تعداد بازدید: 5674

توصیه به دیگران 16

سه شنبه 26 شهريور 1392-23:15

آیا رسولی فرماندار آمل می شود؟

بدون اینکه بتوان حمایت یوسفیان ملا را از رسولی و نیز روابط دوستی یوسفیان را با وزیر کشور انکار و در آن تردید کرد، اما در درستی و ممکن بودن و مطلوب بودن این ادعا که رسولی فرماندار آمل خواهد شد تردیدهای اساسی وجود دارد.


مازندنومه؛ لطف الله آجدانی، مدرس دانشگاه و روزنامه نگار: در حالی که خبر انتصاب رسمی یک شخص بر مسند فرمانداری یک شهرستان را باید ازمنابع و مراجع رسمی قانونی آن شنید، پس از برگزاری جلسه معارفه استاندار جدید مازندران و دیدار وزیر محترم کشور و نمایندگان محترم مازندران در مجلس، این شایعه و شائبه در آمل به وجود آمده است که به علت اصرار آقای عزت الله یوسفیان ملا -نماینده محترم مردم آمل در مجلس شورای اسلامی- بر حمایت از فرمانداری آقای سید جعفر رسولی -معاون کنونی فرمانداری آمل- که از معدود مدیران اجرایی همیشه ماندگار در دولت آقای احمدی نژاد بوده  است، نیز روابط دوستی و نزدیکی یوسفیان با وزیر کشور، رسولی به زودی حکم فرمانداری خود را در شهرستان آمل دریافت خواهد کرد. اما آیا رسولی فرماندار آمل خواهد شد؟

بدون اینکه بتوان حمایت یوسفیان ملا را از رسولی و نیز روابط  دوستی یوسفیان را با وزیر کشور انکار و در آن تردید کرد، اما در درستی و ممکن بودن و مطلوب بودن این ادعا که  رسولی فرماندار آمل خواهد شد تردیدهای اساسی وجود دارد.

هم وزیر کشور و هم نماینده آمل در مجلس  با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید و رییس جمهوری محبوب بر ضرورت صیانت از اصل شایسته سالاری در مدیریت اجرایی کشور به خوبی واقفند که نه سیاست های دولت تدبیر و امید و نه مردمی که به گفتمان شایسته سالاری دولت تدبیر رای داده اند، اجازه قربانی کردن  اصل شایسته سالاری را پای رابطه سالاری به هیچ شخص و مقامی نخواهند داد.

هم وزیر محترم کشور و هم نماینده محترم آمل در مجلس به خوبی می دانند عبور از گفتمان دولت تدبیر و امید در تاکید بر شایسته سالاری مدیران اجرایی مغایر با مصالح نطام و منافع ملی است.

 آقای یوسفیان نماینده ای بسیار باهوش است. گرچه در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری از برنامه ها و گفتمان رییس جمهور محترم حمایت نکرد و ترجیح به حمایت از آقای قالیباف داد، پس از پیروزی دولت تدبیر و امید به سرعت تغییر موضع داد و ضمن حمایت از دولت تدبیر و امید، آمادگی کامل خود را برای همکاری با رییس جمهوری و دولت تدبیر و امید اعلام کرد.

از آنجایی که شایسته سالاری یکی از اصول تخطی ناپذیر رییس جمهوری و دولت تدبیر و امید است، بر یوسفیان ملا پوشیده نیست که برای اثبات همسویی خود با دولت تدبیر و امید و گفتمان شایسته سالاری دکتر روحانی، نباید و نمی تواند قدمی بر خلاف سیاست شایسته سالاری دولت تدبیر و امید که مغایر با مصالح و منافع ملی نیز هست، بردارد.

یوسفیان آن قدر هوشمند است که بداند به رغم علاقه خود به آقای رسولی و تشخیص خود مبنی بر شایستگی او برای فرمانداری آمل، نباید و نمی تواند فراتر از حد و حدود اختیارات قانونی خود در مقام ارایه نظر مشورتی و معرفی و پیشنهاد یک گزینه برای فرمانداری آمل به مراجع صالح قانونی برای تصمیم گیری نهایی به صرف دوستی و روابط شخصی خود با وزیر کشور یا آقای رسولی قدمی بردارد.

ضمن احترام به آقای رسولی و هرگونه تصمیم مراجع قانونی و صالح انتخاب و انتصاب فرمانداران، به نظر می رسد در صورتی می توان از درستی انتخاب و انتصاب آقای رسولی برای فرمانداری آمل دفاع کرد که بتوان دلایل اثباتی محکمی برای توجیه این انتخاب و انتصاب را ارایه داد.

