تعداد بازدید: 2497

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 25 شهريور 1392-15:22

30 نکته/ نامه احمدی به فلاح

 استان مازندران علی رغم برخورداری از این همه ظرفیتها با چالشها و مشکلات فراوانی روبروست که انتظار می رود دولت جناب آقای دکتر روحانی توجه شایسته ای به این استان داشته باشند و این استان را فرصتی برای بهبود شاخصهای ملی تلقی نمایند.


مازندنومه: در پی نشست استاندار مازندران با مجمع نمایندگان، نامه ای از سوی قاسم احمدی لاشکی -دبیر مجمع- برای ربیع فلاح ارسال شد که یک نسخه از آن را دفتر مجمع نمایندگان برای ما نیز ارسال کرد. در این نامه چنین آمده:

برادر گرامی جناب آقای دکتر ربیع فلاح جلودار
استاندار محترم مازندران
با سلام و احترام ؛
پیرو نشست مورخه 20/6/92 مجمع نمایندگان استان مازندران با حضرتعالی و ضمن آرزوی موفقیت برای انجام خدمت به مردم شریف استان مازندران و با اعلام آمادگی همکاری و حمایت از برنامه های دولت تدبیر و امید در استان، به عنوان انتظارات مجمع نمایندگان مراتب زیر به استحضار می رسد.

 استان مازندران به دلایل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، و جغرافیایی از مناطق مهم کشور محسوب می شود.

 ظرفیت های مهم استانی از قبیل نیروهای انسانی کارآمد، مواهب طبیعی(دریا، جنگل و اراضی حاصلخیز)، فرهنگ غنی، تقید دینی و مذهبی، تاریخ و دیرینه ارزشمند، نزدیکی به پایتخت،کریدور ترانزیتی جاده شمال-جنوب و آب های فراوان، استعداد این استان را برای توسعه پایدار و مشارکت در تولید ناخالص ملی هموار نموده است.

 اما استان مازندران علی رغم برخورداری از این همه ظرفیتها با چالشها و مشکلات فراوانی روبروست که انتظار می رود دولت جناب آقای دکتر روحانی توجه شایسته ای به این استان داشته باشند و این استان را فرصتی برای بهبود شاخصهای ملی تلقی نمایند. 

مجمع نمایندگان مازندران در راستای فرمایش های حکیمانه مقام معظم رهبری و هم راستا با اراده ملت در خلق حماسه سیاسی، حمایت و همکاری خویش را با دولت تدبیر و امید اعلام می دارد. امید است با تعامل کامل نمایندگان استان با جنابعالی انتظارات به حق مردم محقق گردد. بر همین اساس نکات ذیل را به عنوان مهم ترین موضوعات استان جهت پیگیری های لازم یادآور می شود.

1) لزوم توجه شایسته دولت محترم به ظرفیت ها و مشکلات استان مازندران و بازنگری در روند تخصیص اعتبارات و امکانات با توجه به شرایط خاص جغرافیایی به ویژه اصلاح نظام درآمد- هزینه استان موضوع ماده 179 قانون برنامه و ضرورت افزایش سهم بری استان از منابع ملی.

2) اهتمام لازم به توسعه و تعمیق همکاری های بین المللی و منطقه ای با توجه به وضعیت ژئوپلتیک و ژئواکونومیک منطقه خزری با تشکیل شورای روابط خارجی و تقویت تجارت خارجی به عنوان یک فرصت ملی برای استان.

3) لزوم دفاع شایسته و بایسته از منافع استان در مراجع تصمیم سازی و تصمیم گیری ملی و بسیج تمامی منابع  در این زمینه.

4) ضرورت توجه ویژه دولت به زیرساخت های مرتبط با بخش گردشگری با عنایت به ارائه خدمات ملی استان مازندران به کشور.

5) لزوم اجرایی شدن هر چه سریعتر مصوبه مجلس درباره ساماندهی سواحل از طریق سازمان توسعه و عمران سواحل و دریا.

6) ضرورت برنامه ریزی جامع برای توانمندسازی مدیریت منابع طبیعی و آبخیزداری موضوع ماده 147 قانون برنامه. 

7) بازنگری در اسناد محلی و منطقه ای توسعه و لحاظ نمودن دیدگاه های مجمع نمایندگان و لزوم تدوین سندی با محوریت همه نخبگان و تشکیل کارگروهی مشترک با مجمع نمایندگان جهت تهیه برنامه های عملیاتی در راستای احکام برنامه پنجم توسعه متناسب با ظرفیت ها و شرایط استان و لزوم تشکیل کمیته مشترک بین مجمع و استانداری جهت پیگیری بودجه سال 1393 قبل از ارائه به مجلس شورای اسلامی.

8) اهتمام لازم به شایسته سالاری و گزینش نیروهای کارآمد و متعهد و متخصص به دور از جناح سالاری و شهرگرایی.

9) توجه بایسته به ارتقای فرهنگ عمومی و حمایت از توسعه فرهنگ بومی و محلی از طریق رسانه های گروهی و مراکز علمی و فرهنگی و لزوم بسط و گسترش آثار و ارزش های دفاع مقدس.

10) تشکیل کمیته ویژه برای شناسایی نخبگان، کارآفرینان، و مدیران ملی مازندرانی در سراسر کشور و استفاده از توانمندی ها و تجارب آنها.

