده بهشهر که این حرف ها را می زند، در همین گفت و گویش مطالبه ای را هم مطرح می کند:«او در عین حال از تعدادی مدیران استانی و شهرستانی حوزه انتخابیه خود بدون ذکر نام آنان انتقاد کرد و خواستار تغییر سریع آنان از دستگاه اجرایی مورد نظرشان شد.»

متاسفانه همه بحث ها و دعواها بر سر همین جمله آخر است! برخی نماینده ها با اعمال فشار و لابی گری،ابتدا فردی را به سمتی می گمارند، مدتی بعد دوباره با اعمال فشار، همان شخص را برکنار کرده و فرد دیگری را راس کار می آورند و این تسلسل ادامه دارد. همین می شود که اوضاع استان و شهرها و روستاهای ما این گونه است؛نمایندگان نه به فکر منطقه و بهبود اوضاع، بلکه در اندیشه سیاسی کاری و عزل و نصبند.

سه روز پیش یادداشتی را با عنوان "بهشهر،مانده در گذشته، باز مانده از آینده" از یکی از محققان و فعالان فرهنگی بهشهر انتشار دادیم(http://www.mazandnume.com/?PNID=V16065) که در واقع رنج نامه ای است از اوضاع نامطلوب فرهنگی و میراث فرهنگی و نیز مسایل شهری این منطقه. خوب است نماینده چند دوره این حوزه انتخابیه آن مطلب را سرسری هم شده، بخواند و بداند آن جا چه خبر است!

سکوت طلاست، گاهی بهتر است سکوت کرد و چیزی نگفت تا نظرها را علیه خودمان بسیج نکنیم.

در پایان یادآور می شویم که مازندنومه به عنوان یک پایگاه مستقل و اندیشه ورز خبری و تحلیلی، عقد اخوت با هیچ کس نبسته است. ما در انتخابات مجلس قبل بنا به دلایلی از احمدعلی مقیمی به شدت حمایت کردیم و اگر لازم باشد دوباره از او حمایت خواهیم کرد، ولی این موضوع دلیل نمی شود در قبال تندروی ها و مواضع اشتباه و سهم خواهی های نسنجیده او و سایر نمایندگان ساکت بنشینیم.

همین وضعیت برای ربیع فلاح نیز مترتب است و اگر احساس کنیم راه را اشتباه طی می کند از او هم نقد خواهیم نوشت؛ چرا که کار و شغل ما همین است و به قلم مان سوگند یاد کرده ایم. 


  • كيجا سوادكوهيپاسخ به این دیدگاه 0 0
    يکشنبه 24 شهريور 1392-0:0

    چقدر مسئولين ما با فرهنگن و دينمدار !!!!!!!!!! اصلا دموكراسي ديني از گفتار رفتار كردار عزيزان مي باره كه مي باره... فقط ترسم از سيلاب كه بشه همه رو باهم ميبره!!! در كتاب شيعه پاسخ مي دهد بخشهاي مربوط به رفتار اميرمومنان با ابوبكر و عمر و عثمان خليفه هاي قبل از خود ،رو بخونيد شايد از خودتون بپرسيد واقعا شيعه علي هستيد؟؟؟؟ امام بزرگوار براي وحدت جامعه اسلامي چه تعاملات خردمندانه در 1400 سال پيش انديشيدن كه اگر ما پيروان واقعي بوديم الان شرق جولانگاه كابوهاي غربي نبود!!!! جانشين پيامبر به زنده ماندن و شكوفايي اسلام فكر مي كردن..... نه به جاه و مقام دنيايي خود..... شما چقدر به سيره حكومتداري ائمه نزديكيد؟؟؟؟ بعد از مردم انتظار داريد؟ دولت اعتدال چه كاري ميتونه براي شما كنه ؟ افراد افراطي افكار افراطي دارن اعتدال نميدونن به نظرتون راهي جز حذف ميمونه ؟ خودتون خودتون رو حذف مي كنيد با رفتار و گفتارتون نه دولت اعتدال.

    • يکشنبه 24 شهريور 1392-0:0

      ان شائ ا.. استاندار جدید در عزل ونصب ها خدا را همواره در نظر بگیرد و با عدم همشهری بازی و ناسیونالیستی و پارتی بازی و گروه،جناح و دسته بازی که متاسفانه در بعضی از شهروندان و مسئولین به افراط رسیده است و به اعتقاد تبدیل شده است ،حق الناس را زیر پا نگذارد تا پایدار باشد .به امید مازندران یکپارچه و آباد وسر فراز

      • جمعه 22 شهريور 1392-0:0

        آقای مقیمی در افتادن با استاندار بابلی که حامیان عظیمی پشت سر خود دارد عاقبت خوشی برایتان ندارد