 مدرک پایین  تحصیلی آقای رسولی، مواضع سیاسی و فکری او در دولت آقای احمدی نژاد و به ویژه  در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران، عدم حمایت ستاد انتخاباتی رییس جمهوری و تشکل های  اصلاح طلبان و بسیاری از اصولگرایان و آحاد مردم از اقشار مختلف از وی، نه تنها مانعی فراسوی ضرورت توانمندی و کارآمدی فرماندار برای تعامل  و همگرایی فراگیر  سیاسی و اجتماعی یک فرماندار است، بلکه می تواند تنش ها و چالش های نامبارک و زیان باری را برای مصالح و منافع شهرستان آمل به دنبال داشته باشد.

جدای از مصلحت اندیشی  وزیر محترم کشور و استاندار دلسوز دولت تدبیر و امید در مازندران، آقای یوسفیان نیز که به رغم برخی انتقادات وارد بر او، به حق از جمله نمایندگان توانمند تاریخ آمل در مجلس به شمار می آیند ، آن قدر هوشمند است که نباید و نمی تواند مصالح شهرستان آمل و منافع مردم آن را که اتفاقا نمایندگی آنها را برعهده دارد، قربانی روابط دوستی و شخصی خود نماید.

آقای یوسفیان آن قدر هوشمند است که  از نظرش دور نمانده باشد در شرایطی که رییس جمهوری بر آن است تا مدیرانی را که اتوبوسی سوار مسند و منصبی شده اند پیاده کند  نباید و نمی تواند بخواهد اصراری بر سوار کردن اتوبوسی مدیران اجرایی بر مسند و منصبی داشته باشد.

 تردیدی ندارم آقای یوسفیان نیز می داند اصرار بر فرمانداری آقای رسولی یا هر گزینه ای دیگر نه تنها اخلاقی نیست بلکه  ممکن نخواهد بود، زیرا نیاز به تاکید فراوانی نیست که فرماندار دولت تدبیر و امید باید واجد ویژگی هایی باشد که به نظر می رسد آقای رسولی فاقد آنها است.

 وانگهی انتخاب و انتصاب نهایی فرمانداران بر عهده وزیر کشور و استانداران است ولاغیر. از این رو از آقای یوسفیان و همه شخصیت ها و فعالان سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی آمل انتظار می رود با درست اندیشی، واقع بینی و متانت و بردباری و اخلاق سیاسی و مدنی، به تسهیل و تسریع شرایط مناسب برای انتخاب و انتصاب مدیران اجرایی اصلح از جمله فرماندار آمل در چارچوب  روش های قانونی از سوی مراجع صالح کمک کرده و از گفتار و رفتارهایی که شائبه ی دخالت های غیر قانونی یا فراقانونی مغایر با اختیارات وزیر کشور و استاندار را ایجاد خواهد کرد اجتناب کنند تا با همدلی و همگرایی هرچه بیشتربرای انتخاب و انتصاب فرماندار اصلح بتوان مصالح و منافع عمومی آمل را تقویت و صیانت کرد.


  • جمعه 29 شهريور 1392-0:0

    جناب آقای آجودانی توجه بنمایند که تاکیدشان بر مشی دولت اعتدال و ذکر اینکه شخص وزیر محترم کشور تصمیم نهایی شان را بر اساس رابطه شخصی با نماینده محترم آمل اتخاذ می فرمایند تناقضی را در صحبت های استاد محترم جناب آجودانی به ذهن متبادر می نماید.

    ضمنا عملکرد آقای دکتر یوسفیان در مدت ده ساله نمایندگی و اقبال مردم آمل به تصمیمات ایشان نیز موضوعی نیست که جناب آجودانی بتوانند آن را انکار نمایند.

    گو که برخی مصلحت اندیشی ها و محدود کردن تصمیم گیری ها به نفی یا اثبات یک نفر نمی تواند مبنای اعتدالی داشته باشد، الا اینکه گزینه دیگری در منظر آقایان مطرح باشد که می بایست به معرض گذارده شود و نقاط مثبت و منفی آن مورد ارزیابی قرار گیرد.

    • مادر شهیدپاسخ به این دیدگاه 0 0
      جمعه 29 شهريور 1392-0:0

      ...که خود را برای فرمانداری آمل معرفی کرده از ... با ... از برنامه ریزان ... بودند برای آملی ها به این دو نفر برای فرمانداری و مجلس شورای اسلامی کارت سوخته هستند. فقط رای ما به خانم مریم پروین .