11)توجه ویژه به بخش کشاورزی به عنوان قطب اصلی تولید و اشتغال و توجه دادن دولت محترم به اهمیت این بخش در استان مازندران به خصوص خرید تضمینی محصولات، کاهش هزینه های تولید، تجاری سازی محصولات و ...


12) ارائه طرح جامع اشتغال به منظور حل مشکل بیکاری به عنوان مهم ترین مشکل استان مازندران.

 13) لزوم ارتقاء شاخص های توسعه استان در بخش های سلامت، امنیت، آموزش، و فرهنگ و لزوم توجه بایسته به مسائل مرتبط با جوانان.

14) ضرورت اتخاذ مکانیزم جامع و عادلانه جهت توزیع و تخصیص منابع، اعتبارات و امکانات در سطح استان به منظور اجرای عدالت.

15) توجه دادن دولت محترم به معضلات زیست محیطی در استان و لزوم حمایت جدی از طرح های مدیریت پسماند.

16) توجه شایسته به همکاری های بین سازمانی و تعمیق فرهنگ مشارکت عمومی به عنوان زیرساخت توسعه پایدار؛ و توسعه وفاق استانی و تقویت انسجام و همبستگی اجتماعی از طریق زمینه سازی برای مشارکت کنشگران سیاسی و اجتماعی و تلاش برای وحدت گفتمانی در تولید صدای مشترک جهت طرح نیازها، مشکلات و برنامه ها.

17) ایجاد زمینه های رشد و توسعه همه جانبه، موزون، و متوازن در مناطق و بخش های مختلف استان از طریق مطالعات آمایش سرزمینی.

18) توسعه و نظام مند کردن سازمان های مردم نهاد و نظارت مستمر و قانونمند بر فعالیت آنها به منظور ارتقای کارآمدی و سطح کیفی این گونه سازمان ها برای شوق آفرینی، تحرک بخشی و نشاط اجتماعی.

19) اهتمام لازم به برنامه ریزی جهت کاهش آسیب ها و جرایم اجتماعی و جرائم سازمان یافته از طریق فعال کردن نهادهای ذیربط و تدوین یک برنامه زمان بندی شده.

20) ضرورت سیاستگذاری، برنامه ریزی و سرمایه گذاری جهت توسعه صنعتی استان مازندران به خصوص صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، دامی، آبزی پروری و ...

21) توجه به تسریع و کیفیت بخشی به طرح آمایش سرزمینی با رویکرد فقرزدایی، کاهش مهاجرت، عمران و توسعه روستایی و شهری، کارآفرینی و اشتغال مولد بر اساس ظرفیت ها و پتانسیل های استانی و تدوین اسناد توسعه منطقه ای و استانی با تأکید بر اقتصاد روستا محور.

22) ضرورت مدیریت و هماهنگ سازی نظام مند نهادهای اقتصادی استانی جهت توسعه سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در مناطق مختلف استان و تشکیل کارگروه ویژه بدین منظور با اعلام برنامه زمان بندی شده با استفاده از ظرفیت بانک ها و بخش خصوصی.

23)انجام اقدامات ضروری برای افزایش سطح تولید، کارآفرینی  و ایجاد اشتغال در استان مازندران با توجه به قابلیت های جغرافیایی و ترانزیتی و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری داخلی و خارجی و ایجاد صنایع تولیدی و تبدیلی صادرات محور از طریق بخش خصوصی و تعاونی ها.

24) طراحی و تصویب مدل یکپارچه مدیریت روستایی از طریق تقویت شوراهای اسلامی روستاها و دهیاری ها و واگذاری وظایف توسعه روستایی به آنها و تلاش در جهت واگذاری و افزایش اختیارات به مدیران منطقه ای و محلی.

25) تلاش در جهت استفاده از فناوری های نوین در نظام اداری و اجرایی و تسریع روند حرکت به سمت نظام دولت الکترونیک.

26) پیشگیری و کاهش آسیب های ناشی از حوادث غیرمترقبه و رویدادهای طبیعی از طریق پیش بینی و ایجاد سازوکارهای لازم برای ایجاد انسجام در ساختار و سازمان پیشگیری و مقابله با اثرات بلایای طبیعی در سطح استانی و محلی.

27) ضرورت گسترش حمایت های هدفمند مادی و معنوی از نخبگان فکری و کمک به اجرایی سازی دستاوردهای علمی پژوهشی آنان در بخش های مختلف استان و تأکید بر تعامل مستمر دستگاه های اجرایی با دانشگاه ها.

28)لزوم تعامل و ارتباط دوسویه بخش های مختلف دستگاه های اجرایی با مجمع نمایندگان از طریق انعکاس به موقع مسائل و مشکلات استان، تهیه و تنظیم مکاتبات مشترک، برگزاری نشست های مشترک با وزرا و سازمان های ملی، و ...

29) انتظار تلاش ویژه از طریق جنابعالی و سایر دستگاه های اجرایی برای جذب منابع جهت اتمام پروژه های عمرانی نیمه تمام.


30) فراهم آوری زمینه استقرار فن آوری های نوین در استان جهت حفظ و صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست.

                                                                                                                                                                                             قاسم احمدی لاشکی

دبیر مجمع نمایندگان استان مازندران


  • سه شنبه 26 شهريور 1392-0:0

    احمدی مانند یوسف نزاد دوره هشتم شجاع و واقعیت گو است

    • دوشنبه 25 شهريور 1392-0:0

      درود بر آقای احمدی لاشکی، نماینده ای که موجب افتخار مازندرانی ها است


      ©2013 APG.ir