        • جمعه 22 شهريور 1392-0:0

          اگزدیداربا ایمه جمعه وبزرگان ومشورت با انهابرای استاندارشدن عیب وکاسه گدایی است بس اقای مقیمی و امثال اون درزمان انتخابات سرزده وبدون هماهنگی وعلی الرغم میل مردم واردمحافل و نشستهای خصوصی مردم میشوندوبرای اخذ رای شب وروز باین خانه و ان خانه باین روستاو ان روستا میروند و... رای جمع میکنند بان چی میشودگفت/؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

          • علی اکبریپاسخ به این دیدگاه 0 0
            جمعه 22 شهريور 1392-0:0

            این محمد که در زیر به دفاع از یک نماینده نظر داده چقدر بی تربیته!! اقای نماینده،مدافعان شما از این قماش هستند؟!

            • پنجشنبه 21 شهريور 1392-0:0

              لطفا فايل صوتي بيانات مقيمي را انتشار دهيد تا ببينيم چرا اينقدر زود تکذيب کرد،البته ااشتباهش را جبران کرد

              • پنجشنبه 21 شهريور 1392-0:0

                مقيمي تحت فشار رسانه ها مجبور به تکذيب شد،افرين به شما که موضع گرفتيد و ساکت نمانديد،معنا ندارد استاندار هنوز نيامده نماينده موضع تند بگيرد

                • پنجشنبه 21 شهريور 1392-0:0

                  چقدر بدبختين شما مسئولين اين سايت كه عجولانه قضاوت كردين(مثل هميشه) و ديدين كه نقل و قول از طرف مقيمي تكذيب شد-براتون متاسفيم-البته نميشه از سايتي كه از ديگران در هر مورد تقليد ميكنه بيشتز از اين هم انتظار داشت با اون خبرنگاران عتيقه اش

                  • پنجشنبه 21 شهريور 1392-0:0

                    این خانم یا اقای عسل گیسو نمیدونه چی میگه تو باغ نیستی عزیزاااااااااااااااا

                    • پنجشنبه 21 شهريور 1392-0:0

                      درررررررررررررررررررررررررووووووووووووووووووووود بر استاندار عزیزووووووووو لایقمون

                      • پنجشنبه 21 شهريور 1392-0:0

                        عسلم! خوش گیسو! مازنی! ایرانی! تو که نکایی و بهشهری نیستی پس از کجا می دونی که ایشون جسور و قوی هست. اگه نماینده لغزش کرد کی باید به چالش بکشوندش! حرفات با تدبیر نیست. تو که می گی به این دولت رای دادی چرا تدبیر نکردی؟ قران مجید می فرماید که (لا تقف مالیس لک به علم - از چیزی که به آن آگاهی نداری سخن مگو)

                        • پنجشنبه 21 شهريور 1392-0:0

                          احسنت به این نماینده جسور و قوی.اقای مقیمی تنها نماینده ای هستن که در مقابل ناحقی می ایستند.من نکایی یا بهشهری نیستم ولی ازتون خواهش می کنم در جلسات حضور داشته باشید با اولین لغزش استاندار فوری ایشون را به چالش بکشونید.تنها معیار استاندار شدن در این استان لابی گری و نان به نرخ روز خوردن.این هم از دولت تدبیر و امید که بنده خودم از رای دهندگان به این دولت بودم که نتنها هیچ تدبیری نیندیشید بلکه هرکسی که خودشو با لابی و پارتی بازی و موارد غیز انسانی به این دولت معرفی کرد فوری سمت و پست گرفت و بشدت ناامیدمون کرد.یادمان باشد ازین پس به هیچکسی اعتماد نکنیم............

                          • پنجشنبه 21 شهريور 1392-0:0

                            اگرنمايندگان از فلاح حمايت كننددرحوزه كاريشان است واگر مخالفت كنند مينويسيد چرا نمايندگان درخارج از حوزه كاريشان دخالت كردند.اين را ميگوينديك بام ودوهوا

                            • پنجشنبه 21 شهريور 1392-0:0

                              مازندنومه از ...چرا می ترسید چرا اسم ... را حذف می نماید این هم نسبیتی است که مطرح می کنید پس برای هر نسبیتی باید تمام کارها توجیه گردد ایشان وضع استان را به این روز رساند اگر همه این کارها بنام استاندار تمام شود و حلقه مفقوده پیدا نگردد باز استان شاهد انتصابات بدتر از دوران گذشته می شود چون در انتصابات قبلی ...قوی ترین مدیران خودش را تحمیل کرد ولی امروز مدیران سایه اش را معرفی می کند

                              • ابراهیم زاده پاسخ به این دیدگاه 2 1
                                پنجشنبه 21 شهريور 1392-0:0

                                احسنت .