      • جمعه 29 شهريور 1392-0:0

        هم رسولی معاون فرماندار خواهد ماند و هم منفرد به عنوان فرماندار خواهد شد ، به خاطر این که با ... وارد معامله ای سیاسی جهت کسب مقام فرمانداری شدند ...

        • جوانان آملیپاسخ به این دیدگاه 0 0
          پنجشنبه 28 شهريور 1392-0:0

          با تجربه ترین گزینه برای فرمانداری آمل حاج یوسف شکری مرزنگو میباشد همین بس .

          • چهارشنبه 27 شهريور 1392-0:0



            باتمام ارادت به آجودانی عزیز که مورخ بنام هستند ودرسیمای مازندران فقط ازایشان بی بهره است.لطفاً شانیت خودرا حفظ نمایید وبه مسائل سیاسی ورود ننماید.

            باتشکر

            • چهارشنبه 27 شهريور 1392-0:0

              خواهیم دید

              • هواداران یوسفیان در آملپاسخ به این دیدگاه 1 0
                چهارشنبه 27 شهريور 1392-0:0

                هرگز این اتفاق نخواهد افتاد که رسولی فرماندار آمل شود. به خاطر نداشتن تحصیلات عالیه و دانش کافی.و نداشتن هوش سیاسی. رسولی بیش از آنکه فرماندار باشد فرمانبر است.اما از بی تدبیری نماینده شهر اینکه با حمایت از رسولی پشتوانه مردمی خود را از دست داد. آن هم پس از اشتباه حمایت از قالیباف و تقابل با رییس جمهور محبوب دکتر روحانی و نیز تقابل با دکتر ربیع فلاح استاندار محبوب و منتخب مازندران. آقای یوسفیان پیشنهاد میشود در کارها از مشاوران آگاه و امین استفاده کنید تا اینگونه شود که از رسولی حمایت کنید و خود را در برابر مردم قرار دهید. مگر آما فحط الرجال است که جز او کسی دیگر نبود؟...

                • چهارشنبه 27 شهريور 1392-0:0

                  آجودانی عزیز شورش را درآوردید اینقدر سوختید با یک مطلب خدا رحم کند در طول دوران روحانی اگر چنین درج شود چه خواهید کشید . دوما مگر مردم رای به روحانی دادند به احترام شما بود ؟بروید وبه عملکرد خود نگاه کنید که شما اصلا خیر وصلاح دولت را نمی خواهید وبه دنبال منافع خود هستید ومی خواهید با فشار به منافع خود برسید...عزت زیاد

                  • چهارشنبه 27 شهريور 1392-0:0

                    وظیفه نمایندگان مجلس قانون گزاری و نظارت بر حسن انجام قانون است. هرج و مرج ممنوع. احمدی نژاد دیگه رفته.

                    هر کس به وظیفه خودش عمل کنه.

                    نقش رسانه ها بسیار مهم است در روشنگری جامعه.

                    باید این بساط جمع بشه. بلاخره از یه جایی باید شروع کرد.بقیه هم یاد بگیرن که تو کار خودشون باشن. مردم نماینده انتخاب کردن قیم در تمام امور انتخاب نکردن.

                    • چهارشنبه 27 شهريور 1392-0:0

                      آقای آجدانی آیا می توان تاثیر روابط را در تصمیم گیری های انکار کرد؟

                      آیا می توان تاثیر وجود نماینده در ماندگار مدیریت فرماندار را نادیده گرفت؟

                      آیا می توان انکار کرد که آقای یوسفیان به خود حق می دهد به عنوان نماینده مردم آمل در تصمیم گیری های مربوط به شهرستان آمل خود را ذی مدخل بداند؟

                      آیا می توان انتظار داشت آقای فلاح استاندار محترم به نظر شما بعد از استاندار شدن هم توجه بکند؟

                      آیا آقای فلاح در دو راهی اتخاذ موضع بر اساس دستور قدرت بالادستی (رحمانی فضلی) و حقیقت گرایی منظقه ای (توقعات آقای آجدانی) مسیر دوم را انتخاب کند و گلایه های آقای یوسفیان را بر علیه رحمانی فضلی تحریک کند و سر از سوال و استیضاح وزیر کشور در بیاورد؟

                      آیا توقع دارید اصحاب سیاست همانند انسان های عادی صریح و پوست کنده حرف بزنند و دروغ و تردید را چاشتی سخنانشان نکنند؟


                      ©2013 APG.ir