تعداد بازدید: 4383

توصیه به دیگران 2

جمعه 22 شهريور 1392-23:16

خبرسازان هفته

معرفی چهره های خبرساز این هفته در مازندران:ربیع فلاح،احمدعلی مقیمی،نورالله طبرسی،عزت الله یوسفیان ملا،محسن نریمان،علی ربیعی،آرجی وایت‌هد و حمیدرضا ماهی صفت.


مازندنومه: مطمئنا" شاخص ترین چهره خبرساز هفته کسی نیست جز ربیع فلاح که اوایل هفته گذشته حکم استانداری خود را پس از یک ماراتن سخت با کیومرث نیازآذری، از وزارت کشور گرفت و اوایل هفته بعد نیز معارفه می شود.

پس از دریافت این حکم، اطرافیان فلاح کمیته ای را برای هماهنگی و برنامه ریزی مهمانان مربوط به خودشان و ارایه لیستی به استانداری مازندران اقدام کردند که تشکیل این کمیته و جلسه ای که در همین زمینه با حضور اعضای کمیته معارفه به همراه فرزند ربیع فلاح در بابل برپا شد نیز خبرساز شد.

دیدار ربیع فلاح با 10 نماینده عضو مجمع نمایندگان مازندران هم در هفته ای که گذشت، خبرساز بود. در این جلسه علی اکبر ناصری به دلیل ماموریت کاری و احمدعلی مقیمی-چهره خبرساز بعدی این هفته- به دلیل مخالفت با انتصاب ربیع فلاح در نشست حضور نیافتند.از سوی نماینده بهشهر اظهاراتی نیز علیه استاندار جدید بیان شد که در کم تر از 24 ساعت تکذیب شد.

به هرحال استاندار جدید کم مخالف و منتقد ندارد. برخی بر این باورند مجمع نمایندگان مازندران، فعلا" بنا به مصالح شان از همدلی و حمایت صحبت می کنند و دیری نخواهد پایید که یکی یکی به صف منتقدان فلاح خواهند پیوست.

برخی نمایندگان که در عزل و نصب های سال های اخیر دستی داشته اند،معمولا" به محض مخالفت با گزینه پیشنهادی شان در پست های مختلف، از موضع فشار و مخالفت وارد می شوند و عمر لبخندهای سیاسی، اغلب کوتاه است!

غیر از برخی نمایندگان مجلس، نماینده ولی فقیه در مازندران نیز به انتقاد از انتصاب ربیع فلاح پرداخت و از وزیر کشور گلایه کرد که در انتخاب استاندار خیلی عجله کرد.طبرسی در نماز جمعه ساری گفت:« اگر بر اساس حروف الفبا هم بود مازندران در رده‌های آخر قرار داشت.»

تازه او می خواهد در روز معارفه حرف های دیگری هم بزند.امام جمعه ساری هم چنان که از فلاح انتقاد کرد، از طاهایی این گونه تمجید کرد:«...خدا یار و نگهدار وی باشد.»

عزت الله یوسفیان ملا چهره خبرساز دیگر این هفته بود. او که در روزهای پایانی دولت دهم بالاخره حکم عزل فرماندار آمل را گرفت، اینک تلاش دارد گزینه همیشگی و یارغار خود را به عنوان فرماندار آمل معرفی کند و در این مسیر نیز از فضاسازی رسانه ای استفاده کرده است، اما این انتصاب با مخالفت هایی نیز مواجه شده است و منتقدان یوسفیان می گویند وظیفه نماینده تعیین فرماندار نیست.

چهره خبرساز بعدی این هفته محسن نریمان بود. این نماینده سابق مجلس طی حکمی به سمت «معاون وزیر راه ومسکن، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران» منصوب شد.

اما در این هفته علی ربیعی -وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی- از غرب مازندران وارد استان شد.او گفت:روحانی در مازندران خیلی دلگرم شد که در انتخابات برنده می‌شود و احساس خوبی در مازندران به دست آورد.

وی افزود:در این نشست چند درس گرفتم: 1- حضور هفت نماینده در این جمع، همدلی مجمع نمایندگان را نشان می دهد. 2-طاهایی از نخستین استاندار مازندران حاجی یاد کرد تا استاندار بعدی، و این خیلی مهم است.

 معمولا کسانی که سر کار می‌آیند، قبلی‌ها را خراب می‌کنند و وقتی می‌خواهند بروند می‌گویند که من را بی‌خود برداشتند و بعدی هم به درد نمی‌خورد.قیافه طاهایی آدم را یاد کار و تلاش می‌اندازد.

 3- درس سوم را از امام جمعه موقت ساری گرفتم که به ارزش های منفعل شده اسلام، اشاره کرد. خیلی وقت بود از این حرف‌ها نداشتیم، آبروی همدیگر را می‌بریم و نامش را گذاشتیم افشاگری. یاد اسلام بچگی افتادم.

این هم چهره سفیرکشور آفریقای جنوبی  و همسرش که این هفته به ساری آمدند و با برخی مسئولان و فعالان اقتصادی و گردشگری مازندران دیدار کردند. بیشتر از موضوع سفر و اظهارات رد و بدل شده، چهره این زوج برای رسانه ای ها جذابیت داشته است!

و بالاخره آخرین چهره خبرساز این هفته حمیدرضا ماهی صفت بود که شامگاه جمعه برای هزاران نفر از شهروندان فریدون کناری و شهرهای اطراف و نیز گردشگران برنامه اجرا کرد و در سالن ورزشی شهدای فریدون کنار هزاران نفر را به خنده واداشت.


  • دوشنبه 25 شهريور 1392-0:0

    قاسم احمدی چهره اول هفته است، دبیر مجمع شدنش با رای خوب و اینکه ایشون وزن مجمع رو برده بالا، دوندگی و پیگیری و حضور میدانی اش کم سابقه است

    • شنبه 23 شهريور 1392-0:0

      با سلام حداقل نام برگزارکنندگان را مینوشتید

      • شنبه 23 شهريور 1392-0:0

        قاسم احمدی لاشکی را هم می نوشتید که با خبرنگاران استان نشست و حرفهایش برخلاف دیگر سیاسیون منصفانه و حقیقی بود


        ©2013 APG.ir