                                • مازندنومهپاسخ به این دیدگاه 4 3
                                  پنجشنبه 21 شهريور 1392-0:0

                                  درود؛ علت حمایت ما از آقای مقیمی در انتخابات گذشته مجلس، خطری بود که از ناحیه تندروها و گزینه جبهه پایداری در منطقه احساس کردیم.همین. گزینه های دیگر غیر از مقیمی(از جمله یک گزینه همسو)خیلی جدی نبودند و وزن زیادی نداشتند.


                                  می دانید که هر انتخابی نسبی است و ممکن است گزینه مورد حمایت و نظرمان را صد درصدی قبول نداشته باشیم.


                                   به قول آقای احمدی فولادی که در مصاحبه با ما گفته بود:اگر در انتخابات 24 خردادماه باید از بین جلیلی و احمدی نژاد یکی را انتخاب می کردیم،گزینه اصلاح طلبان حتما" احمدی نژاد بود. و همین یعنی نسبی بودن انتخاب ها. توضیح بیشتر را نمی توان در قالب کامنت بیان کرد و به یادداشتی تحلیلی نیاز است.

                                  • چهارشنبه 20 شهريور 1392-0:0

                                    لطفا آقای صادقی مرد و مردانه بفرمایید چرا از آقای مقیمی حمایت کردید؟

                                    • علی اشرفیپاسخ به این دیدگاه 3 0
                                      چهارشنبه 20 شهريور 1392-0:0

                                      با سلام. متاسفانه افرادی که از شهرستان های ما به مجلس راه یافته اند نماینده مردم نیستند. حمایت تمام قد از مرحوم کردان، لجاجت بر سر تاسیس پالایشگاه در منطقه جهانی میانکاله، ایجاد جاده در مسیر بهشهر به میانکاله علیرغم مخالفت محیط زیست، سکوت در برابر تخریب میراث فرهنگی، استارت طرح تحقیق و تفحص از زحمات مشعشع جناب آقای دکتر مقیمی است. می بخشید واژه دکتر باید حذف شود چون در میانه انتخابات معلوم شد که ایشان دکترا ندارند.

                                      • چهارشنبه 20 شهريور 1392-0:0

                                        آقای فلاح باید منتظر حملات تند دیگر نمایندگان هم باشد، مثل ...که بیشتر مدیران کل منصوب ایشان است بویژه....آقای فلاح مرد شرایط سخت است

                                        • شیخ صفر قاسمیپاسخ به این دیدگاه 3 2
                                          چهارشنبه 20 شهريور 1392-0:0

                                          البته مواضع و مطالب سردبیر محترم مازند نومه هم ستودنی است.

                                          • شیخ صفر قاسمیپاسخ به این دیدگاه 2 0
                                            چهارشنبه 20 شهريور 1392-0:0

                                            بنام خدا

                                            اقدام جناب آقای دکتر ربیع فلاح ستودنی است.

                                            همه وظیفه داریم به جناب استاندار کمک کنیم.

                                            از تفرقه و اختلاف پرهیز کنیم و به دنبال تقویت وحدت ویکدلی باشیم.اگر فعالان و دلسوزان ستادهای آقای دکتر روحانی اعم از اصلاح طلب و اصولگرا و مستقل با هم متحد شوند سهم خواهی های امثال آقای مقیمی هیچ تأثیری نخواهد داشت.

                                            • محمدعلی رضاپورپاسخ به این دیدگاه 2 2
                                              چهارشنبه 20 شهريور 1392-0:0

                                              انصافامازندران ،بزرگ ترازآن است که استانداری غیربومی داشته باشد.خوشبختانه استاندارقبلی هم ازدیارمازندران بود.عزیزان،همراهی کنند.

                                              • چهارشنبه 20 شهريور 1392-0:0

                                                آقایان و خانم ها حساب آقای مقیمی را از حساب اکثر نمایندگان جدا کنید. ایشان اصلا همسو با مجمع نمایندگان نیست. ایشان با مجمع همراه نیست. ایشان تکرویی پیشه کرده. اغلب نمایندگان مجلس به آقای ربیع فلاح خوشبین هستند. مخصوصا نمایندگان معتدلی همچون حسینی، احمدی، نیاز ، شریعت نژاد و یوسفیان.

                                                • چهارشنبه 20 شهريور 1392-0:0

                                                  مازندنومه بداند :اگر فلاح واقعا خوب کارکند هیچ کس حتی نمایندگان هم قدرت هجمه وارد کردن بر وی رانخواهند داشت.چون مردم با او هستند ودیگر نیازی به سایت شما هم برای دفاع از خود ندارد.حال ببینیم ...این گوی واین میدان .......

                                                  • رضا شریعتیپاسخ به این دیدگاه 6 1
                                                    چهارشنبه 20 شهريور 1392-0:0

                                                    خدا از اهل قلم نگذرد اگر نون والقلم وما یسطرون را فراموش کنند


                                                    ©2013 APG.ir